Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Здравейте колеги.
Днес се хванах и си изолирах ЕГР клапана, както пише в темата "За EGR клапана" - колата е 325 тдс '97г. Извадих маркучето със синята ивица(стрелка 1 на снимката) от стърчащата тръбичка на клапана(стрелка 2), запуших маркучето много плътно с видийка.
След това, за всеки случай сложих и една метална "гарнитура" на клапана от другата страна, където е металната тръба, от която влизат отработените газове, ако не се лъжа(стрелка 3, но не се вижда на снимката, предполагам всички знаят кое е), и там също уплътни много добре.
Та забелязах след това, че като покарах почна да се чува един шум, нещо средно между бръмчене и жужене, от тази черна част, която съм посочил с двете стрелки без номерца, или поне аз от там го локализирах. Като върнах системата(ЕГР) в оригиналното си състояние, не се чуваше.
Някой знае ли каква е тази част и защо се чува това от нея когато изолирам ЕГР-а? Дали някой не се е сблъсквал със същото нещо?
П.П. Като извадих металната гарнитурка, с която запуших клапана, по нея имаше черни сажди - това след 30 - тина километра каране, 15 от който на полигона:) Това нормално ли е - саждите?
Днес се хванах и си изолирах ЕГР клапана, както пише в темата "За EGR клапана" - колата е 325 тдс '97г. Извадих маркучето със синята ивица(стрелка 1 на снимката) от стърчащата тръбичка на клапана(стрелка 2), запуших маркучето много плътно с видийка.
След това, за всеки случай сложих и една метална "гарнитура" на клапана от другата страна, където е металната тръба, от която влизат отработените газове, ако не се лъжа(стрелка 3, но не се вижда на снимката, предполагам всички знаят кое е), и там също уплътни много добре.
Та забелязах след това, че като покарах почна да се чува един шум, нещо средно между бръмчене и жужене, от тази черна част, която съм посочил с двете стрелки без номерца, или поне аз от там го локализирах. Като върнах системата(ЕГР) в оригиналното си състояние, не се чуваше.
Някой знае ли каква е тази част и защо се чува това от нея когато изолирам ЕГР-а? Дали някой не се е сблъсквал със същото нещо?
П.П. Като извадих металната гарнитурка, с която запуших клапана, по нея имаше черни сажди - това след 30 - тина километра каране, 15 от който на полигона:) Това нормално ли е - саждите?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Still Speedin
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Това черното, от което отива мъркуча към АГР, е електромагнитен вентил. Отваря при определени обороти на двигателя и чрез вакуум управлява клапата на АГР-а.
Ако си запушил маркуча с видийка трябва да няма проблеми.
Жуженето може да идва от самия АГР. От щуцера където се поставя маркучлето. Ако АГР-а е повреден е възможно от там да изпуска въздух и да шуми. Запуши и щуцера и виж как е.
Металната тръба по-принцип не се запушва. Тя си е затворена от клапана, който е в АГР-а. Този клапан трудно се разваля.
Ако си запушил маркуча с видийка трябва да няма проблеми.
Жуженето може да идва от самия АГР. От щуцера където се поставя маркучлето. Ако АГР-а е повреден е възможно от там да изпуска въздух и да шуми. Запуши и щуцера и виж как е.
Металната тръба по-принцип не се запушва. Тя си е затворена от клапана, който е в АГР-а. Този клапан трудно се разваля.
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Мерси за отговора колега!
Знам, че като запуша маркучето би трябвало да не влизат отработени газове, но реших да запуша и металната тръба, както пише в темите за ЕГР. Интереснето е че, както съм писал, когато махнах металната гарнитурка, с която бях запушил по нея имаше доста сажди. Което ме навежда на мисълта, че ЕГР клапана ми продължава да пуска сажди, дори като съм му откачил вакум маркучето и съм го запушил(маркучето).
А за шума, можеби наистина е от този вентил, защото видях един колега с е46 и той е имал същия шум, при изолиране на ЕГР...
Знам, че като запуша маркучето би трябвало да не влизат отработени газове, но реших да запуша и металната тръба, както пише в темите за ЕГР. Интереснето е че, както съм писал, когато махнах металната гарнитурка, с която бях запушил по нея имаше доста сажди. Което ме навежда на мисълта, че ЕГР клапана ми продължава да пуска сажди, дори като съм му откачил вакум маркучето и съм го запушил(маркучето).
А за шума, можеби наистина е от този вентил, защото видях един колега с е46 и той е имал същия шум, при изолиране на ЕГР...
Still Speedin
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
5ър написа:Мерси за отговора колега!
Знам, че като запуша маркучето би трябвало да не влизат отработени газове, но реших да запуша и металната тръба, както пише в темите за ЕГР. Интереснето е че, както съм писал, когато махнах металната гарнитурка, с която бях запушил по нея имаше доста сажди. Което ме навежда на мисълта, че ЕГР клапана ми продължава да пуска сажди, дори като съм му откачил вакум маркучето и съм го запушил(маркучето).
А за шума, можеби наистина е от този вентил, защото видях един колега с е46 и той е имал същия шум, при изолиране на ЕГР...
Най-добре свали АГР-а и виж д не е локирал в отворено положение.
Електровентила при мен не шуми.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
bmw325tds написа:...Металната тръба по-принцип не се запушва. Тя си е затворена от клапана, който е в АГР-а. Този клапан трудно се разваля.
Не съм на същото мнение,по-скоро само нея да запушиш е достатъчно. Целта на това упражнение е точно да не влизат тия сажди и изгорели газове. На ТДСа махнах цялата тръба от колектора,като поставих заглушки и на двете места (на изпускателния колектор и клапана). При това положение дори всичко да е включено - няма изгорели газове и сажди в смукателния колектор.
п.п. Ако не си свалял темп. датчик от колектора - свали го и го почисти.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Ами не съм, но ще го почистя. Аз от доста време се каня да почистя ЕГР- а и колекторите, ама чак не ми се мисли... като знам за каква гняс става на въпрос.
А относно шума, точно от този електромагнитен вентил е. Днес разговарях с един приятел с Е46 компот(150кс), той го е имал същият шум след изолиране на ЕГР. Получавало се от пренатоварване на този винтил.
А относно шума, точно от този електромагнитен вентил е. Днес разговарях с един приятел с Е46 компот(150кс), той го е имал същият шум след изолиране на ЕГР. Получавало се от пренатоварване на този винтил.
Still Speedin
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Мерси за отговорите,но така или иначе след доста четене по наши и чужди форуми достигнах до извода, че е по - добре да го чистя периодично, отколкото да го изолирам.
Админите ако решат, да трият темата.
Админите ако решат, да трият темата.
Still Speedin
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Само да поясня, че колегата няма температурен датчик завит под колектора, а е с дебитомер
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
~Мишо~ написа:bmw325tds написа:...Металната тръба по-принцип не се запушва. Тя си е затворена от клапана, който е в АГР-а. Този клапан трудно се разваля.
Не съм на същото мнение,по-скоро само нея да запушиш е достатъчно. Целта на това упражнение е точно да не влизат тия сажди и изгорели газове. На ТДСа махнах цялата тръба от колектора,като поставих заглушки и на двете места (на изпускателния колектор и клапана). При това положение дори всичко да е включено - няма изгорели газове и сажди в смукателния колектор.
п.п. Ако не си свалял темп. датчик от колектора - свали го и го почисти.
Колега от къде намери такива запушалки че ми омръзна да сменям само ламаринките на тоя ЕГР само прегарят.Отдавна съм си го мислил да махна тая тръба ама не ми идва на ум с какво да запуша дупките
По въпроса на колегата клапана му жужи щото е запушл маркуча достатъчно е да затапи тръбата или направо да я махне.Саждите са нормални все пак е дизел който се кара с българските качествени горива
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Използвах оригиналните фланци на тръбата,под тях изрязах подложка от достатъчно дебела ламарина,пробих в нея отворите за болтовете и когато се стегне фланеца всичко си идва на мястото.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Coulthard
- младши ентусиаст
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
5ър написа:Мерси за отговорите,но така или иначе след доста четене по наши и чужди форуми достигнах до извода, че е по - добре да го чистя периодично, отколкото да го изолирам.
Админите ако решат, да трият темата.
само да ми покажеш точно за ТДС-а какви са минусите от изолирането, че ще чистиш АГР-а
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Coulthard написа:5ър написа:Мерси за отговорите,но така или иначе след доста четене по наши и чужди форуми достигнах до извода, че е по - добре да го чистя периодично, отколкото да го изолирам.
Админите ако решат, да трият темата.
само да ми покажеш точно за ТДС-а какви са минусите от изолирането, че ще чистиш АГР-а
Само един по-високи норми на вредни емисии Но като държавата не стимулира по никакъв начин колите с по-високи евро норми за какво да си трошим двигателите с катализатори и ЕГР-и.Колега запуши си го дай му глътка свеж въздух на ТДС-чето
- 5ър
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Така и направих:) Запуших си клапана с една по - дебела ламаринка, която си легна перфектно и даже оставих маркучето без да го вадя. Изчетох многото теми за това във форума. Има тези за и против, но накрая не можах да издържа като видях колко сажди се натрупват:)
Само не ми стана ясно едно нещо. Тези отработени газове, които блокирам да не влизат, двигателя заменя ли ги с нужното количество въздух? Питам защото наистина не знам.
П.С. Дизелите са ми много непознати, досега карах м50, който е сто пъти по - опростен двигател.
Само не ми стана ясно едно нещо. Тези отработени газове, които блокирам да не влизат, двигателя заменя ли ги с нужното количество въздух? Питам защото наистина не знам.
П.С. Дизелите са ми много непознати, досега карах м50, който е сто пъти по - опростен двигател.
Still Speedin
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Със запушен ЕГР трябва повече да се внимава да не загрее чайника на машината и да иде главицата и,че се увеличава температурата на горене в цилиндрите поради различното качество на сместта.Това бе нещо свързано с азотния баланс.Повече подробности има във форума,особенно тук:vewtopic.php?t=46769&postdays=0&postorder=asc&start=0 Аз не усетих някаква разлика във вървежа на моята като го изолирах.Писна ми да сменям ламаринката която се изгаряше. Може би ще има такава ако е развален и не работи коректно този клапан и тогава го изолираме.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Странен шум след изолиране на ЕГР клапан - 325тдс
Чак пък да прегрее да замине главата... някой доста е потънал в теорията.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани