как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 21.11.2012
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от zaic » 04 Яну 2014, 8:44

DSC00017.jpg
разглобявай,почиствай и монтирай...стягай здраво и нямаш грижи :D
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
лашкане на гайка на терсене място

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 21.11.2012
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от zaic » 04 Яну 2014, 15:46

fagorta написа:Честита Нова Изпълнена със Благословения ,здраве и изпълнени мечти Година..! :lalala:
Онзи ден сглобих всичко,забавих се защото когато вързах маркучите без Ел клапана и напълних когато запалих видях че тече здраво нафта :dummy: .
Аз съм скъсал маркучето от Н.филтър към ГНП и наново се започна.....хубаво че съм със служебната.Намерих Маркуче втора ръка от (Рашо който е супер разбран и як човек) заедно с преходниците.
Когато тръгнах да сменям обаче видях че това старото маркуче толкова старо че станало на ПЛАСТМАСА..!Изрязах го и го смених с другото гумено ,пасна идеялно.
Запалих и зачаках :angel: ....след като стрелката мина синьото.....чудоооооо тръгна топлоооо :lalala: Огледах колата за други течове и тръгнах на пазар..!
Но не стана горещо колеги,всичко работи радиаторчето е пълно и е топло но....не духа така топло..!Това е резултата от 30.12. миналата година..!От тогава обезвъздушавам защото си мисля че е от там..!
Днес вече ще карам повече и ще драсна довечера как е..!При първа възможност обче ще свалям конзолата за да проверя жилото на клапата и самата клапа..!
Искам да подчертая че има голяма разлика БЕЗ топлообменника на маслената помпа..!!!
Има ли някой идея колко важен е този Топлообменник?

Приятелю,ще го разберем този топло обменик колко е важен...при положение че на 325 тдс не са го сложили :D
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... ter_hoses/
лашкане на гайка на терсене място

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Compact E36 Individual

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от Graphite » 27 Яну 2015, 10:01

Здравейте колеги, повдигам доста стара тема но не намира отговор никъде на един мой въпрос. Какъв е размера на О пръстените който са към радиаторчето -от металните тръби и между металните тръби - предполагам са с един размер. Нещо от сорта на 18 Х 2мм но не ги намирам никъде като точен размер и ще съм благодарен ако някой има отговор. Благодаря
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW 318tds Compact
Мечтае да кара: BMW i3/ BMW X1
Детайли за колата: В процес на стягане...!

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от fagorta » 27 Яну 2015, 11:35

Здравей колега,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15
номер 3 и 4 от схемата.
поздрави
Денис
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 28 Яну 2015, 21:45

Точно така! Размерите са два,като зависи с какви тръбички е захранването на парното на колата.Не са нещо специално!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: как се сменя радиатор на парно на компакт 1,6 i

Мнение от ildivvy » 17 Мар 2019, 16:41

Писах и в другата тема за О-пръстените,която е в "полезни",но ще добавя "инфото" и тук,за да го има на повече места! Снимки не съм правил,но в темата на колегата има прекрасен снимков материал :yes: !

При мен от скоро се очерта смяна на О-пръстените на радиаторчето,но откъм него,а не откъм моторния отсек.Разбира се,би било глупаво да сменя едните,а да не сменя и другите! Все пак и двата комплекта са на по 23-24г :mhihi: ...Както много хора вече знаят,достъпа до радиаторчето на парното на Компакт-а е супер лесен и става без да се сваля таблото на колата! Свалят се само кората над педалите (2 винта) и кората под волана и пред колената на водача (4-5 винта). Седалката се дърпа максимално назад и се отваря чудесен достъп! Откъм коша е ясно! Сваля се пластмасовия предпазител за листа на вентилатора (3 скобички),гуменото уплътнение,дъговидната предпазна кора (3 винта - 2 в ляво и 1 в дясно). "Кутията" на кабелите се държи за нея на 2 винта и 2 скоби от задната и страна.Удобен момент да се провери и състоянието на филтъра на купето.При мен са двата кръгли от двете страни на вентилатора! Има варианти и с два "правоъгълни',да се знае...Източих водата от пробката на радиатора,сложих едни найлони под тръбичките на радиаторчето в купето и на дъното под педалите,за да не цапам мокета,а върху найлоните сложих парчета от стара хавлия,очаквайки,че ще се изсипе доста течност,но тя не беше много! При мен варианта е с две пластмасови тръбички! Има варианти с алуминиеви! Те са закрепени за радиаторчето с една квадратна гайка и винт за 'камъче' 8мм (има и торкс челно). Няма много място за 'стандартно развиване' и аз съм си направил едно квадратно преходниче,за да развивам 'камъчето' с гаечно ключе.Откъм коша и има гайка за камъче 9мм! Важен момент: При мен,конструктивно,парното няма клапани и водата циркулира постоянно през парното! Пускането и спирането му става само от врътката и клапа,която спира или пуска външния въздух през парното. Щуцерите за тръбичките се състоят от две части,а не както при колегата от три части! Освен това,при мен тръбичките са две,а не три! Т.е. необходими са само 4 броя О-пръстени! В "реалоем"-а пръстените са дадени по номер и вътрешен диаметър 20,29мм ! Някъде бях открил,че дебелината им е 2,62ммм! Купих си два варианта О-пръстени! Едните, точно по тези размери и едни,които са 20,29мм х 3мм от EPDM (нямаха от този вид и "нормалния" размер),които са за доста по-високи градуси и агресивна среда (масло,антифриз и т.н.).При налагането им се оказа,че по-дебелите няма да станат за съвсем малко (не лягат добре в леглата си). Искаше ми се да сложа мъничко по-дебели за всеки случай,но...Предполагам,че нещо с дебелина 2,75-2,80-2,85мм ще стане перфектно! Сложих си стандартните! Ако ще се сваля самото радиаторче,тръбичките се издърпват към коша (държат се на винтче за торкс) и радиаторчето излиза към педалите (държи се на 1 винт и 2 скоби). Сглобяването е по обратния ред! Не сложих само корите под волана,за да мога да следя ситуацията за седмица поне... Наливане,обезвъздушаване и каране! Ако всичко е наред,както предполагам,ще си монтирам и двете кори,тази под волана и другата над педалите.

Ако не излезе нещо непредвидено,всичко става за 3 часа с доста 'заиграване',чистене и други глезотии :mhihi: !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook