Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от KPETEH » 23 Фев 2018, 12:07

По-леки и по-тежки....
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж
Кара: БМВ е36

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от casual88 » 23 Фев 2018, 19:27

Аз имам маховика който е 6.3кг и се произвежда до 84/85 мога ли да сложа съединител след тази година незнам каква информация могат да ми кажат в магазина обикновенно гледат само номера и годината питам защото този съединител преди 84 го няма в наличност

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Lenco » 24 Фев 2018, 16:14

По принцип за м20б20 са като за твоя. В магазина можеш да ги познаеш по различното положение на самата притискателна плоча, при едномасовия, стои по-навътре, а при двумасовия излиза извън корпуса.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 9.08.2015
Местоположение: София/Плевен
Пол: Мъж
Кара: e36 316i / e46 325ci
Мечтае да кара: M3 e36/e46
Детайли за колата: 1994 e36 316i
2002 e46 325ci

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от idombev » 08 Юли 2018, 14:42

Малко да ъпна темата, че не успявам да намеря много информация за М54 и олекотен маховик.
Колата е Е46 325Ci(11.2001) M54B25 и въпросът ми е възможно ли е да се сложи олекотен маховик на М54? Какво е нужно и къде могат да направят процедурата/ите?
От какво трябв да взема съединител и маховик, за да заменя съществуващите двумасов маховик и съединител? Колата е с климатроник(ако има значение).

Благодаря!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от mrtnslavchev » 24 Юли 2018, 21:56

Здравейте

Тъй като вече се наканих и аз да сложа моя 6.3кг маховик (след 2 години отлежаване на терасата :mhihi: ) и изчетох цялата тема до момента ,но съм малко объркан от някой противоречиви мнения.

Та последно какво да направя с тези неща:
Колата е Е46 323ci
1 - Понеже на стартера ми му е счупено едното ухо , мога ли да сложа стартер от Е34 2.0 129кс (нали това е М20 ?)? Ще пасне ли този стартер без преправяне на М52ТУ?

2 - Какво да правя последно. Да отдължавам помпата , да си купя лагер за М20 или и да отдължа малко помпата и да подложа нещо от другата страна на вилката за да може и там да излезне малко вилката напред . Тъй като имам съмнения ,че ако оставя колата с моя лагер (който би трябвало да е някакъв по-нисък от на М20) когато отдължа помпата , вилката ще застава под много голям ъгъл при натиснат педал и е възможно да опира в притискателя.

3 - Проблем ли е ,че нямам тази кръглата планка която се слага между болтовете и маховика. Ако не я слагам трябва ли да взема по-къси болтове , понеже така или иначе ще купувам нови болтове.

4 - И какво масло да слагам на скоростите , понеже напред в темата липсват снимките на маслата които са постнали колегите. Единствено разбрах SAE90 . Такова ли да и наливам ?

Най-вероятно ще го правя към края на другия месец и ще напиша какво и как е сталнало в последствие.
Последна промяна mrtnslavchev на 24 Юли 2018, 22:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от Jordana » 24 Юли 2018, 22:19

129кс да , това е м20 . За лагера и стартера не мога нищо да кажа кой с кой си ходи , но лагера определено има разлика във вилката заради разликата в профила на камбаната .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 17.03.2014
Кара: X3 E83 3.0I

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от mrtnslavchev » 03 Сеп 2018, 11:13

mrtnslavchev написа:Здравейте

Тъй като вече се наканих и аз да сложа моя 6.3кг маховик (след 2 години отлежаване на терасата :mhihi: ) и изчетох цялата тема до момента ,но съм малко объркан от някой противоречиви мнения.

Та последно какво да направя с тези неща:
Колата е Е46 323ci
1 - Понеже на стартера ми му е счупено едното ухо , мога ли да сложа стартер от Е34 2.0 129кс (нали това е М20 ?)? Ще пасне ли този стартер без преправяне на М52ТУ?

2 - Какво да правя последно. Да отдължавам помпата , да си купя лагер за М20 или и да отдължа малко помпата и да подложа нещо от другата страна на вилката за да може и там да излезне малко вилката напред . Тъй като имам съмнения ,че ако оставя колата с моя лагер (който би трябвало да е някакъв по-нисък от на М20) когато отдължа помпата , вилката ще застава под много голям ъгъл при натиснат педал и е възможно да опира в притискателя.

3 - Проблем ли е ,че нямам тази кръглата планка която се слага между болтовете и маховика. Ако не я слагам трябва ли да взема по-къси болтове , понеже така или иначе ще купувам нови болтове.

4 - И какво масло да слагам на скоростите , понеже напред в темата липсват снимките на маслата които са постнали колегите. Единствено разбрах SAE90 . Такова ли да и наливам ?

Най-вероятно ще го правя към края на другия месец и ще напиша какво и как е сталнало в последствие.



Вече и аз направих конверсията на 323ci Е46 та да споделя какво беше нужно.

Та цялата работа беше:
1 Купуване на нови болтове на маховика + нови болтове за притескателя - Болтове маховик М12Х30Х10.9 а за притескателя не помня точно размера. Вадих размерите от www.realoem.com
2 Наковаване на ново феродо на стария феродов диск.
3 Не съм сменял стартери , венци и тнт . Маховика който купих си беше с венец за стартера на М52
4 Подложих 2 шайби под гъбката на която се опира вилката , но в последствие ще свалям скоростите за да ги махна понеже отделя много горе съединителя и когато го натисна до край опира много леко в притескателя.
5 Оставих лагера който беше на заводския съединител ( на демпферния маховик) ( същия лагер в последствие се разтропа ..... на 70к км е този лагер ...)
6 Превантивно смених смеринга на коляновия вал и 3-те семеринга на скоростите.
7 Масло ... Дори не отворих скоростната кутия за да видя дали има ... След няколко дни ще проверявам и сменям маслото на скоростите най-вероятно с 75W90(понеже напред в темата гледам ,че е писано за такова масло)

И

+-вете са
1 Колата е доста по-жива в ниските обороти. Развърта се по леко.
Друго за сега не виждам. :)

минусите са:
1 Тракането което се появи в скоростите (което е направно нищожно спрямо другите коли които съм чувал как тракат след слагането на такъв маховик) и се надявам да изчезне след смяната на маслото.
2 Трябва да сваля пак кутията заради аксиалния лагер и за да махна шайбите който подложих.


И цялата процедура до момента ми лежи:
100 лева комплект маховик + феродо + притескател
36 лева наковаване на феродо
10 лева болтове
30 лева - сервиз на самооблсужване
33 лева семеринг на колянов вал
15 лева 2-та семеринга отзад на скоростите (към кардана)



Ако някой има въпроси и мога да помогна с нещо , пишете

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от BMW.VIPERA » 08 Яну 2020, 16:31

Здравейте колеги.

Плътен маховик от м43б16 от е36 компакт 95г с климатик.
Ще пасне ли в м42б18 от е36 купе 93г без климатик (мисля че е двумасов)? . :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М

Мнение от M10 » 31 Мар 2023, 16:35

Да съживя темата, толкова години по-късно с важно инфо, убягнало на всички ни (включително и на мен):

Имал съм 4-5 М42/М44 с маховик от М20 и не правих никакви шмекерии с аксиалния или пръта на помпата.
Имах Е30 М20 с Getrag 220 и отново хода на съединителя беше супер.
На Е36цата ми с М52B25 сложих директно целия комплект от единия ИС и пак всичко беше на място.

Смятах за глупост лагера от е21 323, докато не сложих 8.5кг маховик на е39ката, събрах и съединител йок....
Размърдвайки си малко мозъка, се оказа, че единствената причина е разликата във вилките! Пакета съединител-демпферен маховик е по-изнесен към кутията, затова вилката потъва повече.

Слагаме нормален аксиален и помпа ,с вилка 21511204229, вграждана в Е30, Е36 и Е46 4цил, ТДС и не се занимаваме с уйдорми!
Разликата във вилките:
20230331_171711.jpg

Надявам се да съм полезен, ако някой още му се занимава.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook