DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
От доста време не съм писал нищо смислено във форума... реших да драсна една кратка тема.
Преди време моторчето ми за празен ход издаваше зверски жужащи звуци. Доста силни при това.
Не им обръщах внимание, не бях карал М44 преди това и просто се наслаждавах на новата количка.
По време на отпуската ми, свързана с няколко хиляди километра из България, един ден оборотите на празен ход се вдигнаха до 1000, на моменти стигащи 1500.
Единствено климатроника успяваше да ги свали на 1000... Рекох си: "зацапано е, ще го чистя". Естествено спрей за карбуратори, малко пръскане, малко тръскане, чакане... и същата работа.
Боднахме я на диагностика и за моя огромна изненада, дебитомерът отчиташе стойност от 25кг/м дебит, което е доста над номиналните 5-20кг/м. Може да бъркам конкретните номинални стойности, но определено бяха доста по-ниски от отчитаните.
Също на празен ход, очакваните стойности са <10кг/м.
Дотук добре, ясно, дебитомера е заминал, духал съм я тази попара, ще сменям.
Звънкам аз няколко телефона и леко побелях като чух цената. Очаквах 200ина лева, чух цени доближаващи и някои надхвърлящи 400лв. за нов.
После звъннах няколко телефона за втора употреба дебитомер и още повече побелях, 100-150лв. за дебитомер втора ръка.
Не ме израдва никоя от горните новини, отворих eBay и си английски.
Пристигна ми дебитомера и аз бодър, ведър, с голяма усмивка на лицето го слагам... никаква промяна, пак ми висна гагата.
И вече сериозно се издразних, щото съм като пистов мотор по светофарите, на 1500 оборота при спряло състояние. Честно, много е дразнещо, иначе колата се кара без проблем, разхода е ОК извънградско, в градски условия се вдига с няколко литра поради високите обороти на празен ход, но се преживява.
Разрових интернет и най-вече при братята американци от 318ti.org, и ми попадна тема на човек, който е разглобил клапана... А аз досега си мислех, че не може.
Викам каквото такова, най-много един да взема втора ръка, ако потроша тоя и да ходя с такси до работа.
Сега, малко подробности:
Моторчето не е капсуловано. 2те части на корпуса са захванати с едни малки зъбчета.
Има метално пинче, което фиксира 2те части. След 15 години работа е трудно да се извади, но става. Подпъхвах един здрав нож и гледах да не чупя.
При разделянето на 2те части е много вероятно да се спука корпуса на частта с буксата. Изтръпнах като го видях, но после ми олекна, само декоративно сцепване беше.
Вътре има една пружинна шайба м/у двете части, гумено уплътнение, което върши функцията на прашник и... нищо друго.
Частта с оста, която се върти не може да се разглоби повече от това, което се вижда на снимките. Може и да може, но аз го сметнах за напълно ненужно.
Оста се върти грубо 3/4 оборот. Не прави пълно въртене. Това е добре, понеже четох разни глупости из форумите, че при монтажа трябвало да се уцели правилното положение на оста. Дрън дрън.
Моята изглеждаше чиста след почистването със спрея за карбуратори, но имаше едва доловимо съпротивление, точно там където трябва да затваря.
Мислих, гледах, почесвах се и реших да включа Meglio-то в играта.
Накиснах цялата част с оста във водичка да падне лесната гняс и после пръсках сигурно 15 минути с Meglio-то. Какви гадости изпадаха от тази малка част, не е истина. Бърсах си мивката в банята сигурно 5 минути след това.
С клечки за уши, поизтърках всичко, което не падна от самото накисване.
После погледнах вътре и пластмасовия корпус беше станал лъскав, както и самата ос. Никакъв помен от задиране.
Дотук добре, оставих да изсъхне докато измисля какво да правя с пукнатия корпус.
Мислех да правя бандаж от конец и лепило, който да стегне частите, но не намерих конец вкъщи. За сметка на това мернах една малка тубичка от иначе гадното моментно лепило JIP.
Сглобих 2те части и ги пристегнах с рапидка. Не ми се занимаваше да вадя пак гадното нипелче, ако се наложи да отварям отново.
Умишлено не монтирах счупената пружинна пластинка. Имах опасения, че може да се изметне и да задере в оста. Не мисля, че ще има проблем без нея.
Гумения пръстен уплътни доста добре. Може и да е субективно, при всичко положения се решава лесно с малко силикон.
Капнах от моментното лепило по цепнатините да попие леко, после изшкурках с водна шкурка и минах с перманентен маркер върху лепилото да не се вижда толкова итнервенцията.
Монтирах го на колата с огромна доза скептицизъм. За моя изненада, оборотите почнаха да се нормализира след 1-2 минути, и тръгнаха малко по малко надолу. Сега държи 650-700 (не знам колко точно са) на празен ход или поне колкото винаги съм мислил, че трябва да са.
Абсолютно всички вибрации при мотора ги няма вече. Работи като часовник.
При включване на климатика, стрелката дори не помръдна.
Изчаках да загрее, да включи ел.перката... същата работа.
Ами нищо не ми оставаше, освен да пусна тази тема.
Успех.




Преди време моторчето ми за празен ход издаваше зверски жужащи звуци. Доста силни при това.
Не им обръщах внимание, не бях карал М44 преди това и просто се наслаждавах на новата количка.
По време на отпуската ми, свързана с няколко хиляди километра из България, един ден оборотите на празен ход се вдигнаха до 1000, на моменти стигащи 1500.
Единствено климатроника успяваше да ги свали на 1000... Рекох си: "зацапано е, ще го чистя". Естествено спрей за карбуратори, малко пръскане, малко тръскане, чакане... и същата работа.
Боднахме я на диагностика и за моя огромна изненада, дебитомерът отчиташе стойност от 25кг/м дебит, което е доста над номиналните 5-20кг/м. Може да бъркам конкретните номинални стойности, но определено бяха доста по-ниски от отчитаните.
Също на празен ход, очакваните стойности са <10кг/м.
Дотук добре, ясно, дебитомера е заминал, духал съм я тази попара, ще сменям.
Звънкам аз няколко телефона и леко побелях като чух цената. Очаквах 200ина лева, чух цени доближаващи и някои надхвърлящи 400лв. за нов.
После звъннах няколко телефона за втора употреба дебитомер и още повече побелях, 100-150лв. за дебитомер втора ръка.
Не ме израдва никоя от горните новини, отворих eBay и си английски.
Пристигна ми дебитомера и аз бодър, ведър, с голяма усмивка на лицето го слагам... никаква промяна, пак ми висна гагата.
И вече сериозно се издразних, щото съм като пистов мотор по светофарите, на 1500 оборота при спряло състояние. Честно, много е дразнещо, иначе колата се кара без проблем, разхода е ОК извънградско, в градски условия се вдига с няколко литра поради високите обороти на празен ход, но се преживява.
Разрових интернет и най-вече при братята американци от 318ti.org, и ми попадна тема на човек, който е разглобил клапана... А аз досега си мислех, че не може.
Викам каквото такова, най-много един да взема втора ръка, ако потроша тоя и да ходя с такси до работа.
Сега, малко подробности:
Моторчето не е капсуловано. 2те части на корпуса са захванати с едни малки зъбчета.
Има метално пинче, което фиксира 2те части. След 15 години работа е трудно да се извади, но става. Подпъхвах един здрав нож и гледах да не чупя.
При разделянето на 2те части е много вероятно да се спука корпуса на частта с буксата. Изтръпнах като го видях, но после ми олекна, само декоративно сцепване беше.
Вътре има една пружинна шайба м/у двете части, гумено уплътнение, което върши функцията на прашник и... нищо друго.
Частта с оста, която се върти не може да се разглоби повече от това, което се вижда на снимките. Може и да може, но аз го сметнах за напълно ненужно.
Оста се върти грубо 3/4 оборот. Не прави пълно въртене. Това е добре, понеже четох разни глупости из форумите, че при монтажа трябвало да се уцели правилното положение на оста. Дрън дрън.
Моята изглеждаше чиста след почистването със спрея за карбуратори, но имаше едва доловимо съпротивление, точно там където трябва да затваря.
Мислих, гледах, почесвах се и реших да включа Meglio-то в играта.
Накиснах цялата част с оста във водичка да падне лесната гняс и после пръсках сигурно 15 минути с Meglio-то. Какви гадости изпадаха от тази малка част, не е истина. Бърсах си мивката в банята сигурно 5 минути след това.
С клечки за уши, поизтърках всичко, което не падна от самото накисване.
После погледнах вътре и пластмасовия корпус беше станал лъскав, както и самата ос. Никакъв помен от задиране.
Дотук добре, оставих да изсъхне докато измисля какво да правя с пукнатия корпус.
Мислех да правя бандаж от конец и лепило, който да стегне частите, но не намерих конец вкъщи. За сметка на това мернах една малка тубичка от иначе гадното моментно лепило JIP.
Сглобих 2те части и ги пристегнах с рапидка. Не ми се занимаваше да вадя пак гадното нипелче, ако се наложи да отварям отново.
Умишлено не монтирах счупената пружинна пластинка. Имах опасения, че може да се изметне и да задере в оста. Не мисля, че ще има проблем без нея.
Гумения пръстен уплътни доста добре. Може и да е субективно, при всичко положения се решава лесно с малко силикон.
Капнах от моментното лепило по цепнатините да попие леко, после изшкурках с водна шкурка и минах с перманентен маркер върху лепилото да не се вижда толкова итнервенцията.
Монтирах го на колата с огромна доза скептицизъм. За моя изненада, оборотите почнаха да се нормализира след 1-2 минути, и тръгнаха малко по малко надолу. Сега държи 650-700 (не знам колко точно са) на празен ход или поне колкото винаги съм мислил, че трябва да са.
Абсолютно всички вибрации при мотора ги няма вече. Работи като часовник.
При включване на климатика, стрелката дори не помръдна.
Изчаках да загрее, да включи ел.перката... същата работа.
Ами нищо не ми оставаше, освен да пусна тази тема.
Успех.





Последна промяна kdl на 29 Яну 2012, 1:31, променена общо 1 път
- Zlobil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 277
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
Браво за темата.
Аз съм го правил същото едно към едно както е написано, преди година и половина и до ден днешен проблем нямам.
Мога да добавя само че и да се счупи нещо и да не се ... корпуса трябва да се лепи защото си става хлабаво.
Аз съм го правил същото едно към едно както е написано, преди година и половина и до ден днешен проблем нямам.
Мога да добавя само че и да се счупи нещо и да не се ... корпуса трябва да се лепи защото си става хлабаво.
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
Браво за темата, много полезна
- Graphite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Compact E36 Individual
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
Колега темата е много добра! Браво! ще се прави тази интервенция и на моето май май 


Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
Една седмица по-късно без признаци на проблеми... явно си е струвало!
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
На М42 може ли да се направи същата операция ?
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >95г
на стария м43, и м42 моторчето е под всмукателите... вади се лесно с тънки ръчички, на който са му дебели да сваля колекторите 


- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: DIY: Ремонт на моторче за празен ход (ICV): М44 и М43 >9
Да добавя и аз малко информация. Преди да почнете манипулацията, няма да е зле да се снабдите с гарнитурката. 99.99% съм сигурен, че ще се е изпекла с времето и ще се начупи, като свалите моторчето. Почистете добре челото, където контактува моторчето и я сложете и се радвайте на стабилни обороти. Благодаря на колегата за полезната тема.
Номенклатурен номер : 13711247894
Описание : УПЛЪТНЕНИЕ
Ед.цена (с ДДС) : 2.53 BGN
Номенклатурен номер : 13711247894
Описание : УПЛЪТНЕНИЕ
Ед.цена (с ДДС) : 2.53 BGN
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани