LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от ~Мишо~ » 22 Фев 2011, 18:34

Преди време купих въпросната помпа,с уверенията че е перфектна,но така или иначе не бих сложил нещо което лично не съм проверил. Помпата имаше нужда от почистване,понеже беше без щуцери,така че започнах :arrow:
Изображение Изображение
Развиват се четирите болта (13) и се сваля задния капак
Изображение Предпазния клапан е на пружина и веднага се показва. Сваля се капачката на турбината.
Изображение и се открива самата турбина Изображение
Пластините на работното колело са метални,а не графитени (както съм чел) което не ме учудва,все пак помпата развива 90 бара... Свалям пръстена около турбината и го почиствам. Пръстена и задния капак на турбината се фиксират към тялото на помпата чрез щифтове.
Изображение Изображение
Ето го и пръстена :arrow: Изображение Тук вече почистен :arrow: Изображение
Свалям турбинката която се фиксира към оста с зегерка,на самата турбинка има прорязани 3 канала по дължина на шлиците,с тяхна помощ може да се извади зегерката дори и без специални клещи. Подпъхва се остър предмет (отвертка,шило) и се застопорява зегерката,другия край се разтваря и тя излиза.
Изображение Изображение Изображение
След това вече може да се извади оста :arrow:
Изображение Изображение Изображение
Отпред на тялото е семерината,сваля се с отвертка.
Изображение Изображение Изображение
Новата набивам с помоща на вложка 22,като предварително леко смазвам леглото с масло :arrow:
Изображение Изображение Монтирам обратно оста :arrow: Изображение
Преди да монтирам турбинката свалям пластините и почиствам идеално всичко :arrow: Изображение
Пластините имат посока,в единия край са заоблени,той трябва да стои към работния пръстен. Моите имаха следи там където налягането ги е натискало към турбината и за всеки случай ги завъртях да опират с другата страна ;) .
Изображение Изображение
Преди да сложа капака на турбината почиствам и него. На гърба му има две уплатнения с неправилна форма,двупластови (тефлон и гума),които е хубаво да се сменят в комплект с всички О пръстени и семерината. Аз обаче имам само семерината,и ще сменя само нея.
Изображение Изображение Изображение
След капака на турбината идва ред и на капака на самата помпа,там се вади предпазния клапан и тялото се промива през всички отвори.
Изображение Изображение
Разглобих предпазния клапан да го прегледам и изчистя,внимава се да не изпаднат регулиращите шайби,накрая се стяга здраво.
Изображение Изображение
След като всичко е почистено и сглобено остава да се сложи капака на помпата и да се стегне,болтовете се стягат на кръст.
Изображение Изображение
Помпата е сглобена вече и чака хубаво време и желание от моя страна да се качи на колата,тогава ще мога да споделя впечатления от работата и. След като промия и останалата част от хидравличната система се нядявам резултата да е положителен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Фев 2011, 20:10

:yes: От Мишо отново тема за полезни :) Дано помогне на много колеги.


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Zlobil » 22 Фев 2011, 21:07

Браво за труда колега...!
Последна промяна Zlobil на 13 Сеп 2011, 11:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от bum_bum » 22 Фев 2011, 21:46

Сложих линка, където и е мястото :yes: :bowdown: :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: София
Кара: BMW 318i, sedan, 11.97

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от 00700 » 22 Фев 2011, 22:23

Dirty M5 driveR написа::yes: От Мишо отново тема за полезни :) Дано помогне на много колеги.


Със сигурност ще помогне! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Делян » 22 Фев 2011, 22:31

Браво за труда и желанието да споделиш опитът си :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Nasko_325TD » 22 Фев 2011, 22:55

Евала колега,ако има и повече колеги с такъв ремонт и теми на ГНП,ще са златни!!! :bowdown:
А защо започна да правиш профилактиката или ремонта и аз незнам как да се изразя!? :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от batvlady79 » 22 Фев 2011, 23:01

Възможно ли е по-"тежкия" волан да се дължи точно на това ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Nasko_325TD » 22 Фев 2011, 23:12

Моя е като на зил.
А на мерцедеса на мойта е като перце.Не мисля,че БМВ са се изложили от към хидравлика. :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Делян » 22 Фев 2011, 23:15

Според мен, ако не прави както трябва налягане, при подаване на повече газ, волана ще омеква. Поне на служебната ми беше така и се оправи с друга помпа :mhihi:
Мисля, че волана ти е както трябва Влади, на е36 не са от меките. Примерно на е34 дето е със секторна кутия е доста по-добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от batvlady79 » 22 Фев 2011, 23:42

Не, не съм забелязъл да омеква като й дам обороти. Просто си е тежък на място, ако повъртя 100 км градско и ме боли после лявата. Бащата има C180 - 97 г. еми супер лек е волана. Моят е така лек само като го въртя на лед. Да не би защото никога не е сменяно маслото или трябва да ревизирам помпата като Мишо ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от Делян » 22 Фев 2011, 23:50

Ами пробвай, една профилактика, никога не е излишна, ама аз колкото е36 съм карал, все са си така, чак ръцете не ме болят, но от повечето коли, които съм карал е по-твърд. Като се видим, ще сравниш :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от metodi80 » 22 Фев 2011, 23:59

Dpy написа:Ами пробвай, една профилактика, никога не е излишна, ама аз колкото е36 съм карал, все са си така, чак ръцете не ме болят, но от повечето коли, които съм карал е по-твърд. Като се видим, ще сравниш :D


Моя волан е много лек , въртя го буквално с два пръста,без усилие..... !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: LuK LF65A - ревизия на хидравлична помпа

Мнение от batvlady79 » 23 Фев 2011, 0:11

Ей това е - щом Методи си го върти на място с 2 пръста значи сменям маслото и ако не помогне - влизам в темата :)
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook