как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 18 Дек 2013, 10:33

Не, не е глупаво..!
Още веднага преди да сменя радиаторчето с новото прочетох че това е една от възможните причини.
Аз как го проверих:
Свалих клапана и го оставих отпред в ръцете на комшията ,аз въртя - той гледа дали отваря и затваря( само на контакт разбира се ).
И работеше...!След малко слизам и започвам да го мъча пак защото наистина имам чуството че е затворил.Влиза си яко студено..!А със другия радиатор поне радиатора беше топъл!!!
Ще потърся и някъкв преходник за да го елеминирам поне за зимата,ох дано да е това че голям студ е тук при мен в Пк..!
Отделно ми протече и умната дюза,сега трябва и нея да сменам че мирише здраво на нафта...!
Хубав ден.
п.п
Вчера събрах малко снимков материал по темата и довечера ще напиша подробно цялата операция ..!
Можем да сътворим една добра тема .. :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 18 Дек 2013, 15:08

Качвам се и веднага сядам да пиша..!
Ел клапан работи,но топлото тръгна по тръбичката към радиаторчето и не се връща...!Другата тръбичка която трябва да върне нагоре е студен...!
Имаме напредък вчера нямаше изобщо топло по тръбичките ,дали е възможно сега да не достига антифриза и да трябва да се долее и обезвъздуши сама..!
Когато смених радиаторчето изтезе доста от него(600-800 мл).от тогава не съм долял нищо...!Сутрин я гледам само и не беше мръднала..!И Тази сутрин беше така...!
Дано да е от това колеги.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от edimen » 18 Дек 2013, 15:53

Какви са тези цени на нови радиаторчета за компакт?? Гледам за другите Е36 има по 50лв нови, за компакта от 220лв почват? При мен май на там отиват нещата, то друго не остана.. макар и да беше бистра водата като, промивах радиаторчето може да е затлачено по фино и да не минава достатъчно вода. Сега имам някакво топло но като загрее напълно колата и покарам някой друг км.. Преди да загрее няма нищо..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 18 Дек 2013, 16:02

Да за цените е точно така...!Аз взех едно за 46лв от Косера и като го сложихме беше без задното уплатнени и предния капак с болчетата Не стана...!Духа от всякъде и не прави "вакум"..!
Няма друга алтернатеива от 2ръка..!
На старият ми Компкт духаше така слабо като при теб.Докато не обезвъздуших системата като все едно си сменял антифриз току що...!Говоря за бензиз обаче..!
Темата е тук някъде.!Препрочитах я ,но не ми върши работа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от edimen » 18 Дек 2013, 16:11

По принцип, знам как се обезвъздушава система пък и бащата е майстор от бая години. Ама не е лошо да прегледам темата, бях я намерил преди време. Иначе, искам да се убедя, че е радиаторчето на парното пък и ново ще ходя да си взема, стига да знам, че това ще ми реши проблема. Преди с Хондата си правех гавра как хората могат да седят със шапки и якета в колите с въпроса "нямат ли парно", ама е на всичко се връща :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 22 Дек 2013, 11:43

Здравейте момчета!Гледам,че със зимата се е пораздвижила и темичката!Няма лошо!Колегата,който сменя радиаторчето ако качи и снимките ще е наистина Супер!Както съм писал по-напред в темата,аз съм с 318ti,двигател М42.Нямам климатик.Системата на парното ми е супер елементарна!Дори няма клапан заводски,водата циркулира постоянно!Двата маркуча идват от двигателя (по единия идва топлата вода,по другия се връща от купето).Врътката,която управлява парното всъщност отваря и затваря клапа,която спира/пуска преминаването на въздух през "питата" на радиаторчето.Това е всичко!Ако радиатора е проходим (преминава вода през него),маркучите и щуцера,както и пластмасовите тръбички от към купето стават горещи.При мен,топло започва да духа,когато стрелката излезе от синьото поле,аз и не го пускам по-рано де.При вече загряла кола (6-7мин или 6-7км при -7С'),парното си е доста силно.За да нямате парно или дебита на вода през радиатора е малък (запушен),или не е обезвъздушена колата,или клапата за въздуха не се отваря напълно и той не преминава през радиатора!За проба наистина може да се махне клапана на входящата вода.Колата си загрява без никакви проблеми,дори с радиаторче на парното включено в охл.система.Винаги е добре да се направи и едно хубаво обезвъздушаване,дори и профилактично,никога не пречи.Клапата може да се види,колко се движи,като се махне кората над педалите или тази от другата страна.Става за 5мин буквално!Пишете пак,ще мислим колективно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от edimen » 22 Дек 2013, 14:27

То клапана лесно се хваща, може да се пипне маркуча след него, може и докато духа топло в някаква ситуация да се завърти на студено. При мен се оказа, че си имам два работещи клапана. Аз съм решил тези дни да сваля радиаторчето, първо ще пробвам с качествено промиване. Чудя се какво да използвам, като препарат за почистване(+ струя вода под налягане) по другите форуми четох, за някакви лимонени киселини, калгом и подобни, някакви предложения? Все пак радиаторчето ново е над 200лв и си заслужава опита, че покрай тези празници и един акт където платих.. съм леко в мини криза :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 22 Дек 2013, 18:40

В момента пак съм без кола :(..!
Докато се правих на майстор и си смянах умната дюза от натиск ми се щупи щуцера който излиза от един топлообменник на маслото през който минава антифриза и отива към Ел клапан,докато търсех къде отива(а то в тройкник и от там в двигателя) то било толкова прегоряло че и долния щуцер ми остана в ръцете,те като вафла на 15 години...!От там на сервиз в Перник( при Ради който се оказа че прави само БМВ а аз не знаех) и ми сложиха маркуч от тройника на разшерителнто казанче направо в двигателя защото като сваляли мяркучите за парното видяли че пластмасовия щуцер който е към трабичките на парното бил счупен и според тях може от това да съм нямал парно ,аз не мисля че е така ..!И така взимам колата без парно с байпас маркуч и като паркирам пред входа излизам и гледам диря от пресен антифриз ,отварям , капе от щуцера отпред идващ от разшерителното казанче (мисля си ,не са го затегнали ама много мокро бе братче) тръгвам да затягам и само го допирам с отверката и то ми остана в ръката с целия щуцер :mhihi: Вече до толкова свикнах с тези ситуации че все едно си изтървах ключовете..!Та в момента е така..Ще обикалам моргите Пернишки да си търся щуцери ,маркучи и тройници за да махна Ел клапана,игнорирам топлообменника за зимата и ще разбера със сигурност дали от там нямам ПАРНО... :smoke:
Та по темата:
Снимки в последователност на сваляне и почистване с Калгон разреден във вряла вода ( стой 15/20/минути и разклащам добре през това време..!
Промиване със топла течаща вода, и изпробване дали не изпуска с налягаме под ВОДА..!
Аз съм използвал маркучето на душа защото като махна резбата пасна идеялно на отворите на радиаторчето ,малко трябвя да се внимава да се улучи точно и да се натисне..!
Аз продължавам със сериала и ще ви държа в течение..!Извинявам се за кочината в колата.
Ето ги и тях:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Е това са..!
Искам да добавя още един начин на почистване който направих в началото без да свалям радаиаторчето но забравих да снимам.
Направих разтвор от 1 л топла вода с половин пакетче лимонена к-на на д-р Йоткер.!
Малка фуния за наливане ( по удбно ми е, но може и без нея)
Една бутилка 1.5 л от мин.вода ДЕВИН
Една малка бутилка 0.5 л мин.сода пак ДЕВИН( маркучите влизат с много малко усилие в гърлото на бутилките и става много добре )
Така:
Махам маркуча от парното към топлообменка от страната на топлообменника.
Махам маркуча от Ел.Клапана който отива към радиаторчето.
Издухвам всичко отстанало в радиаторчето и маркуч номер едно Влиза със завъртане и малко натиск в ГОЛЯМАТА бутилка която си пасва идеялно в празното място до двигателя.
Наливам през маркучето към парното от водата с ратворената лим.к-на доакто се напълни и не протече в голямата бутилка наливам докато не напълня поне до половината голямата бутилка.
После вкарвам маркучето през което съм наливал малката бутилка чакам 30 мин..!
след това започвам да стискам голямата бутилка и водата се избутва към малката и после обратното от малката към голямата..!
Със създалия се вакум започвам да прочиствам радиаторчето помалко , и много внимателно.При мен имаше много мръсотия хора...!СТАНА ЧЕРНА като катран и плуваха много неща.!
Права го докато стане много мръсно,източвам и същата процедура с чиста топла вода докато стане чиста..!
Аз промивах още два пути с чиста вода и после направо наливах и пуснах дългия маркуч долу да тече.
Това е от мен..!
Дано на някой да е полезно..!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 24 Дек 2013, 10:11

Това радиаторче е малко по-различно от моето.При мен две пластмасови тръбички идват от двигателния отсег и се свързват с входа/изхода на радиатора,които са заедно в единия му край.Колега намирай щуцерите и събирай всичко без клапани,поне за проба.Пиши пак какво е станало.Ако щуцерите м/у дигателя и купето са счупени,можеш пробно да пуснеш маркучите директно от двигателя до радиаторчето."Дупката" в купето не е голяма и няма да духа студено от там.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 24 Дек 2013, 10:43

Точно това правя в момента...!
Търся тръбата която е от разширителното казанче към Двигателя и към топлообменника..!Слагам маркуч от Двигателя директно в радиаторчето и от него в щуцера до разшерителното казанче...!
Ето снимка..!
Изображение
Весели празници
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 27 Дек 2013, 15:28

Честито Рождество Христово на всички.
Утре започвам да сглобявам колеги.Намерих си тръбата от казанчето към двигателя която е тип тройник и бе голям зор.
Моята е пластмасова а, и е много скъпа а преди 96 година е метална ,аз намерих метална в, която няма разлика освен в държачите с които се захващ към масл.помпа.!
Намерих и пластмсовия преходник с 2та щуцера за радиаторчето на парното.Утре ще сложа Тръбата и преходника без Ел.клапана направо от двигателя в Радиатор парно и от там към тръбата след разшерителното казанче и затварям кръга..!
Ако и след това нямам парно значи е от клапите вътре...!
Колеги имам малко притеснение относно пълненето на антифриз и обезвъздушаването..!Докато разглобявах старата тръба за да я сравнявам с металната изтече доста антифриз?
Сега само да наливам до средата и да паля, вдигам до средата ,гася и на другата сутрин да доливам.....предложения от дизелджиите...?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 20.05.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от alexanderkirow » 27 Дек 2013, 16:36

ако не ви се дават по 220 лв за радиаторче купете си от VW пасат едни и същи са карах с едно такова 1 зима и имах сравнително добро парно, но след това го смених с оригинално.Който го иска да звънка седи в шкафа(подарявам го) само за колеги от София!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 03 Яну 2014, 8:01

Какво става колега?Има ли някакво развитие?Или от толкова жега в колата не ти се излиза за да напишеш нещо :wave: ? Надяваме се да си се оправил вече!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 03 Яну 2014, 10:13

Честита Нова Изпълнена със Благословения ,здраве и изпълнени мечти Година..! :lalala:
Онзи ден сглобих всичко,забавих се защото когато вързах маркучите без Ел клапана и напълних когато запалих видях че тече здраво нафта :dummy: .
Аз съм скъсал маркучето от Н.филтър към ГНП и наново се започна.....хубаво че съм със служебната.Намерих Маркуче втора ръка от (Рашо който е супер разбран и як човек) заедно с преходниците.
Когато тръгнах да сменям обаче видях че това старото маркуче толкова старо че станало на ПЛАСТМАСА..!Изрязах го и го смених с другото гумено ,пасна идеялно.
Запалих и зачаках :angel: ....след като стрелката мина синьото.....чудоооооо тръгна топлоооо :lalala: Огледах колата за други течове и тръгнах на пазар..!
Но не стана горещо колеги,всичко работи радиаторчето е пълно и е топло но....не духа така топло..!Това е резултата от 30.12. миналата година..!От тогава обезвъздушавам защото си мисля че е от там..!
Днес вече ще карам повече и ще драсна довечера как е..!При първа възможност обче ще свалям конзолата за да проверя жилото на клапата и самата клапа..!
Искам да подчертая че има голяма разлика БЕЗ топлообменника на маслената помпа..!!!
Има ли някой идея колко важен е този Топлообменник?
Последна промяна fagorta на 04 Яну 2014, 0:54, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 04 Яну 2014, 0:51

Хора ...имам парнооооо.Днес преди да запаля долях около 100мл антифриз.Малко на пазар и на работа и после пак към вкъщи и беше си вече топло без да вдигам обороти повече от 2000.
Даже когато се прибрахме с жената на място пред блока проверявахме всички въздуховоди и беше топло..!Е не е горещо....тези дни ползвахме една малка Микра и там бяхме по къс ракав :mrgreen: .
Защо така е с това парно бе хора,това сега нормално топло ли е за мен с ТДС-а..или трябва да е Жега .?
Межди другото сега пък от резбата на втората дюза излизат малки мехурчета и пак има пушек и дим....има ли някакви дифтунги на тези дюзи за смяна или да пробвам да я затегна малко?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook