Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Здравейте колеги . След доста изчетено във форума и аз се реших на подобни интервенции .
Колата ми е с двигател М40 1.6 .
Това което ме притеснява засега е водния радиатор . Като оставим факта , че е по-малък от тези на колите с клима , ме притеснява факта , че на моя нямам '' DOUBLE TEMPERATURE SWITCH
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 (номер 10) ''
или на кратко казано термодатчика който включва ел.перката на радиатора .
Дали ако купя 1 такъв датчик ще мога да го сложа на моя радиатор ... как мислите ?
Гледам , че на мястото където се навива този датчик при мен има кръгло очартание на радиатора и се чудя дали ако го пробия там ..... ?
Ако можете дайте ми съвет защото наистина незнам какво да правя
Ще имам и още въпроси , затова се надявам темата да остане отключена . Благодаря
Ако има някой колега който е извършвал подобни интервенции нека сподели опита си .
Интересува ме и вързването на релетата към инсталацията . Моята кола е 93та год. и има инсталация за клима .
В бушониерата имам няколко свободни кабела , както и такива които са вързани с мостове .
Релетата съм ги опроводил със съответните букси .... Остава ми само да ги поставя в бушониерата и да ги свържа .
Днес 24.04.2011 смених прасето http://picbg.net/img.php?file=11f54b481682c77e.JPG
http://picbg.net/img.php?file=039446fc9c8f666b.JPG
. Свързах го с 2те му букси бяла и черна , поставих му и управлението , запалих двигателя и зачаках да тръгне да духа ...
Усилих вентилатора на макс , но освен клапите които се местиха , вентилатор нетръгна !
Днес на 25.04.2011 прасето тръгна и бачка перфект http://picbg.net/img.php?file=5f115135400551f0.JPG
Сега ме вълнува друго ....
Колата ми е 93та год. седан . Инсталацията за климатика е изградена още в завода .
Кабелите необходими за релетата седят в бушониерата и са свързани по 2ки или 3ки с мостове . Аз изградих инсталацията с релетата която иснаталация не съм поставил все още в колата .
Трябва да я закача към моята , по-точно към някой от кабелите които седят на дъното на бушониерата и са вързани с мостове .
Как трябва да закача инсталацията ? трябва ли да откача моста или директно към него закачам съответния кабел ?
Днес 15.05.2011 все още нещата не са довършени . Чакам си водния радиатор да дойде и да имам малко време свободно за да продължа работата в коша при двигателя .
Изпробвах ушравлението , пуснах го на климатик и веднага двигателя покачи оборотите си със 100 . , пробвах да пусна на единия пасажер топъл въздух , а на другия студен и също се получи . Функцията за рапотяване на стъклото също действа .
Остана ми да постава компресора , радиатор , воден радиатор , дехидратор и трябва да вържа кабелите на тези изброени неща към инсталацията на колата .
Това е за сега , ще продъ;жавам да ви държа в течение на нещата !
Колата ми е с двигател М40 1.6 .
Това което ме притеснява засега е водния радиатор . Като оставим факта , че е по-малък от тези на колите с клима , ме притеснява факта , че на моя нямам '' DOUBLE TEMPERATURE SWITCH
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 (номер 10) ''
или на кратко казано термодатчика който включва ел.перката на радиатора .
Дали ако купя 1 такъв датчик ще мога да го сложа на моя радиатор ... как мислите ?
Гледам , че на мястото където се навива този датчик при мен има кръгло очартание на радиатора и се чудя дали ако го пробия там ..... ?
Ако можете дайте ми съвет защото наистина незнам какво да правя
Ще имам и още въпроси , затова се надявам темата да остане отключена . Благодаря

Ако има някой колега който е извършвал подобни интервенции нека сподели опита си .
Интересува ме и вързването на релетата към инсталацията . Моята кола е 93та год. и има инсталация за клима .
В бушониерата имам няколко свободни кабела , както и такива които са вързани с мостове .
Релетата съм ги опроводил със съответните букси .... Остава ми само да ги поставя в бушониерата и да ги свържа .
Днес 24.04.2011 смених прасето http://picbg.net/img.php?file=11f54b481682c77e.JPG
http://picbg.net/img.php?file=039446fc9c8f666b.JPG
. Свързах го с 2те му букси бяла и черна , поставих му и управлението , запалих двигателя и зачаках да тръгне да духа ...
Усилих вентилатора на макс , но освен клапите които се местиха , вентилатор нетръгна !
Днес на 25.04.2011 прасето тръгна и бачка перфект http://picbg.net/img.php?file=5f115135400551f0.JPG

Сега ме вълнува друго ....
Колата ми е 93та год. седан . Инсталацията за климатика е изградена още в завода .
Кабелите необходими за релетата седят в бушониерата и са свързани по 2ки или 3ки с мостове . Аз изградих инсталацията с релетата която иснаталация не съм поставил все още в колата .
Трябва да я закача към моята , по-точно към някой от кабелите които седят на дъното на бушониерата и са вързани с мостове .
Как трябва да закача инсталацията ? трябва ли да откача моста или директно към него закачам съответния кабел ?
Днес 15.05.2011 все още нещата не са довършени . Чакам си водния радиатор да дойде и да имам малко време свободно за да продължа работата в коша при двигателя .
Изпробвах ушравлението , пуснах го на климатик и веднага двигателя покачи оборотите си със 100 . , пробвах да пусна на единия пасажер топъл въздух , а на другия студен и също се получи . Функцията за рапотяване на стъклото също действа .
Остана ми да постава компресора , радиатор , воден радиатор , дехидратор и трябва да вържа кабелите на тези изброени неща към инсталацията на колата .
Това е за сега , ще продъ;жавам да ви държа в течение на нещата !
Последна промяна jakson на 15 Май 2011, 1:11, променена общо 6 пъти
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Виж сега ако си решил да слагаш клима на твойта кола и дигитална можеш да сложиш , но сега по въпроса с радиатора. По-добре се вземи един нов , който е предвиден за датчик , защото ти лесно ще пробиеш твоя ама трябва да направиш на нещо като втулка резба. След което тая втулка трябва да я набиеш там в отвора а как ще се оплътни там незнам
Но това е мойто мнение , ти както си решиш 


- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
vanchov написа:Виж сега ако си решил да слагаш клима на твойта кола и дигитална можеш да сложиш , но сега по въпроса с радиатора. По-добре се вземи един нов , който е предвиден за датчик , защото ти лесно ще пробиеш твоя ама трябва да направиш на нещо като втулка резба. След което тая втулка трябва да я набиеш там в отвора а как ще се оплътни там незнамНо това е мойто мнение , ти както си решиш
Аз се чудих дали немога да взема инф. от датчика на двигателя , ама там температурата е друга .
Май ще се наложи да се взима друг радиатор ...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Да предположим , че по някакъв начин ще измислш монтажа на тоя датчик на твоя радиатор (въпреки че според мен е мисия невъзможна..) .... Как смяташ да осигуриш надежно охлаждане като радиатора ти е по малък от необходимото за кола с клима ?! За мен единствения вариант е да си купиш по -големия радиатор ... Предполагам знаеш , че радиатора на кола с клима е с около 20 см по-дълъг на долу ....
- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
аз като слагах климатика този датчик ми го слойиха на маркуча който влиза в радиатора самия датчик го сложиха на една тръба и срезаха маркуча и после го саединиха с тази тръба
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
metodi80 написа:Да предположим , че по някакъв начин ще измислш монтажа на тоя датчик на твоя радиатор (въпреки че според мен е мисия невъзможна..) .... Как смяташ да осигуриш надежно охлаждане като радиатора ти е по малък от необходимото за кола с клима ?! За мен единствения вариант е да си купиш по -големия радиатор ... Предполагам знаеш , че радиатора на кола с клима е с около 20 см по-дълъг на долу ....
джаксъне.. намери си радиатори комплект от кола с климатик и не експериментираи...
има доста за малко пари..
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Просто водният радиатор за кола с клима е по-голям от този за кола без клима. На ширина е еднакъв, но на дълбочина е по-дълъг с около 10 см. Така и така ще трябва да го подмениш, защото иначе ще ти прегрява колата, защото въздушната струя ще се нарушава от климатичния радиатор, който стои пред водния.

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
err0r написа:Просто водният радиатор за кола с клима е по-голям от този за кола без клима. На ширина е еднакъв, но на дълбочина е по-дълъг с около 10 см. Така и така ще трябва да го подмениш, защото иначе ще ти прегрява колата, защото въздушната струя ще се нарушава от климатичния радиатор, който стои пред водния.
аз карам така,с най малкия воден радиатор,и най големия климатичен,датчиците са сложени на маркуча за водата,няма никакви грижи,не грее изобщо,въпреки това е хубаво да е по голям радиатора,това лято ще го сменя сигурно,да мога поне да уплатня големия дифузьор

пп
може да има проблем наистина със загряването,в италия на 40-45 градуса с каравана отзад на някой баир

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
kirililiev написа:err0r написа:Просто водният радиатор за кола с клима е по-голям от този за кола без клима. На ширина е еднакъв, но на дълбочина е по-дълъг с около 10 см. Така и така ще трябва да го подмениш, защото иначе ще ти прегрява колата, защото въздушната струя ще се нарушава от климатичния радиатор, който стои пред водния.
аз карам така,с най малкия воден радиатор,и най големия климатичен,датчиците са сложени на маркуча за водата,няма никакви грижи,не грее изобщо,въпреки това е хубаво да е по голям радиатора,това лято ще го сменя сигурно,да мога поне да уплатня големия дифузьор
пп
може да има проблем наистина със загряването,в италия на 40-45 градуса с каравана отзад на някой баир
хах това е добро

Сега да попитам по същество . Ако реша да сложа радиатор от кола с клима , трябва ли да сменям и тази фуния между радиатора и перката ?
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Не съм много сигурен , но си мисля , че дифузьора е еднакъв
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
kirililiev написа:... може да има проблем наистина със загряването,в италия на 40-45 градуса с каравана отзад на някой баир
Аз явно не разбирам хумора ти. Понеже миналата година карах малко така, колата ми не прегряваше в градски условия лятото, когато седя на място на 40 градуса жега и 50+ градуса на асфалта, а в малко по-забързано положение. При 220 нещата с въздушната струя са други. Ама де да знам, караваната може ли да я дърпаш с толкова?

vanchov написа:Не съм много сигурен , но си мисля , че дифузьора е еднакъв
Дифузьорът не е еднакъв, но няма проблем да ползваш настоящия си.


- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
err0r написа:kirililiev написа:... може да има проблем наистина със загряването,в италия на 40-45 градуса с каравана отзад на някой баир
Аз явно не разбирам хумора ти. Понеже миналата година карах малко така, колата ми не прегряваше в градски условия лятото, когато седя на място на 40 градуса жега и 50+ градуса на асфалта, а в малко по-забързано положение. При 220 нещата с въздушната струя са други. Ама де да знам, караваната може ли да я дърпаш с толкова?vanchov написа:Не съм много сигурен , но си мисля , че дифузьора е еднакъв
Дифузьорът не е еднакъв, но няма проблем да ползваш настоящия си.
ами незнам,аз вече повече от година карам така,миналото лято кви ли не експерименти съм си правил,не съм видял да ми мръдне стрелката,чак с 220 немога да карам м40б16,но цялата магистрала я минавам на пълна гас на климатроник със 180,190 на места и оборотомер почти в червеното,не съм забелязал нещо да става.проблема по скоро е с ниска скорост и товар на мотора,караваната я дадох като пример просто

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Ами не, точно обратното е. На по-висока скорост, съответно по-високи обороти, водната помпа превърта охладителната течност по-бързо и последната се застоява недостатъчно дълго в радиатора, за да отдаде температурата. Аз ти го казвма от опит, не на теория... При скорост над 180 започваше да прегрява, до 220 успяваше да се справи парното, надуто на топло, но след 220 нищо не помагаше.

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Днес 24.04.2011 смених прасето . Свързах го с 2те му букси бяла и черна , поставих му и управлението , запалих двигателя и зачаках да тръгне да духа ...
Усилих вентилатора на макс , но освен клапите които се местиха , вентилатор нетръгна !
Някой има ли идея какво може да е ?
Усилих вентилатора на макс , но освен клапите които се местиха , вентилатор нетръгна !
Някой има ли идея какво може да е ?
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Поставяне на диг. климатроник в кола без - въпроси
Днес на 25.04.2011 прасето тръгна и бачка перфект http://picbg.net/img.php?file=5f115135400551f0.JPG 

23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани