Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

Мнение от Boyadjiev » 27 Юни 2011, 17:23

Слагане на лек маховик от м20 (6.3 или олекотен от 8кг, на по-малко) на моторите М50 и М52



За конверсията при М50 е необходимо да имате:
1. Маховик от м20 с големите централни 8 болта и малките (периферните за захващането на притискателя) - за препоръчване 6.3кг. но може и да се олекоти такъв от 8кг. на 6кг. (чети в темата, пише всичко).
2. Притистателен диск от м20 (б20).
3. Феродов диск за м20(б20 примерно).
4. Стартер от М20Б20 от Е34 (5тица).

Конверсията е плъг енд плей, ако имате тези части всичко просто се заменя, нищо не се преправя.

За конверсията при М52 е необходимо да си набавите следните части:
1) -маховик м20 6,3кг или 8,5кг, но втория е много дебел от задната страна и без струговане не влиза(опира в капака на задния семеринг). Ако си вземете по тежкия, то би било кощунство да не го олекотите под 6кг :mhihi: . Следва баланс - посочил съм местата :yes: В Гео Милев ми взеха 60лв, за динамичен баланс и ми издадоха документ за баланса. Въртяли са го до 1700- 1800 оборота. След един ден каране мога да кажа, че вибрации не усещам, като изкл доволното въртене на задните гуми :lol: .
2) -стартер от м20 - стават всикичите. Няма значение дали е от е30 или е34. Има два вида едните са значително по дебели и мисля нямат планетна предавка. Другите са Бош и са абсолютно същите на външен вид като тези на м52/м50. Препоръчвам да си търсите Бош, защото разликите с тези от м50/м52 са бендикса(който е заменяем м/у Бош и Бош) , зъбните колела на планетната предавка и ротора. Всичко останало е еднакво и може да си съберете от двата стартера един. Само да кажа, че планетната предавка на м50/м52 е с по голямо число ако се съди по големитената на зъбните колела. Аз си сложих този от м20 защото го почистих и смазах хубаво, само с прехвърлих четките от моя Бош, че бяха малко по запазени.
Ако не ви се занимава със стартери може да подмените венеца, на двата маховика, но трябва да се пристърже от външния край, където ляга венеца. Колега по горе е написъл как става.
3) -вилката оставих си моята !!!!
4) -болтове и планка от маховик м20- болтовете е желателно да са нови
5) -съединител от м20, моя е от м20б20. пробвах и с един притискател от м20б25, но се оказа, че е от ix и идва прекалено нисък

Впечатления, много жива в ниските предавки 1ва и 2ра, направо си мрази гумите :mhihi: още от 2000 оборота скачам на газта и не мое са запре. Тръгва си от място на врати нищо ,че маховика е лек. При връщане на предавки с междинна газ е просто песен леко чукване на газта и сте с 1000 оборота отгоре, докато преди вдигаше не повече от 500 оборота и трябваше да задържа повече на газта докато изравня оборотите.

Така да кажем и недостатъците да не кажете, че сме сектанти :mhihi: - ако имате голям радиален луфт в първичния вал както е при мен :mrgreen: е хубаво да очаквате паразитни шумове или на място или при каране с ниски обороти на висока предавка. С предишния лек маховик имах проблеми, че тракаше на празен ход от ск кутия, но мисля, се дължеше на това, че маховика не беше балансиран. Сега на празен ход с новия маховик няма тракане, но на 4та и 5та от 1200 оборота като се даде газ и в ск кутия почва да жужи нещо и след 1600-1700 изчезва.
Другия недостатък е, че по наклон се потегля с една идея повече газ. Като се потегля се дава по малко газ, че двигателя се форсира доста по лесно.


Аз карам с лек маховик М50, а колегата maxpower(благодарение на него е инфото за м52 :bchug: ) кара с лек маховик на М52...Успех на всички захванали се :ok:
Последна промяна Boyadjiev на 23 Сеп 2011, 14:12, променена общо 4 пъти
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1044
Регистриран на: 27.08.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 24 Клапанова гад!!!
Мечтае да кара: М3 Е36 3.2

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от delas_328 » 27 Юни 2011, 22:38

Колега какъв маховик искаш да олекотяваш ?
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от Boyadjiev » 28 Юни 2011, 8:48

м20
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от .::Братоев::. » 28 Юни 2011, 20:02

По-добре си намерете олекотен оригинален, че мн съмнителна работа с тия олекотявания.
Аз лично не бих го дал на някой "майстор" да ми го олекоти и да си карам спокойно.....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 513
Регистриран на: 2.12.2007
Местоположение: Северозапад
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от to6i_Racing » 28 Юни 2011, 20:22

м52б20 с маховик от м20 6,3кг ще е добре ли? :mhihi:
за да стане знам че трябва феродов диск,пристискател от м20б20 и стартер (бендикс от Е34 м20) + вилка от м20
за вървеж всеки казва ще мн върви но....
ще има ли някакви странични ефекти от лекия маховик (тресене,умиране в байрите-и климатика ще работи ли)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от Boyadjiev » 28 Юни 2011, 21:04

to6i_Racing написа:м52б20 с маховик от м20 6,3кг ще е добре ли? :mhihi:
за да стане знам че трябва феродов диск,пристискател от м20б20 и стартер (бендикс от Е34 м20) + вилка от м20
за вървеж всеки казва ще мн върви но....
ще има ли някакви странични ефекти от лекия маховик (тресене,умиране в байрите-и климатика ще работи ли)

Без вилка, няма странични ефекти
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: на Софията
Пол: Мъж
Кара: e46 328ti
Мечтае да кара: лястовица с рамка

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от Skip_209 » 28 Юни 2011, 22:50

ceco-stz написа:По-добре си намерете олекотен оригинален, че мн съмнителна работа с тия олекотявания.
Аз лично не бих го дал на някой "майстор" да ми го олекоти и да си карам спокойно.....

защо колега какво може да стане? ще я караш в 9-10 хил. оборота и ще се пръсне маховика ли?
www.Steroid-X.com
0887 474 880

Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от DirtySouth » 29 Юни 2011, 2:43

Ако не е балансиран като хората .... Като се сетя диск от флекс дето е гладък и няколко грама 100 тина най-много ми е хвърчал и ме закла като прасе на 1500 оборота е фелкса макс , а това говедо 6 кила назъбено повервай ми и 6500 оборота му стигат да ти среже краката ако не са 9-10 к
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от Boyadjiev » 29 Юни 2011, 9:12

Темата е за ключ, намерих си и шлайф и баланс :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от Nukem » 29 Юни 2011, 10:11

Сподели после впечатления :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от bum_bum » 29 Юни 2011, 10:24

Абе вие тоя форум го ползвате за "жълти страници" :mhihi: Кажи къде, как, колко .. какъв е смисъла от тема - "Кажете ми къде" и после "ключ, намерих си".
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от vld » 29 Юни 2011, 10:32

DirtySouth написа:Ако не е балансиран като хората .... Като се сетя диск от флекс дето е гладък и няколко грама 100 тина най-много ми е хвърчал и ме закла като прасе на 1500 оборота е фелкса макс , а това говедо 6 кила назъбено повервай ми и 6500 оборота му стигат да ти среже краката ако не са 9-10 к

Колега не оспорвам това че баланса е изключително важен, НО 1500 оборота са по подходящи за полир/шлайф машина.
Големите флексове правят по 8000-10000 оборота ;)
Малките които има потенциометър за регулиране са в диапазон 2500-10000.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от DirtySouth » 29 Юни 2011, 11:40

Добре де на изуст го казах , но диска е малък и лек , а това е тежко и назъбено прасе , не ми се мисли как реже крайници
I'm slowly drifting
Изображение

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от vladye » 29 Юни 2011, 11:42

До колко килограма мислиш да свалиш м20-ковия маховик, колега?

:OT:
Аз оставих м20-ковия на м52-то, за норматив влиза в 9к оборота...с таблото от ИС-а. Невъобразимо съм доволен :lol:
virtue and tranquillity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на маховик

Мнение от bum_bum » 29 Юни 2011, 12:01

DirtySouth написа:Добре де на изуст го казах , но диска е малък и лек , а това е тежко и назъбено прасе , не ми се мисли как реже крайници


Еми.. като знам,че 90% от юзърите тук са по-големи майстори от най-голямия майстор, който работи по сервизите как да дам на някой "специалист" да ми бара по маховика?

http://www.youtube.com/watch?v=X1fElQbW8cs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=De0l2zq-zNI
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook