Шорт шифтър на е36 купе
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- cool_ice
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 22.05.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E53 4,4
- Мечтае да кара: Всичко що е М
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Да се включа и аз по въпроса с тежестта моя лост го напълних с олово и стана значително по тежък после му навих отгоре пак оловна лента уж да стане по тежък, но разлика не намерих превключването си беше пак същото. Аз също съм със шортшифтър и е много приятно карането така , но това с тежестта нещо неми се връзва, по моята логика би трябвало самия лост над ябълката би трябвало да се напълни за да стане по тежък тогава може би превключването ще става по лесно и с по малко усилие.
Re: Шорт шифтър на е36 купе
И аз го умувах гледайки системата на лоста. Ами не е измислена перфектно. Ако избирачът беше двоен и усилен или пък вместо тоя измислен щифт с луфт за закрепяше към шифтъра с гайка по-плътно - страничния луфт ляво дясно на скорост щеше да се обере до минимум, та почти да изчезне. А относно тежестта на избирача - логично е той да е тежък защото хем дърпа и прибира шифтъра на долу още. Хем с разпределената тежест по хоризонтална дължина се спомага за бутането и дърпането по-лесно. Хем притяга още фабричните хлабини от недосмислиците на Гюнтер.
Ако тежестта е над ябълката - няма да е удачно, защото така няма какво да го тегли към земята толкова, колкото тежък избирач. И няма да донатегне почти неосезаемите луфтове. Но има и резон с тежка топка - тоест да има и тежест дърпане към земята, и тежест натискане горе. Не напразно спортните топки тежат бая... Поне от това което видях отдолу - изхождам в такава логика. Но дали е правилна не знам
сега заради тоя шифтър почнах да мисля за още магарета и ново окачване
Какви чудеса правят дребните неща и жестове
Ако тежестта е над ябълката - няма да е удачно, защото така няма какво да го тегли към земята толкова, колкото тежък избирач. И няма да донатегне почти неосезаемите луфтове. Но има и резон с тежка топка - тоест да има и тежест дърпане към земята, и тежест натискане горе. Не напразно спортните топки тежат бая... Поне от това което видях отдолу - изхождам в такава логика. Но дали е правилна не знам
сега заради тоя шифтър почнах да мисля за още магарета и ново окачване
Какви чудеса правят дребните неща и жестове
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Не е трудно да се изкопира
http://www.uucmotorwerks.com/dssr/
въпреки че с втулки от полиамид тоя луфт отсъства
http://www.uucmotorwerks.com/dssr/
въпреки че с втулки от полиамид тоя луфт отсъства
Re: Шорт шифтър на е36 купе
kagebista, към 97-98г. са вече с пластмасова сфера. Втулките са променени при 97-98ма. Аз намерих шифтър от някаква по-стара и беше метална сфера с малко по-различна втулка. Извадих самия лост, монтирах от новия модел втулка и си заспа работата. Старият модел не може да се поръча. Сменили са дизайна и са запазили парт номера.
С нови пластмасови шайби, литиева грес и тежка къса топка, се сменят перфектни и няма нужда от утежняване според мен.
Леката топка не знам как е като усещане с шортшифтър при Е36.
И аз бях залетял по на UUC щангата, но не ми се занимаваше. Луфт практически няма, вероятно е половин сантиметър на неутрална ляво/дясно.
По-смислено е да се заиграеш с полиамидни втулки за педала на съединителя.
С нови пластмасови шайби, литиева грес и тежка къса топка, се сменят перфектни и няма нужда от утежняване според мен.
Леката топка не знам как е като усещане с шортшифтър при Е36.
И аз бях залетял по на UUC щангата, но не ми се занимаваше. Луфт практически няма, вероятно е половин сантиметър на неутрална ляво/дясно.
По-смислено е да се заиграеш с полиамидни втулки за педала на съединителя.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Колеги пуснал съм тема в купува за избирач от 328 или м3.0 ама нещо още удрям на камък. Ще изкопирам дизайна на UCC за избирача ама ми трябва оригинален да му снема размерите ... ако някой вече ги има или може да ми ги замери да ми пише. После ще споделя цялото инфо по-това как да си направите къстъм избирач за шортшифт естествено в специална тема.
И полиамидните втулки някой от форума прави ли ги? В на ферариста темата не съм видял (за избирача).
__________________
Колеги и някой дали е замервал z3M лоста какви са му параметрите.
И полиамидните втулки някой от форума прави ли ги? В на ферариста темата не съм видял (за избирача).
__________________
Колеги и някой дали е замервал z3M лоста какви са му параметрите.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Имам избирач от z3м между другото за продажба, че смених скоростните кутии и ми остава излишен. Става шортшифтър за ZF при 328, М3 3.0 и 325тдс.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Идеята да направя още по-къс, идеята ми е да видя колко е неговото разтояние от ябълката и да го увелича с около 5мм. Иначе ми драсни на лично какви пари е твоя.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Шорт шифтър на е36 купе
За да получиш ОЕМ шортшифтър на троята Гетраг кутия, трябва да сложиш лост от ZF.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Числата са? Не може да е дължината под ябълката. Така на "окомера" като гледам з3м е около 5мм повече от 2.8 шифтера. А като види човек е тоя >
според моя окомер е поне около 5мм повече от з3м и 10мм повече от 2.8 т.е. от 2.8 за да получим тоя ултимейт раЦинг трябва от 19мм да направим разтоянието под ябълката 29мм при запазване на ъгъла.
_____________________________
Още нещо. Някой знае ли партномерата на всички втулки вкл и тая около ябълката, щото се оказа, че колегите във форума с полиуретана не ги правят, та явно обикновени трябва да взема от Мкар. Или ако ги има нещо като ремонтен комплект всичките.
_____________________________
Намерих ги >
02 BUSH BEARING OVAL 1 25117507695 7.54лв (няма наличност)
07 Bearing, shift lever 1 25111220600 18.30лв
04 Bearing, shifting arm 1 25111222015 30.82 (няма наличност)
според моя окомер е поне около 5мм повече от з3м и 10мм повече от 2.8 т.е. от 2.8 за да получим тоя ултимейт раЦинг трябва от 19мм да направим разтоянието под ябълката 29мм при запазване на ъгъла.
_____________________________
Още нещо. Някой знае ли партномерата на всички втулки вкл и тая около ябълката, щото се оказа, че колегите във форума с полиуретана не ги правят, та явно обикновени трябва да взема от Мкар. Или ако ги има нещо като ремонтен комплект всичките.
_____________________________
Намерих ги >
02 BUSH BEARING OVAL 1 25117507695 7.54лв (няма наличност)
07 Bearing, shift lever 1 25111220600 18.30лв
04 Bearing, shifting arm 1 25111222015 30.82 (няма наличност)
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Частта (избирача) ще е готова до другата седмица, техническия чертеж ще ви го сканирам да може всеки да си направи, но искам първо да видя дали всичко ще е за директен монтаж, да не ме псува после и някой че не става.
И пак имам питане относно е тоя метален цилиндър в дясно >
Разбрах, че функцията му е леко да вдигне леко центъра на монтажа защото при някои е36 тоя избирач опирал. Предполагам е обикновен цилиндър с намален вътрешен диаметър. Ако някой е правил такъв нека ми драсне на ЛС. Смятам и за него да направя проект (на дали при мен ще трябва), но да е завършено като хората изпълнението на проекта и всеки да може да го ползва.
Втулката за шифъра на която седи сферата ако също някой ме насочи дали има по-успешен вариант от фабричния (полиуретан?) или да си викна от М-кар / някой колега от форума обикновена
И пак имам питане относно е тоя метален цилиндър в дясно >
Разбрах, че функцията му е леко да вдигне леко центъра на монтажа защото при някои е36 тоя избирач опирал. Предполагам е обикновен цилиндър с намален вътрешен диаметър. Ако някой е правил такъв нека ми драсне на ЛС. Смятам и за него да направя проект (на дали при мен ще трябва), но да е завършено като хората изпълнението на проекта и всеки да може да го ползва.
Втулката за шифъра на която седи сферата ако също някой ме насочи дали има по-успешен вариант от фабричния (полиуретан?) или да си викна от М-кар / някой колега от форума обикновена
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Лагера-втулката в който се набива сферата е един от най-старите елементи в лостовата система и едва ли има по-добри афтърмаркет продукти , освен разни подобни на унибал .Нов оригинал не е толкова скъп .
Re: Шорт шифтър на е36 купе
И стар лагер много трудно се разбива. По-скоро от "некадърно" сваляне, а толкова елементарно се сваля. Доста колеги там виждат трудността.
В момета карам с Мкова къса топка. Имах М обикновена висока и доста лека. Имах и Е46 стандартна но доста по-тежка от първите 2! Разликата и при трите е огромна и най-приятно се превключват с Е46цовата като усет Не очаквах, че и това ще даде толкова значение но ето че се усеща.
Интересен ми е развоя на колегата с крайния продукт... че искам още шорт
Ще помогна - имах избирач свален от 328 и беше удължен на точно 30мм. Но като го сложих - при включване на задна лоста почти ми удряше трима при копчетата. Тоест трябваше да се гъне към пасажера във форма "(" и да мръдне с 5-10мм да е центриран на неутрална!
В момета карам с Мкова къса топка. Имах М обикновена висока и доста лека. Имах и Е46 стандартна но доста по-тежка от първите 2! Разликата и при трите е огромна и най-приятно се превключват с Е46цовата като усет Не очаквах, че и това ще даде толкова значение но ето че се усеща.
Интересен ми е развоя на колегата с крайния продукт... че искам още шорт
Ще помогна - имах избирач свален от 328 и беше удължен на точно 30мм. Но като го сложих - при включване на задна лоста почти ми удряше трима при копчетата. Тоест трябваше да се гъне към пасажера във форма "(" и да мръдне с 5-10мм да е центриран на неутрална!
Последна промяна kagebista на 17 Фев 2014, 21:26, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- BMWFen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.06.2005
- Местоположение: Морската СТОЛИЦА
- Кара: e36 m44b19
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Колеги, аз също съм с шорт шифтър.
Всичко е ок, но по някога и то доста често първа трудно влиза от място. Ако съм в леко движение и вкарам от 2-ра 1-ва, то е ок и няма проблем.
Какво може да пречи на 1ва да влиза трудно от място? Съединителя е сменян нов преди 50 000 км.
Четох темата и ми се мярна някаква шайба, която ако лоста бил еди къв си, можела да опира
Някой с подобен проблем? Благодаря
Всичко е ок, но по някога и то доста често първа трудно влиза от място. Ако съм в леко движение и вкарам от 2-ра 1-ва, то е ок и няма проблем.
Какво може да пречи на 1ва да влиза трудно от място? Съединителя е сменян нов преди 50 000 км.
Четох темата и ми се мярна някаква шайба, която ако лоста бил еди къв си, можела да опира
Някой с подобен проблем? Благодаря
BMW 318is M44B19
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани