Датчик за детонация,що е то?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.10.2010
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: BMW e36 318is M42

Датчик за детонация,що е то?

Мнение от bmw-318 » 01 Окт 2011, 20:12

Здравейте.
Имам въпрос, къде се намира този датчик за детонацията, за какво служи, ако е "заминал" какви са симптомите?
Моята кола прекъсва, когато е на празен ход, пали и веднага угасва понякога, пали и оборотите падат претриса, но не угасва, това прави.
Ходих на диагностика и ми казаха това, но искам да науча нещо повече дали наистина е от това, защото вече смених какво ли не.. дебитомер, стъпково, кабели, свещи, маркучи, ламбда и ефект няма..
Благодаря :oops:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от s_kolev » 01 Окт 2011, 20:44

bmw-318 написа:Здравейте.
Имам въпрос, къде се намира този датчик за детонацията, за какво служи, ако е "заминал" какви са симптомите?
Моята кола прекъсва, когато е на празен ход, пали и веднага угасва понякога, пали и оборотите падат претриса, но не угасва, това прави.
Ходих на диагностика и ми казаха това, но искам да науча нещо повече дали наистина е от това, защото вече смених какво ли не.. дебитомер, стъпково, кабели, свещи, маркучи, ламбда и ефект няма..
Благодаря :oops:


Намира се на блока, под колекторите, ограденото с жълто на снимката по - долу.


Изображение
Изображение


затягат се с точно определено усилие, като се следи посоката на монтажа да е същата като преди :!:


http://www.motortraders.net/groups/grou ... =1&menu=87

Knock Control

The new knock control system is incorporated for the first time on a U.S. BMW model which also contributes to the improved performance of the E36 M42 engine.

If an engine runs for any length of time with knock occurring, it may suffer severe damage.

Knock is encouraged by:

· a high compression ratio
· a high level of cylinder filling
· poor-quality fuel (low octane number)
· high intake-air and engine temperatures.

An artificial increase in the compression ratio may also be caused by carbon deposits in the combustion chambers, or as a result of an unfavorable combination of manufacturing tolerances.

If the engine has no form of knock control, the ignition timing has to include a safety margin to allow for such unfavorable influences, so that efficiency is automatically lowered in the full-load operating range.

Knock control enables the engine to run right up to the knock limit, since it retards the ignition (on the affected cylinder only) when the actual risk of knock is detected. The normal ignition timing can therefore be chosen for optimum fuel consumption and operating efficiency, without allowing any safety margin for influences which could cause the knock limit to be exceeded.

The knock control system adjusts the ignition timing sufficiently to avoid engine knock and will allow the engine to run satisfactorily (but with reduced power) on fuel of a lower octane rating than the recommended unleaded premium. Thus, if the owner accidentally gets a tank of inferior gasoline, the engine will not be damaged immediately.

Advantages of knock control:

· avoid damage caused by knock even in the most unfavorable circumstances
· maximum economy, since the energy in the available grade of fuel is fully utilized and the engine's operating condition is taken into account
· fuel consumption is reduced and torque maximized throughout the upper engine-load range, particularly when the DISA system increases the mixture charge entering the cylinders.

To ensure that knock is reliably identified, BMW installed two knock sensors on its four-cylinder engines (many otherwise comparable systems for four-cylinder engines use only one sensor).

A multiplexer circuit in the engine control module analyzes the signals. This ensures that only the signal from the cylinder in which combusion is actually taking place is transmitted to the adjacent knock sensor. The multiplexer is switched correctly by evaluating the signal from the cylinder identification sensor (on the camshaft). The knock sensor is a piezoelectric conductor-sound microphone with a broadband characteristic. A piezo-ceramic ring is clamped by a spring washer between a seismic mass and the sensor body. If the seismic mass is accelerated, it exerts a force on the piezo-ceramic element. Opposed electrical charges build up on the upper and lower ceramic surfaces, and generate a voltage at the contacts. In this way, acoustic vibrations can be converted into electrical signals. These in turn are transmitted by shielded wires to the engine control module for processing.

1 Shielded wire
2 Cup spring
3 Seismic mass
4 Housing
5 Inner sleeve
6 Piezo-ceramic element


The knock sensors are bolted to cast bases on the intake side of the engine block, between the 1st and 2nd and between the 3rd and 4th cylinders.

These locations ensure that even when knock is only slight that the acoustic vibrations emitted from the combustion chambers are transmitted reliably to the knock sensors.

If the actual value exceeds a predetermined value, the combustion process in that cylinder is identified as "knock". The ignition timing is then retarded immediately in that cylinder so that knock is eliminated.

After this, the ignition is advanced again step by step until the optimum value as stored in the mapped ignition program is reached, or until knock is once again detected.

The ignition is retarded even if knock is only slight and does not yet represent any acute hazard for the engine.

Knock control is out of action at engine temperatures below 35° C (95°F) and at low loads (below approx. 1/3 volume air flow sensor load signal).

If noise from the engine is unusually loud, reliable knock identification cannot be guaranteed (for instance above-average valve closing noise caused by a defective hydraulic valve lifter (HVA) or one which is malfunctioning due to lack of oil).

The knock control system's self-diagnosis function consists of the following tests:

· sensor signal malfunction, open circuit (broken wire), defective plug etc.
· self-test of complete analysis circuit
· checking the basic engine noise level as registered by the knock sensors.

If a fault is detected in one of these tests, the knock control is shut down. An emergency program takes over ignition timing control, and the fault is stored in the fault memory.

The emergency operating program ensures that the engine can run without risk on fuel with a minimum octane number (Research Method) of 91. It takes load, engine speed and engine temperature into account.

The diagnosis routine is unable to detect whether the plugs for the two sensors or the sensors themselves have been accidentally interchanged.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна s_kolev на 02 Окт 2011, 11:46, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.10.2010
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: BMW e36 318is M42

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от bmw-318 » 01 Окт 2011, 21:04

Благодаря колега, ама нещо на български няма ли :oops:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Окт 2011, 21:04

С две думи детонационния датчик е в основата на така наречената "затворена запалителна систена", или такава с обратна връзка. Предварението се управлява от ЕКУ-то спрямо честота на въртене на коляновия вал, и според натоварването на мотора. Тоя датчик следи за появата на детонации, като "наблюдава" трептенията на блока и техните амплитуди. При появата на детонационно горене предварението бива коригирано, тъй като всички знаем, че детонациите са изключително вредни за двигателя, и водят до преждевременното му разрушаване. Когато датчика не работи, ЕКУ-то управлява предварението по предварително зададени данни, които не са най-оптималните. Като симптом съм чел за повишен разход на гориво - един колега така смени сума си неща, докато не откри, че датчиците му не работят. Така че щом ти ги е изкарало като грешка - сменяй.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.10.2010
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: BMW e36 318is M42

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от bmw-318 » 01 Окт 2011, 21:08

Да, купих го и в понеделник ще го сменим. Майстора спомена и за датчика на разпределителният вал, а той какви симптоми дава, когато е повреден?
Благодаря ти много колега :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ares2 » 01 Окт 2011, 22:48

bmw-318 написа:Да, купих го и в понеделник ще го сменим. Майстора спомена и за датчика на разпределителният вал, а той какви симптоми дава, когато е повреден?
Благодаря ти много колега :)

паленето може да не ти е както трябва. други симптоми .. диагностика и там излиза
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ares2 » 01 Окт 2011, 22:49

Dirty M5 driveR написа:С две думи детонационния датчик е в основата на така наречената "затворена запалителна систена", или такава с обратна връзка. Предварението се управлява от ЕКУ-то спрямо честота на въртене на коляновия вал, и според натоварването на мотора. Тоя датчик следи за появата на детонации, като "наблюдава" трептенията на блока и техните амплитуди. При появата на детонационно горене предварението бива коригирано, тъй като всички знаем, че детонациите са изключително вредни за двигателя, и водят до преждевременното му разрушаване. Когато датчика не работи, ЕКУ-то управлява предварението по предварително зададени данни, които не са най-оптималните. Като симптом съм чел за повишен разход на гориво - един колега така смени сума си неща, докато не откри, че датчиците му не работят. Така че щом ти ги е изкарало като грешка - сменяй.



колега драивър .. много професионално обяснено. :bowdown:

а смяната на тези датчици.. меко казано е ужасна..
гледаите да не спукате новия ако не го монтирате правилно може да се завърти при стягането и ще се пукне..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ръб » 02 Окт 2011, 2:14

Аз сменях моите (2 са на 6така) и честно казано не знаех, че има точно определени посока и усилие при затягане, та ги монтирах кесим, и проблеми нямам :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ares2 » 02 Окт 2011, 9:12

ръб написа:Аз сменях моите (2 са на 6така) и честно казано не знаех, че има точно определени посока и усилие при затягане, та ги монтирах кесим, и проблеми нямам :D


усилие да.. но посока няма логика да се гони..
това не е някаква медицинска апаратура...
просто са си два сензора които реагират на определена честота..
те са си позиционирани както трябва на блока. само е нужно да се стегнат правилно
а посоката има значение най- вече за да не се повредят при монтажа. поне на 4 цилиндровото е много нагъцкано около единия и може да се счупи лесно
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ръб » 02 Окт 2011, 9:38

явно съм извадил късмет :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 6.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 90" Е30 316i
Мечтае да кара: Е30 3??

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от p0wEr » 02 Окт 2011, 9:45

ares2 написа:
bmw-318 написа:Да, купих го и в понеделник ще го сменим. Майстора спомена и за датчика на разпределителният вал, а той какви симптоми дава, когато е повреден?
Благодаря ти много колега :)

паленето може да не ти е както трябва. други симптоми .. диагностика и там излиза

В какъв смисъл може да не е както трябва ? Ако може малко повече информация :)
Пичове, Е30 не е за хора със слаби сърца, лекари или юристи...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили... :mhihi:
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...

Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 29.10.2010
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: BMW e36 318is M42

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от bmw-318 » 02 Окт 2011, 11:05

На мен паленето наистина не ми е както трябва. Като запаля и веднага оборотите падат, претриса и така няколко секунди и се оправя. Обаче понякога паля и като запали веднага угасва. Трябва като я запаля да и дам газ, инъче угасва,понякога като и дам газ и не се форсира,глъхне и угасва.И след като запаля и тръгна, няма значение как, на празен ход оборотите се колебаят на горе на долу,абе не е приятно :(
Това може ли да са симптоми на някой датчик?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от ~Мишо~ » 02 Окт 2011, 11:10

ares2 написа:
ръб написа:Аз сменях моите (2 са на 6така) и честно казано не знаех, че има точно определени посока и усилие при затягане, та ги монтирах кесим, и проблеми нямам :D


усилие да.. но посока няма логика да се гони..
това не е някаква медицинска апаратура...
просто са си два сензора които реагират на определена честота..
те са си позиционирани както трябва на блока. само е нужно да се стегнат правилно
а посоката има значение най- вече за да не се повредят при монтажа. поне на 4 цилиндровото е много нагъцкано около единия и може да се счупи лесно

Може да няма логика обаче си имат ъгъл на монтаж ;) . Срещах го в някое ръководство (хайнеса май :roll: ) и ако намеря схемата ще я сложа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от s_kolev » 02 Окт 2011, 11:35

Понеже имам и аз проблем с единия от двата датчика и се бях зачел в иностранни форуми където е широко разпространено твърдението за посоката на монтажа, а и едно твърдение от линка по - горе ме замисли, a именно как точно екуто разбира дали 3ти или 4ти(примерно) дава грешка, и дали тази идентификация не зависи по някакъв начин от монтажа. Ако някой има повече информация, моля да я сподели.

Knock control enables the engine to run right up to the knock limit, since it retards the ignition (on the affected cylinder only) when the actual risk of knock is detected.


груб превод:
Детонационния контрол позволява на двигателя да работи точно на границата преди детонации, като намаля аванса на запалването(само на засегнатия цилиндър), когато засече реален риск от детонация.


п.с. по - късно ще преведа пасажа от предното ми мнение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 6.11.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 90" Е30 316i
Мечтае да кара: Е30 3??

Re: Датчик за детонация,що е то?

Мнение от p0wEr » 02 Окт 2011, 21:57

Докато изчакам Арес да даде малко повече информация ще ви споделя болката на Е36-цата... М50Б20 ванус 93-та. Та купихме колата трудно палеше и свалихме стартера всичко подменено всичко точно... е да ама не.. въртим колата пали пак по същия начин като преди... въртиш нам си секунди докато се сети и опуснеш ли я после въртиш 15 пъти и като запали смърди на бензин та се не трае ... някой ако има идеи какъв може да е проблема да сподели че 72А акумулатор му се е*а майката да го върти тоя 6-так по 20 пъти :mhihi: ясно е че се дави но по какви причини ?
Пичове, Е30 не е за хора със слаби сърца, лекари или юристи...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили... :mhihi:
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...

Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook