Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 25.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 M-Sport
Детайли за колата: 320D sapphire black

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от grudev » 30 Юни 2012, 16:02

Здравейте колеги,

Да споделя и моя опит. В момента и аз правя процедурата (колата е 318и). Колега от форума ми даде носачи с полуоски, но за жалост от 325 дизел, защото мислех, че нямат разлика, но се оказа, че са по-дебели и по-дълги, а исках и тях да сменя :(

Имам обаче огромен проблем с избиването на моите полуоските от главините ми. 2 часа ги бием с чук и не са мръднали. След малко ще ги нагряваме с оксижена. Тъй като карето на едната ми полуоска е заминало и исках и полуоските да сменя, не прецених, че за дизел са различни и сега съм се прецакал имам 2 бр полуоски от 325 тдс, които не ми вършат никаква работа :(. Ако някой колега му трябват продавам ги.

Другия вариант за който се сещам е ако сменя фланците на дифа към полуоските с такива от 325 тдс. Дали ще стане ? Моля за съдействие от някой с опит.

моите са тия:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=10
да ги сменя с тия:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=10
Дали ще стане? Колата е при майстора и се чудим какво да правим.

hristo_t написа:Благодаря peshogk- не изглежда толкова трудно, но започнахме в 9 часа сутринта и свършихме в 16:30 след обяд. Правихме и 20 минутна обедна почивка. Както писах по горе най-много време ни отне изваждането на полуоските. Така че моят съвет е да не взимате полуоски, а само носачите. Така ще вадите само две полуоски а не като мен 4. А и да се има предвид че някой от болтовете не са развивани повече от 15 години и да се внимава да не се скъсат.
Drift machine ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 14.11.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 318 tds

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от hristo_t » 01 Юли 2012, 19:02

Да колега - полуоските за 4 и 6 цилиндрови двигатели са различни. Аз също взех носачите със полуоски от 328-ца и си мислих колко ще е хубаво да паснат понеже бяха по дебели от моите. Но за съжаление диференциалите са различни. Мислих като теб да ползвам моята вътрешна част на полуоската, но пак не се получи.Писал си "Другия вариант за който се сещам е ако сменя фланците на дифа към полуоските с такива от 325 тдс. Дали ще стане ? Моля за съдействие от някой с опит.".Няма да стане за жалост. Полуоската от 318 ката е тънка и няма да съвпадне. Съвпадение има само във главините където са дисковете или барабаните.
Ако съвпадаха щеше да е чудесен вариант и щях да си спестя 4 часа нерви със оксижени и налагане с чука. Което оскъпи и операцията със 30-40 лв. След вторият час удряне с чука майстора ми каза " ами оставаш си с барабаните и инвестицията от около 200 лв отива на вятъра". Тогава и аз като теб мислих какви ли не варианти - друг деференциал, може би и кардан. Ама инвестицията отиваше към 400-500 лв още. И това е най- приемливият начин - намираш здрава полуоска като за твоята кола, оксиженист и стабилно менгеме - нагрявате до червено и заливате със студена вода. Така няколко пъти. И тежък чук и силна ръка. От време на време може да капвате и масло във полуоските. Внимавайте - като тръгне да излиза полуоската пазете краката че са много тежки. После почистете хубаво шлиците и намажете добре с масло. Аз така направих и след седмица като сменях и задният лагер полуоската излезе само като я натиснах с палеца.
Успех!!!
htt

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от mihal » 16 Юли 2012, 18:18

колеги как сваляте датчиците за АБС?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от ogata » 29 Юли 2012, 9:53

mihal написа:колеги как сваляте датчиците за АБС?

Имат щифт в горният край, който трябва да се натисне :)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от ogata » 01 Авг 2012, 20:42

При мен конверсията вече е готова. Правих я на свален акумулатор по стечение на обстоятелствата. Всички датчици отзад са вързани и всичко е наред ...... но ABS-а свети.

Грешката сигурно ще се изчисти с диагностика, но повече ме притеснява защо се появи ...
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от baitun » 06 Дек 2012, 14:07

От вчера и моя баварец е с вентилирани дискове отзад. Имах само три проблема
1. Скъсах болт на тампона на носача при шенкела откъдето се прави реглаж-избиване на стария тампон, купуване от колегата лавиатан на нов тампон за 18лв, купих и болт за всеки случай-12лв, но старите болтове се развиха безпроблемно и този ми остана резерва.
2. Скъсана пробка за обезвъздушаване на спирачния апарат-малко тунинг от майстора, нова с 8мм резба/оригиналната е 7мм/, малко разпробиване, нарязване на нова резба, шлайфане и стана като чисто нов апарат.
3. След монтаж и силно задоволство от резултата се оказа, че лампата на абс-а свети, завъртях едно кръгче, но без резултат-на следващия ден след като бях минал на реглаж на преден и заден мост/задължителен е при тази операция/ и след като минах на диагностика се установи, че не работи заден ляв датчик на абс. Добре, че майстора успя да извади единия от старите ми барабани, като предварително бях замерил съпротивлението им-около 950 ома/изправен/, измерих и на левия заден датчик-нищо, смяна на същия изгорял с този от барабаните ми, пробно кръгче/100-на метра/ и лампата изгасна, тест и абс-а си работи.
Както се казва-да ми е честито. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от metodi80 » 07 Сеп 2013, 23:46

Така , от днеска (вчера вече ) и аз съм със задни дискови спирачки.

Проблемите които възникнаха :
1. Избиване на полуоските - бой с чука и нагряване , бой с чука и нагряване , бой с чука и нагряване (средно време за избиване на една полуоска - 15 мин).
2. Избиване на големите тампони (понякога са толкова яко запекли , че скоба не върши работа , иска си преса )
3. Избиване на лагерите (вътрешния пръстен остава на главината и изкарването му става само с рязане с флекса , или с подходяща скоба)
4. Избиване на абс-датчиците (ако са АТЕ влизат много плътно в гнездата и избиванет е свързано с доста инпровизации , ако искаме да го свалиме здрав)

Сваляне на стария носач , полуоска , жило на ръчна
Изображение

Изображение

Избиване на полуоската
Изображение

Тук се вижда пушека от нагряването
Изображение


Процедурата при мен беше доста дълга , понеже реших да обработя носачите и апаратите и главините , да премахна ръждите (където ги имаше с телената четка) , след това да ги боядисам . Смених големите тампони , малките тампони , шарнирите (маслени втулки или както там се водят) и лагерите. Цена са следните- големите тампони - 18 лв на брой , малки тампони - 18лв за брой , шарнири - 47 лв за брой , лагери - 57 лв за брой. Цена за носачите втора употреба (комплект с апарати , жила , абс-датчици и дискове ) - 50 лв. Бои , лакове и разните там необходими материяли - 30лв. Спирачна течност - 10 лв. Реглаж -30 лв. Труд - мой и на Киро - безплатен :mhihi: Всичко общо - 350 лв. На първо време ще е с тези (плътни дискове) , пък по нататък може й да сложа вентилирани .
"Новите" носачи със всички тампони , лагер и т.н
По наблюдателните ще забележат , че главината е набита , а прашника не е монтиран !
Да , точно така , нарочно го направих (преработих прашника , така че да може да се демонтира при нужда , дори главината да е набита на лагера ) , по този начин винаги , когато пожелая мога да демонтирам прашника.
Изображение

Изображение

Крайния резултат (за сега с плътен диск)
Изображение

И те така ... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от baitun » 08 Сеп 2013, 13:54

Добре дошъл :mhihi: , сега обаче ако сменяш дисковете с вентилирани, трябва да сменяш и спирачните апарати. С какво излъска така главините, само с телена четка ли-те като нови ве, бро :mhihi: . На предпазните ламарини/прашниците къкто им викаш/ какво направи-ряза ли ги

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от metodi80 » 08 Сеп 2013, 20:55

baitun написа:Добре дошъл :mhihi: , сега обаче ако сменяш дисковете с вентилирани, трябва да сменяш и спирачните апарати. С какво излъска така главините, само с телена четка ли-те като нови ве, бро :mhihi: . На предпазните ламарини/прашниците къкто им викаш/ какво направи-ряза ли ги


Знам , че ако реша да слагам вентилирани , трябва да сменя апаратите... :) , ама за това ще видиме .... за сега съм доволен (по принцип реших да го направя не толкова заради дисковете , а защото така или иначе трябваше да сменя тампоните на задните носачи , освен това си бях наумил да сменям шарнирите , а също и лагерите... в крайна сметка , реших , че вместо да набивам нови части на носач за барабан , по -добре е да ги сложа на носач за диск ).
Главините са боядисани , това е боя (сива и лак) ....
Прашниците ги рязах , да ... така хем по лесно се монтира всичко (който го е правил знае тия ламарини как пречат ), хем при нужда да се свалят , не е необходимо да се вади главината ...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.06.2013
Пол: Мъж
Кара: 316

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от Hopeto » 29 Сеп 2013, 17:22

Здравейте колеги тези дни и аз обмислям такава процедура ама се чудя дали ще станат защото питах 2-3 човека и те казаха зависи трябва да ги видиме та моята е е36 316 купе приятел ми дава задния мост от предишното му бмв е36 320 целия комплект с дискове с всичко но обмисля да сменя само барабаните с дискове да не сменям целия мост дайте идея какво да правя и дали в крайна сметка дали ще стане :?а и трябва ли да проверя дали няма виещ лагер на дисковете или ? не съм запознат с принципа на дисковете.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от baitun » 30 Сеп 2013, 6:35

При спирачките с барани няма ухо за захващане на спирачния апарат, така, че най малко ще ти трябват спирачни дискове със спирачните апарати и накладки и главината, шенкела+датчиците за абс-а, носача големия, където влиза задната пружина и жилата за ръчната. Никакви грижи няма да сложиш от 320 к-та на 316. За лагер и тампони ти си знаеш-или сменяш всичко за да нямаш грижи или разчиташ на късмет. След монтажа, задължително на реглаж. Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.06.2013
Пол: Мъж
Кара: 316

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от Hopeto » 08 Яну 2014, 20:27

Добър вечер колеги смяната е факт илезна един не малък проблем в следствие на стоенето на дисковете и цялата бумащина болтовете на апаратите от които се обезвъздушава са повредени и трябва да купувам апарати сегашните са от 320 е36 плътни дискове(не са винтилирани) та въпроса ми е пак ли от 20ка трябва да търся апарати или ? и накладките еднакви ли са? Примерно но 320 и 318 еднакви ли са накладките даите съвет ако може..... благодаря предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от ogata » 09 Яну 2014, 9:15

Ако тея от 320ката са без пари - зимай и мятай.
Ако ще даваш пари, по-добре си търси от 328, щото ще сложиш дискове ... после ще искаш да са вентилирани ... :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от levskifans » 09 Сеп 2014, 22:29

Здравейте!
Смених и аз барабаните (318 tds) с дискови от 328-ца. Всичко е точно, спира по-добре, но когато колата е почти спряла, тоест спиране от 20-30 км. в час, се включва абс-а и ми връща педала леко. Интересно ми е дали и при вас е така?
Казаха ми, че е нормално, защото самия абс е настроен за барабани отзад, следователно предните спирачки да спират повече, а задните по-малко, но сега с дисковете отзад те спират по-бързо от предните и самите колела блокират и се активира абс-а. Така ми го обясниха.
При вас как е положението?
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?

Мнение от metodi80 » 10 Сеп 2014, 9:23

levskifans написа:Здравейте!
Смених и аз барабаните (318 tds) с дискови от 328-ца. Всичко е точно, спира по-добре, но когато колата е почти спряла, тоест спиране от 20-30 км. в час, се включва абс-а и ми връща педала леко. Интересно ми е дали и при вас е така?
Казаха ми, че е нормално, защото самия абс е настроен за барабани отзад, следователно предните спирачки да спират повече, а задните по-малко, но сега с дисковете отзад те спират по-бързо от предните и самите колела блокират и се активира абс-а. Така ми го обясниха.
При вас как е положението?


Изобщо не е нормално и не трябва да е така ! Огледай си предните спирачки и виж дали системата е добре обезвъздушена отпред ....
Замисли ли се какво ще се случва зимата като тръгнеш да спираш ?!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook