Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: E36 328i

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от lamcho » 21 Апр 2015, 13:55

bum_bum написа:
georgivar написа:Аз съм с такъв кастрол. Утихна леко тракането - и по-бавно се появява. При мен поне трака само като загрее маслото в кутията.

За превключване не съм усетил да е по-трудно. Даже обратното. Но може и старото масло да е било съвсем зле :)



Изображение

Скоро ще разберем дали помага :mhihi: Деба и кутията, за 5 години съм и сменял маслото 4 пъти. Тва мисля да е последното.


На снимката гледам MT-90 75W90 GL-4 Gear Oil вместо D4 Synthetic ATF - както беше написано в първия пост за Редлайн... Защо и каква е разликата? Кое ще е по-подходящо за м52б28 с 5,6 кг маховик от м20?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 21 Апр 2015, 15:11

С МТ-90 е варианта за по-топъл климат. А тъй като аз я карам основно и предимно лятото..

Вече ме е яд, че не опитах с Heavy ShockProof. На градско, извънградско по-бързо каране и въобще всякаква нормална употреба няма проблем. Много слабо се чува понякога само да притрипа, но на писта си е старата песен. Явно кутията си стяга багажа, лошото е че маслото струва колкото нея. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 21 Апр 2015, 18:08

Прехвърли го на новата :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ogata » 21 Апр 2015, 19:27

M10 написа:Прехвърли го на новата :mhihi:

Ма го мини през некъв 2ра ръка чорапогащник на жената първо :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 21 Апр 2015, 20:45

През филтър за кафе не става ли, че тия фините чорапогащници скъпи и не ги ползваме за да има пари за тунек :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ogata » 21 Апр 2015, 22:31

bum_bum написа:През филтър за кафе не става ли, че тия фините чорапогащници скъпи и не ги ползваме за да има пари за тунек :dunno:

И през 2ра ръка дамска превръзка става. :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Lenco » 21 Апр 2015, 23:22

Аз не схванах, какво е това тракане, карах м52 с м20/е21 маховик и дърти скорости от е30/м20б20/Гетраг 240 с нормално масло САЕ90, и нямаше шумове. Сега търся уж сериозен ЗФ от 328/330, ако ще ми трака ... бахти развитието на автомобилостроенето.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 22 Апр 2015, 17:12

Зависи на колко милиона км са скоростите. И оригиналното масло е сае80/атф, 90 е нормално да поуплътни. След смяна на лагера на гетраг 220 при мен няма шум с тънко масло. Струваше ми два дена и 40-50лв за лагер, масло и всички семеринги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от bum_bum » 22 Апр 2015, 18:29

При мен в самото начало не тракаше. Може би 2-3 години нямаше шум, ама после почна. Явно лагера е добре да се смени ама в предвид разправията едва ли ще е скоро.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: X5 ///M

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от abefen » 27 Авг 2015, 15:14

Здравейте колеги. Имма нужда от малко помощ...Слагам маховик от м20 8кг с притискател от е39 3.0Д с керамика 240мм, но като монтирам кутията с лагера и помпата педала се натиска до половината и няма повече мърдане. Съединителя отделя, но понякога задържа или остава на полусъединител. Сложих две гайки под лагера защото ми се стори че вилката много излиза напред към притискателя, но е само една идея по добре. Някой да е имал подобен проблем ? В моемнта се чудя дали да подложа още по една гайка и да накъся помпата. Също така ламелките на притискателя са доста близо до ограничителя на притискателя. Имат около 4-5мм ход.
м50 + турбо....безценно ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ogata » 27 Авг 2015, 22:13

abefen написа:Здравейте колеги. Имма нужда от малко помощ...Слагам маховик от м20 8кг с притискател от е39 3.0Д с керамика 240мм, но като монтирам кутията с лагера и помпата педала се натиска до половината и няма повече мърдане. Съединителя отделя, но понякога задържа или остава на полусъединител. Сложих две гайки под лагера защото ми се стори че вилката много излиза напред към притискателя, но е само една идея по добре. Някой да е имал подобен проблем ? В моемнта се чудя дали да подложа още по една гайка и да накъся помпата. Също така ламелките на притискателя са доста близо до ограничителя на притискателя. Имат около 4-5мм ход.



Ако помпата влиза свободно, без усилие на шпилките, вероятността да НЕ опира на вилката е огромна. Това, което вероятно се случва при теб е, че помпата изплюва буталото и то блокира някак си заклещено между вилката и помпата - за това си на полусъединител.
Трябва да извадиш буталото (издърпва се на ръка) и да го удължиш с около 20 мм. Така поне е схемата при м20ков маховик, к-т с м20ков притискател на м52 в е36.

Отделно на ръка, м20ковият маховик е 228 мм. Не знам как се разбира с 240 мм притискател.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: X5 ///M

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от abefen » 28 Авг 2015, 8:34

Ами малко къстъм маде е :) не съм мерил още дебелината на комплектован маховик с притискател, но ми се струва че вилаката отида доста към притискателя и неможе да действа като лостов механизъм. Първото слагане което направих одължих помпата с 20мм, но нищо... педала се натискате точно 20мм и блокираше даже затормозяваше коалта което значи че пренатискам като пак си отделяше. Сега вече си мисля да подложа на лагера по една гайка отстрани и да накъся помпата заради прекаленото малко разтояние което ламелите имат до притискателя...нямам ниакква идея просот...ще се попбъркам с тва сваляне и слагане на тази кутия :banghead:
м50 + турбо....безценно ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от ogata » 28 Авг 2015, 9:11

abefen написа:Ами малко къстъм маде е :) не съм мерил още дебелината на комплектован маховик с притискател, но ми се струва че вилаката отида доста към притискателя и неможе да действа като лостов механизъм. Първото слагане което направих одължих помпата с 20мм, но нищо... педала се натискате точно 20мм и блокираше даже затормозяваше коалта което значи че пренатискам като пак си отделяше. Сега вече си мисля да подложа на лагера по една гайка отстрани и да накъся помпата заради прекаленото малко разтояние което ламелите имат до притискателя...нямам ниакква идея просот...ще се попбъркам с тва сваляне и слагане на тази кутия :banghead:


Според мен, целият ти проблем идва от притискателя ...
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 16.08.2012
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от SeSSion » 14 Апр 2016, 20:58

Някой има ли идея колко е максималното допустипото отношение гр/см при отклонението на 8 килограмовия маховик?

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Lenco » 09 Авг 2016, 20:57

bum_bum написа:Имат тук вносител.

https://www.facebook.com/redlineoil.bg

Има ли "физически" магазин или адрес?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook