Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Проблем с дигиталния климатроник + видео - Решен+Инфо
Днес установих следния проблем с климатроника - заради студеното време настройх градусите на 25 в двете половини, но духаше само студен въздух при загрял двигател. Натиснах AUTO и вентилаторът започна да духа много слабо т.е. на най-ниската степен. Вдигнах градусите на 32 и вентилаторът вдигна една степен и след 2-3мин пак върна на най-слабата степен все едно в купето е 32 градуса...а не бяха! Тогава настройх градусите на 16 и както си беше в AUTO режим вентилаторът започна да духа на предпоследна степен и като поохлади степените си се намалиха както е редно.
Разглобих управлението и почистих датчика за вътрешната температура, но нямаше промяна - т.е. ако настроя градусите над тези в купето - климаторника не иска да топли, но ако го настроя на градуси по-ниски от тези в купето започва да работи нормално и да изстудява контолирайки силата на вентилатора.
Клапаните за топлото, които са при вигателя не цъкат, но и нормално климатроникът не прави опит да затопли и не им подава сигнал. Утре ще пробвам да им подам 12V директно, за да проверя дали отварят, но не ако те са си наред, не знам къде да търся проблема.
С търсачката не можах да намеря някой с подобен проблем.
Ето и видео на проблемът - клипът не е мой, а на американец със абсолютно същия проблем като моя. За съжаление в неговата тема няма решение на проблема.
http://www.youtube.com/watch?v=xpcMh4HFzBE
Разглобих управлението и почистих датчика за вътрешната температура, но нямаше промяна - т.е. ако настроя градусите над тези в купето - климаторника не иска да топли, но ако го настроя на градуси по-ниски от тези в купето започва да работи нормално и да изстудява контолирайки силата на вентилатора.
Клапаните за топлото, които са при вигателя не цъкат, но и нормално климатроникът не прави опит да затопли и не им подава сигнал. Утре ще пробвам да им подам 12V директно, за да проверя дали отварят, но не ако те са си наред, не знам къде да търся проблема.
С търсачката не можах да намеря някой с подобен проблем.
Ето и видео на проблемът - клипът не е мой, а на американец със абсолютно същия проблем като моя. За съжаление в неговата тема няма решение на проблема.
http://www.youtube.com/watch?v=xpcMh4HFzBE
Последна промяна Joro_Paveto на 22 Авг 2011, 10:30, променена общо 1 път
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Joro_Paveto написа:Днес установих следния проблем с климатроника - заради студеното време настройх градусите на 25 в двете половини, но духаше само студен въздух при загрял двигател. Натиснах AUTO и вентилаторът започна да духа много слабо т.е. на най-ниската степен. Вдигнах градусите на 32 и вентилаторът вдигна една степен и след 2-3мин пак върна на най-слабата степен все едно в купето е 32 градуса...а не бяха! Тогава настройх градусите на 16 и както си беше в AUTO режим вентилаторът започна да духа на предпоследна степен и като поохлади степените си се намалиха както е редно.
Разглобих управлението и почистих датчика за вътрешната температура, но нямаше промяна - т.е. ако настроя градусите над тези в купето - климаторника не иска да топли, но ако го настроя на градуси по-ниски от тези в купето започва да работи нормално и да изстудява контолирайки силата на вентилатора.
Клапаните за топлото, които са при вигателя не цъкат, но и нормално климатроникът не прави опит да затопли и не им подава сигнал. Утре ще пробвам да им подам 12V директно, за да проверя дали отварят, но не ако те са си наред, не знам къде да търся проблема.
С търсачката не можах да намеря някой с подобен проблем.
Ето и видео на проблемът - клипът не е мой, а на американец със абсолютно същия проблем като моя. За съжаление в неговата тема няма решение на проблема.
http://www.youtube.com/watch?v=xpcMh4HFzBE
колега незнам дали съм те разбрал правилно, но да не би да си забравил да преместиш врътката горе при решетката на топло и затова да става така
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Преместил съм я - на топло.
Измерих с мултицет самите клапани - не са прекъснати бобините. Дават нормално съпротивление - доколкото си спомням май накъде около 20-25ома. Видях, че дават адекватни стойности - различни от 0 и 1 и продължих да търся проблемите на другите места.
До тях идва 12 волта по жълтата жица. После включих измерих дали идва сигнал от управлението до клапаните - при настройка 32 градуса идват 0.13V на жълто/кафява и жълто/виолетова жица на буксата на клапаните. А при 16 градуса идват 0.25V.
Като настроя 16 от едната и 32 от другата страна на двата клапа съответно идват 24V на единия и 14V на другия.
Та от цялото това замерване заключавам, че проблемът е изцяло в блокирали на затворено клапани, които не пускат топла вода към вътрешните топлообменици.
В следствие, на което като дам на автоматичен режим 32 градуса, управленито получава сигнал от температурните датчици на лявата и дясната половина на вътрешния радиатор, че там няма топла течност, с която да започне да загрява купето и затова държи вентилаторът на първа степен.
Измерих с мултицет самите клапани - не са прекъснати бобините. Дават нормално съпротивление - доколкото си спомням май накъде около 20-25ома. Видях, че дават адекватни стойности - различни от 0 и 1 и продължих да търся проблемите на другите места.
До тях идва 12 волта по жълтата жица. После включих измерих дали идва сигнал от управлението до клапаните - при настройка 32 градуса идват 0.13V на жълто/кафява и жълто/виолетова жица на буксата на клапаните. А при 16 градуса идват 0.25V.
Като настроя 16 от едната и 32 от другата страна на двата клапа съответно идват 24V на единия и 14V на другия.
Та от цялото това замерване заключавам, че проблемът е изцяло в блокирали на затворено клапани, които не пускат топла вода към вътрешните топлообменици.
В следствие, на което като дам на автоматичен режим 32 градуса, управленито получава сигнал от температурните датчици на лявата и дясната половина на вътрешния радиатор, че там няма топла течност, с която да започне да загрява купето и затова държи вентилаторът на първа степен.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Извади клапанчетата навън и им подай 12в директно на буксата, съответно на едното и после на другото. С тази проба ще провериш първо дали щракат и второ дали отварят и затварят като надуваш с уста. Това е най-сигурния метод.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
BaHka написа:Извади клапанчетата навън и им подай 12в директно на буксата, съответно на едното и после на другото. С тази проба ще провериш първо дали щракат и второ дали отварят и затварят като надуваш с уста. Това е най-сигурния метод.
Мерси много. Аз също мислех да им подам 12V обаче се оказа, че управлението подава между 0,13 и 0,25V на клапаните.
Та ако им подам директно 12V няма ли да изгоря бубинките?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Нещо не мога да разбера. Ако искаш да ти духа топло при натиснат бутон за включване на климата, този със звездичката, това няма да стане. Просто управлението ще свали оборотите до минимум на вентилатора. Клапата в централната конзола, тази със синьото и червеното няма никаква връзка с управлението на климатика. Тя е за да си пуснеш външен въздух когато ти е кеф, като завъртиш врътката към синьото, когато го завъртиш към червеното, въздухът минава през радиатора на парното и духа топло или студено в зависимост от температурата настроена на дисплея на климатроника. Това с почистването на датчика за температурата е ненужно упражнение, на термистора няма какво да му се чисти. Стойността му мисля, че беше около 5 Ком, но това е по спомен. Когато температурата се повиши и съптотивлението на термистора нараства.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
само да питам тоя термистор или датчик за температурата на управлението как се чисти? трябва да се свали управлението на климатроника ли? и има ли нужда реално?
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
За тази централната духалка с врътката топло студено, четох в "user manual"-a на Е36 цата.
Та това било за следното нещо - зимата когато си пуснал парното и врътката е на червено - духа топло, обаче от това топло шофьора можел да се "размекне" и да заспи, та затова можеш да сложиш врътката на "синьо" и само от централната духалка да духа хладен въздух, за да освежи шофера. Демек това си е " нашата шоферската духалка"
При мойте опити оставам с впечатление, че цялата система зависи от тая вртъка, ама може и да си въобразявам...
А относно клапаните и решението на проблемът ще пиша другата седмица, че сега тествам газово и трябва да си премествам рейките под колектора и ще го съчетая с клапаните, че ще станат 3 сваляния на колектора за седмица, а това е не особено приятна работа...
ПС: А междувременно писах на тоя пич, чието клипче пуснах с първия пост. Та чакам отговор от него, преди да започна да се занимавам с клапаните.
Та това било за следното нещо - зимата когато си пуснал парното и врътката е на червено - духа топло, обаче от това топло шофьора можел да се "размекне" и да заспи, та затова можеш да сложиш врътката на "синьо" и само от централната духалка да духа хладен въздух, за да освежи шофера. Демек това си е " нашата шоферската духалка"
При мойте опити оставам с впечатление, че цялата система зависи от тая вртъка, ама може и да си въобразявам...
А относно клапаните и решението на проблемът ще пиша другата седмица, че сега тествам газово и трябва да си премествам рейките под колектора и ще го съчетая с клапаните, че ще станат 3 сваляния на колектора за седмица, а това е не особено приятна работа...
ПС: А междувременно писах на тоя пич, чието клипче пуснах с първия пост. Та чакам отговор от него, преди да започна да се занимавам с клапаните.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Колега, дай да уточним нещо, което си пропуснал да напишеш в началото. Копчето със звездичката натиснато ли е, демек включено ли е? Ако е така, тогава всичко си работи нормално и така трябва да се променят оборотите на вентилатора. В случая, клапите за въздуха не са от значение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
stony1 написа:Колега, дай да уточним нещо, което си пропуснал да напишеш в началото. Копчето със звездичката натиснато ли е, демек включено ли е? Ако е така, тогава всичко си работи нормално и така трябва да се променят оборотите на вентилатора. В случая, клапите за въздуха не са от значение.
Пробвах и в двата варианта. Т.е. и с включен и изключен климатик положението е едно и също - духа само на ниска степен. На клипчето е с включен климатик, аз го пробвах и в двата варианта - едно и също е.
В предишното мнение според мен малко грешиш - относно това, че като е включен климатика, не може да духа топло. Напротив това е най-доброто решение за запотени прозорци - климатика изсушава въздуха, а парното го загрява.
Пробвай при теб сложи 32 градуса и включти климатика - трябва да започне да духа топло и то докато достигне 32 градуса в купето. Пробвано е от мен преди да се преебе системата и това е нормалната работа на автоматичния климатик. Той сам решава дали да топли или охлажда според зададените градуси и температурата в купето.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Ако има функция ауто, която е на бутона на снежинката съм съгласен да прави това, което казваш. Дори при включване на задна трябва да затваря клапите и да върти въздуха само в купето. А за прозорците, климатика просто осъшава въздуха в купето, но когато духа студено и така те не се запотяват.
Това, че при теб вентилатора не вдига оборотите, когато настроиш на 32 градуса без значение дали е включен компресора на климатика е проблем в управлението. Лицевата платка, на която е дисплея и бутомите само подава сигнал до основната платка с процесора. Процесора разкодира информацията и подава управляващи сигнали към моторите на клапите и вентилатора. Някъде ти се губи информацията за температурата в купето, която се сравнява със зададената и затова се получават аномалии.
Това, че при теб вентилатора не вдига оборотите, когато настроиш на 32 градуса без значение дали е включен компресора на климатика е проблем в управлението. Лицевата платка, на която е дисплея и бутомите само подава сигнал до основната платка с процесора. Процесора разкодира информацията и подава управляващи сигнали към моторите на клапите и вентилатора. Някъде ти се губи информацията за температурата в купето, която се сравнява със зададената и затова се получават аномалии.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Joro_Paveto написа:BaHka написа:Извади клапанчетата навън и им подай 12в директно на буксата, съответно на едното и после на другото. С тази проба ще провериш първо дали щракат и второ дали отварят и затварят като надуваш с уста. Това е най-сигурния метод.
Мерси много. Аз също мислех да им подам 12V обаче се оказа, че управлението подава между 0,13 и 0,25V на клапаните.
Та ако им подам директно 12V няма ли да изгоря бубинките?
Нищо няма да им стане на клапанчетата. Преди време моите ги пробвах точно по този начин.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Joro_Paveto написа:Ето и видео на проблемът - клипът не е мой, а на американец със абсолютно същия проблем като моя. За съжаление в неговата тема няма решение на проблема.
http://www.youtube.com/watch?v=xpcMh4HFzBE
Пича е имал проблем с парното и е купил клапани втора употреба, една седмица по-късно се появява проблемът от клипа (моят проблем) и се оказва, че купените на старо клапани са зациклили пак в затворено положение. Върнал ги е и си е взел работещи и всичко се е оправило.
Приятел с Е38 каза, че е имал същия проблем и бобината на единия клапан е била прекъснала. Намотал си е наново бобината и всичко е ок, а аз имам и машинка за намотаване на бобини - така че другата седмица ще пиша какво е било, естествено със снимков материал.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
Вчера свалих и разглобих клапаните - бяха блокирали в затворено положение.
Ама така бяха блокирали, че ги дърпах с клещи да ги извадя от леглата им и да ги почистя. Почистих всичко пробвах ги - работеха най-чудесно докато се случи немислимото...при затварянето прекъснах едната бобина.
В своя защита, щя кажа, че проводниците са прокарани по най-тъпия възможен начин - но какво да очаква човек като види надписа върху бобините - Bosch. Made in France.
Най-големите педали в автомобилната електроника, дали на най-големите духачи и лизачи в автомобилната индустрия изобщо, да им слобят клапан и го навряли в нашите Е36.
Както и да е, всяко зло за добро - тръгнах да запоявам проводника и докато подготвях единия край, той се скъса още повече. Обаче в края на скъсаното парче от вътрешната намотка имаше яко нагоряло. Т.е. бобината е била тръгнала да прекъсва и по този начин си спестих едно бъдещо разглобяване, защото нягорялото беше доста и е щяло да прекъсне съвсем скоро.
Имам много снимков материал от разглабянето и почистването. До края на деня ще пусна снимки с цялата процедура, ключително и как да си прекъснете втората бобина
Ама така бяха блокирали, че ги дърпах с клещи да ги извадя от леглата им и да ги почистя. Почистих всичко пробвах ги - работеха най-чудесно докато се случи немислимото...при затварянето прекъснах едната бобина.
В своя защита, щя кажа, че проводниците са прокарани по най-тъпия възможен начин - но какво да очаква човек като види надписа върху бобините - Bosch. Made in France.


Както и да е, всяко зло за добро - тръгнах да запоявам проводника и докато подготвях единия край, той се скъса още повече. Обаче в края на скъсаното парче от вътрешната намотка имаше яко нагоряло. Т.е. бобината е била тръгнала да прекъсва и по този начин си спестих едно бъдещо разглобяване, защото нягорялото беше доста и е щяло да прекъсне съвсем скоро.
Имам много снимков материал от разглабянето и почистването. До края на деня ще пусна снимки с цялата процедура, ключително и как да си прекъснете втората бобина

Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем с дигиталния климатроник + видео
изглежда всичко на bosch made in france дава фира рано или късно...
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани