Шорт шифтър на е36 купе
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Metzeler написа:не мога да схвана къв точно трябва да и е смисъла на тая циганиика
Ами темата си има начало мисля и сме го говорили това. Не е редно всичко, което не се разбира от аудиторията да се категоризира като "циганийка".
- Киров
- Пловдивски Джигит
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Dirty M5 driveR написа:Metzeler написа:не мога да схвана къв точно трябва да и е смисъла на тая циганиика
Ами темата си има начало мисля и сме го говорили това. Не е редно всичко, което не се разбира от аудиторията да се категоризира като "циганийка".
И аз да се вклуча малко... както "Metzeler" казва и аз немога да разбера за какво е тази цялата галимация наречена от него много правилно "Циганиика" като един лостов механизъм от 325 тдс или от 328 е 10-15 лв. по спомени когато взимах моя преди повече от година, слагате си го на вашата кутия за 10 мин. и всичко си става оргиналдъ, без заварки, рязания, мерене, шевове и незнам си още какво ли не... Според мен няма смислъл от всичките тези главоболия за да спестите 15лв...
п.п. Не искам да обидя никого с това мое изказване!!! Поздрави...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Циганийката се прави с цел добавяне на тежест към механизма, което води до едно чувство за по-мазно влизане на предавките. Никой от нищо не спестява, просто друг начин няма + по-тежка топка за скоростите естествено. Тъй че като нещо не ви е ясно не е нужно да започвате да нареждате веднага. Никой не знае всичко, затова пита и разбира
- Metzeler
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 26.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: колело с обратна дирекция
- Мечтае да кара: колело с предно предаване
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Dirty M5 driveR написа:Циганийката се прави с цел добавяне на тежест към механизма, което води до едно чувство за по-мазно влизане на предавките. Никой от нищо не спестява, просто друг начин няма + по-тежка топка за скоростите естествено. Тъй че като нещо не ви е ясно не е нужно да започвате да нареждате веднага. Никой не знае всичко, затова пита и разбира
точно за тва питаме да разберем,но аз нямам такива галимации на лоста и влизат адски мазно и точно Но пък и кутията ми е перфектна и можеби тва също е фактор,който определя циганииката нужна ли е или не
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Ми не - с тежестите превключването става по-приятно - не че без тежестите на шифтъра няма да е приятно - просто иначе е по-приятно...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- clarcky
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Пак въпрос с шифтър от тдс поставен на 20ка височината на топката в купето променя ли се Защото гледах някаква снимка на дължината в инчове и този от тдс-а от ябълката на горе ми се струва по дълаг от 20ковия? Аз искам ако има промяна то да идва по къс лоста в купето Някой да каже и за лост от 328/м3 има ли разлика във височината спрямо оригиналния Поздрави!
- Киров
- Пловдивски Джигит
- Мнения: 735
- Регистриран на: 14.02.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 728 IA
Re: Шорт шифтър на е36 купе
clarcky написа:Пак въпрос с шифтър от тдс поставен на 20ка височината на топката в купето променя ли се Защото гледах някаква снимка на дължината в инчове и този от тдс-а от ябълката на горе ми се струва по дълаг от 20ковия? Аз искам ако има промяна то да идва по къс лоста в купето Някой да каже и за лост от 328/м3 има ли разлика във височината спрямо оригиналния Поздрави!
Абсолютно никаква промяна няма във височината на топката със шъфтър от тдс и 328, от М3 незнам, но предполагам , че и там няма да има промяна във височината на скоростния лост, промяната е във входа на лоста , но не и във височината...
- clarcky
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Сложих шифтъра Много съм доволен все едно не е моята кола много готино влизат скоростите Моя е от 325тдс,монтажа е елементарен.Съветвам който ще прави интервенцията да си купи пластмасовата втулка при ябълката дето е,аз си купих и малките пластмасови шайби долу на избирача и двете щипки Ето разликата между лост от тдс и от 20ка,горният е от тдс-а.Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- denises26
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Шорт шифтър на е36 купе
А на мен ми е разбита ябълката (така ми каза майстора) и лоста пропада надолу, ако взема шифтър, логично трябва да взема и ябълка. Има ли я нова? Трудно ли се сменя?
- clarcky
- младши ентусиаст
- Мнения: 280
- Регистриран на: 24.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 e36 328i Тouring
- Мечтае да кара: e36 ///M3
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Ябълката не се сменя,тя си е на лоста.Вижда ми се трудно да се разбие ябълката на самият лост,но ако наистина е така теб ти трябва лост направо.Ако решиш да не слагаш шифтър,а обикновен,ако искаш драсни лс да спазарим моя
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Аз съм почти убеден, че няма как тая пластмасова втулка да износи ябълката. Още повече, че майстора това не може да го каже, без да е свалил всичко на масата. Тъй че моя съвет е да си купиш втулка (така или иначе старата ще ти е в окаяно състояние) и без да я монтираш на конзолата да пробваш да сложиш шифтъра в нея. Влиза сравнително лесно и ако няма никакъв луфт навън, няма да има и на колата, защото в конзолата втулката допълнително се стяга.
- denises26
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Ами майстора влезе под колата и ме накара да размърдам лоста нагоре надолу, и каза ябълката е за смяна. Ако ябълката е това, което се вижда на снимките (дефакто стои на шифтъра) и аз силно се съмнявам да е разбито. Значи ще търся втулка на първо време, скъпа ли е?
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 505
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Ако ще свалям шифтъра, аз бих го сменил с такъв от ТДС/2.8/М3 или афтърмаркет шорт шифтър. Той струва ~40лв и си идва с втулката по спомен. Наистина е супер удобно шофирането с него. Аз съм с афтърмаркет лост и наистина топката идва около 1-2см по-надолу.
Номенклатурен номер : 25111220600
Описание : ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 19.03 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
№7
Номенклатурен номер : 25111220600
Описание : ЛАГЕР
Ед.цена (с ДДС) : 19.03 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
№7
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Шорт шифтър на е36 купе
Пластмасовата ябълка се износва, в долната й половина се отбелязват зъбките на втулката, нова втулка пак има луфт.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Re: Шорт шифтър на е36 купе
+1 с ТДСов. Смених го за 30 минути на фабричния крик. Гадината вдигна цялата кола от едната страна, но я обезопасих докато лягах отдолу, че ме тресеше параноята и удължих времето
Долу е лесно - щифта се вади с дълга плоска отвертка ако пръстите ви са кекави. Ако сте на крик, пак повтарям - обезопасете, защото за да излезе избирача/ако не бъркам частта/ от шифтъра навън - трябва яко бутане и клатене. Но излиза. А това показва дали е износена втулката. Ако излезе лесно - хубаво е да я смените...
Зорът идва при ябълката. Трябваха ми още 30 минути да осъзная, че пустия лагер се върти по часовниковата стрелка. Става с ножици и се подпъхват на 9 и 15 часа си с як напън въртите и той излиза. Но обърнете внимание и на законтрящият щифт на 12 часа. Иначе верно ще е зор. Един колега беше обяснил, че е дърпал здраво подпъхвайки отвертки на 9 и 15, и едва не си е избил ченето Не е това методът
Нищо не съм сменял с ново! Лагера ми е бе перфектен, втулката на новия шифтър стегната та едвам вкарах избирача. А щифта - като го връщате, преди това го постиснете малко за да щракне хубаво, защото при ваденето може малко да се е поразкрачил. При мен излезе мазно и плавно. И не забравяйте слагането на грес на всякъде! При мен имаше доволно хубава златиста оригинална, но я изчистих от свалените елементи и сложих нова такава...
Единственото различно е, че скоростите влизат една идея по-твърдо. Но много по-стегнато и директно, и дори още намаляха нормалните луфтове. Кефа е голям за се ръчка така
Но бих пробвал и с още по-къс ход!
Та идват ми няколко въпроса:
При кои шифтъри ябълката е пластмасова? Видях в темата за Е46, как колега е местил ябълката, която му е пластмасова.
Шифтърите с метални топки стават ли на такива с пластмасови от към лагеруване? Или примерно - шифтър от Е36 дали ще пасне на Е46 и т.н.
ТДСов - 19мм. Кой е следващия разбер по-дълъг по ред, и от кой модел?
А относно тежеста - има резон да се прави и смятам да го направя така:
... защото по този начин при превключване на предавките - се увеличава инерцията и леко ще се намали необходимото усилие за превключване! Колкото повече шорт, толкова повече усилие за превключване при стоковиците! Около 500-700 грама тел са идеална тежест
Долу е лесно - щифта се вади с дълга плоска отвертка ако пръстите ви са кекави. Ако сте на крик, пак повтарям - обезопасете, защото за да излезе избирача/ако не бъркам частта/ от шифтъра навън - трябва яко бутане и клатене. Но излиза. А това показва дали е износена втулката. Ако излезе лесно - хубаво е да я смените...
Зорът идва при ябълката. Трябваха ми още 30 минути да осъзная, че пустия лагер се върти по часовниковата стрелка. Става с ножици и се подпъхват на 9 и 15 часа си с як напън въртите и той излиза. Но обърнете внимание и на законтрящият щифт на 12 часа. Иначе верно ще е зор. Един колега беше обяснил, че е дърпал здраво подпъхвайки отвертки на 9 и 15, и едва не си е избил ченето Не е това методът
Нищо не съм сменял с ново! Лагера ми е бе перфектен, втулката на новия шифтър стегната та едвам вкарах избирача. А щифта - като го връщате, преди това го постиснете малко за да щракне хубаво, защото при ваденето може малко да се е поразкрачил. При мен излезе мазно и плавно. И не забравяйте слагането на грес на всякъде! При мен имаше доволно хубава златиста оригинална, но я изчистих от свалените елементи и сложих нова такава...
Единственото различно е, че скоростите влизат една идея по-твърдо. Но много по-стегнато и директно, и дори още намаляха нормалните луфтове. Кефа е голям за се ръчка така
Но бих пробвал и с още по-къс ход!
Та идват ми няколко въпроса:
При кои шифтъри ябълката е пластмасова? Видях в темата за Е46, как колега е местил ябълката, която му е пластмасова.
Шифтърите с метални топки стават ли на такива с пластмасови от към лагеруване? Или примерно - шифтър от Е36 дали ще пасне на Е46 и т.н.
ТДСов - 19мм. Кой е следващия разбер по-дълъг по ред, и от кой модел?
А относно тежеста - има резон да се прави и смятам да го направя така:
... защото по този начин при превключване на предавките - се увеличава инерцията и леко ще се намали необходимото усилие за превключване! Колкото повече шорт, толкова повече усилие за превключване при стоковиците! Около 500-700 грама тел са идеална тежест
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани