Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Кола с АБС няма кантар, не и е нужен просто
only rear wheel drive
- Cosworth
- ентусиаст
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Ето такава усмивка имам от вчера както монтирах задните носачи с дискове Разликата е осезаема ! Като се има на впредвид че барабаните ми бяха на 2-3 години чисто нови и накладките им !
Всичко си пасва, аз взех само което е нужно тоест: задните носачи от 328 с главината със всичко, дисковте, апарати, АБС датчици, жила за ръчната. Получих всичко комплект от колега тук във форума само направих ревизия на някои тампони и нещата си ми бяха така че откачам стария носач и слагам новия-стар.
Всичко си пасва, аз взех само което е нужно тоест: задните носачи от 328 с главината със всичко, дисковте, апарати, АБС датчици, жила за ръчната. Получих всичко комплект от колега тук във форума само направих ревизия на някои тампони и нещата си ми бяха така че откачам стария носач и слагам новия-стар.
- BMW318 i-KOKO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: РВ1987ВР London
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i M43
- Мечтае да кара: M4
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Cosworth написа::mrgreen: Ето такава усмивка имам от вчера както монтирах задните носачи с дискове Разликата е осезаема ! Като се има на впредвид че барабаните ми бяха на 2-3 години чисто нови и накладките им !
Всичко си пасва, аз взех само което е нужно тоест: задните носачи от 328 с главината със всичко, дисковте, апарати, АБС датчици, жила за ръчната. Получих всичко комплект от колега тук във форума само направих ревизия на някои тампони и нещата си ми бяха така че откачам стария носач и слагам новия-стар.
Браво скоро и аз ще направа тая работа, но може и догодина да минат студовете
- grudev
- младши ентусиаст
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Честито, не боляло значи. И аз ще направя операцията идните месеци
Колега само един въпрос: двоен диск ли е този от 328 или единичен ?
Колега само един въпрос: двоен диск ли е този от 328 или единичен ?
Drift machine ....
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1677
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
grudev написа:......Колега само един въпрос: двоен диск ли е този от 328 или единичен ?
Вентилиран е на 28-цата колега.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Biogame написа:grudev написа:......Колега само един въпрос: двоен диск ли е този от 328 или единичен ?
Вентилиран е на 28-цата колега.
има и единични и двойни на 328и
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1677
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
ares2 написа:Biogame написа:grudev написа:......Колега само един въпрос: двоен диск ли е този от 328 или единичен ?
Вентилиран е на 28-цата колега.
има и единични и двойни на 328и
Е това не го знаех,знаех че са вентилирани на всички 28-ци.
- hristo_t
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 14.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 318 tds
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Здравейте колеги.Благодарение на колегата Cosworth и аз поставих задни дискови спирачки на моята кола (318 тдс). Не че не спираше добре, а и аз колко ли силно я карам, но скоро купихме Пежо 307 и установих разликата от четирите дискови спирачки. Не исках да отварям нова тема, затова ще използвам темата на колегата за да покажа във снимки самата процедура.
Първо - естествено трябва да си набавите необходимите части.От 328- ца взех задните шенкели, дисковете ,накладки ( на 1000 км.),АБС датчиците и жилата на ръчната спирачка, че както знаете тези от барабаните са по къси.
Колегата от който купих частите ми изпрати и полуоските като подарък, но и вашите полуоски ще паснат на шлиците на главината. Те са еднакви.
Полуоските от 328 логично не стават на 318 тдс. От към главината са еднакви, но откъм диференциала са различни.
Със накрайник към дрелката изчистих самите апарати, защото бяха ръждиви. Пръснах ги със спрей за дискови апарати.Цвета е червен защото предните ми апарати също са червени.
Смених гумичките на апаратите, макар че не бяха никак износени.И купих нови спирачни маркучи за отзад.
И така започнахме самото разглобяване.
Носача се развива от рамата на колата. Там болтовете са три и се наложи да хвърлим доста сили. Амортисьора се откача ( зарадваха ме че трябва и тях да сменям в най-скоро време). Отвива се и болта от горната страна на носача - от към пружината.
Със дълго удължение се развива и полуоската от към диференциала.Там мисля че болтовете бяха 5 или 6. Откача се АБС датчика и се развиват тръбичките за спирачките.Затапват се с нещо да не тече спирачна течност.
Свален носач с барабан.
Но сега се започна ходенето по мъките. Полуоските не искаха да излязат от шлиците. Пробвахме и с чук и с преса, нагряване с горелка. Просто бяха като заварени.
Добре че от другото хале изкочи човек който всички наричаха бате Кирчо, че той донесе оксижен с който нагряхме полуоските по-стабилно. И след 3 часа мъки успяхме да свалим и четирите полуоски. И още 10 лв на бате Кирчо да пие една бира от мен.
На следващата снимка се позачистват шлиците от мръсотия и разни други неща попаднали там след години експлоатация на колата.
АБС датчика на барабанните спирачки и на дисковите спирачки е еднакъв. Просто вадиш старият и закачаш този на дисковата спирачка.
Колите със задни барабанни спирачки нямат буксата за индикация за износеността на накладките.Така че там няма как да се постави датчик за тази индикация.
Набиваш полуоската от 318-ката на главината на 328-цата.Пасват идеално. И всичко се сглобява по обратният ред.
Леки корекции с чукчето за донапасване.
Монтиране на диска към главината. Понеже колегата не ми беше пратил винтчето използвах моето от барабанната спирачка.Еднакви са!
Поставяне на спирачният апарат.
От другата страна всичко се повтаря по същият начин.
Последен оглед дали всичко е надеждно затегнато, обезвъздушаване на спирачките и наливане на нова спирачна течност.
Поставяне на гумите и след като колата е вече на земята, донатягане на централната гайка на полуоската.
Сега колата спира добре,, може би ми трябва малко време да и посвикна.Педалът на спирачките е по-мек.Бях чел някъде че тази манипулация може да се направи пред дома на тротоара, но да ви кажа не е чак толкова лесно.Трябва голям набор от инструменти, крикове,подсигурителни трупчета и минимум двама човека. За сам човек е просто убийство. След пробното каране мое съжаление установих че задният десен лагер вие и се налага смяна. Тук е момента да попитам по-знаещите и по-запознатите от мен колеги, какъв трябва да е този лагер?Специално за 328ца или всичко лагери за задни дискови спирачки са еднакви?
Мислих днес да махна зимните гуми и да сложа алуминиевите джанти, да намажа коженият салон и да измия колата на автомивка, но някак си нямам настроение. Преди 2 дена заварих колата си с брутално откъснати халогенни фарове, отрязани букси и счупени поставки за халогените.А бронята не е за гледане от дълбането с отвертката.Така че следващият проект който ми наложиха крадците е --нови халогени, боядисване на бронята и смяна на този лагер.
Ами това е от мен.Извинявам се отново че повдигам стара тема, и се надявам за в бъдеще това да е полезно на колегите тук.
Поздрави!!
Първо - естествено трябва да си набавите необходимите части.От 328- ца взех задните шенкели, дисковете ,накладки ( на 1000 км.),АБС датчиците и жилата на ръчната спирачка, че както знаете тези от барабаните са по къси.
Колегата от който купих частите ми изпрати и полуоските като подарък, но и вашите полуоски ще паснат на шлиците на главината. Те са еднакви.
Полуоските от 328 логично не стават на 318 тдс. От към главината са еднакви, но откъм диференциала са различни.
Със накрайник към дрелката изчистих самите апарати, защото бяха ръждиви. Пръснах ги със спрей за дискови апарати.Цвета е червен защото предните ми апарати също са червени.
Смених гумичките на апаратите, макар че не бяха никак износени.И купих нови спирачни маркучи за отзад.
И така започнахме самото разглобяване.
Носача се развива от рамата на колата. Там болтовете са три и се наложи да хвърлим доста сили. Амортисьора се откача ( зарадваха ме че трябва и тях да сменям в най-скоро време). Отвива се и болта от горната страна на носача - от към пружината.
Със дълго удължение се развива и полуоската от към диференциала.Там мисля че болтовете бяха 5 или 6. Откача се АБС датчика и се развиват тръбичките за спирачките.Затапват се с нещо да не тече спирачна течност.
Свален носач с барабан.
Но сега се започна ходенето по мъките. Полуоските не искаха да излязат от шлиците. Пробвахме и с чук и с преса, нагряване с горелка. Просто бяха като заварени.
Добре че от другото хале изкочи човек който всички наричаха бате Кирчо, че той донесе оксижен с който нагряхме полуоските по-стабилно. И след 3 часа мъки успяхме да свалим и четирите полуоски. И още 10 лв на бате Кирчо да пие една бира от мен.
На следващата снимка се позачистват шлиците от мръсотия и разни други неща попаднали там след години експлоатация на колата.
АБС датчика на барабанните спирачки и на дисковите спирачки е еднакъв. Просто вадиш старият и закачаш този на дисковата спирачка.
Колите със задни барабанни спирачки нямат буксата за индикация за износеността на накладките.Така че там няма как да се постави датчик за тази индикация.
Набиваш полуоската от 318-ката на главината на 328-цата.Пасват идеално. И всичко се сглобява по обратният ред.
Леки корекции с чукчето за донапасване.
Монтиране на диска към главината. Понеже колегата не ми беше пратил винтчето използвах моето от барабанната спирачка.Еднакви са!
Поставяне на спирачният апарат.
От другата страна всичко се повтаря по същият начин.
Последен оглед дали всичко е надеждно затегнато, обезвъздушаване на спирачките и наливане на нова спирачна течност.
Поставяне на гумите и след като колата е вече на земята, донатягане на централната гайка на полуоската.
Сега колата спира добре,, може би ми трябва малко време да и посвикна.Педалът на спирачките е по-мек.Бях чел някъде че тази манипулация може да се направи пред дома на тротоара, но да ви кажа не е чак толкова лесно.Трябва голям набор от инструменти, крикове,подсигурителни трупчета и минимум двама човека. За сам човек е просто убийство. След пробното каране мое съжаление установих че задният десен лагер вие и се налага смяна. Тук е момента да попитам по-знаещите и по-запознатите от мен колеги, какъв трябва да е този лагер?Специално за 328ца или всичко лагери за задни дискови спирачки са еднакви?
Мислих днес да махна зимните гуми и да сложа алуминиевите джанти, да намажа коженият салон и да измия колата на автомивка, но някак си нямам настроение. Преди 2 дена заварих колата си с брутално откъснати халогенни фарове, отрязани букси и счупени поставки за халогените.А бронята не е за гледане от дълбането с отвертката.Така че следващият проект който ми наложиха крадците е --нови халогени, боядисване на бронята и смяна на този лагер.
Ами това е от мен.Извинявам се отново че повдигам стара тема, и се надявам за в бъдеще това да е полезно на колегите тук.
Поздрави!!
htt
- BMW318 i-KOKO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: РВ1987ВР London
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i M43
- Мечтае да кара: M4
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Лагерите са различни със тези на барабаните, като отидеш да си купуваш лагер задължително ще кажеш че си с дискови спирачки че както казах по назад лагерите са различни, на дисковете и на барабаните.След като си купиш лагера сваляш пак носача отиваш някъде където има преса да ти набият новия лагер и после пак качваш носача.Знам го от личен опит, аз така си смених и двата лагера разглобихме я на тротоара оставихме я на трупчета и беш за лагери и след 3ч ги качихме пак.
После задължително трябва да минеш стенд, незнам сега дали си минавал но ти препоръчвам да отидеш след това око не си ходил. Виждам че си монтьорче, така че няма нещо кой знае какво, това е от мен
После задължително трябва да минеш стенд, незнам сега дали си минавал но ти препоръчвам да отидеш след това око не си ходил. Виждам че си монтьорче, така че няма нещо кой знае какво, това е от мен
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Браво и тази тема може модераторите да я качат в полезни
- skorpion33
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: M5
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Браво колега това лято трябва и аз да направя този ъпдейт
- Cosworth
- ентусиаст
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Това са размерите на лагера 42X75X37 с които отивате в магазина за лагери питате гледате и какво ще ви предложат...
Тук я има информацията и за номер на артикула - номер 3 !!!
Тук я има информацията и за номер на артикула - номер 3 !!!
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
супер не изглежда толкова трудно поздрави на hristo_t за изчерпателния материал
- hristo_t
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 14.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 318 tds
Re: Ъпдейт-от барабани към дискови спирачки ?
Благодаря peshogk- не изглежда толкова трудно, но започнахме в 9 часа сутринта и свършихме в 16:30 след обяд. Правихме и 20 минутна обедна почивка. Както писах по горе най-много време ни отне изваждането на полуоските. Така че моят съвет е да не взимате полуоски, а само носачите. Така ще вадите само две полуоски а не като мен 4. А и да се има предвид че някой от болтовете не са развивани повече от 15 години и да се внимава да не се скъсат.
htt
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани