ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Здравейте колеги, днес изникна поредния проблем докато монтирах ел.инсталацията на климатика.
За тези който незнаят, вече 2-3 месеца се занимавам с монтирането на климатик в Е36.
Колата ми е 93та година с двигател М40б16 и се оказа, че уж има изградена инсталация за клима. Има една букса просто и това е .
Забелязах, че буксата е вързана към компа на колата защото като натисна копчето за вкл. климатика и оборотите на двигателя сами се вдигат. Иначе парното си работи, вентилатор и т.н.....
Климатика е от кола 98ма година М52б28 и за капак е автоматик...
Както сами се досещате разликите са доста... първо годинките, а после и големината на онова 2800 кубиково чудовище пред моето 1.6 двигателче.
Та по темата, значи сложил съм всичко, прасе, радиатори, компресор, дехидратор , ел.перка абс. всичко е монтирано.
Направих си и самостоятелна ел.инсталация с 3те релета, изградих си я вкъщи, с оригиналните букси , релетата и т.н.
По нея всичко е ок. Обаче днес изникна големият проблем когато започнах да я свързвам към инсталацията на колата.
Незнам дали някой от вас разполага със схеми, аз лично имам, но са в PDF и незнам как да ги сваля като снимка ... с принт скийн нества защото са много големи.
Значи проблема е , че при до 95та година( врътките) и 98ма година ( дигиталното управление ) схемите са различни, както и за 4 и 6 цилиндъра.
Значи днес изпаднах в голяме дилема и се чудх какво да правя... !
Проблема е, че кабела ( зелен с черна линия) идващ от температурният датчик на водния радиатор на новата схема от 98ма година дават, че се закача към сиво - виолетов кабел който е вързан към engin control modul и релето Normal speed relay остава с 1 висящ кабел който е зелено и черно. Аз го имам този сиво-виолетовия кабел, те всъщност са 2 с възможност за прикачане на 3ти, в пластмасова кръстачка в на която има метална шина.
Тъкмо щях да го закача и погледнах схемата от 95та година която е за климатика с врътките, там дават , че релето Normal speed relay по точно зелено-черният проводник се закача към зелено-черният идващ от температурния датчик на водния радиатор.
И моята кола е 93та година, значи вероятно е със старата инсталация, но пък имам и другите проводници които са за по-новия модел. Незнам сега какво да правя ??????
Другият проблем който много ме притесни е, кабела кафяво и черно изизащ от буксата на дехидратора.
В схемите за 98ма година го дават, че се закача към жълто-виолетов проводник, който се води номер 18 към модула за управление на климатика.
Спуках се да ровя в бушониерата за такъв кабел ами няма ... Имаше само 1 който беще жълт с лилава линия и беше вързан на някакъв предпазител. При стария дехидратор 95та година този кабел който излиза от буксата не е кафяво с черна линия както е в моя случай ами е черно и сиво, повтаря се 2 пъти. Единият черно и сиво отива в Normal speed relay и към high speed relay към същият цвят проводници.
В буксата под волана видях, че има такъв кабел който е жълт с виолетова лента, но не го знам какъв е и дали е същият.
Нека ако някой знае какво да правя и кой кабел с кой да въжра да ми помогне, че днес 12 часа се занимавах с това и вече нямам сили да се боря с този климатик
П.С. Забравих да отбележа, че монтирам климатик с дигиталното управление.
За тези който незнаят, вече 2-3 месеца се занимавам с монтирането на климатик в Е36.
Колата ми е 93та година с двигател М40б16 и се оказа, че уж има изградена инсталация за клима. Има една букса просто и това е .
Забелязах, че буксата е вързана към компа на колата защото като натисна копчето за вкл. климатика и оборотите на двигателя сами се вдигат. Иначе парното си работи, вентилатор и т.н.....
Климатика е от кола 98ма година М52б28 и за капак е автоматик...
Както сами се досещате разликите са доста... първо годинките, а после и големината на онова 2800 кубиково чудовище пред моето 1.6 двигателче.
Та по темата, значи сложил съм всичко, прасе, радиатори, компресор, дехидратор , ел.перка абс. всичко е монтирано.
Направих си и самостоятелна ел.инсталация с 3те релета, изградих си я вкъщи, с оригиналните букси , релетата и т.н.
По нея всичко е ок. Обаче днес изникна големият проблем когато започнах да я свързвам към инсталацията на колата.
Незнам дали някой от вас разполага със схеми, аз лично имам, но са в PDF и незнам как да ги сваля като снимка ... с принт скийн нества защото са много големи.
Значи проблема е , че при до 95та година( врътките) и 98ма година ( дигиталното управление ) схемите са различни, както и за 4 и 6 цилиндъра.
Значи днес изпаднах в голяме дилема и се чудх какво да правя... !
Проблема е, че кабела ( зелен с черна линия) идващ от температурният датчик на водния радиатор на новата схема от 98ма година дават, че се закача към сиво - виолетов кабел който е вързан към engin control modul и релето Normal speed relay остава с 1 висящ кабел който е зелено и черно. Аз го имам този сиво-виолетовия кабел, те всъщност са 2 с възможност за прикачане на 3ти, в пластмасова кръстачка в на която има метална шина.
Тъкмо щях да го закача и погледнах схемата от 95та година която е за климатика с врътките, там дават , че релето Normal speed relay по точно зелено-черният проводник се закача към зелено-черният идващ от температурния датчик на водния радиатор.
И моята кола е 93та година, значи вероятно е със старата инсталация, но пък имам и другите проводници които са за по-новия модел. Незнам сега какво да правя ??????
Другият проблем който много ме притесни е, кабела кафяво и черно изизащ от буксата на дехидратора.
В схемите за 98ма година го дават, че се закача към жълто-виолетов проводник, който се води номер 18 към модула за управление на климатика.
Спуках се да ровя в бушониерата за такъв кабел ами няма ... Имаше само 1 който беще жълт с лилава линия и беше вързан на някакъв предпазител. При стария дехидратор 95та година този кабел който излиза от буксата не е кафяво с черна линия както е в моя случай ами е черно и сиво, повтаря се 2 пъти. Единият черно и сиво отива в Normal speed relay и към high speed relay към същият цвят проводници.
В буксата под волана видях, че има такъв кабел който е жълт с виолетова лента, но не го знам какъв е и дали е същият.
Нека ако някой знае какво да правя и кой кабел с кой да въжра да ми помогне, че днес 12 часа се занимавах с това и вече нямам сили да се боря с този климатик

П.С. Забравих да отбележа, че монтирам климатик с дигиталното управление.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Съвета ми е да се придържаш към старата схема (от 95г) , въпреки че чарковете ти са от по нов модел кола .... Не се знае ако вържеш черно -зеления кабел от температурния датчик към сиво-виолетовия(68 пин) на компютъра на колата какво ще се случи , не се знае дали на 68 пин на твоя комп изобщо излиза управляващ сигнал за климатика..... Така че вържи черно -зеления от температурния датчик към черно -зеления на Нормалното реле (при колите от 93-95 реално то е същото като при 6 цилиндровите от 98 , демек ти си по "правата пътека" , понеже климатика ти е от шестак ....) Това на "първо четене" , поне с един бегъл поглед на схемата това видях ...jakson написа:Проблема е, че кабела ( зелен с черна линия) идващ от температурният датчик на водния радиатор на новата схема от 98ма година дават, че се закача към сиво - виолетов кабел който е вързан към engin control modul и релето Normal speed relay остава с 1 висящ кабел който е зелено и черно. Аз го имам този сиво-виолетовия кабел, те всъщност са 2 с възможност за прикачане на 3ти, в пластмасова кръстачка в на която има метална шина.
Тъкмо щях да го закача и погледнах схемата от 95та година която е за климатика с врътките, там дават , че релето Normal speed relay по точно зелено-черният проводник се закача към зелено-черният идващ от температурния датчик на водния радиатор.
И моята кола е 93та година, значи вероятно е със старата инсталация, но пък имам и другите проводници които са за по-новия модел. Незнам сега какво да правя ??????
jakson написа:Другият проблем който много ме притесни е, кабела кафяво и черно изизащ от буксата на дехидратора.
В схемите за 98ма година го дават, че се закача към жълто-виолетов проводник, който се води номер 18 към модула за управление на климатика.
Спуках се да ровя в бушониерата за такъв кабел ами няма ... Имаше само 1 който беще жълт с лилава линия и беше вързан на някакъв предпазител. При стария дехидратор 95та година този кабел който излиза от буксата не е кафяво с черна линия както е в моя случай ами е черно и сиво, повтаря се 2 пъти. Единият черно и сиво отива в Normal speed relay и към high speed relay към същият цвят проводници.
В буксата под волана видях, че има такъв кабел който е жълт с виолетова лента, но не го знам какъв е и дали е същият.
Тука нещо са ти дошли в повече схемите ... , не ти трябва никакъв жълто виолетов проводник ! Жълто -виолетовия проводник отива към една от бубините на клапаните на парното ....
И на старата и на новата схема от регулатора на налягането ,кабела излиза и отива в нормалното реле и в компа .... Значи по новата схема кабела е черно-кафяв , връзва се към черно-кафяв или черно -сив на компа , отделно се връзва към черно -кафяв или черно -сив на нормалното реле .....
Във старата схема кабела от регулатора за налягането е черно -сив , свързва се към черно -сив на нормалното рела , а също и към черно -сив на компа ..... Надявам се усети аналогията !
Демек това , което трябва да направиш в твоя случай е да вържеш черно -кафявия от регулатора на налягането към черно -кафявия (или черно-сивия) на нормалното реле - 5-ти пин на релето . Освен това да вържеш същия този черно -кафяв кабел от регулатора на налягането към черно -сивия на компа (дават го , че за 316 е на 85 пин на компа ) .
И те така ... . гледай хубаво схемите и няма да има проблем ! Реално те са почти еднакви ....
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Колега, не съм сигурен, че в инсталацията на Е36 има проводник с цвят сив/виолетов и проводника, който казваш, че е зелен с черна ивица по-вероятно е чер/зелен. При колите след 94 г има два такива проводника. Единия е в купето и е за имобилайзера, който се свързва и с управлението на климатика, а другия е от двойния температурен ключ. Този от двойния температурен ключ се свързва през релето за първа степен на долълнителния вентилатор към проводника с цвят зелен/лилав.
Методи е прав, гледай схемите и няма как да ги объркаш, цветовете на проводниците нямат значение, просто проследи веригите и ги свържи.
Методи е прав, гледай схемите и няма как да ги объркаш, цветовете на проводниците нямат значение, просто проследи веригите и ги свържи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
stony1 написа:Колега, не съм сигурен, че в инсталацията на Е36 има проводник с цвят сив/виолетов и проводника, който казваш, че е зелен с черна ивица по-вероятно е чер/зелен. При колите след 94 г има два такива проводника. Единия е в купето и е за имобилайзера, който се свързва и с управлението на климатика, а другия е от двойния температурен ключ. Този от двойния температурен ключ се свързва през релето за първа степен на долълнителния вентилатор към проводника с цвят зелен/лилав.
Методи е прав, гледай схемите и няма как да ги объркаш, цветовете на проводниците нямат значение, просто проследи веригите и ги свържи.
Има едно проводниче сиво-виолетово на 68 пин на компа при колите с 4 цил. мотори от 98 г , то се връзва към черно -зеления (3-ти пин) на temperature switch /double temperature switch . Това пак казвам е за колите 98г . Иначе наистина зелено-черен кабел няма , има черно -зелен , но според мен просто така го е написал по инерция .... Аз му казах точно кое как да върже , ако го спази , няма да има проблеми .... мисля ...


- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Аз вече окончателно се омотах..... жълта, сива, лилава оле майко къде си хванах тази беля на главата
Защо са променили инсталациите на Е36ците през годините да му се невди
Аз прегледах схемите и на 95 и 98ма година. Релетата са еднакви, просто на схемата са обърнати на обратно иначе са 1:1 .
Значи да предположим, че тях съм ги наредил както трянва. Незнам вече към инсталацията на колата кое къде да вържа.
В бушониерата имах оставени няколко букси.
Едната е бяла с 3 пина. На нея има 3 кабела. Черно-син , син-черен, черно със сива лента.
реших, че вероятно е оставена за климатик. Вързах кабела вече непомня черно със синъо ли беше или обратно, но го вързах към същия такъв, кабела който вързах към този, беше със същият цвят и идваше от ....... вече непомня омотах се жестоко.... мисля, че беше релето на копресора.
Вързах и към същатата букса, черният кабел със сива лента който е вързан към дехидратора и температурния датчик на водния радиатор.
От нормал спийд релето кабела зелено и черно или нз как се води той е само 1 , blk/grn го водят ... го оставих да виси, защото на схемата 98г. за 4 цил. не го дават никъде възран...
Иначе имам един ( разклонител ) със същият цвят проводници и има празно място да се включи още 1.
Аз виолетово и сиво също го имам и има възможност за включване на още 1 проводник http://www.picbg.net/img.php?file=51dc74da66a2b5cd.JPG
В бушониерата имам и още една свободна букса която е с 2 кабела на нея, единият е вълт със сива линия, а другия е жълто с кафяво или нещо такова


Защо са променили инсталациите на Е36ците през годините да му се невди

Аз прегледах схемите и на 95 и 98ма година. Релетата са еднакви, просто на схемата са обърнати на обратно иначе са 1:1 .
Значи да предположим, че тях съм ги наредил както трянва. Незнам вече към инсталацията на колата кое къде да вържа.
В бушониерата имах оставени няколко букси.
Едната е бяла с 3 пина. На нея има 3 кабела. Черно-син , син-черен, черно със сива лента.
реших, че вероятно е оставена за климатик. Вързах кабела вече непомня черно със синъо ли беше или обратно, но го вързах към същия такъв, кабела който вързах към този, беше със същият цвят и идваше от ....... вече непомня омотах се жестоко.... мисля, че беше релето на копресора.
Вързах и към същатата букса, черният кабел със сива лента който е вързан към дехидратора и температурния датчик на водния радиатор.
От нормал спийд релето кабела зелено и черно или нз как се води той е само 1 , blk/grn го водят ... го оставих да виси, защото на схемата 98г. за 4 цил. не го дават никъде възран...
Иначе имам един ( разклонител ) със същият цвят проводници и има празно място да се включи още 1.
Аз виолетово и сиво също го имам и има възможност за включване на още 1 проводник http://www.picbg.net/img.php?file=51dc74da66a2b5cd.JPG
В бушониерата имам и още една свободна букса която е с 2 кабела на нея, единият е вълт със сива линия, а другия е жълто с кафяво или нещо такова
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
колега вслушаи се в горните постове..
ако стони и мето не ти помогнат .. няма кои друг да го направи
чети пак внимателно...
а че кашата е гоялма си говорихме с теб.. ти маи ме отказа да монтирам климатика и тази година с онова писмо...
ако стони и мето не ти помогнат .. няма кои друг да го направи

чети пак внимателно...
а че кашата е гоялма си говорихме с теб.. ти маи ме отказа да монтирам климатика и тази година с онова писмо...
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
metodi80 написа:stony1 написа:Колега, не съм сигурен, че в инсталацията на Е36 има проводник с цвят сив/виолетов и проводника, който казваш, че е зелен с черна ивица по-вероятно е чер/зелен. При колите след 94 г има два такива проводника. Единия е в купето и е за имобилайзера, който се свързва и с управлението на климатика, а другия е от двойния температурен ключ. Този от двойния температурен ключ се свързва през релето за първа степен на долълнителния вентилатор към проводника с цвят зелен/лилав.
Методи е прав, гледай схемите и няма как да ги объркаш, цветовете на проводниците нямат значение, просто проследи веригите и ги свържи.
Има едно проводниче сиво-виолетово на 68 пин на компа при колите с 4 цил. мотори от 98 г , то се връзва към черно -зеления (3-ти пин) на temperature switch /double temperature switch . Това пак казвам е за колите 98г . Иначе наистина зелено-черен кабел няма , има черно -зелен , но според мен просто така го е написал по инерция .... Аз му казах точно кое как да върже , ако го спази , няма да има проблеми .... мисля ...![]()
Точно там щях да го вържам, но моята кола е 93та и се зачудих къде трябва ....
Иначе този кабел зелено-чения идващ от т' датчика на радиатора, го оставих засега да виси защото изпаднах в големи размисли.
Значи да го вързвам смело към сиво-вилоетово?!
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
metodi80 написа:Съвета ми е да се придържаш към старата схема (от 95г) , въпреки че чарковете ти са от по нов модел кола .... Не се знае ако вържеш черно -зеления кабел от температурния датчик към сиво-виолетовия(68 пин) на компютъра на колата какво ще се случи , не се знае дали на 68 пин на твоя комп изобщо излиза управляващ сигнал за климатика..... Така че вържи черно -зеления от температурния датчик към черно -зеления на Нормалното реле (при колите от 93-95 реално то е същото като при 6 цилиндровите от 98 , демек ти си по "правата пътека" , понеже климатика ти е от шестак ....) Това на "първо четене" , поне с един бегъл поглед на схемата това видях ...jakson написа:Проблема е, че кабела ( зелен с черна линия) идващ от температурният датчик на водния радиатор на новата схема от 98ма година дават, че се закача към сиво - виолетов кабел който е вързан към engin control modul и релето Normal speed relay остава с 1 висящ кабел който е зелено и черно. Аз го имам този сиво-виолетовия кабел, те всъщност са 2 с възможност за прикачане на 3ти, в пластмасова кръстачка в на която има метална шина.
Тъкмо щях да го закача и погледнах схемата от 95та година която е за климатика с врътките, там дават , че релето Normal speed relay по точно зелено-черният проводник се закача към зелено-черният идващ от температурния датчик на водния радиатор.
И моята кола е 93та година, значи вероятно е със старата инсталация, но пък имам и другите проводници които са за по-новия модел. Незнам сега какво да правя ??????jakson написа:Другият проблем който много ме притесни е, кабела кафяво и черно изизащ от буксата на дехидратора.
В схемите за 98ма година го дават, че се закача към жълто-виолетов проводник, който се води номер 18 към модула за управление на климатика.
Спуках се да ровя в бушониерата за такъв кабел ами няма ... Имаше само 1 който беще жълт с лилава линия и беше вързан на някакъв предпазител. При стария дехидратор 95та година този кабел който излиза от буксата не е кафяво с черна линия както е в моя случай ами е черно и сиво, повтаря се 2 пъти. Единият черно и сиво отива в Normal speed relay и към high speed relay към същият цвят проводници.
В буксата под волана видях, че има такъв кабел който е жълт с виолетова лента, но не го знам какъв е и дали е същият.
Тука нещо са ти дошли в повече схемите ... , не ти трябва никакъв жълто виолетов проводник ! Жълто -виолетовия проводник отива към една от бубините на клапаните на парното ....
И на старата и на новата схема от регулатора на налягането ,кабела излиза и отива в нормалното реле и в компа .... Значи по новата схема кабела е черно-кафяв , връзва се към черно-кафяв или черно -сив на компа , отделно се връзва към черно -кафяв или черно -сив на нормалното реле .....
Във старата схема кабела от регулатора за налягането е черно -сив , свързва се към черно -сив на нормалното рела , а също и към черно -сив на компа ..... Надявам се усети аналогията !
Демек това , което трябва да направиш в твоя случай е да вържеш черно -кафявия от регулатора на налягането към черно -кафявия (или черно-сивия) на нормалното реле - 5-ти пин на релето . Освен това да вържеш същия този черно -кафяв кабел от регулатора на налягането към черно -сивия на компа (дават го , че за 316 е на 85 пин на компа ) .
И те така ... . гледай хубаво схемите и няма да има проблем ! Реално те са почти еднакви ....
Колега Методи, неможах много да те разбера за кабела излизащ от дехидратора ( регулатора на налягане) Значи този който е кафяво с черна линия, къде трябва да го вържа ? Защото от написаното разбирам, че трябва с този който е черно сивия, то си има отделно черно сив излизащ пак от регулатора.
Те са вързани черносивите заедно. Аз ги взех така, част от инсталацията и бяха вързани, т' датчика на радиатора и регулатора на налягане са с мост вързани.
и тях си ги вързах към релето High speed relay.
От тама вече нататък...
Кафяво-черен го дават към пин 18 на контрол мудула на климатика. Където там става yel/vio.
На буксата доло в краката има 1 такъв жълт кабел с лилава ивица, но в бушониерата го няма.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Колега, проводника чер/сив в цялата инсталация се ползва само за сигнала скоростта. Този, който казваш, че е жълт/лилав, мисля, че е лилав/жълт и при контакт по него има +12V. Ако си от София, да помагам. Така само с писане ще е по-трудно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
stony1 написа:Колега, проводника чер/сив в цялата инсталация се ползва само за сигнала скоростта. Този, който казваш, че е жълт/лилав, мисля, че е лилав/жълт и при контакт по него има +12V. Ако си от София, да помагам. Така само с писане ще е по-трудно.
От Пловдив съм

Тези дни ще ида при колегата PeReZ да видим той какво ще каже. И ще ви пиша. Междувременно ако на някой му дойда идеи нека пише.
Ще се опитам да снимам схемите с фотоапарат и да видите за какво говоря.
Аз ги взех релетата заедно с цоклите . Както са си били вързани заедно. Там където трябва да се захранят съм ги направил, взех цокли за предпазители и ги вързах, не съм сложил предпазителите етс. за да няма фоерверки....
Релетата са вързани към съответните уреди, но към колата вече незнам .... Като климатика е 98ма а инсталациатя и компа 93та год. кое какво командва, и т.н
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Явно това , което написах в по-предния ми коментар е останало напълно неразбрано !
Значи разбирам те , че ти е дошло в повече , но или прекрати за малко , за да си поемеш дъх , или се съсредоточи и бъди "на линия " !
Пак ти казвам придържай се към схемата от 93-95 г !
Ще се опитам да бъда максимално ясен !
Ти имаш чарколяци от кола 98г и кола с инсталация от 93 г ...
Моя съвет е да се опиташ да нагодиш чарковете от 98 към инсталацията от 93 (като гледаш едновременно схемите от 93 и 98 ) .
И така ....
Ти предполагам разполагаш с temperature switch от колата 98г , но аз ще опиша и двата варианта , за всеки случай ...
Първо BLK/GRN (ЧЕРНО/ЗЕЛЕН) кабела от ( 3-ти пин на буксата на temperature swithc на 98г ИЛИ 2-ри пин на буксата на temperature switch na 93г) го връзваш към BLK/GRN кабела от 8-ми пин на normal speed relay .
Второ BLK/GRY (ЧЕРНО/СИВ) кабел от (1-ви пин на буксата на temperature switch на 98г ИЛИ 3-ти пин на буксата на temperature switch на 93г .) го връзваш към BLK/GRY кабела от 4-ти пин на high speed relay , а също и към BLK/GRY кабела на pressure switch.
Това е за температурния датчик .....
След това другия ти въпрос за кабела BLK/BRN (ЧЕРНО/КАФЯВО) на pressure switch .....
Кабела BLK/BRN от pressure switch се свързва към BLK/BRN от normal speed relay - 5-ти пин (по същия начин е и при схемата от 93 г , само дето цвета на кабела е BLK/GRY (ЧЕРНО/СИВО) , освен това този кабел трябва да се свърже и към BLK/GRY кабела на компа (85-ти пин ).
Това е !
Сиво виолетовия кабел не го закачай , този кабел е за колите 98 г и излиза от 62-пин на компа . Не се знае на твоя комп какъв сигнал излиза там и реално ако го вържеш там може да няма никъв ефект ! Жълто-виолетовия кабел пък , който излиза от 18 пин на модуала на климатика изобщо няма общо с pressure switch-a , пак ти казвам , той отива към една от бубините на клапаните на парното ! Или не гледаш хубаво схемите , или не знам и аз ... !
Описах (надявам се достатъчно ясно ) кое , къде трябва да вържеш , постарах се да огледам хубаво схемите , така че да няма грешка .... Пак ти казвам , съсредоточи се , отвори си схемите и гледай внимателно , няма начин да се объркаш ако следиш внимателно схемите ! Освен това хубаво е да не се осланяш толкова на цветовете на кабелите , колкото да си гледаш пиновете на съответните букси и чакалаци .... Гледаш схемата , гледаш пиновете и си търсиш да вържеш пиновете , ако се увериш че и кабела съвпада по цвят още по -хубаво , но не се води само по цвета на кабела , да не те подведе някой кабел с цвета си , пък реално да е вързан на съвсем друго място ... !!!
Значи разбирам те , че ти е дошло в повече , но или прекрати за малко , за да си поемеш дъх , или се съсредоточи и бъди "на линия " !
Пак ти казвам придържай се към схемата от 93-95 г !
Ще се опитам да бъда максимално ясен !
Ти имаш чарколяци от кола 98г и кола с инсталация от 93 г ...
Моя съвет е да се опиташ да нагодиш чарковете от 98 към инсталацията от 93 (като гледаш едновременно схемите от 93 и 98 ) .
И така ....
Ти предполагам разполагаш с temperature switch от колата 98г , но аз ще опиша и двата варианта , за всеки случай ...
Първо BLK/GRN (ЧЕРНО/ЗЕЛЕН) кабела от ( 3-ти пин на буксата на temperature swithc на 98г ИЛИ 2-ри пин на буксата на temperature switch na 93г) го връзваш към BLK/GRN кабела от 8-ми пин на normal speed relay .
Второ BLK/GRY (ЧЕРНО/СИВ) кабел от (1-ви пин на буксата на temperature switch на 98г ИЛИ 3-ти пин на буксата на temperature switch на 93г .) го връзваш към BLK/GRY кабела от 4-ти пин на high speed relay , а също и към BLK/GRY кабела на pressure switch.
Това е за температурния датчик .....
След това другия ти въпрос за кабела BLK/BRN (ЧЕРНО/КАФЯВО) на pressure switch .....
Кабела BLK/BRN от pressure switch се свързва към BLK/BRN от normal speed relay - 5-ти пин (по същия начин е и при схемата от 93 г , само дето цвета на кабела е BLK/GRY (ЧЕРНО/СИВО) , освен това този кабел трябва да се свърже и към BLK/GRY кабела на компа (85-ти пин ).
Това е !
Сиво виолетовия кабел не го закачай , този кабел е за колите 98 г и излиза от 62-пин на компа . Не се знае на твоя комп какъв сигнал излиза там и реално ако го вържеш там може да няма никъв ефект ! Жълто-виолетовия кабел пък , който излиза от 18 пин на модуала на климатика изобщо няма общо с pressure switch-a , пак ти казвам , той отива към една от бубините на клапаните на парното ! Или не гледаш хубаво схемите , или не знам и аз ... !
Описах (надявам се достатъчно ясно ) кое , къде трябва да вържеш , постарах се да огледам хубаво схемите , така че да няма грешка .... Пак ти казвам , съсредоточи се , отвори си схемите и гледай внимателно , няма начин да се объркаш ако следиш внимателно схемите ! Освен това хубаво е да не се осланяш толкова на цветовете на кабелите , колкото да си гледаш пиновете на съответните букси и чакалаци .... Гледаш схемата , гледаш пиновете и си търсиш да вържеш пиновете , ако се увериш че и кабела съвпада по цвят още по -хубаво , но не се води само по цвета на кабела , да не те подведе някой кабел с цвета си , пък реално да е вързан на съвсем друго място ... !!!
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Благодаря ти Методи. Ще ги вържа както ги написа. Колкото до пиновете на компа, май ще е добре да го отворя за да видя дали кабелите наистина отговарят по цвят към съответния пин.
Аз засега ги вързвам по цветове. Много си прав, че трябва да гледам схемата за 95та година. Там са 3 кабела. blk/gry 85 пин , vio/gry 86 пин , blk/blu 48 пин . Аз ги вързвам по цветове ама май трябва за всеки случай да отворя компа за да видя на буксата му какво идва. Самата букса дали е надписана , кой пин кой номер е ? Досега не съм отварял компа!
А като вържа всичко към компа на колата, има ли нещо по специфично относно прасето ? То взима ли някакъв сигнал от тези датчици, релета, регулатора и т.н или това го прави компа на колата ?
Аз засега ги вързвам по цветове. Много си прав, че трябва да гледам схемата за 95та година. Там са 3 кабела. blk/gry 85 пин , vio/gry 86 пин , blk/blu 48 пин . Аз ги вързвам по цветове ама май трябва за всеки случай да отворя компа за да видя на буксата му какво идва. Самата букса дали е надписана , кой пин кой номер е ? Досега не съм отварял компа!
А като вържа всичко към компа на колата, има ли нещо по специфично относно прасето ? То взима ли някакъв сигнал от тези датчици, релета, регулатора и т.н или това го прави компа на колата ?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Не става дума само за компа , говоря за всичко , просто като тръгнеш от съответен пин на дадена джаджа (примерно реле) и гледайки по схемата свързвай към съответен пин на друга дажда според схемата , не гледай само цветовете , щото те ще те подведат ....
Иначе на всяка букса , на всяка джаджа си има номерация на пиновте (включително и на компа) ....
Оставам обаче с впечатлението , че ползваш някакви схеми , които или не те ориентират правилно или ти не ги разчиташ правилно ....
Изтегли си бентли менюала (ако не си ) : http://www.mediafire.com/file/gldgnyynz ... anual_(e36).pdf
Виж и тези схеми : viewtopic.php?t=22017
Гледай схемите ... потретвам се , ама в това е истината !
Иначе на всяка букса , на всяка джаджа си има номерация на пиновте (включително и на компа) ....
Оставам обаче с впечатлението , че ползваш някакви схеми , които или не те ориентират правилно или ти не ги разчиташ правилно ....
Изтегли си бентли менюала (ако не си ) : http://www.mediafire.com/file/gldgnyynz ... anual_(e36).pdf
Виж и тези схеми : viewtopic.php?t=22017
Гледай схемите ... потретвам се , ама в това е истината !
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Точно, имам го бентли менюала. Колегата Янев ми го прати. От там си свалих схемите за 98ма и 95та година. Поразгледах ги и според тах свързах релетата със съответните уреди, обаче ги вързах по цветове. Т.е напр. гледам, че кабела черно-синъо излизащ от буксата на регулатора на налягане се вързва към релето нормал спийд и го вързва към това реле като ако някой от кабелите се повтаря по цветове то той си е вързан към другото реле, аз ги взех както са си свързани 3те едно за друго. Това с цветовете беше само пример, казах ей така, е че точно този кабел съм вързал там и така.
А сега ме озадачи нещо....
Инсталацията с буксите които взех, разбира се инсталацията беше нарязана на части и се наложи да я правя, та тя беше 98ма година.
Водния радиатор който взех е 96та от дрга кола и го взех с буксата, но видях, че е като моята и кабелите по цвят са същите и са така вързани. Това означава ли, че е възможно самия датчик в радиатора да е друг и пиновете му да са различни ?
А сега ме озадачи нещо....
Инсталацията с буксите които взех, разбира се инсталацията беше нарязана на части и се наложи да я правя, та тя беше 98ма година.
Водния радиатор който взех е 96та от дрга кола и го взех с буксата, но видях, че е като моята и кабелите по цвят са същите и са така вързани. Това означава ли, че е възможно самия датчик в радиатора да е друг и пиновете му да са различни ?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
jakson написа: Това означава ли, че е възможно самия датчик в радиатора да е друг и пиновете му да са различни ?
Датчика на радиатора на колите от 96-97 е същия като този на колите от 98 , схемите са еднакви (с почти незначителни различия , които не касаят твоя проблем) ....
Нали имаш схемите , гледай ги , те ще ти кажат същото , което ти казах и аз в този коментар !
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани