как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 25 Апр 2012, 12:46

Момчета,имам една молба!Нека собствениците на Компакт-и да проверят,дали имат клапан за водата на парното.Аз лично клапани не видях.Маркучите влизат директно в щуцера,който се подава откъм купето.Да не би да стои някъде другаде (дано не търся на грешно място,но до "сервото",където са обикновено е само щуцера)?Ако някой има такъв Компакт,нека погледне,ако не му е проблем и да каже,дали е така и при него.Проверката става много лесно и без да се гледа в двиг.отсег.Над педала за "газта",пластмасовия капак има правоъгълен изрез (точно над въздуховода за въздух в краката).През него се виждат и напипват краищата на тръбите,които влизат в радиатора.Когато колата е в движение или спрете след каране,пипнете там дали е горещо (няма да се изгорите чак де).Така,както е при мен,водата циркулира постоянно през радиаторчето и само клапата спира навлизането на топъл въздух в купето.Интересно,като въртя "врътката" за парното,се усеща в края "прецъкването" на микроключа,който трябва да управлява водния клапан (water valve),но такъв не виждам никъде.В двиг.отсег всичко си изглежда оригинално!Аз съм първи собственик в БГ и не е побългарявано.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от vladi_a_i » 25 Апр 2012, 17:39

ildivvy написа:Момчета,имам една молба!Нека собствениците на Компакт-и да проверят,дали имат клапан за водата на парното.Аз лично клапани не видях.Маркучите влизат директно в щуцера,който се подава откъм купето.Да не би да стои някъде другаде (дано не търся на грешно място,но до "сервото",където са обикновено е само щуцера)?Ако някой има такъв Компакт,нека погледне,ако не му е проблем и да каже,дали е така и при него.Проверката става много лесно и без да се гледа в двиг.отсег.Над педала за "газта",пластмасовия капак има правоъгълен изрез (точно над въздуховода за въздух в краката).През него се виждат и напипват краищата на тръбите,които влизат в радиатора.Когато колата е в движение или спрете след каране,пипнете там дали е горещо (няма да се изгорите чак де).Така,както е при мен,водата циркулира постоянно през радиаторчето и само клапата спира навлизането на топъл въздух в купето.Интересно,като въртя "врътката" за парното,се усеща в края "прецъкването" на микроключа,който трябва да управлява водния клапан (water valve),но такъв не виждам никъде.В двиг.отсег всичко си изглежда оригинално!Аз съм първи собственик в БГ и не е побългарявано.

Аз имам въпросния клапан и си е горещо,но съм го избушил/премахнах му буталото в клапана/ и повтарям-няма проблем да се кара така...Теб какво те притеснява..Колата ми е с климатик и е с двата правоъгълни филтри за радиаторчето..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 27 Апр 2012, 15:01

Ами вече нямам проблем!Всичко тръгна от там,че връзката между пластм.тръбички и радиатора на парното се беше омазнила и събираше съвсем лека капчица.Всичко се оправи с леко притягане на болтчето между тръбичките,което ги стяга към щуцера.Когато обаче ги проверявах,дали не пропуска пак (по време на движение),усетих че се загряват и че водата си циркулира през тях.Тогава погледнах и отпред в "коша" до сервото и видях,че всъщност нямам такъв клапан,а всичко си е оригинално.Въпроса ми беше,дали е нормално,поне за колите без климатик и само с парно (моята е такава).

П.П. Не съм я усещал и да загрява по-бавно (предвид,че върти водата и през другия радиатор).Явно така си е предвидено.Тя клапата на въздуха,минаващ през него е затворена (ако не си пуснал парното,) тъй че няма някакво топло-отделяне,така да се каже.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 19.05.2010

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от abaddon » 12 Яну 2013, 21:52

Както каза alexanderkirow по-напред , сваля се само панела над педалите и след това остават 3 винта (1 - скрепява изходите на радиатора с останалата с-ма и 2 - два винта дето държат самия радиатор !

става въпрос за bmw 316 i compact E36 както попита човека ! ( не става дума за купе и седан)

всичко останало са глупости и дезинформация !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: лагерница
Детайли за колата: touring

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от 4a4i » 17 Яну 2013, 18:56

Момчета,имам една молба!Нека собствениците на Компакт-и да проверят,дали имат клапан за водата на парното.Аз лично клапани не видях.Маркучите влизат директно в щуцера,който се подава откъм купето.Да не би да стои някъде другаде (дано не търся на грешно място,но до "сервото",където са обикновено е само щуцера)?Ако някой има такъв Компакт,нека погледне,ако не му е проблем и да каже,дали е така и при него.Проверката става много лесно и без да се гледа в двиг.отсег.Над педала за "газта",пластмасовия капак има правоъгълен изрез (точно над въздуховода за въздух в краката).През него се виждат и напипват краищата на тръбите,които влизат в радиатора.Когато колата е в движение или спрете след каране,пипнете там дали е горещо (няма да се изгорите чак де).Така,както е при мен,водата циркулира постоянно през радиаторчето и само клапата спира навлизането на топъл въздух в купето.Интересно,като въртя "врътката" за парното,се усеща в края "прецъкването" на микроключа,който трябва да управлява водния клапан (water valve),но такъв не виждам никъде.В двиг.отсег всичко си изглежда оригинално!Аз съм първи собственик в БГ и не е побългарявано.


Аз също имам клапан ,намира се малко преди щуцера откъм купето за който говориш,компакта е с клима.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 16 Дек 2013, 17:43

Да раздвижим темата малко..!
Пак си взех Компакт, но Дизел 318 90к.с.88г.
По пътя от Пловдив към дома и мислълта защо съм толкова доверчив.....разбрах че нямам парнооо.!
По пътя протече водната помпа и след като се прибрах се започна...!
Първото което видях че няма клапан,а на неговото място бяха запушили 2-та маркуча с 2 свещи вързан със свински опашки....!!!Даже не беше байпас..!
Сменихме помпата,намерих старият клапан в багажника със счупено долно коляно и реших че е от това.
Сложихме клапан....Пак няма парно..!(мултицети за това дали затваря и отваря от врътката и си работи)
Когато Карам ПК -СФ гледам темп.се мени постоянно.
Термстат( а трябваше да го сменим заедно с помпата ,но това е друг филм)..!
Преди това обаче казаха че радиаторчето е запушено и трябва ново...!ОК ново ама....ЦЕНА.!!!!Намираме алтернативно,слагаме го уж по голямо да топли повече ,дрънци...! :mrgreen: та
Няма парно отново,отивам и сменям термостат и всичко с Темп.заспа като пише в книгата за БМВ..!
Пак няма парно ,като карам с над 3000 оборота започва да мирише на пластмаси но няма парно ,защото радиаторчето е по голямо и ги няма гумените оплътнения и си духа от всякъде студения фъздух без да го затоплля...!
И те така до днес...!Реших да си проверя старото радиаторче и го изчистих основно,проверих го за спукано, за какво ли не и всичко си му е ОК..!
Днес си го сложих точно за 15 мин.( имам снимков материал по почистваането ).Клапана е изключен на отворено положение за постоянно ...!
Ето тук вече чакам предположения защо пак нямам ПАРНО...!
Значи като го махнах изтече около 300 мл антифриз.Кога ще го запълни..?Преди да запаля имаше течност почти до горе..!Загрях колата на отворена капачка за да долея, но течноста не падна..!
Сега ще чакам до сутринта да спадне ,но така ли трябва да обезвъшдуша правилно или нещо съм сбъркал...?
Духа си студено и пипам тръбичките в купето и те са студени а стрелката е на средата и не мърда...!
Вие сте колеги...!Студено е тук хора не е шега работата... :ranting:
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от vladi_a_i » 16 Дек 2013, 17:51

fagorta написа:Да раздвижим темата малко..!
Пак си взех Компакт, но Дизел 318 90к.с.88г.
По пътя от Пловдив към дома и мислълта защо съм толкова доверчив.....разбрах че нямам парнооо.!
По пътя протече водната помпа и след като се прибрах се започна...!
Първото което видях че няма клапан,а на неговото място бяха запушили 2-та маркуча с 2 свещи вързан със свински опашки....!!!Даже не беше байпас..!
Сменихме помпата,намерих старият клапан в багажника със счупено долно коляно и реших че е от това.
Сложихме клапан....Пак няма парно..!(мултицети за това дали затваря и отваря от врътката и си работи)
Когато Карам ПК -СФ гледам темп.се мени постоянно.
Термстат( а трябваше да го сменим заедно с помпата ,но това е друг филм)..!
Преди това обаче казаха че радиаторчето е запушено и трябва ново...!ОК ново ама....ЦЕНА.!!!!Намираме алтернативно,слагаме го уж по голямо да топли повече ,дрънци...! :mrgreen: та
Няма парно отново,отивам и сменям термостат и всичко с Темп.заспа като пише в книгата за БМВ..!
Пак няма парно ,като карам с над 3000 оборота започва да мирише на пластмаси но няма парно ,защото радиаторчето е по голямо и ги няма гумените оплътнения и си духа от всякъде студения фъздух без да го затоплля...!
И те така до днес...!Реших да си проверя старото радиаторче и го изчистих основно,проверих го за спукано, за какво ли не и всичко си му е ОК..!
Днес си го сложих точно за 15 мин.( имам снимков материал по почистваането ).Клапана е изключен на отворено положение за постоянно ...!
Ето тук вече чакам предположения защо пак нямам ПАРНО...!
Значи като го махнах изтече около 300 мл антифриз.Кога ще го запълни..?Преди да запаля имаше течност почти до горе..!Загрях колата на отворена капачка за да долея, но течноста не падна..!
Сега ще чакам до сутринта да спадне ,но така ли трябва да обезвъшдуша правилно или нещо съм сбъркал...?
Духа си студено и пипам тръбичките в купето и те са студени а стрелката е на средата и не мърда...!
Вие сте колеги...!Студено е тук хора не е шега работата... :ranting:

Махни клапана и пробвай без него,това,че е отворен постоянно,не значи,че не е запушен отвътре.Компакт да се кара без клапана не е проблем...защото не сме с климатроници,та да коригираш температурата.Имаш директно топло или директно студено...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 16 Дек 2013, 19:07

Надувах го преди да го сложа в отворено състояние и мисля че беше добре отворен,но утре сутринта ще обезвъшдуша хубаво.Аз реално днес не обезвъздуших с-мата
от пробката,...немам думи.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от vladi_a_i » 16 Дек 2013, 19:23

fagorta написа:Надувах го преди да го сложа в отворено състояние и мисля че беше добре отворен,но утре сутринта ще обезвъшдуша хубаво.Аз реално днес не обезвъздуших с-мата
от пробката,...немам думи.

Е дизела нали се обезвъздушава сам :dunno: ,на загряло положение не се отваря капачката а отваряш само пробката да излизат мехурчетата и леко с вирната муцуна..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 16 Дек 2013, 19:39

И аз така знам ,но явно трябва да направя нещо подно защото нивото на течността след смяната на радиаторчето не мръдна брат..! :shock:
Даже ,след като загря се вдигна...!
Преди малко четох темите за смяна на антифриз и мисля че трябва да я обезвъшдуша както като сменям антифриз ..!
Преди със старият си Компакт 318ti(m43) имах проблем с парното ,имах само след 2500 оборота.След една тема за смяната на антифриза я обезвъшдуших и имах парно веднага след като мина синьото ...!
Жена ми вече е приготвила поларни одеяла от времето когато пътувахме и постоянно ги ползвахме..... :lalala: до къде я докарахме пак... :mrgreen:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от edimen » 16 Дек 2013, 22:46

Колега имам, идентичен проблем с твоя. Преди с м42ката, парното си ми беше слабичко но го имаше. Сега от както сложих м50-ката е по зле, има миризма на пластмаси, топличко духа при по високи обороти, иначе хладко. Водната помпа и термостат са ми нови, радиаторчето не е запушено. Тези дни ще пробвам с другия клапан, който имам, него съм го отворили и почистил, ако не е от това не знам какво ще правя.

ПП Мен жената ме кара да си взема отново Хонда, че само там и беше топло, тъй, че проблема е сериозен :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 17 Дек 2013, 0:38

Колега Ediman,и ние сме така... :mrgreen: Но няма да се даваме,ще се оправи проблема само търпение трябва..!
Виж ,аз ще послушам съвета да си махна клапана само за да разбера дали е от там..!Разбрах че трябва да си взема едни преходник от газаджии..!!!
Каза ми го Oci от тук във форума ,той се занимава само с климатици и съвета е негов.!
Прави се байпас всъщност ,направи го за да го забравим за клапана и нататък по веригата..!Аз забелязах нещо по моя двигател,аз съм с дизел и при мен има един топло обменник който от време на време пуши(или е пара).Не знам какво точно прави но ще го снимам и утре вечер ще го кача с другите снимки от почистването на радиаторчето и колегите да кажат какво важно дело върши по охлаждането :roll:
Аз имам една муха да си направим парно като на Е30 ,само трябва някакво допълнение към нашите системи и имаме парно след 5 мин..!Дано излезе вярно.!
Поздрави и лека от мен. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 17 Дек 2013, 21:33

По темата,нещо не става колеги ..!След смяната на старото радиаторче което изчистих и проверих че не е спукано духа по студено от преди..!
Сутринта антифриза не беше мръднал...!Пипам трабичките и те са студени а мотора е загралял и изминал 40км с обороти над 2500/3000..!
Клапана даже не съм го включвам ( извадени са жичките нарочно за да седи на отворено положение)...!
Има ли шанс да се е затворил като съм свялял радиаторчето и сега да е в затворено положение?
Търсих днес тази час която да сложа на мястото на клапана, но не намерих...!
Някакви идеи....!Много е студено тук хора,шегата на страна...! :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от edimen » 17 Дек 2013, 21:53

Ако маркуча към радиатора на парното е студен, значи клапана е затворил. Вържи го директно, за да изолираш варианта за клапан. Иначе трябва ти само някаква тръбичка която е с подходящия размер, за да може да тестваш. В магазин за водопровод, предполагам, че ще успееш да откриеш тръбичка или някакво кранче дори с подходящи размери :mhihi: Трябва да успееш да изолираш проблема. При мен след като смених клапана нещата се пооправиха, по топличко е но още ми се вижда слабо, поне като спра на място не духа студено :lol: На мен ми се струва обаче, че тези клапанчета се отварят твърде малко при отворено положение и не позволява да минава достатъчно вода.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: atlantis blue

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от Challenger » 18 Дек 2013, 9:27

зная, че е глупаво ... но как ти се върти врътката за топло/студено...
при мен се беше изхлузило жилото и врътката се въртеше много леко ...
реално беше забило на студено и ... забава ...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook