Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
52 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Здравейте, в темата не се споменава нищо за маркучите към парното. От чуждестранни източници стигнах до извода, че задният извод от двигателя се вкарва директно в клапите на парното, а долния ( страничния /под дебитомера/) се съединява с тройник (Т тип) с изхода на парното и радиатора. Правиално ли съм разбирал?
- Ivan D.
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 5.03.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is Coupe 1996
- Мечтае да кара: M42B18 TURBO
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Здравейте колеги гледам че снимките са изчезнали... Ако някой ги има може ли да ги качи на ново? Благодаря!
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Здравейте колеги някои имали снимките от темата че са изчезнали
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Bmw5552 написа:Здравейте колеги някои имали снимките от темата че са изчезнали
Ivan D. написа:Здравейте колеги гледам че снимките са изчезнали... Ако някой ги има може ли да ги качи на ново? Благодаря!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- sosick
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 2.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Браво на колегата за хубавата тема!
Един въпрос по този абзац:
"... пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то."
Това означава ли, че се сменява ключът на колата?
Благодаря предварително!
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Един въпрос по този абзац:
"... пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то."
Това означава ли, че се сменява ключът на колата?
Благодаря предварително!
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Войводата написа:За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.
ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.
При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.
20 пинова 16 пинова
Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте
Въпросче колега, ако колата ми е е36 320i с м52б20 и реша да сможа м52б28 отново единичен ванос мога ли само мотора да сменя без компютри и други неща?
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Компютъра е желателно да вземеш от 2.8 защото картите вътре са за 2.8. Може и твоя компютър да ползваш ако има "index" и намериш някой да ти налее двата файла(малък и голям)за 2.8 мотор.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
52 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани