Миене на фарове на E36 (компакт)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.04.2009
Пол: Мъж
Кара: засилен дизел
Мечтае да кара: на Шаро поршето
Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D

Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от Snoop » 09 Май 2010, 1:01

Здравейте, колеги, понеже не видях подобна тема, а според мен ще е интересна за доста от вас реших да напиша на кратко как да си "изкъпете" фарчетата. :lol:

Малко предистория първо... :lol:
Понеже като купих колата на левия фар имаше голяма люспа и застрахователите ми писаха целия фар, че е за смяна(не го включиха в каското), а и регулирането с шестограм(нагоре-надолу) не работеше реших, че ще го сменя с друг. И така вече година и нещо. :D
Постоянно се озъртах за читав фар или стъкло, но или не изпадаше хубава оферта, или бях закъснял и така до четвъртък, когато видях, че един колега си продава Hella-та за примамлива цена двата фара без видими забележки.
Обадих му се, разбрахме се за час и място, и така потеглих за "нови" стари фарчета. Видяхме се, уж ги гледах, спазарихме ги и се прибрах. В петък реших да слагам левия, понеже главно заради него ги взех и се почна с неприятните изненади.

Първо: и на този фар имаше люспа, но се виждаше под определен ъгъл, което много ме ядоса, но казах си - кьорав карти не играе, да съм гледал - и продължих с монтажа. Влезна си фарчето на местото и тръгнах да слагам мигача.

Второ: отново неприятна изненада - водачите, по които се плъзга мигача бяха строшени и в такъв случай той се държеше само на щифта, който влиза в калника. Отново се ядосах (на себе си, че съм блял като съм ги взимал), но заваля един хубав дъждец(вчера по обяд), който бързо охлади страстите ми и ме прати в обедна почивка.

Следобяд реших, че ще взема стъклото от "новия" фар и ще го сложа на моя. Слезнах, на ново разгобих левия фар и се качих в нас да действам. Още с разглабянето на предното стъкло взех решението: "Тоя фар ще се мие" и така се започна... :lol: Разглобяване ляв фар->миене->съхнене->разгобяване десен фар->миене->съхнене->ремонт на регулирането на фара(нагоре-надолу)->сглобяване ляв фар->сглобяване десен фар->монтаж на фарове, че даже и смених мигачите с бели. :lol:


А сега в подробности. :)

Само да отбележа, че левия фар не го снимах, понеже се отнесох в работа, затова пък снимките на десния са достатъчно за да стане ясно всичко.

Необходими инструменти: гидоре с глух ключ 8, отверка с приставки, лимбуси и шестограми

1. За да свалите фаровете първо се сваля кората над бъбреците.
Тя се държи на 4 винта и 2 пластмасови винта с контра.
1-0.JPG

Винтовете се развиват с глухия ключ 8, а пластмасовите се изваждат с плоска отверка, като преди това се извади внимателно контрата(пластмасов щивт).
След като развиете 6-те винта кората се издърпва внимателно към предното стъкло и нагоре, понеже се държи за маската с едни подобия на щипки, които лесно се трошат(при мен останаха здрави 2 от 5 :banghead: )

2. Преди да започнете с фаровете ви препоръчвам да извадите мигачите, за да ви е по-лесно. Мигачите се държат с една щипка за фара. Като погледнете фара отгоре се вижда между него и мигача щипката. Побутва се леко към мигача и едновременно с това мигача се бута навън(ако седите пред колата - към вас). Фаровете се държат на четири винта, които също се развиват с глух ключ 8. Два от винтовете се виждат на пръв поглед и се намират от горе на фара, другите два са вертикални - от ляво и от дясно на фара. Единият е между фара и мигача, а другия между фара и бъбрека. След като развиете и тези 4 винта разкачате четирите букси(къси, дълги, габарити и моторче за регулиране на фара), хващате фара и започвате да го вадите първо от вътрешната страна(тази към бъбреците) и след като прескочи маската го издърпвате целия.

1.jpg
2.jpg


3. Разглобяването на фаровете е лесно. :lol: Стъклото се държи към пластмасата с няколко метални щипки. С тънка плоска отверка се подхваща между щипката и фара и с леко натискане се изваждат всички щипки(има от всяка страна на фара).
Изображение
След това внимателно сваляте стъклото и изваждаде уплътнителната гума.
ИзображениеИзображение

Стъклото отива за миене, а пред вас остава следното:
Изображение
Пластмасата пред рефлектора се държи към основната пластмаса с три винта, които развиваме с лимбус(не им помня номера, мисля че бяха 10 :oops: )
Единият от тях е от горната страна на фара, а другите два - отзад. Развивате внимателно и получавате:
Изображение
Още материал за миене. :mhihi:
и
Изображение

Тук е момента да спомена, че ако фаровете ви са настроени добре и няма механичен проблем за отстраняване, или пък не сте болни маняци, НЕ ВИ препоръчвам да разделяте рефлектора от основната пластмаса. Главната причина е, че има ГОЛЯМА ОПАСНОСТ да счупите щипките-регулатори, които регулират нивото на фара.

За почистването на рефлекторите: с чист, влажен парцал избърсвате сърцевината на рефлекторите, след което подсушавате с меки салфетки или тоалетна хартия. АКО не ви хареса резултата или се виждат засъхнали капки прилагате ефекта на "ху"-кането. :mhihi: Почвате да дъхате на рефлектора, за да се "изпоти" и внимателно забърсвате със суха тоалетна хартия, докато резултатът не ви задоволи.(Аз лично, понеже съм луд, го правих около 2 минути, да не би случайно да съм пропуснал нещо. :lol: )

За почистване на стъклото и втората пластмаса: в банята Внимателно, за да не отпердашите стъклото в мивката! :) Ползвайте гъбка за миене на чинии - меката й страна и веро за чинии( :!: НЕ ползвайте прах за пране, Bingo или други абразивни почистващи препарати, за да не надерете повърхностите. :idea: )
Измивате с веро стъклото отвън и отвътре, пластмасата с двете стъкла - отвън и отвътре, гумата, която уплътнява между пластмасата и външното стъкло И внимателно измивате канала на главната пластмаса(на която седи закачен рефлектора), в който влиза гумата и контактува със външното стъкло, понеже там се е налепила много тиня.
Другият вариант е главната пластмаса(с рефлектора) да я изчистите по ръба само с мокри кърпички.
След това слагате всичко да съхне върху вестник на проветриво място(терасата например), НО НЕ на пряка слънчева светлина.
Изображение
През това време люБИМАТА почива на слънце, а ние гледаме квалификацията за GP на Испания, на пистата Каталуния. :angel:
Изображение

:idea: Отново важен момент е да отбележа: Не подсушавайте тъмната пластмаса или външното стъкло с тоалетна хартия или парцали, понеже остават гадни прашинки и боклуци, които лично мен адски много ме нервят. Оставете си достатъчно време, за да изсъхне всичко от самосебе си, за да нямате после конденз във фаровете. (При мен се получи такъв първия ден от бързане) Оставих всички измити части да съхнат поне 2-3 часа(ако не и повече), но да е сигурно, че няма нито една капка останала.
:idea:

Ето всъщност колко точно прашен беше единият от рефлекторите ми:
Изображение

След като всичко изсъхна започна процедура по сглобяването.
Ето го чистия рефлектор:
Изображение
Взимате главната пластмаса и като я държите внимателно поставяте частта с двете стъкла. Завивате с лимбус трите винта(отгоре и отзад)
Изображение

След това се слага уплътнителната гума - няма как да я сбъркате - има извивка отдолу, а ръбът трябва да е навън, понеже в него влиза ръбът на външното стъкло. Слагате и външното стъкло и внимателно закрепвате щипките като първо ги опирате в стъклото и след това натискате назад за да щракнат в пластмасата.

Резултатът:
Изображение

Сглобяването към колата отново е по обратния ред:
Вкарвате фара под ъгъл първо към калника, а после внимателно покрай маската. Завивате четирите винта, като гледате пластмасите, в които се завиват винтовете да не мърдат много, понеже чрез тях се регулира целия фар спрямо маската, капака и мигача.
Поставяте мигача внимателно в канала на фара и внимателно да не счупите щифта влизащ в калника.
Закачате буксите, палите и тествате. :lol:
После остава само да сложите кората над маската и да я закрепите с четирите метални и двата пластмасови винта.
Ето и малко резултат. :)

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Сега остава да изляза на глава със себе си как си искам предницата... :lol:
1. С бели мигачи без вежди
2. С бели мигачи с вежди
3. С жълти мигачи с вежди.
:mhihi:

п.п. Ако има нещо - питайте! :winky:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Аз и ти сме луд-ни-ца... Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от ~Мишо~ » 09 Май 2010, 1:09

:yes: Добра работа,преди година чистих единия и ефекта беше много добър,от тогава се каня да почистя и другия,дано ми остане време...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от jbankov » 09 Май 2010, 7:44

Добра работа,колега :yes:
И на мен ми се иска да направя тази процедура,както и да си сложа ейнджъл,ама пусто ме е страх после да не се появи конденз.Сега нямам никакви проблеми и не ми се иска да си създавам.Иначе като краен резултат съм сигурен ,че на живо изглежда още по-добре :clap:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от metodi80 » 09 Май 2010, 10:15

Snoop написа:............


Нови или хубаво почистени фарове на Е36 подобряват в пъти изгледа на колата от пред , а за светлината няма да говоря , на всички е ясно ......

П.П. Според мен най -добре ще ти изглежда колата с бели мигачи без вежди .... (поне от това което виждам на снимките ....)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.04.2009
Пол: Мъж
Кара: засилен дизел
Мечтае да кара: на Шаро поршето
Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от Snoop » 09 Май 2010, 12:28

metodi80 написа:...


Мерси, колега, за сега мисля да я оставя така, понеже по веждите австриеца е мазал болкит без да се пести(вижда се на първата снимка на мръсния свален фар) и трябва да се хвана да ги изчистя.
Между другото мигачите на DEPO са много гадни. :lol: Ако някой се Чуди дали да спести някой лев, но има възможност да вземе по-скъпи изобщо да не поглежда DEPO-то. :no:

За светенето на фарчетата - тепърва ще разбирам дали съм свършил хубава работа не само за визията, но и за работата им, но в понеделник отивам на реглаж на фаровете, че на машина си е най-точно. Вчера ги настройвахме на стена. :P

@jbankov - колега, и аз като тебе много исках да не се появи конденз, и затова се ядосах първата вечер, като видях как половината фар се изпоти. Но вчера като ги оставих да съхнат на спокойствие 2-3, дори 4 часа всичко вътре да изсъхне и да няма дори една капчица и ги затворих, после светеха около 10-тина минути и нагряваха и да ти кажа никакъв конденз не се появи. Просто трябва да се оставят максимално време да съхнат(но пак казвам да НЕ СА на пряка слънчева светлина)

п.п. Има вариант, в който се свалят и рефлекторите, но него не съм го снимал. Ако някой иска подробно да го обесня да пише ЛС. :yes:
Аз и ти сме луд-ни-ца... Изображение Изображение Изображение


Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 24.03.2010
Пол: Мъж

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от borcho6 » 09 Май 2010, 13:48

браво,колега тази тема ще е доста полезна. :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 13.03.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от ///M BOSS » 09 Май 2010, 16:36

Браво и от мен полезна темичка :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от raduslaf » 09 Май 2010, 17:03

Бели мигачи без вежди :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: e61 530D 231hP

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от Flymen » 09 Май 2010, 19:55

Само при мен ли не се отварят всички снимки?
Edit:От браузъра е бил проблема .С IE8-ца се отварят всички .

Темата е за полезни :)
Последна промяна Flymen на 10 Май 2010, 8:01, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 26.10.2004
Местоположение: София

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от bmw_m3 » 09 Май 2010, 20:31

Браво колега, доста се е освежила колицата.
Още един глас "за" без веждичките с бели мигачи :yes: .

И аз, макар и по друга причина, разглобих и почистих мойте и ефекта беше страхотен, макар преди това да не бяха чак толкова мръсни.

За съжаления нямам по-добра снимка за "ПРЕДИ".
Изображение

СЛЕД
Изображение

Препоръчвам на всички да направят това освежаване :yes: !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.04.2009
Пол: Мъж
Кара: засилен дизел
Мечтае да кара: на Шаро поршето
Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от Snoop » 09 Май 2010, 20:37

Разликата е видима, колега. Изобщо няма място за съмнение дали е полезно измиването.

Колкото до веждите - не знам. Все си мисля, че като сложа веждичките ще изглежда по-злобно :roll:

Благодаря на всички за мненията.

Колегата Flymen, не виждаш снимките след първите три предполагам... Ами на друг хостин са, понеже в един пост разрешават да се качва само 3 снимки. Може да нямаш достъп до сайта, на който се хостват останалите. ;)
Аз и ти сме луд-ни-ца... Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Миене на фарове на E36 (компакт)

Мнение от bum_bum » 10 Май 2010, 17:54

Слагам я в темата за полезни теми и линкове свързани с е36.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook