Въпрос за избор на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 09 Окт 2015, 18:21

Просто Шел са предложили по-добри условия на БМВ. Качеството няма нищо общо. И предишното БМВ масло и сегашното е ташак.
Изображение


Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от steeN » 09 Окт 2015, 20:54

шел го измислиха това когато цените на природния газ бяха много ниски, а петрола беше скъп. тази аномалия не можеше да е вечна... едно от двете трябваше да догони другото... превъртаме до днешни времена... знаем какво стана.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 13.09.2015
Пол: Мъж
Кара: 325TDS

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от wan0s » 19 Дек 2015, 23:13

Ориентирал съм се към Мотул-а. Кое според вас е по-удачен вариант за тдс-ката - X-cess или X-clean?
Изображение
Изображение - Signup and earn! :)
Member since: 2016/07/01

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 20 Дек 2015, 0:34

Все едно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от Dream_BMW » 20 Дек 2015, 7:07

wan0s написа:Ориентирал съм се към Мотул-а. Кое според вас е по-удачен вариант за тдс-ката - X-cess или X-clean?


5W40 X-cess има по-високи нива на сулфатна пепел,което уж било по-добър показаел за защита на двигателя. X-clean е насочено към по-новите дизели,заради DPF-а и за това е с по-ниски нива на сулфатна пепел.


Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Въпрос за избор на масло

Мнение от steeN » 20 Дек 2015, 10:48

И аз така помня. X-clean пп-зле за двигателя за сметка на това, че е по-чисто. На ТДС няма катализатор да му пазиш... Назад има технически данни в темата. Като цяло се оказа слаба работа Мотула помня.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от rhase » 30 Май 2016, 23:09

Я да вдигна малко темата. Предстои ми скоро смяна на маслото. Спрял съм се на RAVENOL RRS SAE 5W-50,налива се в М52Б28. Зимата карах пак с Ravenol, но HLS SAE 5W-30 - останах много доволен, затова и оставам на тази марка. За 9000км досега с него съм долял ~200мл (от 7л закупени, в последната бутилка има около 400ml останали) Гледам че и двата вида отговарят на БМВ спецификациите. Преди това на този мотор съм карал Mobil 0w-30 и 5w-30 - и двете съм доливал с около 200-300мл повече от колкото с Равенола. С една смяна на массло карам около 6 месеца (10 000км)
Колата се кара всекидневно, основно градско, с умерено даване на газ и от време на време в по-високи обороти (4000rpm+)

Ще се радвам, някой ако е карал с Ravenol също да сподели впечатления/съвет/негативи относно марка/вискозитет. Знам, че в крайна сметка аз си карам колата и аз си решавам какво да и наливам.
:bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от AutoCoil » 31 Май 2016, 8:24

http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 5w-40.html

Просто няма смисъл ни от 5в30 ни от 5в50.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от pinko_23 » 31 Май 2016, 10:31

Привет колеги

От известно време ползвам масло Стартол, не е известно но пък е произведено в Германия. Цената е към 16 лв литър. Ползвам полусинтетика 10/40 и за 3000 км не е пипнало грам.
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 31 Май 2016, 10:40

ако за 3хил км беше загубили свойства, щеше да е уникална минералка колега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от rhase » 31 Май 2016, 11:44

AutoCoil написа:http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40.html

Просто няма смисъл ни от 5в30 ни от 5в50.

Защото? С какво 5W-40 би превъзхождало 5W-50, особено лятото като е 40 градуса и тръгна извън града или давам повече газ? Не се заяждам, искам просто да си изясня избора :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 31 Май 2016, 12:00

повечето 5в50 масла са си 5в40 с присадки и добавки за да покрият w50 ... дали реално ще издържи на сериозно каране тва масло ... а дали при сериозно каране трябва да се разчита на масло ... вместо да се помисли за едно нормално маслено охлаждане, което има мнооого по-сериозен ефект...

на кола с 600-1000мл разход на 6к км ... не бих се занимавал с никакви странни визкозитети (вече съм го правил) и само бих си сменял някакво по мой избор 5в40 и тва е. От време на време една промивка ... ако не държи маслото на напън, аз лично бих мислил по линия на охлаждането му, а не по търсене на мега рацинг или мега велико масло.

за коли които се карат само на писта вече е тотално отделен въпроса

не е лошо да погледнеш и съдъражението на антиизносващи добавки в маслото... повечето съвременни - дори доста скъпички масла - са всичките "предпазващи" катализатора и т.н. , което реално хора които искат да карат двигатели по на над 200к км и да им задават с десния крак не ги интересува и само пречи... какви масла на нормални цени има които не са от тоя тип не се наемам да давам акъл, скъпите специализирани алтернативи ги има ясно описани в форума и нета

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от AutoCoil » 31 Май 2016, 12:34

rhase написа:
AutoCoil написа:http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40.html

Просто няма смисъл ни от 5в30 ни от 5в50.

Защото? С какво 5W-40 би превъзхождало 5W-50, особено лятото като е 40 градуса и тръгна извън града или давам повече газ? Не се заяждам, искам просто да си изясня избора :bchug:


В случая не говорим само за вискозитети, а цялостна композиция на маслото, която включва базово масло и добавки(антифрикционни, антиоксиданти, антиокорозионни, вискозитетни подобрители, детергенти, депресанти, деемулгатори, задържащи намалянето на киселинното число и т.н.). Искам да кажа, че като масло(без да говорим за вискозитети) RCS 5w40 е в пъти по-масло от RAVENOL RRS SAE 5W-50, тука говоря от личен опит. Иначе ти може най-лесно да се ориентираш по това, че RAVENOL RRS SAE 5W-50 е на минерална база(или полусинтетична както е по-разпространено) с пакет синтетични добавки, за да напишат нещо от сорта на естер, ПАО в описанието, пък в съответния случай естера е просто вид антиоксидант. При RCS 5w40 имаш синтетично базово масло група IV с доста по-добра композиция от добавки. Като говорим за ежедневно ползване(било то и с честа газ), вискозитети от w40 нагоре не са необходими. Ако добавим и по-добрия вискозитет на 40 градуса за RCS(който е вследствие от това, че е синтетична база), и от друга страна не забравяме, че при RAVENOL RRS SAE 5W-50 вискозитетът и вискозитетният индекс са постигнати с вискозитетни подобрители, които се "износват" значително по-бързо, усещаме разликата още след 2000км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от rhase » 31 Май 2016, 12:54

AutoCoil написа:
rhase написа:
AutoCoil написа:http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40.html

Просто няма смисъл ни от 5в30 ни от 5в50.

Защото? С какво 5W-40 би превъзхождало 5W-50, особено лятото като е 40 градуса и тръгна извън града или давам повече газ? Не се заяждам, искам просто да си изясня избора :bchug:


В случая не говорим само за вискозитети, а цялостна композиция на маслото, която включва базово масло и добавки(антифрикционни, антиоксиданти, антиокорозионни, вискозитетни подобрители, детергенти, депресанти, деемулгатори, задържащи намалянето на киселинното число и т.н.). Искам да кажа, че като масло(без да говорим за вискозитети) RCS 5w40 е в пъти по-масло от RAVENOL RRS SAE 5W-50, тука говоря от личен опит. Иначе ти може най-лесно да се ориентираш по това, че RAVENOL RRS SAE 5W-50 е на минерална база(или полусинтетична както е по-разпространено) с пакет синтетични добавки, за да напишат нещо от сорта на естер, ПАО в описанието, пък в съответния случай естера е просто вид антиоксидант. При RCS 5w40 имаш синтетично базово масло група IV с доста по-добра композиция от добавки. Като говорим за ежедневно ползване(било то и с честа газ), вискозитети от w40 нагоре не са необходими. Ако добавим и по-добрия вискозитет на 40 градуса за RCS(който е вследствие от това, че е синтетична база), и от друга страна не забравяме, че при RAVENOL RRS SAE 5W-50 вискозитетът и вискозитетният индекс са постигнати с вискозитетни подобрители, които се "износват" значително по-бързо, усещаме разликата още след 2000км.

Ето... Такъв смислен и пълен отговор чаках.
Благодаря :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 31 Май 2016, 13:06

rhase написа:
AutoCoil написа:
rhase написа:
AutoCoil написа:http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40.html

Просто няма смисъл ни от 5в30 ни от 5в50.

Защото? С какво 5W-40 би превъзхождало 5W-50, особено лятото като е 40 градуса и тръгна извън града или давам повече газ? Не се заяждам, искам просто да си изясня избора :bchug:



Ето... Такъв смислен и пълен отговор чаках.
Благодаря :bchug:


http://ravenol-bg.com/ravenol-rcs-racin ... sae-5w-40/
http://ravenol-bg.com/ravenol-rrs-sae-5w-50/

я ги прочети пак

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook