Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- nafkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Възможено ли е когато клапана на картерните гавозве е неизправен това до доведе до голям разход на масло и или повреда на мотора ( уплатнения клапани , сегменти и пр. ) ?
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
хвърли едно око в ТАЗИ темичка, има изписано доста по въпроса за въпросния филтър
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?
- nafkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Отговорих си сам ползвайки гугъл
1. http://www.dvatp.com/bmw/diy/icv_ccv/
2. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... =5&t=80234
3. http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock
Повода да направя тема е че за 10 дни колата стопи 1л масло и ми прилоша ! Както не го пипаше и изведнъж няма никой щеката на минимум . Почна да пуши естествено ( предимно на ниски обуроти и студена ) и да прави конденз ( доста хвърля през ауспуха ) . Когато отворя капачката за маслото и колата гасне за секунда ( усеща се голям вакум) !Когато изкарам само щеката за маслото обуротите падат а да огасне и после пък се вдигат доста над нормалните . Друг симптом който е опоменат са нестабилни обуроти когато е студена колата . При мен това се случи 1 път и тогава въобще не ми дойте на ум за подобно нещо.... Последно но не най маловажно е че колата може да се спъне когато е неизправен този клапан ( както при мен може би ) и на диагностика това рядко се хваща ( би трябвало да излиза check engine но за жалост само на теория ) . Най-фаталното последствие е от линк номер 3 и на никого не го пожелавам ( "hydrolock") също не знам дали възможен сценарий при двигателите на бмв ...
1. http://www.dvatp.com/bmw/diy/icv_ccv/
2. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... =5&t=80234
3. http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock
Повода да направя тема е че за 10 дни колата стопи 1л масло и ми прилоша ! Както не го пипаше и изведнъж няма никой щеката на минимум . Почна да пуши естествено ( предимно на ниски обуроти и студена ) и да прави конденз ( доста хвърля през ауспуха ) . Когато отворя капачката за маслото и колата гасне за секунда ( усеща се голям вакум) !Когато изкарам само щеката за маслото обуротите падат а да огасне и после пък се вдигат доста над нормалните . Друг симптом който е опоменат са нестабилни обуроти когато е студена колата . При мен това се случи 1 път и тогава въобще не ми дойте на ум за подобно нещо.... Последно но не най маловажно е че колата може да се спъне когато е неизправен този клапан ( както при мен може би ) и на диагностика това рядко се хваща ( би трябвало да излиза check engine но за жалост само на теория ) . Най-фаталното последствие е от линк номер 3 и на никого не го пожелавам ( "hydrolock") също не знам дали възможен сценарий при двигателите на бмв ...
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Точно хидравличен удар от клапана за картерни газове не виждам как ще стане освен ако не си напълнил двигателя с масло до капачката. Това, че гасне(или се опитва да гасне) като отвориш капачката/махнеш щеката на маслото е напълно нормално. По принцип може да допринесе за висок разход на масло - най лесно ще разбереш като шунтираш системата, а именно махнеш маркуча от главата и го затапиш. От към главата сложи някаква марличка върху отвора да може да диша, но да не влезе некой врабец . Ае успех
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ZLATIST
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
След много четене реших и аз да сменя клапана на картерните газове(въпреки,че нямах симптоми за "заминал" клапан),за да си нямам проблем с мотора някой ден...
С много зор вчера свалих стария клапан и гледам на него щампа на BMW Възможно ли е тоя клапан да е оригиналния и колата да е карана с него 250 к. километра
С много зор вчера свалих стария клапан и гледам на него щампа на BMW Възможно ли е тоя клапан да е оригиналния и колата да е карана с него 250 к. километра
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1933
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
клапън зъ гъзове няма кво гу мислиииш ръгъй чушки у бобаааа
Последна промяна ивчо3 на 03 Сеп 2011, 22:02, променена общо 2 пъти
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
ZLATIST написа:След много четене реших и аз да сменя клапана на картерните газове(въпреки,че нямах симптоми за "заминал" клапан),за да си нямам проблем с мотора някой ден...
С много зор вчера свалих стария клапан и гледам на него щампа на BMW Възможно ли е тоя клапан да е оригиналния и колата да е карана с него 250 к. километра
То на моята съединителя и' e оригинален с щампа на БМВ, но товва свсем не значи, че е съединителя, с който е излезнала от завода.
Иначе ако си си го купил от дилър на БМВ трябва да си има щампа на него с каталожен номер и съответно да пише BMW.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ZLATIST
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
maxpower написа:ZLATIST написа:След много четене реших и аз да сменя клапана на картерните газове(въпреки,че нямах симптоми за "заминал" клапан),за да си нямам проблем с мотора някой ден...
С много зор вчера свалих стария клапан и гледам на него щампа на BMW Възможно ли е тоя клапан да е оригиналния и колата да е карана с него 250 к. километра
То на моята съединителя и' e оригинален с щампа на БМВ, но товва свсем не значи, че е съединителя, с който е излезнала от завода.
Иначе ако си си го купил от дилър на БМВ трябва да си има щампа на него с каталожен номер и съответно да пише BMW.
Клапана е Meyle и го взех тук от форума за 80 лв.,но няма значение важното е,че го смених и мога да спя спокойно
Въпроса ми беше може ли да е карано с един клапан 250 к. без да се сменя-чудно ми е още повече,че колата е карана в Швейцария,а там компромис с поддръжката и качеството й няма!
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
И какъв бе ефектът след като смени филтъра?
Аз наскоро чистих Idle control клапана, защото имах проблеми с гасненето. От тогава моторът не е изгасвал без да искам вече, но как да разбера дали този филтър е тръгнал?
Аз наскоро чистих Idle control клапана, защото имах проблеми с гасненето. От тогава моторът не е изгасвал без да искам вече, но как да разбера дали този филтър е тръгнал?
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Добре, а какво пречи да се запуши, а от другата страна да се пусне надолу маркуча, с филтърче на него
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Nickelback написа:Това животно номер 2 ли прави мизериите?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=15
Тамън ти го търсех, ма ти си промени постинга. Да, това е.
- ZLATIST
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.06.2010
- Местоположение: Смолян
- Пол: Мъж
- Кара: е36 323i coupe 98'
- Мечтае да кара: e36 ///M3 evo GT
- Детайли за колата: Avusblau Metallic
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
err0r написа:И какъв бе ефектът след като смени филтъра?
Аз наскоро чистих Idle control клапана, защото имах проблеми с гасненето. От тогава моторът не е изгасвал без да искам вече, но как да разбера дали този филтър е тръгнал?
По някой път като карам на високи обороти и спирам колата се опитва да гасне-иначе не знам да ли е тръгнал,просто го смених за да се застраховам....
Иначе ми се струва,че се подобри вървежа и се форсира по-лесно!
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Ето точно при мен това правеше, опитваше се да загасне и веднъж от четири опита успяваше. Ако е с пуснат климатик - почти всеки път. Затова свалих клапана за празен ход, през него прекарах половин литър кореселин и в момента няма никакви проблеми. Пускам педала на газта, оборотите падат точно до там, до където трябва и стрелката не трепва повече.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Клапан картерни газове - гори масло ? (м52)
Ахааам, значи затова като пусна фарове, или перката на парното на макс оборотите трепват надолу
Ще се сменя
Ще се сменя
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани