Обезвъздушаване на спирачките!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:10

Как най лесно и ефектно мога да го направя, 320 е колата
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от vladi_a_i » 03 Апр 2011, 18:14

Koлега без помпане няма да мине освен на самотек,но постоянно да доливаш :yes: ,това докато сипваш и отвиваш и стягаш...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:16

Почва се от най-далечното колело , така ли ?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от vladi_a_i » 03 Апр 2011, 18:17

BMWMHartge написа:Почва се от най-далечното колело , така ли ?

Задно дясно,задно ляво,предно дясно,предно ляво :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:18

А дали ще стане с една джаджа от копресора която смуче яко с вакум ?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от iamatuning » 03 Апр 2011, 18:19

Я не се лигави :mhihi: хвани някой да помпа и ги пусни по-4-5пъти и ще е бетон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:21

Гледал съм в сервиз така ги обезвъдушават :mhihi:
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от vladi_a_i » 03 Апр 2011, 18:23

BMWMHartge написа:А дали ще стане с една джаджа от копресора която смуче яко с вакум ?

Не колега,ползва се силата на напън от педала спрямо помпата за спирачките,а не да дърпаш насила :dunno: .Взимаш нещо да си подложиш на земята и почваш отзаде с лягане,после отпред става и с въртене на волана и си готов за две минути :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от iamatuning » 03 Апр 2011, 18:25

Остави какво си гледал,те там машините струват доста пари така че почвай с някой познат да ти помпи и гледай да му обясниш като почнеш да изпускаш теноста от цилиндърчето да не почва да помпи че педала взел да пада :mhihi: .И такъв случай съм виждал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:27

Незнам в това ли ми е проблема, ама ще пробвам като за начало. Педалът ми е твърд и не потъва много и от средата нататак повече спира.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 26.10.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW 525

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от iamatuning » 03 Апр 2011, 18:35

Чакай,чакай малко обясни по-подробно.Не си прави експерименти като не си сигурен.
Ако и като запалиш е твърд първо виж дали прави вакум на сервото,щото ако ти е спукан маркуча за вакума никога няма да ти дойдат спирачките колкото и да обезвъздушаваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от BMWMHartge » 03 Апр 2011, 18:41

Да, като запаля, пак си остава леко твърд, но по малко, гледах вакума от цилиндрите уш си е наред.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от vladobate » 03 Апр 2011, 18:42

Я само някой да ми обясни как се засмуква вакуумно тая течност от цялата система че бая смях ме напушва като си го представя. Сигурно сте виждали някакви машинки и приспособления ма само така изглежда както го описвате . и е най добре с помпене че така избутваш старата течност и мизерии натрупани в цилиндърчетата и на нейно място направо новата си идва , ч е и обезвъздушена на всичкото отгоре. Не е скъпо и отнема айде не чак само 2 минути ама 15-на с приготовленията и душа след това :mhihi: ама пак е добре. И после и помпата на съединителя долната и нея да не забравиш има щуцер и оттам източваш старото та като е гарга да е рошава. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от deyan-enchev » 03 Апр 2011, 21:14

В истинските сервизи се ползват вакумни станции за обезвъздушаването на спирачната с-ма. Не виждам кое е по-смешно да помпиш педала или да знаеш как се прави правилно.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Обезвъздушаване на спирачките!

Мнение от metodi80 » 03 Апр 2011, 21:57

Съвсем в тематиката на въпроса , точно до вчера се занимавах с моите спирачки , че ми беше блокирал преден десен спирачен апарат , та си поиграх доста ....
В тоя ред на мисли искам да благодаря на колегата laviatan , от който си купих всичко, което ми беше необходимо за този ремонт (маркучи , комплекти за рециклиране на спирачни апарати и накладки и съм много доволен от резултата !!!

Обезвъздушаването на спирачките може да стане по няколко начина :
1.На "самотек" - отвиват се пробките и се налива течност в казанчето , като се чака течността сама да стигне до обезвъздушителните пробки. Недостатъка на този метод е че отнема много време , а и през този дълъг период задължително трябва да се следи нивото на течността и непрекъснато да се долива течност. Хубавото е , че въздуха се избутва плавно и сигурно и обикновено системата е 100% обезвъздушена само с един обезвъздушителен цикъл.

2. Със създаване на налягане чрез спирачната помпа на автомобила
При този метод един човек помпа на педала , а един отвива и завива пробките на спирачните апарати. Този който натиска педала , напомпва педала (обикновено на изгасен двигател) и задържа педала в натиснато положение , след това другия отвива пробката на най-далечното от помпата колело. Хубаво е да се ползва прозрачен маркуч и някакъв съд за събиране на течността , а и за да не се позволява системата да дръпне въздух през обезвъздушителните пробки. При отвиване на пробката ,педала на спирачката потъва до долу и трябва да се задържи в това положение докато изтече някакво количество течност. След това пробката се завива (много е важно пробката да се завие преди течността в маркуча да се върне обратно в пробката , за да не засмуче въздух системата ). И така процедурата се повтаря докъто в течността , която излиза от пробката , не се виждат мехурчета. Чисто формално процедрурата се извършва в следния ред - задно дясно , задно ляво , съеднител , предно дясно , предно ляво ..., но този ред дори да не се спази не е фатално .
Предимстото на този метод е че не ви трябват никакви допълнителни средства за обезвъздушаване ... само течност и ключ 7 за пробките. Недостатъка е че 100% няма да можете да обезвъздушите системата само с един обезвъздушителен цикъл (ако си мислите , че ще обиколите пробките по веднъж и спирачките ще дойдат , жестоко се лъжете ... , необходими са поне 3-4 обезвъздушавания , като е хубаво м/у циклите да има интервал от време. Най-добър резултат се постига като след обезвъздушаване се кара примерно 1 ден , след това пак обезвъздушаване и така няколко пъти ..... При мен спирачките "дойдоха" едва след 4-ри обезвъздушавания и прекарване на близо литър спирачна течност в рамките на два дни. Принципно системата може да изкара известно количество въздух и сама . Въздуха в тръбите се връща обратно в казанчето и остава в пространството над течността , демек ако отваряте от време на време самото казанче , ще освобождавате системата от този излишен въздух , но това е относително , може да стане за няколко дена , а може да отнеме и седмици/месеци) Един доплънителен съвет не прекарвайте течност , която вече е минала през тръбите , тя е поела влага и ръжда и вкарването и пак в системата не е желателно (въпреки , че да ви кажа честно аз си събирах течността и после пак я сипвах , става дума за новата , старата я изхвърлих ).
Ето в тези клипчета е подробно показано :
http://www.youtube.com/watch?v=LH3mkxeHWmU
http://www.youtube.com/watch?v=piHWkU5c ... re=related


2.1 Създаване на налягане със специални средства
Налягане в системата може да се създаде и по друг начин , не само със спирачната помпа на автомобила ..... Ето в тази статия е показано : http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Brakes.htm
Много е добра тая джаджа , само дето е малко скъпичка , алтернатива на този вариант е ето това :
http://www.youtube.com/watch?v=qhlp_9op5OE

3. Метод със създаване на "обратно" налягане
Като казвам "обратно" налягане , имам предвид течността да се вкарва от пробката на апарата към казанчето. За целта ви е необходимо нещо с което да бутате течността от пробката , през тръбите , към казанчето . По този начин въздуха се избутва много по лесно , тъй като той по естествен начин се стреми да се движи нагоре , (а не на долу както се опитваме да го изкараме , когато ползваме спирачната помпа ). Следи се дали в казанчето има мехурчета , когато те изчезнат , значи съответната спирачна линия е свободна от въздух. Ето и едно клипче (в случая става дума за съединител, но е абсолютно аналогично и за спирачките ) :
http://www.youtube.com/watch?v=wdf--suwqw0&feature=fvsr
Лично аз съм фен на този метод , винаги можете да си намерите нещо с което да "бутате" течността и то да не е скъпо ...

4. Вакум метод
Със подходящо средство се създава вакум в системата , като течността се "изтегля" без да се налага помпане на педала . Този метод е много добър и става много бързо , но е свързан със наличие на машина която създава вакум или ръчни инструменти създаващи вакум ...
Ето за какво става въпрос : http://www.youtube.com/watch?v=eZpe5TBMjCQ

Те това е ....
Аааа и да не забравя , сменяйте си спирачната течност на всеки две години (ако можете и по често) , старата спирачна течност събира влага , тя създава ръжда , яде гумичките , нарушава се херметичността на спирачната система или пък от ръждата блокират апаратите , буталата повеждат накриво (както в моя случай) и става манджа .... Освен това старата спирачна течност се нагрява при доста по -малка температура от максималната предвидена от производителя , съответно губи свойствата си и т.н. !
Последна промяна metodi80 на 03 Апр 2011, 22:44, променена общо 6 пъти

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook