Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
bmw28 написа:При мен като вдигна щегата и оборотите се вдигат
Без капачка на маслото пак ги вдига.
Значи имам проблем с масления сепаратор или?
Мотора е M43B16.
А реално какви обороти ти държи на празен ход,какви са и при отворени капачка и щека за масло...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
Еми празния ход си е около 800 рпм. Нито тресе, нито ги мени нищо!
С вдигната щека или отворена капачка може би отиват на 1000 поне.
С вдигната щека или отворена капачка може би отиват на 1000 поне.
- saleen
- старши ентусиаст
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
Щом се вдигат при отворена капачка може би сместа на празния ход е малко по- богата, отколкото трябва
Никой не мое ма връне на селу!
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
Друго, което забелязах е, че като откача маркуча за картерните от сепаратора и запуша отвора на сепаратора, и като махна капачката няма покачване на оборотите. Нищо не се променя.
Като надувам клапана въздуха си минава спокойно в 2-те посоки така ли трябва да е или не?
Като надувам клапана въздуха си минава спокойно в 2-те посоки така ли трябва да е или не?
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
bmw28 написа:При мен като вдигна щегата и оборотите се вдигат
Без капачка на маслото пак ги вдига.
Значи имам проблем с масления сепаратор или?
Мотора е M43B16.
Не мога да отговоря категорично на този въпрос, само ще споделя как беше в моя случай. Първо предполагам масления сепаратор е клапана за картерни газове, първо беше задръстен, след това като че ли се отпуши и почна да свири. Малко преди да избие свирещия звук, често на празен ход имаше претрисане, след като натисна силно маслоизмерителната пръчка, или запуша с пръст отвора на тръбата, мотора работи равномерно. На извадена щека вдигаше оборотите на 1300 и работеше стабилно. След смяна на клапана на загрял мотор, като дръпна щеката за момент оборотите падат до към 600 и след това се поддържат абсолютно равномерно на 900. Обяснявам си го с устройството на този клапан. Представлява пластмасово цилиндрично тяло с малка дупка в средата, което се придържа от спирална пружина в отворено положение. На работещ двигател вакуума в колектора издърпва цилиндърчето (клапана) надолу и отвора се затваря. Остава само малката дупка (отвор) в средата, през която влизат в колектора картерните газове, при това със съвсем ниско подналягане- колкото да спомагат за нормалната вентилация в картера. В зависимост от количеството продухвани газове и работния режим на двигателя, клапана се притравя и затваря (отклонява) в различна степен, като целта е да обезпечи вентилацията и не създава по-голямо подналягане (вакуум) от допустимото, за да се предотврави засмукване на въздух през слабоуплътнени места, като например уплътненията на маслоизмерителната пръчка и така да има равномерна работа на празен ход (без претрисане). Картерните газове съдържат освен моторно масло, продукти от изгаряне на горивото, които спомагат за наслояване, запушване на малкия отвор и в крайна сметка блокиране на самия клапан. Последиците от това може да са различни – когато е запушен отвора и клапанът е блокирал в затворено положение, няма вентилация и газовете упражняват силно налягане. Подробно е обяснено в една важна тема, така че няма да го разисквам и тук. Косвено това състояние може да се провери като се извади пръчката на работещ мотор и няма никаква разлика в работата на двигателя. За да се предотварят повреди по двигателя, конструкторите са измислили малка триъгълна пластмаска отгоре на капака на клапана, през която налягането избива, когато надхвърли критични стойности. Второ, клапанът може да блокира в отворено положение и така вакуумът става прекалено голям и е възможно засмукване на въздух. Познава се като се извади пръчката и оборотите рязко се повишават- над 1000. Всичко това моля да не се приема на 100%, това са си мои разсъждения.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
И при мен бълбука като извадя щеката. Като отвия капачката за маслото оборотите падат, не съм обърнал внимание кат махна щеката дали отново падат Интересно ще пробвам.
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
М44 със скапан клапан на картерната вентилация, при махане на капачката на маслото му играеха оборотите и имаше нечовешко всмукване. Правеше такъв адски вакуум, че капачките ги прецакваше и свиреха като чайник. От там ми проби и гарнитурата на капака на клапаните.
След смяна с нов оригинален клапан при отваряне на капачката оборотите спадат леко за момент, но няма вакуум, а може би съвсем леко подухва от там. Смятам, че това е изправното поведение на тази вентилация
След смяна с нов оригинален клапан при отваряне на капачката оборотите спадат леко за момент, но няма вакуум, а може би съвсем леко подухва от там. Смятам, че това е изправното поведение на тази вентилация
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
k.milanov написа:М44 със скапан клапан на картерната вентилация, при махане на капачката на маслото му играеха оборотите и имаше нечовешко всмукване. Правеше такъв адски вакуум, че капачките ги прецакваше и свиреха като чайник. От там ми проби и гарнитурата на капака на клапаните.
След смяна с нов оригинален клапан при отваряне на капачката оборотите спадат леко за момент, но няма вакуум, а може би съвсем леко подухва от там. Смятам, че това е изправното поведение на тази вентилация
Този клапан от веднъж ли се скапва или става постепенно ? Как мога да го позная че започва да прави мизерия ?
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
Чувал съм всякакви проблеми да са имаи коли със скапан клапан. От по-спънато вървене, през огромен разход на масло, та дори и неравномерен празен ход.
При мен на м44 клапана беше тръгнал и се появяше на моменти едно присвирване като от чайник. Смених капачката на маслото и се оправи. След няколко месеца отново започна да присвирва и заподозрях клапана. Също така преди да го сменя, колата започна на бензин на празен ход да мени леко оборотите, а на газ държеше 1100 оборота. Разхода на масло ми се вдигна също.
При мен на м44 клапана беше тръгнал и се появяше на моменти едно присвирване като от чайник. Смених капачката на маслото и се оправи. След няколко месеца отново започна да присвирва и заподозрях клапана. Също така преди да го сменя, колата започна на бензин на празен ход да мени леко оборотите, а на газ държеше 1100 оборота. Разхода на масло ми се вдигна също.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
saleen написа:Според мен и бълбукането и гасненето са си съвсем нормани явления-първото е вследствие на засмукването и разплискването на маслото, а второто-защото като извадиш щеката (или отвиеш капачката на маслото) при работещ двигател се увеличава количеството на въздуха, който преминава през клапана на картерните газове, респективно тови "контрабандно внесен" въздух не се отчита от дебитомера и се обеднява сместа-затова и тресе.
Аз пък имам познат на който от щеката му не се чува никакво бълбукане и няма никакъв вакум при капачката за маслото и колата му работи като часовник И къде е истината в крайна сметка ?
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Когато извадя щеката на маслото гасне!!!
inj.stoichev написа: няма никакъв вакум при капачката за маслото
Ще видя на м44то с нов клапан как стоят нещата и с щеката, никога не съм я дърпал на работещ мотор
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани