Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.
ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.
При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.
20 пинова 16 пинова
Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.
ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.
При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.
20 пинова 16 пинова
Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте
Последна промяна Войводата на 29 Окт 2013, 20:45, променена общо 6 пъти
Re: Смяна на двигател от е46/е39 в е36 Siemens MS 42/43
Браво, за старанието Баш си е за важните теми.
- dicho0o
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Смяна на двигател от е46/е39 в е36 Siemens MS 42/43
Евала на колегата за подробното обяснение и положения труд! За полезните!
- besnia_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 195
- Регистриран на: 22.09.2010
- Местоположение: london uk
- Пол: Мъж
- Кара: M sport
- Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици
Re: Смяна на двигател от е46/е39 в е36 Siemens MS 42/43
Браво колега темата е супер много полезна информация,преди време и аз исках да правя подобна манипулация но се отказах че с тези кабели ме хвана шубето че няма да ги наредя още веднаж браво много добре си го обяснил
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Някой ако сподели и кабелите за климатика как са и за икономайзера при MS43 цена няма да има.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
JIKI_RACER написа:Някой ако сподели и кабелите за климатика как са и за икономайзера при MS43 цена няма да има.
http://www.seattlecircuit.com/fuel_signal.htm тая джиджавка ще трябва да правим
- C8699HX
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
По скоро ако пуснеш и една тема как се заобикаля ЕВС-а .................
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
званиш тук и го пращаш http://www.avtopopravki.com/imobilizer.html
Последна промяна Войводата на 31 Яну 2015, 10:25, променена общо 1 път
- C8699HX
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Войводата написа:ами вариянтите не са много http://www.ebay.com/itm/BMW-EWS2-EWS3-2 ... 024wt_1344
Или званиш тук и го пращаш http://www.avtopopravki.com/imobilizer.html
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Хубава тема ! Благодаря ти за труда !
- C8699HX
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
metodi80 написа:Хубава тема ! Благодаря ти за труда !
+1
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
хиляди благодарности на ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ ,ако не беше той още щях да се чудя кое къде да вържа
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
-Юли- написа:хиляди благодарности на ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ ,ако не беше той още щях да се чудя кое къде да вържа
само на него ли ще благодарим
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Какво стана подкара ли я?
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Войводата написа:-Юли- написа:хиляди благодарности на ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ ,ако не беше той още щях да се чудя кое къде да вържа
само на него ли ще благодарим
хиляди благодарности и на ВОЙВОДАТА !!!!
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани