демонтаж на шибидах от горната му страна

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от revenger » 28 Авг 2010, 22:50

Всчико започна с желанието да си претапицирам тавана,дотук ок,сваляне на колонките,уплатненията и т.н.(всеки който се е интересувал се е справял с това),но в последствие разбрах че нещата не стоят толкова 'розово' за люка(шибидаха),тай като ми се искаше да си претапицирам и тази плазгащата плоча която го покрива.
Изображение

Първончално след демонтажа на кората(тавана) поогледах как точно да се добера до въпросната плоча,но единствения начин по който можех да се добера на пръв поглед беше да се смъкне целия шибидах с механиките и т.н.(отвътре в купето),но тай като този метод не ми изглеждаше подходящ поради това че цялото това чудо е сварзано и с канали за оттичане,тръбички и др. дреболии.И докато го умувах (около седмица-поради големите жеги през лятото:) )дойде време за инсталирането на тавана и желанието да го видя завършено надделя над разума,та решението ми беше защо пак да не оставя плочата под шибидаха както си е със старата й тапицерия(хем да е в контраст с тапицеията на тавана,хем се оттарвавам с умуването по свалянето на плочата).Но тя все така си увисваше ...
Изображение
След близо месец поради скуката която ме бе налегнала се реших да поразгледам отново около шибидаха да не би да има някакъв начин да се добера до това парче тенекия с тапицерията,и тогава забелязах че когато е отворен нагоре в задната му част се виждат три гайки и именно от там започва самия демонтаж на люка.Тяхното местоположение е тук:
Изображение
ето и как изглеждат със свалена долна плоча:
Изображение
Изображение
За развиването им използвах лула 17- с нея най-удобно се добира до самите гайки,тък като всеки запознат е на ясно колко се отваря самия люк нагоре(около 4-5 см).След развиването им плочата се освобождава и остава да се държи на две планки в основата(намират се отляво и отдясно в долата част на люка),но преди това трябва самите те да се отпускат-развиват се две малки болчета от вътре от купето,с малко зор де,но се получава(болчетата са еврейска звезда).ето ги и тях:
планка в основата отдясно:
Изображение
болчета в купето:
Изображение
Изображение

Следва самия демонтаж на люка от двете планки,потпъхва се една по дълга отвертка и се избутват към външната им страна,защото самите планки имат едни чопчета който го поддържат стегнат в основата.
Изображение
Когато се отсрани таванната плоча се заварта ръчката обратно до изходно положение на люка(затворено положение),
Изображение
и по този начин долната плоча(нуждаещата се от претапициране) се изтегля докрай и след развиването на малките болчета (отново еврейски) се демонтира плочата,претапицира се на спокойствие в къщи и се монтира обратно.
ефекта след претапициране:
Изображение
Характерното тук е,че от страната на шофьора от горната страна(отвън на тавана),в ъгъла се намира една малка пластинка която се грижи за изтеглянето на тапициранта плоча назад когато люка се отваря,така че обърнете внимание още при демонтажа как точно е хваната да не се забрави да се закачи.
Изображение

При поставянето на таванната плоча(тази която е отвън),трябва да се напаснат чопчетата на пластините в долата част на люка,след това да се затегнат болчетата който ги държат към плачата(не докрай) за да може ако е нужно донагласяне на пластините за да влязат на място чопетата им(отново с по дълга отвертка с повдигане на задната част на лука и бъркане около пластините се донапасват).След това затягате болчетата отвътре в купето и завивате гайките в задната част по обратния ред на демонтажа им.
Друго характерно за тези гайки е че двете крайни гайки имат едни метални подложки чрез които може да се регулира височината на лука при затворено състояние,тай като преди демонтажа на моя шибидах забелязах, че едния от ръбовете му беше вдлъбнат и след мивка там се задържаше малко количество вода.
Надявам се да съм бил полезен,ако има въпроси в последствие бих дообяснил ако има някакви проблеми.
Поздрави,колеги! ;)
ето и линк за снимките за доразглеждане : http://marinov87.snimka.bg/other/6ibida ... 4.20326363
:D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от fedoracore » 29 Авг 2010, 7:47

евала за темата .
дано отиде в полезни.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 2.06.2010
Местоположение: гр. Долни Дъбник обл. Плевен
Пол: Мъж
Кара: м40 - ката да плаче
Мечтае да кара: е92

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от surbina87 » 29 Авг 2010, 10:24

Наистина е много полезна благодаря за подробното обяснение колега :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.04.2009
Пол: Мъж
Кара: засилен дизел
Мечтае да кара: на Шаро поршето
Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от Snoop » 29 Авг 2010, 18:57

Супер, колега! :yes:
А имаш ли снимка на плочата къде точно е било увисналото?
На компакта трябва да му претапицирам тавана, обаче мисля да не пипам люка точно поради сложността с разглобяване-сглобяване. :roll:
Аз и ти сме луд-ни-ца... Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от revenger » 01 Сеп 2010, 21:19

снимка нямам на провисналото,но по средата на тази тенекия има едни въздушни джобове на едната от снимките се виждат два са точно по средата и там плата беше паднал поне 0,5 см и на фона на целия плат това дразнеше. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 21.10.2011
Местоположение: габрово
Пол: Мъж
Кара: 318 is

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от flairmotion » 09 Ное 2011, 22:42

:bowdown: :bowdown: Браво колега,а някой да има представа как се сваля шибидах който не работи???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от sa_hellrot » 10 Ное 2011, 13:33

Много добре обяснено, браво. На мен ми хлопа подвижната кора ( вътре) и то само от дясната страна( има луфт). Дали ще се наложи да се разглобява както при теб целия, че не изглежда мн. лесно, а и който няма гараж ...?

п.п. кората хлопа когато е затворен люка, ако го плъзна дори и леко назад спира да трака.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от anton mutafchiev » 10 Ное 2011, 18:29

flairmotion написа::bowdown: :bowdown: Браво колега,а някой да има представа как се сваля шибидах който не работи???






ами сваля се тавана и тогава и люка и се разглобява :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от revenger » 21 Ное 2011, 18:28

sa_hellrot написа:Много добре обяснено, браво. На мен ми хлопа подвижната кора ( вътре) и то само от дясната страна( има луфт). Дали ще се наложи да се разглобява както при теб целия, че не изглежда мн. лесно, а и който няма гараж ...?

п.п. кората хлопа когато е затворен люка, ако го плъзна дори и леко назад спира да трака.



колега освен да си поиграеш някои слънчев ден да го отжориш да го наместиш ,иначе за гараж само мога да мечтая така че това не е оправдание.относно хлопането по принцип кората се държи с една малка планка към плазгача ако не се лъжа откъм страната на водача се намира и от там мисля че може малко да се регулира но не сам сигурен че това ще помогне. За твое успокоение и моята понякога трака особено когато е студено и докато загрее от вибрациите трака :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е53

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от sa_hellrot » 22 Ное 2011, 9:47

За планката най-вероятно си прав, защото хлопането(луфта) на кората е от към пасажерската страна. От шофьорската няма луфт на кората.... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 30.05.2010

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от gigibufon » 18 Фев 2014, 21:24

колега дали е така и при ел. люк защото там пишеш за завъртане на дръжка? разглобил съм си тавана на е36 compact, но за люка не мога да се реша да го сваля. ако е така ще е много по-лесно.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 10.11.2012
Пол: Мъж

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от Booster » 05 Май 2014, 14:00

Здравейте колеги
gigibufon написа: разглобил съм си тавана на е36 compact, но за люка не мога да се реша да го сваля. ако е така ще е много по-лесно.

И аз съм на това упражнение. След като умувах как да свалям тези маркучи и как да не прецакам шибидаха, този вариант ми се струва много по удачен. Лошото е, че съм свалил копчета, плафон, всичко и шибидаха не работи в момемнта. Но ще оправя тавана и като монтирам всичко се заемам с шибидаха щом спре да вали. Друго ми е интересно, пробвали ли сте да претапицирате и това уплътнение на шибидаха в купето защото не искам да контрастира с новичкия таван. Мисля да му изрежа една лента, да махна дунапрена от плата и да пробвам да го направя и него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: демонтаж на шибидах от горната му страна

Мнение от mihal » 10 Ное 2014, 13:37

Колегата е пропуснал да спомене че щората си има положение в което се прибира и така може да се демонтира лесно ламаринената плоча, а след това и щората..
Capture.JPG


После внимавайте при монтажа да си влезе на мястото(по същия начин)че ще има счупени водачи :)
И ако сваляте таван за почистване задължително целия леген долу и почистване на канали защото моя лк от затлачване не се отваряше..

другото което може да бъде полезно за колегите които им тече от шибидаха , ако теча не е от дренажите , има по една планка с винт и 2 щифта от 2-те страни, захванати за страниците - при мен беше от щифтовете, силикон тъам и се оправи ;)
номер 2 от схемата:
Изображение
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook