Монтаж /свързване на аларма - DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от metodi80 » 11 Мар 2011, 22:00

В нашия раздел няма тема за цялостно монтиране на алрма , реших да пусна такава ....

В случая съм използвал българска аларма САТУРН 5 , но принципа е еднакъв за всички аларми ...
За да монтирате аларма ви трябва мултицет (или пробна лампа) , нож за премахване на изолацията на кабелите , клещи -резачки , по възможност термосвиваем шлаух (че като видя кабели овивани със скоч и ми става лошо ) , ако имате клещи за кабелни обувки или клещи за телурити и телурити е още по хубвао , за да свързвате кабелите с тях (аз лично свързвам кабелите винаги с такива) , ако ли пък не , не е проблем , можете просто да използвате добрия стар метод със усукване на кабелите един около други и след това шлаух за изолация от горе .....
Алармата може да се монтира или от страната на шофьора или от тази на пасажера , в случая монтажа е от страната на шофьора ....

Ето как изглежда алармата от вътре :


Изображение


Всяка аларма трябва да има схема с номера на изводите и цвета на кабелите приложена към нея.
Ето я за САТУРН 5 :

Изображение


1. Алармата трябва да се захрани

1.1 Всяка аларма трябва да се свърже към постоянен плюс "+" .

Кабела , който излиза от алармата е червен и трябва да се свърже към кабел от инсталацията на колата на който има постоянно напрежение (независимо дали колата е на контакт или не ...).
В случая постоянно захранване съм изтеглил от дебелия червен кабел (по -точно от червения кабел със зелена ивица , защото той е след предпазител ) , излзащ от голямата черна букса до кормилния прът :

Изображение


1.2 ACC захранване - захранване при контакт

Освен постоянно захранване , към алармата трябва да се подаде напрежение , което се появява само при контакт - АСС
Жълто -зеления кабел на алармата се връзва към кабел по който тече захранване само при контакт .... Ползвал съм дебелия зеления кабел от голямата черна букса :


Изображение


1.3 Подаване на маса

Алармата трябва да се свърже към маса . Синия кабел на алармата се свърза или към корпус или към кафяв кабел от инсталацията :

Изображение

До тук със захранването на самата аларма ...


2. Свързване на мигачите
Жълтите кабели , които излизато от алармата са два и са за левите и десни мигачи. Единия жълт кабел се връзва към синия кабел от голямата бяла букса :

Изображение


а другия жълт кабел се връзва към сивия кабел от голямата бяла букса :

Изображение


3. Прекъсване на запалването

За целта може да се прекъсне веригата на горивната помпа и/или стартер , или още куп други варианти .....
От алармата излизат два кафяви кабела . Прекъсвате съответната верига ( в случая тази на горивната помпа ) , цвета на кабела от инсталацията на колата е зелено -лилав. Единия кафяв кабел от алармата се връзва към едната част на прекъснатия зелено -лилав кабел , а другия кафяв кабел се връзва кам другата половина на зелено -лилавия кабел. В случая ползвате алармата да комутира захранващата верига на горивната помпа . Ако не можете да намерите кабела в снопа с кабели , ще трябва да свалите пласмасата за отпочиващия крак и да вдигнете леко мокета (както направих аз ) ...

Изображение


В случая се комутира силовата захранваща верига на горивната помпа (показал съм този вариант , понеже кабела минава вътре в купето и е сравнително лесен за достъп. Принципно не е хубаво да се управлява силова верига , в случая сечението на кабела по който тече захранването за горивната помпа (зелено-лилавия) е по-голямо от сечението на кафявите кабели на алармата (демек кабелите на алармата са по тънки и то доста , което не е добре , отделно релетата в алармите , които комутират тази верига са максимум до 20А , а предпазителя за тази верига (на горивната помпа ) е 15 А , демек самото реле е със сравнително малък аванс на работния ток .... Обяснявам тези неща , защото е по-добре да се управлява управляваща , а не силова верига .... По добре да се управлява примерно бубината на релето на горивната помпа , или бубината на релето на стартера , но за някои вариянти може да се наложи да прекарвате кафявите кабели от алармата в бушониерата и от там до съответните релета ....
Ето вариант на управление на веригата на ЕВС-а :
Намирате виолетово -бял кабел в снопа с кабели (проблема е , че има няколко виолетово-бели кабели с различно сечение ... ) За да намерите точно този кабел , който ви трябва , вадите предпазител номер 45 от гнездото му , след това с мултицет и с игличка проверявате точно кой е търсения кабел :

Изображение

Изображение

Изображение

След това прекъсвате кабела и свързвате към двата му края кафявите кабели от алармата :

Изображение

Лично аз предпочитам този вариант (пред другия с прекъсване на захранването на горивната помпа) , понеже ако забравите да деактивирате алармата , при подаване на контакт не се случва нищо , не върти стартер , няма никаква видима реакция на двигателя .... , докато при прекъсването на захранването на горивната помпа , ако забравите да деактивирате алармата преди да запалите , стартера върти , двигателя се опитва да запали , но колата не пали .... Ако някой ви гледа от страни ще си каже - " е го , тоя с БМВ-то не може да запали (иди обяснявай после , че си забравил да натиснеш бутона за да деактивираш алармата ...)


4. Свързване на сирена
Сивия кабел от алармата се прекарва през отвора на купето , който води до бушониерата , от там се изкарва и се свързва към единия извод на сирената , другия извод на сирената се връзва към корпус на маса.

Изображение


5. Сигнал- "отворена врата"

При сатурн М5 има два кабела "врата -" (с бял цвят),които да носят информация за това дали има отворен капак или врата ... . Повечето алармаджии свързват единия кабел към предния капак , а другия кабел към шофьорската врата и с това приключват .... Тоест останалите врати не са под охрана ! Има решение и то е елементарно ....
Най напред ,единия бял кабела " врата -" , се прекарва през отвора на купето , който води до бушониерата (показано на горната снимка) , след това изтегляте този кабел и го свръзвате към бутончето , което се намира на маската над радиатора (за да сигнализира за отворен капак на двигателя).
След това трябва да се свържат вратите ....
Другия бял кабел го свързвате към анодите на 4 броя диоди (ако сте с 4 врати) или към анодите на 2 броя диоди (ако сте с две врати), а катодите на диодите , трябва да се свържат към кабелите , които идват от бутончетата на вратите . Всеки от кабелите на бутончетата на вратите са свързвани към комфорт модула (там имате директен достъп до всичките ...). Именно там свързвате катодите на диодите .... Кабелите са свързани към крайната дясна букса на модула. Цветовете са : Кафяв с черна ивица - задна лява ; Кафяв с бяла ивица - задна дясна ; Кафяв със сива ивица и жълта спирала - предна лява ; Кафяв със синя ивица и жълта спирала- предна дясна . Свързвате поотделно катода на диод със съответен кабел.

Изображение


Ако не искате да свързвате всички врати , а само шофьорската, може просто белия кабел да се свърже към кафявия кабел със сива ивица и жълта спирала , който може да се намери в снопа с кабели над говорителя в краката на шофьорското място :
Изображение


6. Свързване на централното и ел.стъклата

Нормално отворените контакти на релелата на алармата се свързват към постянен + (в слуая за Сатурн 5 , трябва да свържете "отключване нормално отворен" - сиво-черен кабел и " заключване нормално отворен" -"кафяво -черен кабел към постоянно напрежение ). След това общите контакти на релетата се връзват към комфорт модула ( "отключване общ" - синьо -черен се свързва към 4-ти пин на средната букса (х13253) на комфорт модула , а " заключване общ" - зелено-черен кабел се свързва към 17 -ти пин на същата букса на комфорт модула ). При някои модули 4-ти пин (за отключване ) липсва и трябва да се свърже , а на други (както беше при мен ) си има кабелче и то е синьо с червена ивица и жълти окръжности , както вече казах , към него свързвате отключващия импулс от алармата. Другия пин (за заключване) 17-ти от модула също липсва и трябва да се добави. За тези , които искат да поставят алармата от шофьорската страна ще кажа , че кабела , който излиза от 4-ти пин (ако го имате) стига до снопа с кабели над говорителя , така че спокойно може да си го свържете там , без да се налага да теглите кабел от комфорт модула , но за 17-ти пин задължително се налага да се тегли кабел .... Цвета на буксата може да е различен - жълт , лилав . Буксата х13253 е среданта букса на комфорт модула. При мен например цвета на средната букса е лилав , а не жълт :


Изображение


За да се активира функцията двойно заключване на комфорт модула , подавате заключващия сигнал от алармата към бяло -червения кабел (намира се в снопа над говорителя от шофьорското място , а ако алармата се свързва към модула , този кабел е в средната букса ) :

Изображение

Хубаво е да се свърже последователно диод в права посока към бяло-червения кабел ( а също и диод в права посока към 17-ти пин , за да се "разделят" двете вериги... )


До тук с централното ... , сега остава само да настроите алармата да подава дълго заключване , за да може да се вдигат стъклата при заключване ( в книжката на алармата подробно е описано как става това ... , дълтия импулс за Сатурн 5 е 24 секунди , което е напълно достатъчно , за да вдигне стъклата .)
С това свързването на алармата приключва !


Информация за потребителя и ръководство за програмиране на функциите на алармата (и не само на Сатурн 5 , а и на други модели ) има на този линк : http://bsm-bg.com/#/bg/Guide/id=ManualFile
------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ето и други варианти за вдигане на стъклата и управление на централното , които са компромисни , но все пак са начин за свързване ......

Автоматично вдигане на стъклата при задействане на алрмата

Сатурн 5 има допълнителен канал , именно него ще използваме за вдигането на стъклата ..... Освен това ще е необходимо и едно допълнително реле .... Към единия извод на бубината на релето се връзва виолетовия кабел от алармата , на другия извод на бубината на релето се подава постоянен "+" от някъде (може да го изтеглите от "+" с който е захранена самата аларма). Ползвайте реле с нормално отворен контакт , на единия извод на контактите подавате постоянен "+" , а другия извод на контактите свързвате към бяло-червения (бял кабел с тънка червена ивица).

Изображение


Изображение


Управление на централното заключване
Свързването на централното има два (да не кажа три) варианта ....
Единия вариант (който е по -лесен и аз го определям като за начинаещи) е следния :
Намирате бяло-зеления кабел (бял с тънка зелена ивица , по него се подава сигнал "отключване" на комфорт модула. Кабела се намира в снопа с кабели , който излиза над говорителя при шофьора. ) , прекъсвате този кабел , след това свързвате тази част на кабела , която отива към модула със синьо-черния кабел от алармата ("отключване -общ"). По този начин ще подавате сигнал на модула и съответно на машинките за отключване. Другия край на бяло -зеления кабел , който отива към машинката на шофьорската врата просто я изолирате без да я свързвате никъде .... След това намирате бяло -черния кабел (по него се подава сигнал "заключване" на комфорт модула.), прекъсвате този кабел , свързвате тази част от кабела , която отива към модула с зелено-черния кабел от алармата ("заключване -общ"). По този начин ще подавате сигнал на модула и на машинките за заключване. Другия край на бяло -черния кабел , който отива към машинката на шофьорската врата я изолирате без да я свързвате .... След това трябва да свържете кафяво-черния кабел (" заключване нормално отворен" ) и сиво-черния кабел ("отключване нормално отворен) към постоянен + 12 волта . С това работата приключва ... С този вариант обаче губите възможността да задействате централното през машинката на шофьорската врата (понеже тя така или иначе е остава прекъсната ) , а централното на колата се управлява само от алармата . Освен това не се заключва резервоара . Другия недостатък е , че на няколко заключвания , ще има едно неуспешно (централното сработва , заключва и веднага след това се самоотключва .... Това може да го прави примерно на 50 заключвания веднъж ... ). Както казах това е вариант за начинаещи ...

Изображение


Другия вариант е да се добавят две допълнителни релета към алармата , за да може хем да се управлява централното от алармата , хем да остане активна функцията на шофьорската машинка ...
При този вариант обаче при всяко от положенията (отключено , заключено ) има едно реле , което е постоянно под напрежение и от там имате един постоянен консуматор , когато колата е заключена , а това ви вдига консумацията при покой (утечния ток с минимум 50 милиампера ) над утечката , която имате по принцип ... В конкретния случай колата на която се монтира алармата има утечка 15 милиампера без тези допълнителни релета , а с тях консумацията скача на 70 милиампера ... Лично на мен това не ми допада , не че тази консумация е прекалено голяма , но примерно ако отидете да си купите нов акумулатор и ви измерят тази консумация ще ви кажат , че пределно допустимото е 50 милиампера .... Въпреки това ще покажа този вариант , тъй като той е нещо като "стандартен" при монтаж на аларма (когато условието е да се запази функцията за управление на централното от шофьорската машинка ).

Изображение


Ще обясня защо е необходимо да се добавят допълнителни релета ...
Принципа на работа е следния , когато задействате алармата , тя подава за секунда 12 волта към канала на комфорт модула за заключване , модула от своя страна изпраща сигнал към машинките за заключване. За да се случи това обаче е необходимо веригата по която до сега (да речем е било в отворено положение) са текли 12 волта , да се разпадне , за да може модула да размени напрежението и да го подаде по другата верига за заключване ... Именно тук в употреба влизат допълнителните релета , които за момент разпадат една от двете вериги (в зависимост от това дали се отключва или заключва) , съответно модула "swap-ва" (разменя) веригата по която да тече напрежение и правят така , че това напрежение да остане постоянно по съответната верига до момента до който не се подаде нов сигнал ...

И двата описано до тук варианти имат своите недостатъци (при първия се губи възможността за управление на централното през шофьорската врата , при втория имате повишена консумация при покой с около 50 милиампера ).

Има и трети вариант ... , при него се махнат фабрично вградените в алармата релета и се монтират релета с два контакта , така че да се управляват веригите без допълнителни релета и без те да се явяват консуматори при покой ....
Ето за какво става въпрос :


Изображение

Изображение

Изображение

Ето схема на свързване на релетата в алармата :

Изображение


Особеното в случая е , че трябва да се подават 12 волта на съответна верига (отключване или заключване) и едновременно с това трябва да се разпада "противоположната" верига ... Примерно ако текущото състояние е заключено и искаме да отключиме...... Задействаме алармата , за да отключи , тя чрез реле "отключване" подава кратковременен импулс 12 волта към канала на комфорт модула за оключване , модула получава сигнала , но за да изключи 12 волта , които текущо подава по верига "заключване" и да подаде 12 волта на верига отключване трябва по някакъв начин да се разпадне верига "заключване" , същевременно трябва нещо да изгради верига " отключване" и по нея да протекат подаваните от модула 12 волта и това напрежение да се поддържа до следваща промяна на състоянието ....
Най -общо казано алармата подава импулси към модула за промяна на текущото състояние , модула подава съответните напрежения към машинките на централното , но само ако по някакъв начин се разпадне едната от веригите и се изгради "противоположната" ... в противен случай състоянието не се променя ..... Целта на описаните "упражнениея" е хем да се запази функцията на ключа , хем да се управлява централното от алармата ....


Това е ...
Последна промяна metodi80 на 27 Май 2011, 0:38, променена общо 22 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от ildivvy » 11 Мар 2011, 22:14

Темата е супер!Моята аларма също е "Сатурн" и до сега нямам никакви проблеми.Мога да добавя само за информация,че има един "вход" на "компютъра",който е точно за блокиране на запалването (цвета няма да го казвам на всеослушание).Може да се прекъсне точно той.Може да се види на ел.схемите за модела.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от vanko 318i » 11 Мар 2011, 22:17

:bowdown: браво на Методи :bchug: за пореден път се доказа

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от svilgg » 11 Мар 2011, 22:35

пич с нетърпение чакам финала че отдавна й се каня на мойта ама тоя път няма да й се размине :mhihi:
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от 00700 » 11 Мар 2011, 22:58

:bchug: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от Делян » 12 Мар 2011, 0:42

Поздравления за поредната съдържателна тема :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от Don_Mandragon » 12 Мар 2011, 8:27

Само да допълня нещо много важно... мигачите и бутоните на вратите се свързват задължително през диоди(особенно мигачите)! Съветвам те колега и ти да го направиш това, за да нямаш проблеми! Някои аларми са само с един извод за прекъсване на ''нещо'' и без реле на платката. Тогава със сигурност трябва да сложите реле да прекъсва зеления на помпата и с извода на алармата да го управлявате. Обикновенно такива аларми имат в комплекта си и реленце 20на Ампера ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от metodi80 » 12 Мар 2011, 20:54

Don_Mandragon написа:Само да допълня нещо много важно... мигачите и бутоните на вратите се свързват задължително през диоди(особенно мигачите)! Съветвам те колега и ти да го направиш това, за да нямаш проблеми! Някои аларми са само с един извод за прекъсване на ''нещо'' и без реле на платката. Тогава със сигурност трябва да сложите реле да прекъсва зеления на помпата и с извода на алармата да го управлявате. Обикновенно такива аларми имат в комплекта си и реленце 20на Ампера ;)


Сатурн 5 има диод на изводите за мигачите , прекъсването на запалването също е през вградено реле (20А е релето) .....
Последна промяна metodi80 на 16 Мар 2011, 22:59, променена общо 1 път


Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 16.04.2010

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от gabol » 17 Мар 2011, 16:50

Незнам колко е правилно, но и аз имам такава аларма Сатурн М6 и вързах централното по друг начин. Отключването го вързах на 4ти пин от буксата на комфорт модула (попринцип нямаше кабелче на буксата, но аз сложих), а заключването на 17ти пин. Релетата на алармата ги вързах като всеки нормално отворен контакт на всяко реле подаваш +12в и на двата общи извода на релета ги връзваш на двата пина(4ти и 17ти). Така като отключа и заключа единия общ извод на релето е под напрежение. Другата интересна екстра на тази аларма е дългото заключване като го активираш подава 20секунден сигнал на извода за заключване на алармата, а ако на 4ти пин подадеш + продължително започва да вдига стъклата самия модул на колата. Също нещо готино ако се върже централното така като отключиш колата ти светва плафона в купето и като я заключиш угасва. Лошото е че не заключва капачката на резервоара. Дано съм бил полезен.

Поздрави Владислав.

P.S. Методи много яка тема, от нея разбрах къде да вържа прекъсването на запалването и сигнализацията за отворена врата ,защото си нямах и наи- малката идея къде да ги вържа. Само да доиде съботата и ще го направя.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от metodi80 » 18 Мар 2011, 19:40

gabol написа:Незнам колко е правилно, но и аз имам такава аларма Сатурн М6 и вързах централното по друг начин. Отключването го вързах на 4ти пин от буксата на комфорт модула (попринцип нямаше кабелче на буксата, но аз сложих), а заключването на 17ти пин. Релетата на алармата ги вързах като всеки нормално отворен контакт на всяко реле подаваш +12в и на двата общи извода на релета ги връзваш на двата пина(4ти и 17ти). Така като отключа и заключа единия общ извод на релето е под напрежение. Другата интересна екстра на тази аларма е дългото заключване като го активираш подава 20секунден сигнал на извода за заключване на алармата, а ако на 4ти пин подадеш + продължително започва да вдига стъклата самия модул на колата. Също нещо готино ако се върже централното така като отключиш колата ти светва плафона в купето и като я заключиш угасва. Лошото е че не заключва капачката на резервоара. Дано съм бил полезен.

Поздрави Владислав.

P.S. Методи много яка тема, от нея разбрах къде да вържа прекъсването на запалването и сигнализацията за отворена врата ,защото си нямах и наи- малката идея къде да ги вържа. Само да доиде съботата и ще го направя.


Радвам се , че се включи с компетентен коментар по темата ....
Иска ми се да разискаме проблема , понеже установих , че има някои разлики в цвета на окабеляването и на самите пинове на комфорт модулите ...


gabol написа: Релетата на алармата ги вързах като всеки нормално отворен контакт на всяко реле подаваш +12в и на двата общи извода на релета ги връзваш на двата пина(4ти и 17ти). Така като отключа и заключа единия общ извод на релето е под напрежение.


Това хубаво ... , по същия начин съм ги вързал и аз , но по този начин само подаваш 12 волта за момент на общия контакт на релетата , а чрез общите контакти съответно се подава импулс на комфорт модула за промяна на състоянието .....
Работата е там , че освен управляваш импулс , трябва да има нещо , което да разпада едната верига и същевремнно да изгради другата ..... в противен случай модула не променя състоянието , като по ново-изградената верига трябва да текат постоянно 12 волта ...Така работи модула дори когато се отключва и заключва с ключа .... Пробвал съм всякакви варианти с разни мултивибратори , транзисторни ключове и принципно се получаваха нещата , но излищно се усложняват нещата по този начин ....
Принципно би трябвало на самия модул да има пинове , по които да се подава само управляващ сигнал , без да се налага разпадане и изграждане на веригите за октключване и заключване , но по схема аз не ги виждам тези пинове ... Според бентли менюала , 4-ти и 17-ти пин на букса х13253 са "anti-teft" .....Възможно е при теб 4-ти и 17 пин да са именно "lock" , "unlock" сигнал ..., теб кое те ориентира да вържеш алармата към тези пинове , видя ги по схема или .... ? Че аз не смея да свързвам пинове , които по схема не ми ги дава такива , каквито на мен ми трябват ....
Последна промяна metodi80 на 18 Мар 2011, 22:38, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от Marsianec » 18 Мар 2011, 21:04

Моята аларма е Сатурн М2. Програмирах дълъг заключващ импулс и директно го вързах на 17 пин на Х13253.
Отключващия свързах с пин 4 на същата букса. Алармата заключва резервоара и вдига стъклата.
Нямате нужда от никакви релета. Търсете на кой пин на алармата се появява + при заключване и отключване.
При мен заключването е на 12 (заключване нормално отворен), а отключване на 15 (отключване нормално отворен ).
Но при теб схемата, доколкото я видях, е различна.
При теб би трябвало да са 14 (откл) и 17 (закл).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от metodi80 » 18 Мар 2011, 22:10

Marsianec написа:Търсете на кой пин на алармата се появява + при заключване и отключване.
При мен заключването е на 12 (заключване нормално отворен), а отключване на 15 (отключване нормално отворен ).
Но при теб схемата, доколкото я видях, е различна.
При теб би трябвало да са 14 (откл) и 17 (закл).



Плюса на алармата ще се появи там където си го вържат ... Ако го вържат на нормално отворения контакт , при подаване на сигнал за отключване или заключване , на общите контакти на релетата ще има 12 волта , ако го вържат на нормално затворените контакти 12 волта ще има постоянно на общите контакти , освен в моментите в които подадът сигнал за заключване и отключване ... (свързването на контактите на релетата на алармата ще зависи от модела на колата и как се управлява модула , дали с + или с маса ...)
Обикновено на нормално отворените контакти се подава постоянен + , за да може при подаване на сигнал за отключване или заключване , да се появи напрежение на общите изводи , които пък се свързват към модула ...
На кой пин са нормално отворените контакти е формалност , винги може да се види в схемата на самата аларма (независимо от модела) , важен в случая е принципа ...
Както казах при мен на 4-ти и 17 пин от букса х13253 на комфорт модула по схема са "anti -teft" ,за това и не посмях да вържа алармата към тях , въпреки , че и преди съм чувал за използването им ...
Освен това някой беше казал , че самия модул има пин за контрол на имобилзйзера , ако някой знае кой е тоя пин , да сподели ... , аз съм се блещил в тъпите схеми доста , именно за да сведа до минимум усилията и сложността при монтаж на аларма , но за сега си остава една гадна задачка ... !

Нека разнищим тоя въпрос , за да има една свестна тема за монтаж на аларма , а не когато на някой му се наложи да търчи по разни алармаджии и да му се правят на важни с вечните им теории ...!
Последна промяна metodi80 на 19 Мар 2011, 9:46, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 23.07.2008
Местоположение: Пловдив

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от Marsianec » 18 Мар 2011, 22:41

Схемите ги има в ЕТМ. Има ги качени във форума в "полезни".

viewtopic.php?t=22017

ETM ел. схеми за Е36 Седан и Купе след 93 - на стр. 331 е описанието на букса Х13253

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Монтаж /свързване на аларма - DIY

Мнение от metodi80 » 18 Мар 2011, 22:51

Marsianec написа:Схемите ги има в ЕТМ. Има ги качени във форума в "полезни".

viewtopic.php?t=22017

ETM ел. схеми за Е36 Седан и Купе след 93 - на стр. 331 е описанието на букса Х13253


Е доживях да ми дават линк за схеми в нашия форум ! :mhihi:
Ти мислиш ли , че не съм ги гледал ?!
Тука ако имаше една имотиконка дето се хили и се въргаля , нея щях да пусна ...
Мене не ми трябва нищо , аз вече съм вързал алармата и за мен тоя вариант е добър и работи правилно , но въпроса е да се изяснят нещата и ако е възможно да стане по лесно , да е по лесно за тези , които ще се опитат да го напраят това упражнеие ... Както вече казах , не на всички модули 4-ти и 17 пин са "unlock" , " lock" .... (поне по различните схеми , които гледах ) Иначе предложения вариант за програмиране на дълъг импулс при заключване към 17 пин e много добър , защото хем заключва , хем вдига стъклата , което пък означава , че няма да се налага използването на допълнителния канал на алармата и спестява добавянето на доплънително реле , за вдигане на стъклата ... Само да се пооправи времето ще пробвам на моя модул (въпреки , че се притеснявам да не го скапа нещо ) , за да видя дали и при мен 17 пин е за заключване ....и ако станат нещата ще пиша и ще променя темата (защото наистина добавянето на допълнителни релета си е едно гадно упражнение ).
Последна промяна metodi80 на 19 Мар 2011, 9:54, променена общо 4 пъти

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook