4-та степен на парното не работи
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
4-та степен на парното не работи
Колеги изчетох доста писано по темата но точно моя проблем него намерих,при мен 4-та степен отказва да духа понякога и разбрах,че е варзана дитекно и резистора не играе роля и затова се питам къде може да е проблема.Който може да помага,че ме дразни много. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 4-та степен на парното не работи
Щом си сигурен , че упралението е с резистор (а не с "таралеж) , ето ти схема :

Ако всички други степени работят нормално , а само 4-та степен не работи добре , то проблема е САМО и ЕДИНСТВЕНО в галетния превключвател , демек в самата врътка .... Свали я и виж как контактуват пиновете на самата врътка , дали не е запрашена или окислени контактите....

Ако всички други степени работят нормално , а само 4-та степен не работи добре , то проблема е САМО и ЕДИНСТВЕНО в галетния превключвател , демек в самата врътка .... Свали я и виж как контактуват пиновете на самата врътка , дали не е запрашена или окислени контактите....
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 4-та степен на парното не работи
Колега несам сигурен,че е с резистор но с такова впечатление съм останал,забравих да спомена каква кола е 318 ис 92 с врътките.Утре ще я разглобя да я видя. 

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 4-та степен на парното не работи
paco_sp написа:Колега несам сигурен,че е с резистор но с такова впечатление съм останал,забравих да спомена каква кола е 318 ис 92 с врътките.Утре ще я разглобя да я видя.
С резистор е гарантирано , щом управлението е с врътките и щом е 92 г.
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 4-та степен на парното не работи
днес разглобих врътката и я почистих и засега 4 степен тръгна но на 1 спря дами върти.Търсих резистора над педала за газта не нещо неможах да го намеря.Някои ако има снимка ще съм му благодарен да даде да го видя къде е точно. 

- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
Re: 4-та степен на парното не работи
някой ако знае нещу повече по темата да каже и аэ имам е36 и ми работи само на 4 на другипе степени не работи какво да сменя 

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: 4-та степен на парното не работи
днес разглобих врътката и я почистих и засега 4 степен тръгна но на 1 спря дами върти.Търсих резистора над педала за газта не нещо неможах да го намеря.Някои ако има снимка ще съм му благодарен да даде да го видя къде е точно.
Трябва първо да свалиш черния въздуховод и там където е захванат малко по-нагоре, ще видиш гърба на таралежа/ ако си след 95-а/ завит с два болта!





Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 4-та степен на парното не работи
paco_sp написа:днес разглобих врътката и я почистих и засега 4 степен тръгна но на 1 спря дами върти.Търсих резистора над педала за газта не нещо неможах да го намеря.Някои ако има снимка ще съм му благодарен да даде да го видя къде е точно.
Колега Nukem , това , което си показал е "таралеж" , а в случая става въпрос за резистор , за колите , които са с упрвлението с врътките (за колите преди 94-95). При тях вентилатора се регулира не чрез "тарале" , а посредством резисторна матрица (три резистора в един корпус вързани последователно и биметална плстина ). Иначе разположението е същото .... ,но не е необходимо да се маха въздуховода....
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... sistor.htm
Намира се веднага зад въздуховода , има една букса с 4 кабела , която влиза в него ...
BMW-Beast написа:някой ако знае нещу повече по темата да каже и аэ имам е36 и ми работи само на 4 на другипе степени не работи какво да сменя
Щом ти работи само 4-та , то резистора е за смяна ....
На скоро един колега дойде с повреден резистор . Исках да опитам дали ще успея да направя алтернатива на резистора .... До някъде се получи , но резултата не беше задоволителен (едната намотка буквално светеше при работа , толкова много нагряваше , въпреки , че съпротивлението беше точно като на намотката от стандартния резисотр , а телта беше с близо половин милиметър по дебела .) Иначе принципно вентилатора работеше хубаво , но ме беше страх да оставя тая факла в колата на момчето и в крайна сметка май пак ще трябва да се търси оригиналне резистор .....
Казвам го това , защото преди време имаше "чудене" дали е възможно да се замени по някакъв начин резистора , та сметнах , че сега е подходящо да разкажа какво съм опитал ....
Ето и малко снимки от "негодния" резистор ....



Навих го върху керамично тяло от реотан от калорифер.
- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: 4-та степен на парното не работи
Uf, сега го видях че две мнения по-нагоре е написал че е 92-ра с врътките!
Иначе е на същото място на старата ми 320-ка го сменях този резистор, мисле че можеше да се поразмърдат пластинките и да свият нещо и временно да порабори, инаше някаква тема в един чужд форум ама ме марзи да ровя!
Сега гледам че и Мероди ти е дал хубав линк за пеликана!:)Всичко е ок!
Иначе е на същото място на старата ми 320-ка го сменях този резистор, мисле че можеше да се поразмърдат пластинките и да свият нещо и временно да порабори, инаше някаква тема в един чужд форум ама ме марзи да ровя!
Сега гледам че и Мероди ти е дал хубав линк за пеликана!:)Всичко е ок!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 4-та степен на парното не работи
мерси колеги,утре пак ще разглобя да видя за какво става въпрос. 

- BMW-Beast
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 7.05.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е63 individual
- Мечтае да кара: BMW M6 G-POWER
Re: 4-та степен на парното не работи
paco_sp написа:мерси колеги,утре пак ще разглобя да видя за какво става въпрос.
ако беше от София можеше да ги разглабяме заедно



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: 4-та степен на парното не работи

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: 4-та степен на парното не работи
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: 4-та степен на парното не работи
paco_sp написа:..........
Първо взимаш един мултицет и го включваш на зумер (или на съпротивление), мериш на изводчетата на тази джаджа , която стърчи от зад на резистора , това е биметална пластина. Трябва като поставиш мултицета на двата и края , зумера да писне (или да ти отчете 0 -ома ),демек , че има връзка. Тази биметална пластина прекъсва веригата , когато температурата на резистора надхвърли 240 градуса. Иначе там постоянно трябва да има връзка. Ако биметалната пластина е здрава и дава верига , то трябва да премериш намотките , ако пластината не ти дава верига , то трябва да я смениш само нея , намира се във всеки магазин за електроника .... След като установиш дали биметалната пластина е здрава (или евентуално след като я смениш),следа да премериш съпротивлението на намотките.
Обръщаш резистора от страната на конектора за буксата , там ще видиш номерация от 1 до 4.
М/у 1 и 4 трябва да имаш м/у 1.5 -2 ом-а
М/у 1 и 2 също около 1.5- 2 ома
М/у 2 и 3 пак около 1.5- 2 ома.
В първия ми пост в темата съм пуснал схема , там можеш да видиш на кои изводи излизат съответните резистори (аз ти ги написах , но в схемата можеш да ги видиш нагледно). Реално резисторите са вързани последователно и последователно на тях се явява и биметалната пластина , след което отива към вентилатора. Ако биметалната пластина е скапана , то нито една от степените на вентилатора няма да робти , тъй като тя е последна във веригата ....
Ако нещо не ти е ясно пиши пак тук или на ЛС
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани