Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от jakson » 23 Юли 2011, 0:21

Как започна всичко .... ?!
Един ден случайно попаднах на едни снимки на Е36ца, беше уникална, ел. седалки, борд компютър, оригинално БМВ радио, Мултифункционален волан, ASR и още много глезотии. Това което ме привлече силно беше дигиталното управление на двузоновия климатроник.
Казах си.... ех.... какви Е36ци има, а моята "стара бабка " почти никакви глезотии няма.
Един ден случайно попаднах на тема относно монтиране на климатик, изчетох я с интерес.
Запалих се и аз да си сложа. Поразпитах тук-там, пуснах тема във форума и разбрах, че е почти невъзможно и е много трудно да се постави.
Стана ми криво, много ми харесваше как стои това дигитално управление в Е36.
Тогава пуснах тема във форума като запитах дало може да монтирам само управлението и да си остана с парното, оказа се почти невъзможно....
Започнах да се интересувам от цени на климатроник и колко взимат за поставянето му.
Цените бяха доста различни... М/у 220-800 лв. за комплект. Поставяне от 170 до 1000 лв.

Дойде момента в който си избих тази "лудост" от главата. Реших, че е невъзможно и играчката ще е голяма....
Точно в този момент се появи колегата Н. Янев .... Той ми писа, че сам си е сменял прасето ( тази част от климатика, която се намира под таблото) и каза, че се е справил.
Изпрати ми и схеми за Е36 (Bentley_BMW_3-Series_Service_Manual_(e36) така са озаглавени, това е линк за изтеглянето им : http://www.mediafire.com/?gldgnyynz4y ( на 617стр. са схемите за коли 98ма година. климатика, който взех беше точно от тази година. иначе на съседните страници има и за моделите от други години)
Изтеглих си схемите, разгледах ги и видях, че имам да свържа в коша ( двигателния отсег) 3 релета.
Тези 3 релета се захранват с 12V и се свързват към следните уреди: дехидратор( известен е още като регулатор на налягане, има си специална букса малко напомня елипса има 4 пина и при различните години произведени Е36ци цвета на 1 от проводниците е различен напр черно/кафяво или пък зелено с черно...) , дехидратора има 2 тръби. Едната одва от към купето, а другара отива към климатичния радиатор. Дехидратора се намира в дясната страна на колата , пасажерската, захваща се с помоща на 2 винта и седи точно над въздухивида който е м/у бронята и подкалника ето и снимка : http://www.picbg.net/img.php?file=e7ea129518571ac1.JPG
Освен дехидратора, в коша се монтира и компресора за климатика, за него се изисква спец. ролка и стойка. Компресора трябва да бъде точно за същия двигател както и неговата стойка. Оказа се, че м/у компресорите за 4 и 6 цилиндрови двигатели има разлика. Дори да успеете да нагласите компресора, което е много трудно и да го захванете към двугателя, то той ще опре в коша на колата и ще има големи вибрации, просто нестава ! Отделно шайбата на която се закача ремъка на комопресора на 4 и 6 цил. двигатели е различна. Броя на каналите на шайбата при едните е 4 канала,а при другите т.е 6 цил е 5.
Та от тук следва, че ако искате да слагате климатик си вземете точния компресор и стойка за него иначе ще си имате проблеми.
До компресора стига само 1 проводни идващ от реле, което се инсталира в бушониерата.
Така значи общо 4 проводника стигат до дехидратора, 1 до компресора, продължаваме на татък, към ел. перката която се поставя пред климатичния радиатор стигат 3 проводника, към датчика на водния радиатор стигат също 3 проводника.
Всичките тези проводници ги омотах с тиксо и станаха като сноп, на няколко места се вързват на маса, мисля че 3 проводника остават за маса.
черен със сива ивица при схемата 98ма година се вързват заедно, но за свързването ще говоря нататък...

Та от тези схеми ми стана ясно кое къде се вързва, сетих се че съм виждал една букса под волана която седи свободна ето и въпросната букса : http://picbg.net/img.php?file=4f88c9f71f0535b5.JPG , веднага пуснах тема : viewtopic.php?f=8&t=205672
Когато видях, че я имам се зарадвах. Погледнете линка , там пише кои коли имат инсталация за климатик.
Инсталацията се оказа, че е вързана към компа на колата и в бушониерата са оставили една бяла букса с 3 проводника http://www.picbg.net/img.php?file=11941333b763a05f.JPG Проводниците са син с черна ивица, черен със синя ивица и черен със сива ивица.
Точно те са кабелите който трябва да се закачат към цялата инсталация която се изгража в коша на колата.

Като видях, че имам тези кабели прекарани много се "нахъсих" викам си слагам климатика и това е !

Намерих комплект климатик, оказа се че е от кола 98ма година, купе, англичанка. Много запазен и почти не е ползван на стъдено. Знаете в Англия какъв е климата ... ! Копчето за пускане на компресора беше съвсем ново и почто неизползвано.
Та видях го климатика на колата, че си работи и казах на колегата да го сваля.
След няколко дена го взех... Започнах огледа преди да сваля тъблото, забелязах, че нямам духалка и че тази ангииската нестава защото е на обратно....
Тръгнах да търся и не след дълго намерих една, взех я за 5 лв. тъкмо се зарадвах и забелязах, че нещо е различно....
Оказа се че духалките от климатроник с дигитално и аналогово управление са различни.
Започнах да търся такава от климатроник с диг. у-ние.
Питах тук, там, появих се колеги във форума които искаха 40-50 лв. за тази нищо и никаква фуния, която попринцип взех за 5 лв и не е кой знае колко по-различна от тази на която искат 50.
Казах си, че няма да правя кефа на някакви печалбари и им казах да я намажат с грес тази фуния и да си я .....
Та взех тази от 5 лв от климатроника с аналогово управление и тази от дигиталното , която беше за англииска кола.
Откри разлките . Тази за аналоговия пак е с 2 врътки обаче копчето за студено и топло няма точки за разлика от тази на дигиталното и също така тази с дигиталното има механизъм вързващ се към жило излизащо от прасето , а тази за аналог. е с потемциометър.
Разгледах ги и ми хрумна гениялната идея, да направя от 2те една.
Първо извадих въртящите копчета и на 2те , измерих разстояниетя, направих отворите където влиза копчето същите като на другата духалка която е "дигиталната"
Направих измервания и с помоща на зъболекарска машинка изрязах механизма и нужните ми части от англииската духалка и ги залепих с помоща на направено от мен лепило за духалката която имах : http://www.picbg.net/img.php?file=933dac50a935a4a3.JPG
наложи се дребна доработка на място... поставих жилото и го вързах със свинска опашка : http://www.picbg.net/img.php?file=a03681e46d12598b.JPG
Та събрах всички необходими части за да сваля тъблото, взех и 1 метър маркуч, който е за оттичане на конденза, ползвах само към 25 см от него.
Та започна да свалям тъблото. За целта трябва да имате комплет гедоре от тези малките на които най-големия камък е 14, поне моето е такова, кръстата отвертка, ножче, еврейски звезди.
Водих се от снимки, които свалих на телефона си от една тема в нета : http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1574093
Свалих жабката, колонките, 2те пластмаси намиращи се отгоре на тъблото под предното стъкло ( там има 4 болтчета) , кората под волана, ск. лост , пластмасите около седалките с 2 думи оголих колата.
Погледнете линка за да неописвам всичко което се сваля.... там се вижда хубаво и ясно!
След като свалих тъблото, отворих капака на двигателния отсег и от там свалих ламарината намираща се под стъкото , в линка има снимка как се сваля, от там се развива с помоща на гидоре с удължител 4те гайки държащи съпросното прасе , обаче да не забраите да източите водата от радиатора ! Откачете и клапанчетата намиращи се от дясно на колата в случач е 1 клапан намира се отдясно, към него има вързани 2 маркуча и една букса с жълти проводници.
След като направит всичко това, прасето влиза навътре към купето и така го изкаравате.
Купето добива такъв вид : http://www.picbg.net/img.php?file=02c15ed68e6cc5a4.JPG
Взимате климатичното прасе, обаче аз има проблеми с тръбата която държи волана. Освободих я отвсекъде, остана да виси само на волана.
Ето го и прасето : http://www.picbg.net/img.php?file=8dd734e08e629aa7.JPG
Вкарвате го в купето и го поставяте на мястото на старото, обаче преди да направите това, трябва да се избият 2 от капачките на купето.
Едната капачка се намира до скоростния лост, върху нея седи изрязан мокет във формата на елипса, късате го, държи се на 1 косъм и отдоло ламарината се избива с помоща на чук и дървено трупче, това е дупката в която трябва да се вкара маркуча за оттичане на водата от конденза, другия такъв капак е до акумулатора. Пак работата е сходна, къса се изолацията(текстила) , тя си е отбелязана и е като капаче , лесно се къса , а ламаринката пак се избива, ако не сте сигурни дали сте на првилния път, трябва ламарината на това място да седи леко като набразедна, това е нещо като лепило.
Ето отвора за маркуча : http://www.picbg.net/img.php?file=e95cc1287be8f42c.JPG
Та слагате си прасето на мястото на старото, изкарвате маркуча за конденза там до ск. лост и тръбите за фреона илизат там до акумулатора.
Завивате гайките от обратната страна от към двигателя, т.е захващате прасето към купето.
Да не забравите и за водните клапани, които вече са 2 http://www.picbg.net/img.php?file=836194871e7fe382.JPG
След като направите всички тези неща, свържете 2те букси на прасето ( бяла и черна) с тези които са под волана, за които заговорих още в началото на темата.
След като направите това, започнете да връщате обратно нещата по местата им....
Таблото имам напредвид.
Аз като го разглобявах всеки болт, гайка и т.н я залепях с тиксо до мястото от което съм я махнал за да не изпусна нещо или да не се загуби , забрави и т.н....,
Внимавайте с елементите по тъблото, следвайте линията му за да не го изкривите и после да има тема защо ми пука тъблото по дупките :)
След като сте монтирали всичко, остава само да се закачи управлението към прасето, мисля че бяха 2 букси , но да не се бъркам нещо....
Една бяла имаше , една синя и май една мъничка.... На място ще видите.
И след като сте направили всичко това, можете да дадете контакт за да видите дали всичко работи :)
При мен светна всичко, вентилатора задуха , чух клапите как се местят : http://www.picbg.net/img.php?file=47c93ee59a7743ab.JPG
Аз спрях дотук, сипах си обратно водата в радиатора, обезвъздуших системата ( става бавно имайте търпение) ползвайте болтчето за обезвъдушаване !!!)
И подкарах колата защото ми трябваше и нямаше как да я оставя така .... ! Това ми отне 2 дена като работих по колата от 10 сутринта до към 15-16 часа с почивка за хапване :)
За следващата процедура се мина известно време. Наложи ми се да си търся компресор със стойка за моя двигател, който е М40, колата е 93та година.
Намерих си компресор, взех го с тръбите към него тъй като на 4 и 6 цил. са различни като дължина.
Имах проблем при захващането на тръбата на компресора там където за закача към алуминиевия двойник излизащ от купето и стигащ там до акумулатора.
Алуминиевия двойник се състои от 2 дупки , 2 резби и 2 щифта. единия щифт го махнах защото разстоянията м/у щифтовете и болта при 4 и 6 цил климатици са различни.
Та нататък.....
След като разгледах схемите , разбрах, че с малкия воден радиатор, които е на колата неможе да ползвам климатика.
Причините са няколко, първата е заради самото захващане , 2рата заради температурния датчик, който липсва при малките рариатори и заради това, че колата ще прегрее с този радиатор. Тъй като след поставяне на климатичния радиатор пред водния въздушния поток намаля и охлаждането се влошава.
Взех воден радиатор от големите, струваше 70 лв. Това обаче не е достатъчно ! !!!
!!!! Трябва да вземете и пластмасите които са около него, тъй като те са различни. Вземете и металната гредичка която е м/у 2та буфера на предната броня.
Тази гредичка е разлина при колите с климатик!
Дифуъора ( пластмасовия кожух м/у перката на двигателя и радиатора) също е различен и трябва да си вземете от кола с климатик и от такава с двигател като вашия.
Вземете и всички крепежни елементи, като винтове, болтове и т.н. , трябва да са оригиналните и да са си от съответните места !!!
Това се отнася за всичко, както за тръбите, така и за радиатори и каквото се сетите !!!
Трябва да са точната дължина и съответния размер. Такива закупени от магазина тип железария, могат да ви докарат главоболия !!!
Ползвайте само оригиналните !!!

Та да продължим нататък...

След като набавих необходимите неща ( небяха всички затова се забавих доста )
та свалих предната броня, пак източих радиатора и го демонтирах, демонтирах всички пластмаси отгоре и около радиатора.
Колата добива такъв вид http://www.picbg.net/img.php?file=34763cb5c2200343.JPG
От там вече сеработи по-лесно.
Монтирах компресоора, става с помоща на 5 или 6 болта поне при М40.
Забравих да ви кажа !!! СМЕНЕТЕ СИ О-ПРЪСТЕНИТЕ (ГУМЕНИТЕ УПЛЪТНЕНИЯ НА СВРЪЗКИТЕ НА ТРЪБИТЕ) ПО КЛИМАТИЧНАТА С-МА!!!
Та монтирах компресора, дехидратора,
http://www.picbg.net/img.php?file=dd1b163f4703b1ea.JPG смених гредичката ( Ламарина нанизваща се на края на предните греди там където се захващат за бронята, има 4 отвора и се нанизва на болтовете)
След кати я сложих, монтирах и климатичниа радиатор, ел. перката, пластмасите около радиатора, различна са от тези на колата без климатик !!!
Всъщност едно уточнения, гредичката се слага м/у климатичния радиатор и ел. перката ето да се види г/д макар че на снимката още не е сложена гредата : http://www.picbg.net/img.php?file=7b8bd58cdf025514.JPG

След като се сложи гредата ел. перката се захваща на 4 места като на някой от тях болтовете минават и през климатичния радиатор всъшност са винтове.
Климатичния радиатор се захваща с 2 специални винта, които имат гумен тампон и втулка, поставят се в дупките на гредата намираща се до вдония радиатор, на тази греда на колите без климатик има само 2 дупки .http://www.picbg.net/img.php?file=bf28af658ca3382b.JPG на снимката се виждат добре, дясния е леко жълтеникъв....
Затова ви казвам, че е много важно да имате необходимите крепежни елементи!!!
Иначе зора е голям !
След като сте монтирали всичко, към климатичниа радиатор се вързват 2та маркуя, един от компресора и 1 от дехидратора ( регулатора на налягане) задължително им сменете гумичките, намежете с грес новите преди да ги вкарате !!!
Трябват ви и болтовете за захващане на маркучите към съответните места.
След като сте направили всичко това, пак си връщате бронята на мястото и .
Кабелите стигащи до дехидратора, компресора, температурния датчик на вдония радиатор ги завих с черно тиксо и станаха като сноп, тогава ги вкарах в пластмасовите скоби предвидени за тази цел, намиращи се м/у 2та радиатора откъдето минават и кабелите за фаровете, мигачи и т.н...
Закачих и буксата на ел. перката на която букса бях одължил кабелите както на всичко останали тъй като аз ги взех с 3-4 см проводници защото бяха рязани.
За целта ползвах различен цвят проводници.
Надписвах ги в краищата им с помоща на хартено тиксо, което лепях върху всяко кабелче.
Та прекарах си кабелите и поставих пластмасите които са върху и около радиатора.... http://www.picbg.net/img.php?file=0f2dac510028265c.JPG ( на снимката съм със стария дифузъор)
След това дойде и ред на бушониерата....
Имах 3те релета, купих кутиики за предпазители....
Предпазителите са общо 3 на брой 5 А , 7.5 и 40 А при климатик 98ма. При по-старите вместо 40 е 30 А .
Гледайки схемите вързах релетата към изградената вече инсталация.
По няколко пъти проверявах ( прозвънявах) отделните проводници за да необъркам нещо....
Имах проблеми при цветовете на проводниците при различните години инсталации. Точтно там се намеси колегата Методи, който ме измъкна от батака ....
След като ми обясни всичко, аз си го начартах ан схема и разрах за какво става въпрос.
Страх ме е да описвам кой кабел къде се вързва заради различията при инсталациите на колите, според годината и двигателя им
Затова е най-добре да се гледах схемите към които дадох линк в по-горе ...
Това което беше при мен мога да го опиша, но пак казвам това е за кола 93та година с изградена инсталация за климатик.
Невсяка Е36ца има изградена такава.
Буксите и елементите по климатичната системата са от кола 98ма година, 6 цилиндрова.
Имаше някои малки разлики в цветове на проводници и към вързването им....
Като цяло имаме 3 релета Normal speed relay , high speed relay, compressor control relay.
Служат са включване на ел. перката, която има 2 скорости. Също така и за включване на компресора, т.е зацепване. Шайбата на компресора се върти постоянно, но когато подадем ток на букста му, задействаме електромагнит, който се явява нещо като съединител и зацепва шайбата към оста на самия компресор.

Значи ще опиша в моя случай как стоят нещата, но това не се отнася на 100 % за всички двигатели и ЕКУ модули ....
Релетата ги извадих както си бяха свързани помежду си . Съветвам ви и вас да направите същото...
За климатроника с дигиталното у-ние, от 98ма година от 6 цил кола(М52б28), закачен към инсталация на кола 93та, 4 цил двигател М40б16 изглежда така:
И 3те релета имат по 1 проводник, който се съвпада като цвят и при 3те.... това е зелен с виолетова ивица, от 3те релета свързвате тези кабели и в края им поставяте 1 общ предпазител ( 5 А ) води се номер 16, но да не изпадаме в подробности... :)
От релето High speed relay излиза 1 доста дебел проводник, който е червен със зелена ивица, трябва да му поставите предпазител 40 А .

Релето compressor control relay има проводник червен със сива ивица води се пин 6, на него му поставяте предпазител 7.5 А

Аз лично след като свързах към предпазителите тези проводници, направих следното...
Завързах другата страна на предпазителите в общ край към който запоих доста дебел проводник мислч, че беше 4.5 квадрата, на този проводник запох една кабелна обувка, останала ми от една инсталация, след като я запоих, намерих една разпределителна кутийка в бушониерата към която вървеше много дебел проводник и към нея закачих 3те предпазителя.
Сега от kompressor control релето, проводник черен със синя ивица ( 5ти пин на релето) се закача към екуто на колата.
При мен същия цвят проводник беше оставен на буксата за която споменах по-горе.... тази букса се намира в бушониерата поне при мен беше така и на нея са вързани 3те проводника които са ни нужни, направо закачих релето към същия цвят проводник. !!! Трябва да се внимава да не се обърка черен със синя ивица и цин с черна ивица !!!
При Еку на кола 98ма год. на 4 цил. се явява пин 36 , на 6 цил. пин 74 на екуто.
!!! Това с пиновете е относително, според това каква е колата. Аз гелдах само цвета защото беше вързано всичко.
От compressor control relay пин 2 излиза проводник, blk/red/yel той е 1 такъв шарен мисля, че половината беше черен, другата половина червен и с жълти кръгчета, този проводник стига до буксата на компресора.

Към температурния датчика на водния радиатор проводник с цвят, черен със сива ивица се вързва към проводник от същия цвят на дехидратора (pressure switch) води се пин 3 , 2та проводника свързани заедно се свързват към релето High Speed Relay на пин 4 пак към същия цвят проводник.
Пак от Т' датчика проводника, черен със зелена ивица се вързва към релето нормал спийд на 8ми пин.

Кафевите проводници като цяло по цялата инсталация са маси, така че имате такива на: дехидратора 3ти пин , на Т' датчика на водния радиатор пак кафявия е маса и се явява 2ри пин, от ел. перката пак кафявия се вързва на маса.
От ел. перката синия проводник отива към 2ри пин на Хай спийд релето , а черен със синя ивица отива към 2ри пин на релето нормал спийд.

От дехидратора от 1вия му пин проводника син с черна ивица отива към ЕКУто на колата.
При мен този проводник го имах към букста която вече споменавам за пореден път, намерих я в бушониерата.... та вързах го към същия цвят проводник просто...

Проводника излизащ от 2ри пин на дехидратора с цвят черен със сива ивица го вързваме към Т' датчика на водния радиатор ( пин 1) и към 4ти пин на хай спийд релето към същия цвят проводник, а сега тук идва интересното , на дехидратора от 98ма година на 4ти пин проводника е черен с кафява ивица и се вързва към ЕКУто на колата към същия цвят проводник или в моя случай беше черен със сива ивица. При по-старите дехидратори 4ти пин е пак черно/сив, но 98ма година вече са го сменили за да не стават объркавания заради повторението....
При мен този проводник беше оставен на въпросната букса, същия отива и към модула на климатика.

От дехидратора от 1вия пин на буксата, проводника за който вече споменах син с черна ивица също отива към модула на климатика.
В общи линий е това.
НАдявам се да не съм изпуснал нещо или да съм го объркал! ПОгледнете още веднъж схемите, към които ви дадох линк да си изтеглите.
Ако се чудите въпросните 3 релета как да ги познаета, много просто... вижте какви проводници стърчат от тях ако са рязани с цоклите от друга кола и си ги надпишете, аз така направих.

Ето ви принципна схема за да видите кое реел къде е поставено в бушониерата: http://www.picbg.net/img.php?file=d7bdcac1cfb5a7cc.jpg
Вижте как стана при мен: http://www.picbg.net/img.php?file=58a8c4eb955cc5e7.JPG Натъпках 3те предпазителя в дупката която е оставена за реле на халогените, при мен някой "майстор" ги е слагал и релето е висящо под волана...
Та там ги натъпках. релетата си ги поставих на местата им и затворих бушониерата с крак :D....
Много кабели, много нещо ....http://www.picbg.net/img.php?file=b9366e8f74dfa256.JPG
!!! Задължително използвайте поялник при свързването на проводниците, някой да не вземе черно тиксо и с пръсри да ги вързва !!! Това е сериозна техника и небива да има пропуски !
Казвам го ненапразно, някой ми е поставял халогените и не е ползвал поялник, тенол и т.н...
Доста се чудих защо работят когато си искат и вече знам....
Та не си позволявайте такива неща ! Ползвайте термошлаух, черно тиксо ( изолирбанд) , правете нещата надежни !
Това беше от мен по темата за поставяне на дигитален климатроник от Е36 98ма година с двигател М52б28 на кола Е36 93та година с двигател М40б16.
Отваряйте си очите добре по схемите, ако някъде съм допуснал грешки съжалявам....
Съжалявам и за правописни и пунктоационни грешки.... наложи ми се да пиша темата доста набърза защото много я забавих, а интереса е голям, почти всеки ден получавам писма със запитвания " как да си сложа климатик?"
Пак ви казвам, гледайте схемите за да няма грешки като съм обяснявал, може да съм изпунсла нещо, също така във вашия случай нещата може да стоят по друг начин.
Както виждате от схемите начините на вързвания са няколко според зависи броя на цилиндрите, годината на колата и т.н...
Не се водете на 100 % по напиасаното от мен при свързването на проводниците !
Който има въпроси, нека ги задава .
Надявам се да съм помогнал с темата си на всички които искат да си сложат климатик В Е36цата.
Благодаря и на колегите Младен, Н.Янев, Методи и всички останали които ми помогнаха, ако не бяха те и форума сега нямаше да пиша тази тема!

Пак ще кажа най-важното, ако искате да не се мъчите много, най-добре си вземете комплект климатик от кола, която е със същия двигател като на вашата ....
Какво включва комплекта климатик който трябва да имате... компресор със стойка за него, болтове за захващане към двигателя и обтяжна ролка ( при М52б28 има и амортисьор на копресора)...
Трябват ви комплета тръби за фреона, 2 тръби захващащи се на компресора, едната отива към алуминиев двойник който също ви трябва, той е захванат на прасето, намиращо се под тъблото.
Другия маркуч на компресора се вързва към климатичния радиатор.
Трябва ви и дехидратор известен още като: регулатор на наляагнае, pressure switch,към него си има 2 тръби, едната отива към двойника на прасето за който споменах вече , а другата тръба отива към климатичния радиатор.
Вземете си и воден радиатор ( големия ) с Т'датчик на него ( има 2 вида датчици рабтещи на различни Т' , според зависи от двигателя)
Още климатичен радиатор, ел. перка, буксите към съответните елементи, 3те релета за които споменах вече , гредата м/у 2та буфера на бронята, пластмасите около водния радиатор, всички видове болтове, винтове , крепежни елементи като се опитайте да си обозначите кой от къде е .
Трябва ви прасе , управление за климатроника, духалка ( централната фуния над радиато ), вземете си към 50 см маркуч, за Ф-то ще ви излъжа, аз го взех на око, най-дебелия, прозрачен и мек маркуч от баумакс.
Затова се сещам засега.
Успех на всички!
Зареждането с фреон като цени е доста разнообразно....
На едно място ми искаха 200, на друго ми направиха всичко каквото трябва за 60...
Аз се поинтересувах и разбрах, че 1 КГ фреон струва 25 лв. цена на едро и около 32 на дребно.
Разбира се сами няма да имате сметка да си го заредите защото освен фреона има още много техника, която ако си купите ще ви излезне доста солено.
На мен за 60 лв. ми провериха с-мата за течове, сложиха ми масло, 940-50 гр. фреон. и т.н...
Фреона трябва да е точно кличество, нито да е много, нито да е малко.
Ако започнат да ви говорят, че 100 гр. фреон струва 10лв. знайте, че просто ви го препродават с голяма печалба.
На едно място ми искаха 100 лв за фреона само, 25лв за труд, 15лв вакумиране ( т.е да закачи компресора да изсумква , то си е задължително правило за да зареди фреона) , 25лв масло и нз си какво още... да съм оставил колата няколко часа там защото то било сложен процес, можело да се наложи смяна на оплътнения и някакви глупости ми говори 1 брадатко....
Аз му казах само " Сбогом" !
Та имайте напредвид, 25лв е килограма фреон ! 60 лв ми взеха за всичко !
Относно цената за поставяне на климатик на едно място ми казаха 5 000 лв. ако климатика бил техен, ако аз съм си закарал климатик, който да работи и да не се налагало да му правят " профилактика" ( да го преплакнат с маркуча ) щяло да струва 1 000 лв.
На друго място ми искаха 200 лв.
На друго 250
- 170лв. наи-евтиното за което съм чувал.
Но повечето "майстори" тръгват с лафовете тип " колко много разбирам" и това ме дразни и виждам, че реални нищо неразбират.
Това което сам си го направиш става най-добре, защото го правиш на твоята кола и го правиш с мерак!

Относно цени на комплект климатик, без воден рариатор и пластмаси около радиатора и т.н цените варират от 250 до 800 лв. говоря за такъв с дигитално управление. Водния радиатор си го взех за 70 лв.
Духалката за 5 лв.
Наложи ми се да си купувам и друг компресор, защото този от 6те цилиндъра просто нестана... искаше ми се много да го сложа защото е хубав и почти нов, но не ми се отвори парашута....
Ами засега е това....
Не се сещам друго, ако някой има въпроси нека пита. НАдявам се да съм помоганал с нещо... !

Теми, който съм пускал във форума, относно климатика са :
- Поставяне на климатроник в Е36 - Развитие по темата !
viewtopic.php?f=8&t=190423

- ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
viewtopic.php?f=8&t=258436

- Компресор на клима от 6 на 4 цилиндров двигател
viewtopic.php?f=8&t=253015

-Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
viewtopic.php?f=8&t=248808

-Въпрос за букса на парно-климатик , за какво е ?
viewtopic.php?f=8&t=245137

-Как да си свържа клапанчетата (тройника) на парното ?
viewtopic.php?f=8&t=250053

-датчик на водния радиатор , има ли разлика м/у 95 и 98г?
viewtopic.php?f=8&t=254414

-От малък към голям радиатор
viewtopic.php?f=8&t=257052

-проблем с вентилатора на парното - РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!!
viewtopic.php?f=8&t=259591

-Не съм сложил щифта на тръбата на компресора за климатика
viewtopic.php?f=8&t=259349

-климатичната система изпуска, някой с идеи ?
viewtopic.php?f=8&t=259671


Успех на всички ! :)

П.С. Извинете за множеството правописни, пунктуационни и всякакъв вид грешки в текста. Наистина много бързах да го напиша защото имаше голям интерес към темата и неисках да я бавя :) пък и лятото щеще да си мине докато я пусна...
Ще я редактирам!
Успех!
Последна промяна jakson на 21 Дек 2016, 14:26, променена общо 3 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от Jim Beam » 23 Юли 2011, 3:21

Благодаря колега за положения труд. Много обстойна тема, мисля, че спокойно може да се добави към важните теми.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 467
Регистриран на: 26.06.2005
Местоположение: Скопйе, Македония
Пол: Мъж
Кара: E39 520i

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от македонец » 23 Юли 2011, 8:49

Супер тема, много труд но резултата е голям мерак :)
Well I'm not braggin' babe so don't put me down
But I've got the fastest set of wheels in town

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ares2 » 23 Юли 2011, 9:32

джаксън наистина полезна тема.. това ще спре много от въпросите за монтажа за напред
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от anton mutafchiev » 23 Юли 2011, 15:26

луд много яка тема доста си се постарал :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ares2 » 23 Юли 2011, 15:28

кажи сега от къде да започна според теб? от това под таблото и инсталацията ли ?
нямам на моето е36 черната букса но вчера я намерих от едно
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от jakson » 23 Юли 2011, 17:03

Изтегли си схемите, към които съм дал линк. Буксата, която си свалил от Е36ца, същата година и ЕКУ като на твоята ли е ?
Аз мисля, че трябва да вземеш целия сноп който е от ЕКУто към прасето ( 2те букси) и да си го закачиш към твоето ЕКУ, мисля, че е на букса ...
в бушониерата трябва да прекараш 3те проводника, има си място откъдето да минат... бушониерата има отвор от който минават проводниците.
Погледни пак схемите, синя с черана ивица, черна със сива ивица са към ЕКУто, погледни пак схемите защото неискам да те объркам.... незнам с какъв комп си и коя година ти е колата...
Направо вземи снопа с 2те букси, закачи го към ЕКУто, вероятно там също е с букса и виж вече нататък от къде ще изкараш 3те проводника .... не е толкова сложно...
Играчка си е , иска си време и мерак :)
В Пловдив знам на 2 места където поставят климатици. Едното е в кичука, не съм ходил там, а другото е до бензиностанцията на Петрол на В.Априлов.
Ако не ти се занимава, може да идеш там. Нямам наблюдения обаче от работата и на 2мата човека, само знам че се занимават с такива неща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ares2 » 23 Юли 2011, 17:28

колега.. проблема е голям..
от оригоналната ми кола има само рама.. това ми е 3 ти мотор.. и всичко останало е от 318ис.. 328и М3 и тн..
еку то е на М42 някакво ДМЕ ..
а колата когато е купена е била с М40.. и е от първите Е36.. в инсталацията нямам черната букса...
имам прасето под таблото от Е36 ИС.. и компресора с трабите пак от ИС..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от plradev » 24 Юли 2011, 16:27

jakson написа:Тръгнах да търся и не след дълго намерих една, взех я за 5 лв. тъкмо се зарадвах и забелязах, че нещо е различно....
Оказа се че духалките от климатроник с дигитално и аналогово управление са различни.
Започнах да търся такава от климатроник с диг. у-ние.
Питах тук, там, появих се колеги във форума които искаха 40-50 лв. за тази нищо и никаква фуния, която попринцип взех за 5 лв и не е кой знае колко по-различна от тази на която искат 50.
Казах си, че няма да правя кефа на някакви печалбари и им казах да я намажат с грез тази фуния и да си я .....
Та взех тази от 5 лв от климатроника с аналогово управление и тази от дигиталното , която беше за англииска кола.
Откри разлките . Тази за аналоговия пак е с 2 врътки обаче копчето за студено и топло няма точки за разлика от тази на дигиталното и също така тази с дигиталното има механизъм вързващ се към жило излизащо от прасето , а тази за аналог. е с потемциометър.
Разгледах ги и ми хрумна гениялната идея да направя от 2те една.
Първо извадих въртящите копчета и на 2те , измерих разстояниетя, направих отворите където влиза копчето същите като на другата духалка която е "дигиталната"
Направих измервания и с помоща на зъболекарска машинка изрязах механизма и нужните ми части от англииската духалка и ги залепих с помоща на направено от мен лепило за духалката която имах : http://www.picbg.net/img.php?file=933dac50a935a4a3.JPG
наложи се дребна доработка на място... поставих жилото и го вързах със свинска опашка : http://www.picbg.net/img.php?file=a03681e46d12598b.JPG

Поздравления за темата и за труда,но инфото за централната духалка ти е малко неточно ;) И при двата вида килматици (дигителен и аналогов) се срещат централни решетки с жило или потенциометър. Демек и в аналоговата и в дигиталната клима може да срещенеш управление на клапата за фронталните въздуховода и в двата варианта. Ти просто си попаднал на дигитална клима на която управлението е с жило :) А за цената от 50лв,нямам думи :shock: Преди година и половина купих решетка с жило за 20лв от колега във форума ,а и всички останали оферти варираха в този диапазон ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ogata » 24 Юли 2011, 16:53

Колко легна всичко като използвани материали ?
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 20.06.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: 05/1998 E39 520i Sedan
Мечтае да кара: Кара мечтата си!

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от gradomet » 25 Юли 2011, 0:36

ВЕЛИК си jakson, и обяснението и снимките и всичко. Замислям се, че ако няма хора като теб от кого ще се учим останалите :clap: :clap: :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от jakson » 25 Юли 2011, 18:23

gradomet написа:ВЕЛИК си jakson, и обяснението и снимките и всичко. Замислям се, че ако няма хора като теб от кого ще се учим останалите :clap: :clap: :clap:

Е колега, благодаря, но и аз съм се учил от колегите във форума :) и като го видиш да си го предстваиш вече ти става ясно :)
Аз просто събрах всичко в една тема, всичко което са ми обяснили и всичко което съм направил и така се получиха нещата :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от jakson » 25 Юли 2011, 18:32

ogata написа:Колко легна всичко като използвани материали ?

250 лв. комплект климатик, 70лв. воден радиатор, макс.10тина лева кабели, презпазителите и те са към 2.50лв бройката, говоря за цоклите, за друго май не се сещам ... е аз купих още 1 компресор към 100тина лева ми излезна и той, защото този който бях взел от 6 цилиндровата кола нестава на моя двигател.....
Общо взето, а и гредичката с пластмасите около радиатора вече зависи от къде я намериш , сложи я към 20 лв. и 60 лв. ми взеха за пълнене с фреон.
Разбира се не съм ги давал на веднъж парите.
Първо взех комплекта, след това водния радиатор , след това компресора и така...
И за духалките вече зависи как се разберете и откъде ги намерите, аз намерих една за 5 лв. но не ми вършеше работа, обаче я преработих и нещата станаха.
Ако вземеш от същата кола като твоята комплет климатик, ще ти легне по-евтино. Може и за 300 лв да ти излезне с радиатора...
Аз защото купувах компресо и затова... Сега имам 1 почти нов компрес Denso, който всеки път когато видя как седи в една касетка ме хваща яд че неможах да го сложа.
Иначе този който купих е Seiko и също е добър.
Като натисна копчето и светне дисплея, задухва студен въздух от духалките, веднага забрявям какви пари съм дал и колко труд, пот и проблеми имах с климатика :)
Кефа е голям :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ogata » 26 Юли 2011, 6:13

Честито тогава, пожелавам ти да те надживее :mhihi: :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Инсталиране на диг. климатроник в кола без-ОБЯСНЕНИЕ +СНИМКИ

Мнение от ares2 » 10 Авг 2011, 11:33

http://www.picbg.net/img.php?file=8dd734e08e629aa7.JPG
някои можели да каже дали има разлика в прасетата на седн и купе? :paranoid:
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook