инсталиране на борд компютар - компакт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
инсталиране на борд компютар - компакт
някои слагал ли е борд компютар на комапкт които няма
има ли някакъв модул или всичко си е в борда - часовника
на мен ми трябва да ми показва вънншна температура и средния разход
някои може ли да ми помогне със схема или нещо подобно
има ли някакъв модул или всичко си е в борда - часовника
на мен ми трябва да ми показва вънншна температура и средния разход
някои може ли да ми помогне със схема или нещо подобно
Последна промяна mitko_dd на 17 Фев 2011, 23:06, променена общо 1 път
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
Dpy написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=143805
не е същото при компакта
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
mitko_dd написа:Dpy написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=143805
не е същото при компакта

живота е гаден,но аз сам по гаден
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
joro_bmwm3 написа:mitko_dd написа:Dpy написа:http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=143805
не е същото при компакта
как е
най-малкото борда не е същия -нито на външен вид нито буксата
на комапката са 12 пина а на другие ако не се лъжа са 18
в краина сметка (както става винаги ) след като пуснах темата намерих опътване в нета как да го инсталнеме - преди това съм търсил мнооого
та накратко как става
използват се 11 пина от буксата
пин 1 - до лостчето на мигачите
пин 2 - до THD диагностичен кабел - има го към почти всички уреди оцветен е в бяло/виолетово
пин 3 - до RXD диагностичен кабел - има го към почти всички уреди оцветен е в бяло/жълт
пин 4 - 24 пин на буксата на компа X20
пин 5 - тои си е вързан за часовника
пин 6 - тои е вързан - маса и от него съм температурния датчик (може да се вземе и от по близо )
пин 7 - до чернта букса на таблото (x271) там се връзва за кафяво/жълтия кабел
пин 8 - сигнала от температурния датчик
пин 9 до синята букса на таблото (x17) връзва се за черно/бял кабел
пин 10 - е вързан
пин 11 - е вързан
оказа се обаче че повечето часовници които имат борс комп са с заключено меню което трябва да се отключи с диагностика
тези дни мисля да го вържа и ще пиша какво е станало
ето линак е пдф-а http://kom.aau.dk/~kod/E36_OBC_Installa ... ctions.pdf
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
Правил съм гимнастиката, иска малко повече време за пускане на кабелите. Няма някакви особени трудности. PDF-ът, който си намерил, ще свърши работа. Иначе в BMW EBA си има 100% детайлна инструкция кое как се прави и вързва, аз ползвах нея. Няма нищо скрито и заключено в борда на компакта (той е същия, като на Z3-ката мисля).
Правилно си забелязал, че може да ползваш сигналите/кабелите, които отиват до буксата на обикновения часовник, за да не пускаш нови. Единствената хурка (по-скоро досада) е пускането на кабела за TI сигнала (Injection Time) до буксата в двигателния отсек
Е, и после ще трябва да си поиграеш да калиброваш разхода според твоя двигател, освен ако борда не е свален от кола със същия мотор!
Интересно ще ми бъде дали ще успееш да видиш борда на диагностиката, при мен не се получи, нито с INPA, нито с DIS, обаче аз нямам глава или поне ADS, а само най-обикновен OBD контролер.
Правилно си забелязал, че може да ползваш сигналите/кабелите, които отиват до буксата на обикновения часовник, за да не пускаш нови. Единствената хурка (по-скоро досада) е пускането на кабела за TI сигнала (Injection Time) до буксата в двигателния отсек

Интересно ще ми бъде дали ще успееш да видиш борда на диагностиката, при мен не се получи, нито с INPA, нито с DIS, обаче аз нямам глава или поне ADS, а само най-обикновен OBD контролер.
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
с кабелите няма да имам проблем
а калибровката на борда как се прави
на диагностика или от менюто на самия борд
и правилно ли съм разбрал ,че на ключа за смяна на менютата (лостчето за мигачите) се подава + или е маса
в пдф-а е дадено че се взима от кафяво/жълт кадебел които е към парното
утре и в неделя мисля да го пусна - дай боже да тръгне без ядове
а калибровката на борда как се прави
на диагностика или от менюто на самия борд
и правилно ли съм разбрал ,че на ключа за смяна на менютата (лостчето за мигачите) се подава + или е маса
в пдф-а е дадено че се взима от кафяво/жълт кадебел които е към парното
утре и в неделя мисля да го пусна - дай боже да тръгне без ядове

Re: инсталиране на борд компютар - компакт
Копчето за борда на лоста за мигачите/фаровете дава маса към борда, когато е натиснато.
Прикачам схемата на свързване на борда за компакт '98-ма (по ясна е):
същата схема за компакт '95-та: идентична, само цветът на кабела на пин 7 е друг!
и извадката от BMW EBA по въпроса:
Един съвет - не гледай толкова цветовете на кабелите, а номерацията на пиновете на съответната букса!
Два дни спокойно чоплене ще ти стигнат
Ако диагностиката види борда, това е идеалният вариант - да се посочи на какъв мотор е ретрофитнат, оттам нататък може да се наложат само дребни корекции на разхода от менюто на самия борд.
Иначе калибровката се прави от менюто на борда - трябва да се посочи правилния коригиращ коефициент.
1. Слага се коефициент 1000.
2. Пълни се резервоара ДО КАПАЧКАТА
Желателно е на бензиностанция, за която имаш вяра, че е точна колонката.
3. Занулява се показанието за средния разход на борда.
4. Кара се колкото може повече, желателно е да се влезе чак в резервата
5. Пак се пълни ДО КАПАЧКАТА - и се записват литрите, които са налети този път.
6. По изминатите километри между двете пълнения и литрите - изчислява се разхода (реалния).
7. Сравнява се с разхода, който борда показва и коригировъчният коефициент се променя според съотношението на реалния към показвания от борда разход.
Пример - реален разход - 8.9л/100км, според борда обаче - 7.2 (при коефициент 1000).
Новият коефициент = (8.9 / 7.2) * 1000 = 1236 - тази стойност се задава в менюто на борда и готово!
Ако новата стойност е в границите 750-1250 - УРА!
Ако е извън тях -
- няма да стане лесно работата - желаният калибровъчен коефициент е извън допустимите граници. Това може да се получи ако бордът примерно е от М44 донор, а е сложен на М42 мотор, или други подобни вариации, които предполагат, че за едно и също инжекторно време различните мотори имат твърде различно впръскано количество гориво - дали заради разлика в дебита на инжекторите, дали заради разликата в стратегиите на EKU-тата, все тая.
Тогава вече - най-лесното е да се върже борда на диагностика (DIS примерно) и да му се зададе правилния тип мотор!
Прикачам схемата на свързване на борда за компакт '98-ма (по ясна е):
същата схема за компакт '95-та: идентична, само цветът на кабела на пин 7 е друг!
и извадката от BMW EBA по въпроса:
Един съвет - не гледай толкова цветовете на кабелите, а номерацията на пиновете на съответната букса!
Два дни спокойно чоплене ще ти стигнат

Ако диагностиката види борда, това е идеалният вариант - да се посочи на какъв мотор е ретрофитнат, оттам нататък може да се наложат само дребни корекции на разхода от менюто на самия борд.
Иначе калибровката се прави от менюто на борда - трябва да се посочи правилния коригиращ коефициент.
1. Слага се коефициент 1000.
2. Пълни се резервоара ДО КАПАЧКАТА

3. Занулява се показанието за средния разход на борда.
4. Кара се колкото може повече, желателно е да се влезе чак в резервата

5. Пак се пълни ДО КАПАЧКАТА - и се записват литрите, които са налети този път.
6. По изминатите километри между двете пълнения и литрите - изчислява се разхода (реалния).
7. Сравнява се с разхода, който борда показва и коригировъчният коефициент се променя според съотношението на реалния към показвания от борда разход.
Пример - реален разход - 8.9л/100км, според борда обаче - 7.2 (при коефициент 1000).
Новият коефициент = (8.9 / 7.2) * 1000 = 1236 - тази стойност се задава в менюто на борда и готово!
Ако новата стойност е в границите 750-1250 - УРА!

Ако е извън тях -

Тогава вече - най-лесното е да се върже борда на диагностика (DIS примерно) и да му се зададе правилния тип мотор!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Snoop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 9.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: засилен дизел
- Мечтае да кара: на Шаро поршето
- Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
благодаря ти за пдф-те много по-лесно се ориентирах по тях
да го пусна да работи пък ще го калибровам тогава
дано да се върже с диагностиката та да е по лесно
да го пусна да работи пък ще го калибровам тогава
дано да се върже с диагностиката та да е по лесно
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
днес го свързах но уви не тръгна явно наистина има заключени
утре ще го кача на диагностиката в работата да видим какво ще направим
утре ще го кача на диагностиката в работата да видим какво ще направим
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
Ако е работил на предната кола, и при теб трябва да тръгне от раз.
Поне трябва да светне...
Успех с DIS-а!
Поне трябва да светне...

Успех с DIS-а!
- mitko_dd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 16.08.2009
- Местоположение: Кюстендил-София
- Пол: Мъж
- Кара: e30 m3
Re: инсталиране на борд компютар - компакт
аз ползвам моя часовник - тои е с борд
не съм взимал от кола която е има работещ борд комп
тои свети ,часовника си работи но явно наистина за заключени
ако не стане с него има отде да си взема работещ
не съм взимал от кола която е има работещ борд комп
тои свети ,часовника си работи но явно наистина за заключени
ако не стане с него има отде да си взема работещ

Re: инсталиране на борд компютар - компакт
Не съм чувал за часовник с борд
, което не значи, че няма.
Доколкото съм чел по документациите, за Е36 компакт има само два варианта:
часовник, с екранче, показващо само час, и два бутона (H и M);
и борд компютър - същия размер на корпуса, двойно по-висок дисплей, и пак два бутона (S/R и @ - символ часовник).
На твоя какви са бутоните?

Доколкото съм чел по документациите, за Е36 компакт има само два варианта:
часовник, с екранче, показващо само час, и два бутона (H и M);
и борд компютър - същия размер на корпуса, двойно по-висок дисплей, и пак два бутона (S/R и @ - символ часовник).
На твоя какви са бутоните?
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани