проблем с вентилатора на парното - РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
проблем с вентилатора на парното - РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!!
Здравейте колеги. Пак ви занимавам с прословутия ми климатик.
Ще допълня само за някой ако незнае, че си сложих климатроник с дигиталното управление в колата.
Та по темата....
Още с инсталирането на прасето , забелязах че като пусна вентилатора, той нетръгва да върти.
Чувам как клапите в прасето се местят, дисплеяе си свети, всичко си работи, но вентилатора недуха.
На другия ден след като вече всичко по тъблото беше сглобено, пробвак отново да пусна да духа парното защото реших, че може да не съм бил вкарал добре някоя букса.
На другия ден щом натиснах копчето на вентилатора всичко си тръгна нормално.
Вентилатора си задуха без проблем.
Мина се време , бях оставил колата на слънце, и като влезнах в нея си викам чакай да си пусна вентилатора, че да духне малко въздух в тази кола. Натиснах копчето, дисплея светна, клапите се преместиха, но вентилатора пак недуха .
Викам си нещо се развали.... !
На други ден обаче , влизам в колата, пускам си вентилатора и си тръгна нормално.
и така доста време си работи, докато вчера пак отказа.
Колата пак се беше напекла и пак се повтори същото..... Вентилатора нетръгна да духа.
днес пак пробвах и пак недуха.
Дали проблема е от това, че няма фреон или пък като се напече колата нещо му става на този климатик или пък съм чувал, че таралежа прави подобни мизерии.
Според вас какво може да е ? Някой имал ли е подобна случка ?
Днес на 13ти ми провървя
След като бях насърчен от колегата Методи, запретнах ръкави... !
Прочетох темата на колегата MITKO F1fen , събрах инфо и започнах работа.
Още когато се появи проблема за пръв път реших, че това е някоя студена спойка, но след като се оправи забравих за всичко и се наслаждавах на новото ми дигитално управление
Мина се известно време.... настанаха големи жеги, един ден се качвам в колата, беше се напекла ужасно... реших да си пусна вентилатор. пускам го ама няма никой.... дава индикация, но вентилатора не се върти.
На другия ден качвам се в колата, пускам копчето и опа.... чудо, вентилатора тръгна.... вече бях сигурен, че някъде има студена спойка ( като видях за какво става въпрос се сетих за един мой преподавател, който питаше какво е студена спойка и всеки започна да се обяснява и той ни прекъсна и каза, студена спойка се нарича заради това, че провежда ел.ток само когато е при по-ниска температура) донякъде е така, но донякъде не е .....
Та по темата....
Свалих таралежа, за тези които незнаят какво е таралеж, аз също незнаех признавам си, таралежа представлява една алуминиева кутия, която е капсолована отгоре с нещо като латекс , от другата и страна има бодлички като на таралеж, които бодлички изпълняват ролята на радиатор, за да охлаждат трензисторите които се намират в тази кутия.
Този таралеж се поставя от лявата страна на прасето, там има спец. канал в който влиза, този канал е част от въздуховода и от там духа въздух за да охлажда транзисторите на таралежа http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG сваля се с еврейска звезда 2 болта са Т15.
Та свалих въпросният таралеж, с нож финно започнах да изрязвам тази гума ( латекс) с който е залята цялата схема. С ножа много внимателно трябва да се работи за да не се повреди схемата.
След като сте изрязали краищата добре, започнете много внимателно с ножа да режете гумата така, че да я направите просто по-тънка като се старайте да не закачите някой елемент с ножа, режете я внимателно и я вадете на малки парченца. Като са заляли схемата с нея, тя е влезнала м/у елементите и има опасност да изкормите някой, а те са много финни. При мен 1 резистор се отпои и беше много мъничък, едвам го видях, че е останал в гумата и го запоих наново.
Та като намлите пласта гума, нечистете с ножа около елементите !!! Внимавайте да не надраскате платката, гумата е дебела около 6 мм !
Та като изрежете страните, внимателно подпъхнете ножа под ъгал, така че просто да намалите дебелината и.
След като направих това, забелязах, че тази заливка е навсякъде..... и почти е невъзможно да се зачисти за да се види за какво става въпрос.
Тогава усетих странната миризма на гумата която по-горе нарекох латекс.
Тя ми замириса на боя, вероятно е нещо като тази материя латекс, гума някаква, която се разтваря от разредител.
Та взех коресилин и наляй отгоре таралежа и го оставих да се накисне. След малко гумата стана на парцали, с помоща на бояджийска четка свалих въпросната гума и се оголи платката.
Тъкмо се чудих как да я вадя, когато забелязах нещо нередн.....
Погледна ми се закова моментално там...
Забелязах, спойката на едно от крачетата на транзистора е спукана, почти незабележимо е ....
Като се вгледах, забелязах че това се наблюдава и при другите крачета .... при другя транзистор беше същата работа.
Извадих поялника и презапоих краката на транзисторите, отидох до колата, закачих таралежа и вентилатора тръгна.
Тогава се зарадвах много...
Вижте въпросните крачета на транзисторите : http://www.picbg.net/img.php?file=e42bda58e11dabbe.JPG
Не съм зачистил колофона, затова има кафяво отгоре, но не му пречи
Самата запойка е добре.
След като ги запоих, изрязах капаче от едно картонче http://www.picbg.net/img.php?file=752253742d687d2d.JPG
Залеих го с черно тиксо по ръба и отново го пробвах на колата, всичко си беше ок
Айде пак го мушнах в прасето, 2те еврейски звезди, буксата закачих, пак проба да видя всичко дали е ок
затворих кората под волана и вече всичко е ок
!
Към колегите със същите проблеми, вместо да дават сумати пари, могат сами да си го направят, лесно е и неструва нищо, само част от свободното време.
Пак ще опиша проблемите които имах ... Значи вентилатора си работеше когато иска, пускам го, усилвам докрай обаче вентилатора не се включва. Мине се малко време и сам се оправи и така няколко пъти, докато онзи ден колата се беше напекла здраво и вентилатора окончателно спря ...
Ако тръгва и спира, няма как да е от изгорял транзистор защото той или работи или не
Дано съм бил полезен
!
Благодаря на колегите Методи и на MITKO F1fen, както и на всички колеги които се включиха в темата ми
благодаря ви на всички 
Ще допълня само за някой ако незнае, че си сложих климатроник с дигиталното управление в колата.
Та по темата....
Още с инсталирането на прасето , забелязах че като пусна вентилатора, той нетръгва да върти.
Чувам как клапите в прасето се местят, дисплеяе си свети, всичко си работи, но вентилатора недуха.
На другия ден след като вече всичко по тъблото беше сглобено, пробвак отново да пусна да духа парното защото реших, че може да не съм бил вкарал добре някоя букса.
На другия ден щом натиснах копчето на вентилатора всичко си тръгна нормално.
Вентилатора си задуха без проблем.
Мина се време , бях оставил колата на слънце, и като влезнах в нея си викам чакай да си пусна вентилатора, че да духне малко въздух в тази кола. Натиснах копчето, дисплея светна, клапите се преместиха, но вентилатора пак недуха .
Викам си нещо се развали.... !
На други ден обаче , влизам в колата, пускам си вентилатора и си тръгна нормално.
и така доста време си работи, докато вчера пак отказа.
Колата пак се беше напекла и пак се повтори същото..... Вентилатора нетръгна да духа.
днес пак пробвах и пак недуха.
Дали проблема е от това, че няма фреон или пък като се напече колата нещо му става на този климатик или пък съм чувал, че таралежа прави подобни мизерии.
Според вас какво може да е ? Някой имал ли е подобна случка ?
Днес на 13ти ми провървя

След като бях насърчен от колегата Методи, запретнах ръкави... !
Прочетох темата на колегата MITKO F1fen , събрах инфо и започнах работа.
Още когато се появи проблема за пръв път реших, че това е някоя студена спойка, но след като се оправи забравих за всичко и се наслаждавах на новото ми дигитално управление

Мина се известно време.... настанаха големи жеги, един ден се качвам в колата, беше се напекла ужасно... реших да си пусна вентилатор. пускам го ама няма никой.... дава индикация, но вентилатора не се върти.
На другия ден качвам се в колата, пускам копчето и опа.... чудо, вентилатора тръгна.... вече бях сигурен, че някъде има студена спойка ( като видях за какво става въпрос се сетих за един мой преподавател, който питаше какво е студена спойка и всеки започна да се обяснява и той ни прекъсна и каза, студена спойка се нарича заради това, че провежда ел.ток само когато е при по-ниска температура) донякъде е така, но донякъде не е .....
Та по темата....
Свалих таралежа, за тези които незнаят какво е таралеж, аз също незнаех признавам си, таралежа представлява една алуминиева кутия, която е капсолована отгоре с нещо като латекс , от другата и страна има бодлички като на таралеж, които бодлички изпълняват ролята на радиатор, за да охлаждат трензисторите които се намират в тази кутия.
Този таралеж се поставя от лявата страна на прасето, там има спец. канал в който влиза, този канал е част от въздуховода и от там духа въздух за да охлажда транзисторите на таралежа http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG сваля се с еврейска звезда 2 болта са Т15.
Та свалих въпросният таралеж, с нож финно започнах да изрязвам тази гума ( латекс) с който е залята цялата схема. С ножа много внимателно трябва да се работи за да не се повреди схемата.
След като сте изрязали краищата добре, започнете много внимателно с ножа да режете гумата така, че да я направите просто по-тънка като се старайте да не закачите някой елемент с ножа, режете я внимателно и я вадете на малки парченца. Като са заляли схемата с нея, тя е влезнала м/у елементите и има опасност да изкормите някой, а те са много финни. При мен 1 резистор се отпои и беше много мъничък, едвам го видях, че е останал в гумата и го запоих наново.
Та като намлите пласта гума, нечистете с ножа около елементите !!! Внимавайте да не надраскате платката, гумата е дебела около 6 мм !
Та като изрежете страните, внимателно подпъхнете ножа под ъгал, така че просто да намалите дебелината и.
След като направих това, забелязах, че тази заливка е навсякъде..... и почти е невъзможно да се зачисти за да се види за какво става въпрос.
Тогава усетих странната миризма на гумата която по-горе нарекох латекс.
Тя ми замириса на боя, вероятно е нещо като тази материя латекс, гума някаква, която се разтваря от разредител.
Та взех коресилин и наляй отгоре таралежа и го оставих да се накисне. След малко гумата стана на парцали, с помоща на бояджийска четка свалих въпросната гума и се оголи платката.
Тъкмо се чудих как да я вадя, когато забелязах нещо нередн.....
Погледна ми се закова моментално там...
Забелязах, спойката на едно от крачетата на транзистора е спукана, почти незабележимо е ....
Като се вгледах, забелязах че това се наблюдава и при другите крачета .... при другя транзистор беше същата работа.
Извадих поялника и презапоих краката на транзисторите, отидох до колата, закачих таралежа и вентилатора тръгна.
Тогава се зарадвах много...

Вижте въпросните крачета на транзисторите : http://www.picbg.net/img.php?file=e42bda58e11dabbe.JPG
Не съм зачистил колофона, затова има кафяво отгоре, но не му пречи

След като ги запоих, изрязах капаче от едно картонче http://www.picbg.net/img.php?file=752253742d687d2d.JPG
Залеих го с черно тиксо по ръба и отново го пробвах на колата, всичко си беше ок



Към колегите със същите проблеми, вместо да дават сумати пари, могат сами да си го направят, лесно е и неструва нищо, само част от свободното време.
Пак ще опиша проблемите които имах ... Значи вентилатора си работеше когато иска, пускам го, усилвам докрай обаче вентилатора не се включва. Мине се малко време и сам се оправи и така няколко пъти, докато онзи ден колата се беше напекла здраво и вентилатора окончателно спря ...
Ако тръгва и спира, няма как да е от изгорял транзистор защото той или работи или не

Дано съм бил полезен

Благодаря на колегите Методи и на MITKO F1fen, както и на всички колеги които се включиха в темата ми


Последна промяна jakson на 13 Юли 2011, 23:30, променена общо 1 път
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Някой има ли схема на таралеж ?
Може ли да се смени без да се сваля прасето и без да се маха тъблото ?
Може ли да се смени без да се сваля прасето и без да се маха тъблото ?
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Таралежът се намира отлявата страна на прасето, маха се сравнително лесно - само кората над педалите се сваля.
Ако си рвъзвал по схеми трябва да има и отговарящ за вентилатора бушон - провери го. Но на мен ми се струва, че не е нито от таралежа, нито от бушона. Възможно е слаба връзка или студена спойка.
Ако си рвъзвал по схеми трябва да има и отговарящ за вентилатора бушон - провери го. Но на мен ми се струва, че не е нито от таралежа, нито от бушона. Възможно е слаба връзка или студена спойка.
- hristo_t
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 14.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 318 tds
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Таралежа се намира под кората на педалите.Маха се и една пластмасова тръбна извивка която отвежда струята в краката на водача. Отвиват се двете винтчета с еврейска звезда и таралежа се вади. Но най вероятно буксата да ти прави проблем. Свали си кората на педалите и покарай няколко дена така.Ако пак се появи този проблем, пробвай да размърдаш тази букса или да подръпваш кабелите които влизат в нея (внимавай само да не се опариш че там доста нагрява). Тръгне ли - проблема е в слаба връзка на буксата. При мен този проблем се появява отвреме на време и тези дни ще се опитам да разконтактувам контактите от буксата и да ги посвия с клещи. И после с малко контактен спрей.
Пък ако случайно ти скърца и педала на съеденителя, използвай момента да напръскаш и пружината му.
Пък ако случайно ти скърца и педала на съеденителя, използвай момента да напръскаш и пружината му.
htt
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Виж си клемите към самия вентилатор ....
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Според мен проблема е в таралежа. Имах идентичен случай като горе описания и се оправи с подмяната на таралежа.
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
При проблемен таралеж вентилатора духа, но не с тая сила с която го командваш.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Здравейте колеги. Преди малко се разрових и попаднах на таралежа. Натиснах бксата, кабелите ама нетръгва. Ударих няколко пъти прасето, пак нищо. Свалих таралежа за да видя поне какво представлява. Той е капсулован, доста се почудих дали да не го отворя, но ако всичко е залято с тази пластмаса ли е нз точно, то ефект от отварянето няма да има.
Иначе преди вентилатора си се оправяше сам. Сега изобщо неще да тръгне. Незнам дали не си въобразявам, но ми се струва,че прави опит да тръгне ама може и да се бъркам... те клапи се движат едно друго.... Ще потърся таралеж. Този ми прилича на сменян. За капак видях, че е френски
Ето го и въпросния таралеж http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG който иска може да види какво представлява
Иначе преди вентилатора си се оправяше сам. Сега изобщо неще да тръгне. Незнам дали не си въобразявам, но ми се струва,че прави опит да тръгне ама може и да се бъркам... те клапи се движат едно друго.... Ще потърся таралеж. Този ми прилича на сменян. За капак видях, че е френски

Ето го и въпросния таралеж http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG който иска може да види какво представлява
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Има тема за рециклиране на таралежа ...
Ако ти е повреден и ти се занимава , може да ми го пратиш ще ти го ремонтирам .... Най -добре е да си намериш друг вотра ръка (ако твоя е повреден и проблема наистина е в него ) и да си го смениш ...
Ако ти искат много за него може да помислиме нещо за ремонт ...
Ако ти е повреден и ти се занимава , може да ми го пратиш ще ти го ремонтирам .... Най -добре е да си намериш друг вотра ръка (ако твоя е повреден и проблема наистина е в него ) и да си го смениш ...
Ако ти искат много за него може да помислиме нещо за ремонт ...
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
metodi80 написа:Има тема за рециклиране на таралежа ...
Ако ти е повреден и ти се занимава , може да ми го пратиш ще ти го ремонтирам .... Най -добре е да си намериш друг вотра ръка (ако твоя е повреден и проблема наистина е в него ) и да си го смениш ...
Ако ти искат много за него може да помислиме нещо за ремонт ...
Мисля да взема 1 на старо и да си го сложа, а моя ще го изкормя за да видя за какво става въпрос вътре.Ако шък нещата нестанат ще мислим за ремонт на този с който съм в момента. Иначе нов е около 40лв
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Методи намерих темата за рециклиране на таралежа. На схемата се виждат 2 транзистора. От тях най вероятно да изгори е 2N3055. Те попринцип не са от издръжливите, а и другия мисля, че беше БС, е управляващ.
Вероятно 2Н е изгърмял. Благодаря ти още веднъж за помоща !
Ето и темата : viewtopic.php?f=8&t=194097&p=2140590&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6#p2140590
Вероятно 2Н е изгърмял. Благодаря ти още веднъж за помоща !
Ето и темата : viewtopic.php?f=8&t=194097&p=2140590&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6#p2140590
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: проблем с вентилатора на парното - таралеж или нещо друго..?
Тази схема дето е дал колегата bmw325tds e принципна и на нея са дадени БГ биполярни транзистори ....
Аз те съветвам ако ще рециклираш таралежа да сложиш MOS-FET , защото са по -бързи , не че няма да стане със биполярни , но без да навлизам в подробности ще кажа само , че ще е по -добре с FET ...
Аз те съветвам ако ще рециклираш таралежа да сложиш MOS-FET , защото са по -бързи , не че няма да стане със биполярни , но без да навлизам в подробности ще кажа само , че ще е по -добре с FET ...
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: проблем с вентилатора на парното - РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!!
Днес на 13ти ми провървя 
След като бях насърчен от колегата Методи, запретнах ръкави... !
Прочетох темата на колегата MITKO F1fen , събрах инфо и започнах работа.
Още когато се появи проблема за пръв път реших, че това е някоя студена спойка, но след като се оправи забравих за всичко и се наслаждавах на новото ми дигитално управление
Мина се известно време.... настанаха големи жеги, един ден се качвам в колата, беше се напекла ужасно... реших да си пусна вентилатор. пускам го ама няма никой.... дава индикация, но вентилатора не се върти.
На другия ден качвам се в колата, пускам копчето и опа.... чудо, вентилатора тръгна.... вече бях сигурен, че някъде има студена спойка ( като видях за какво става въпрос се сетих за един мой преподавател, който питаше какво е студена спойка и всеки започна да се обяснява и той ни прекъсна и каза, студена спойка се нарича заради това, че провежда ел.ток само когато е при по-ниска температура) донякъде е така, но донякъде не е .....
Та по темата....
Свалих таралежа, за тези които незнаят какво е таралеж, аз също незнаех признавам си, таралежа представлява една алуминиева кутия, която е капсолована отгоре с нещо като латекс , от другата и страна има бодлички като на таралеж, които бодлички изпълняват ролята на радиатор, за да охлаждат трензисторите които се намират в тази кутия.
Този таралеж се поставя от лявата страна на прасето, там има спец. канал в който влиза, този канал е част от въздуховода и от там духа въздух за да охлажда транзисторите на таралежа http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG сваля се с еврейска звезда 2 болта са Т15.
Та свалих въпросният таралеж, с нож финно започнах да изрязвам тази гума ( латекс) с който е залята цялата схема. С ножа много внимателно трябва да се работи за да не се повреди схемата.
След като сте изрязали краищата добре, започнете много внимателно с ножа да режете гумата така, че да я направите просто по-тънка като се старайте да не закачите някой елемент с ножа, режете я внимателно и я вадете на малки парченца. Като са заляли схемата с нея, тя е влезнала м/у елементите и има опасност да изкормите някой, а те са много финни. При мен 1 резистор се отпои и беше много мъничък, едвам го видях, че е останал в гумата и го запоих наново.
Та като намлите пласта гума, нечистете с ножа около елементите !!! Внимавайте да не надраскате платката, гумата е дебела около 6 мм !
Та като изрежете страните, внимателно подпъхнете ножа под ъгал, така че просто да намалите дебелината и.
След като направих това, забелязах, че тази заливка е навсякъде..... и почти е невъзможно да се зачисти за да се види за какво става въпрос.
Тогава усетих странната миризма на гумата която по-горе нарекох латекс.
Тя ми замириса на боя, вероятно е нещо като тази материя латекс, гума някаква, която се разтваря от разредител.
Та взех коресилин и наляй отгоре таралежа и го оставих да се накисне. След малко гумата стана на парцали, с помоща на бояджийска четка свалих въпросната гума и се оголи платката.
Тъкмо се чудих как да я вадя, когато забелязах нещо нередн.....
Погледна ми се закова моментално там...
Забелязах, спойката на едно от крачетата на транзистора е спукана, почти незабележимо е ....
Като се вгледах, забелязах че това се наблюдава и при другите крачета .... при другя транзистор беше същата работа.
Извадих поялника и презапоих краката на транзисторите, отидох до колата, закачих таралежа и вентилатора тръгна.
Тогава се зарадвах много...
Вижте въпросните крачета на транзисторите : http://www.picbg.net/img.php?file=e42bda58e11dabbe.JPG
Не съм зачистил колофона, затова има кафяво отгоре, но не му пречи
Самата запойка е добре.
След като ги запоих, изрязах капаче от едно картонче http://www.picbg.net/img.php?file=752253742d687d2d.JPG
Залеих го с черно тиксо по ръба и отново го пробвах на колата, всичко си беше ок
Айде пак го мушнах в прасето, 2те еврейски звезди, буксата закачих, пак проба да видя всичко дали е ок
затворих кората под волана и вече всичко е ок
!
Към колегите със същите проблеми, вместо да дават сумати пари, могат сами да си го направят, лесно е и неструва нищо, само част от свободното време.
Пак ще опиша проблемите които имах ... Значи вентилатора си работеше когато иска, пускам го, усилвам докрай обаче вентилатора не се включва. Мине се малко време и сам се оправи и така няколко пъти, докато онзи ден колата се беше напекла здраво и вентилатора окончателно спря ...
Ако тръгва и спира, няма как да е от изгорял транзистор защото той или работи или не
Дано съм бил полезен
!
Благодаря на колегите Методи и на MITKO F1fen, както и на всички колеги които се включиха в темата ми
благодаря ви на всички 

След като бях насърчен от колегата Методи, запретнах ръкави... !
Прочетох темата на колегата MITKO F1fen , събрах инфо и започнах работа.
Още когато се появи проблема за пръв път реших, че това е някоя студена спойка, но след като се оправи забравих за всичко и се наслаждавах на новото ми дигитално управление

Мина се известно време.... настанаха големи жеги, един ден се качвам в колата, беше се напекла ужасно... реших да си пусна вентилатор. пускам го ама няма никой.... дава индикация, но вентилатора не се върти.
На другия ден качвам се в колата, пускам копчето и опа.... чудо, вентилатора тръгна.... вече бях сигурен, че някъде има студена спойка ( като видях за какво става въпрос се сетих за един мой преподавател, който питаше какво е студена спойка и всеки започна да се обяснява и той ни прекъсна и каза, студена спойка се нарича заради това, че провежда ел.ток само когато е при по-ниска температура) донякъде е така, но донякъде не е .....
Та по темата....
Свалих таралежа, за тези които незнаят какво е таралеж, аз също незнаех признавам си, таралежа представлява една алуминиева кутия, която е капсолована отгоре с нещо като латекс , от другата и страна има бодлички като на таралеж, които бодлички изпълняват ролята на радиатор, за да охлаждат трензисторите които се намират в тази кутия.
Този таралеж се поставя от лявата страна на прасето, там има спец. канал в който влиза, този канал е част от въздуховода и от там духа въздух за да охлажда транзисторите на таралежа http://www.picbg.net/img.php?file=8bb699e0a01b8028.JPG сваля се с еврейска звезда 2 болта са Т15.
Та свалих въпросният таралеж, с нож финно започнах да изрязвам тази гума ( латекс) с който е залята цялата схема. С ножа много внимателно трябва да се работи за да не се повреди схемата.
След като сте изрязали краищата добре, започнете много внимателно с ножа да режете гумата така, че да я направите просто по-тънка като се старайте да не закачите някой елемент с ножа, режете я внимателно и я вадете на малки парченца. Като са заляли схемата с нея, тя е влезнала м/у елементите и има опасност да изкормите някой, а те са много финни. При мен 1 резистор се отпои и беше много мъничък, едвам го видях, че е останал в гумата и го запоих наново.
Та като намлите пласта гума, нечистете с ножа около елементите !!! Внимавайте да не надраскате платката, гумата е дебела около 6 мм !
Та като изрежете страните, внимателно подпъхнете ножа под ъгал, така че просто да намалите дебелината и.
След като направих това, забелязах, че тази заливка е навсякъде..... и почти е невъзможно да се зачисти за да се види за какво става въпрос.
Тогава усетих странната миризма на гумата която по-горе нарекох латекс.
Тя ми замириса на боя, вероятно е нещо като тази материя латекс, гума някаква, която се разтваря от разредител.
Та взех коресилин и наляй отгоре таралежа и го оставих да се накисне. След малко гумата стана на парцали, с помоща на бояджийска четка свалих въпросната гума и се оголи платката.
Тъкмо се чудих как да я вадя, когато забелязах нещо нередн.....
Погледна ми се закова моментално там...
Забелязах, спойката на едно от крачетата на транзистора е спукана, почти незабележимо е ....
Като се вгледах, забелязах че това се наблюдава и при другите крачета .... при другя транзистор беше същата работа.
Извадих поялника и презапоих краката на транзисторите, отидох до колата, закачих таралежа и вентилатора тръгна.
Тогава се зарадвах много...

Вижте въпросните крачета на транзисторите : http://www.picbg.net/img.php?file=e42bda58e11dabbe.JPG
Не съм зачистил колофона, затова има кафяво отгоре, но не му пречи

След като ги запоих, изрязах капаче от едно картонче http://www.picbg.net/img.php?file=752253742d687d2d.JPG
Залеих го с черно тиксо по ръба и отново го пробвах на колата, всичко си беше ок



Към колегите със същите проблеми, вместо да дават сумати пари, могат сами да си го направят, лесно е и неструва нищо, само част от свободното време.
Пак ще опиша проблемите които имах ... Значи вентилатора си работеше когато иска, пускам го, усилвам докрай обаче вентилатора не се включва. Мине се малко време и сам се оправи и така няколко пъти, докато онзи ден колата се беше напекла здраво и вентилатора окончателно спря ...
Ако тръгва и спира, няма как да е от изгорял транзистор защото той или работи или не

Дано съм бил полезен

Благодаря на колегите Методи и на MITKO F1fen, както и на всички колеги които се включиха в темата ми


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: проблем с вентилатора на парното - РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!!
Браво!
Една грижа ти отпадна ....
Една грижа ти отпадна ....
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани