Често срещани проблеми при Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Често срещани проблеми при Е36

Мнение от Engi » 03 Юни 2005, 15:41

иска ми се да направим една хубава тема, защото постоянно в този форум се задават едни и същи въпроси през някой друг месец. така че нека се опитаме да нахвърляме, макар и най-общо казано, нещата, който всеки трябва да знае за своето Е36. Сега ще разпиша няколко неща, които ми хрумват, и ще помоля компетенцията да ми помогне да допълним темата. от сега казвам, че всякакъв офтопик ще бъде трит без обяснения, защото наистина ми се иска това да стане една полезна тема. Така... да видим от къде да започнем. ще нахвърлям нещата разбъркано, защото така ми хрумват пък след време, като се понасаберат, може и да ги подредим на ново. започвам с няколко общи приказки, които ВСЕКИ, който кара автомобил трябва да знае. (знам, че че това, което ще напиша е пределно ясно на доста хора тук, но постоянно ми се задават въпроси от подобно естество, така че ще го драсна с няколко думи):

качвате се сутрин в колата си и я палите. има различни теории за това дали трябва да се изчака да поработи, за да качи масло или може веднага да се тръгне. аз мисля, че е добре да поработи 30 секудни и след това може да се подкара, но много внимателно и не над 2500 оборота ( максимум 3000 ). Така трябва да се кара ПОНЕ 10 минути след като е запалена. Сравнително меродавен е датчика за температурата на водата. Чувал съм теории, че след като стрелката достигне средата, вече може да си ръчкаш спокойно. аз не съм много съгласен с това. по това, което знам от alx, маслото загрява по-бавно от колкото водата. то ще достигне добра работна температура още няколко минути след това. казано с няколко думи: не натоварвайте студения двигател, защото рискувате да надерете стружки от къде ли не и ускорявате износването му с години.
аналогично е и когато го гасите. ако преди това сте го натоварили сериозно и го изгасите, той няма как да охлади изгасен. това, че стрелката на температурата ви показва на средата не трябва да ви успокоява, защото тя мери температурата на водата. правилния начин на действие в случая е да оставите колата да поработи на място няколко минути след сериозни натоварвания. по този начин водата ще се превърти и ще охлади реално двигателя. До тук с общите приказки. сега да си кажем няколко по-конкретни проблема специално при Е36.

Хидравличната рейка - много често срещан проблем при Е36. от къде тръгва всичко? всички трябва да знаете, че НЕ ТРЯБВА да навивате волана до край и да го задържате там. дори и на обратен завой, винаги го отпуснете 5см. в обратната посока. в момента, в който той опре в края, моментално се усеща как оборотите падат сас 100тина на долу. точно това е показатела от претоварването. не го задържайте, просто го отпуснете лекичко и те се нормализират. от там идват повечето проблеми с рейката, защото се вдига прекомерно налягане и особенно ако решиш да рисуваш по асфалта, с навит до край волан и високи обороти на двигателя, със сигурност си я издухал. ако приемам, че така или иначе това вече се е случило. ще я познаеш по това, че почва да тече масло, да свири на моменти, при определени натоварвания волана на моменти втвърдява и т.н.т. Правилната стратегия, според мен, е хидравлична рейка втора ръка. Има и късметлии, който са успяли да издухат само семерингите на рейката, но те са малко. в повечето случай направо се получава пробив в блока й и тогава единствения начин е замяната. за тези, които не знаят, рейката от Е30 също става на Е36, но трябва да се смени заедно със стойката от Е30, защото иначе няма да може да бъде пригодена. ( не знам колко е вярно, но съм чувал, че рейките на Е30 са доста по-надежни). горе долу това ми хрумва сега за рейката...

водачите на ел. стъклата - друг често срещан проблем при Е36. за него няма да пиша, защото има сериозна тема по въпроса и само ще оставя линк към нея: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=5733

филтъра на климатика - това е важно за всяка кола, не само за Е36, но обръщам внимание на всички ви, че е добре да го сменяте ПОНЕ два пъти годишно ( а ако не ви затруднява финансово и всеки сезон) защото той се зацапва доста бързо и може да доведе до по-сериозни проблеми. ако не го сменяте редовно и си ползвате парното със запушен филтър има голяма опасност да ви изгори резистора за степените. за него ще напиша малко по надолу. така... филтъра се намира зад центалната конзола ( малко под и зад радиото ) и мога да каже, че се сменя много неприятно. може да се пробвате и сами, но поне веднъж трябва някой да ви покаже как точно става, защото е на толкова скапано място, че ако почнете сами да разглобявате, може даже да си помислите, че нямата филтър;) принципно цената му варира около 20-30лв., правоъгълен е, но след като се сложи се пречупва и добива леко трапецовидна форма.

резистора за степените на парното - много просто ще познаете, че ви е изгорял: парното почва да духа само на четвърта степен, а на останалите 3 въобще не работи. получава се най-вече от нередовната смяна на филтъра на парното. смяната му не е сложна, цената му е около 80-100лв. ( не съм сигурен колко е точно ), но все пак на кой му е притрябвала една такава ненужна инвестиция, при положение, че може просто редовно да си сменяте филтъра.
накладките на ръчната спирачка - да, колкото и очудващо да ви звучи, Е36 си има отделни накладки за ръчната спирачка. намират се в задните дискове и често тракат. звукът е много характерен: като почукване на ламарина при влизане в дукпи, но е малко по-глухо. в смисъл, не се чува звън, а само съвсем леко почуква. принципно не са скъпи, мисля че са по около 15лв. бройката ( отново не съм сигурен за цената), но може и сами да ги натегнете. като извадите кожуха на ръчната спирачка от долу има две жила с гайки на края. едното отива към задно дясно колело, а другото към задно ляво. от там като натегнете гайките има шанс тракането да престане. в противен случай се натягат през някоя дупка от развит болт на задната гума.

прахозащитниците на дисковете - често се случва те да се скъсат и да почнат да опират на моменти в дисковете. този проблем наистина се разпознава лесно. чисто ламаринен звънлив звук при движение по павета и дупки. те подлежат на заваряване, а цената им нови е около 30лв на бройка.

няма да пиша отново за ангренажните ремъци, вериги и повдигачи, защото за тези неща наистина има МНОГО исписано по форума.
искам да ви обърна внимание, че е добре често да проверявате семерингите по скоростната кутия и диференцяла. забелязам съм, че това също е от язвителните места на Е36. смяната им не е скъпа, но ако ги оставите да текат дълго време, могат да ви пречинят доста по-сериозни щети.

засега спирам, защото си изписах ръцете, но като ми остане време пак ще продължа. пак апелирам към колегите да бутнат по едно рамо;)
Последна промяна Engi на 04 Юни 2005, 15:30, променена общо 1 път
Изображение

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 03 Юни 2005, 16:23

Евалата бате! :yes:
Друг често срещан проблем е:
Вибриране на волана при завой с висока скорост
Проблем изглеждащ доста странно при постоянен завой(на магистрала примерно волана тресе и колата губи стабилност)!Отговора е шарнир!Често се разбиват по нашите пътища,пък и където и да ги купиш от опит казвам че не струват,явно просто не са надеждни!Особено при по-големички джанти(16",17") ефекта е по-бързо износване и по чувствително трептене като заминат!
После пак от мен!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Окачване

Мнение от Pin2 » 04 Юни 2005, 12:07

Смятам, че тъмпоните също са голям проблем. Става дума за често износване. Обръщам внимание за хора живеещи в София. В Пловдив например, дупки почти няма :) Това е нещо което често трябва да се подменя.
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.

Компактен
Аватар
Мнения: 1365
Регистриран на: 11.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от quixzole » 04 Юни 2005, 12:17

Колата ми започна да прекъсва и да гасне....един месец неупях да рабера от къде е проблема...смених бензинов филтър, смених свещи, носих да ми чистят моторчето за празния ход с ултразвук и пак нищо.....гасне, пуши, прекъсва....се едно москвич карах :roll:
Накрая отидох на компютърна диагностика и се оказа че ми се извадило релето за подгряването на ламбда сондата....само го щракнахме и всичко се оправи.....Та идеята ми е ако имате някви такива симптоми първо проверявайте по електрониката, че нали колите са ни с windows :mhihi:
Изображение Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 26.07.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от tozy » 09 Юли 2005, 23:08

Здравейте, реших и аз да се включа. Наистина е много важно да има такава тема и тези неща да се знаят. Ако бях прегледал форума по обстойно или имаше тема като тази, щях да си спестя доста главоболия и пари.

- Стрелката на водата ви минава средата. Веднага в сервиза за
да откриеш проблема.

Охладителна система на BMW e доста претенциозна (както повечето неща в нея - може би за това си ги обичаме). Ако не е както
трябва, може да ти донесе сумати проблеми. От термостат, водна помпа, радиатор - до гарнитура и глава.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 24.06.2005

За подгряването на двигателя...

Мнение от wizzow » 07 Авг 2005, 20:35

Искам само да вметна нещо, което е доста важно и доскоро и аз не знаех, а то го пишело черно на бяло в инструкциите на Баварците.
Значи казано е, че двигателя не се пдгрява с работа на празен ход, а със запалването се покачват оборотите малко над тия на празен ход да се качи масло навсякъде, и след това възможно наи-бързо се потегля, като згряването става на скорост и оборотите не се покачват над 2500 докато стрелакта не премине синия сектор.
Също е хубаво ако сте карали градско сравнително дълго време на ниски обороти да се покачат оборотите след това над 3000 за да се изчисти двигателя от сажди. Тои и без това не обича да работи много под тия обороти :mhihi:
Уточнаявам че става въпрос за бензинови двигатели за Е36.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 24.09.2005

клапан за отвеждане на парите

Мнение от zul_fan » 04 Окт 2005, 2:18

не съм сигурен че това е често срещан проблем при Е36 но се случи на моета мръсница: та значи карам си аз и като спра на светофара и почакам малко и особено през дните с по топло време, колата започва да губи обороти а при тръгване и мощност. разхода на гориво не беше повишен но симптомите според мен бяха "задавяне". отидох на "майстор" (мразя ги тия хора) тъй като скоро бях купил колата и той ме дресира да сменя ламбда сонда(185лв.), свещи(двуелектродни), филтър и масло. ..с новите части проблемите не изчезнаха! ..оказа се всъщност, вече при мой познат софтуерист, че изпаренията от резервоара, по една тръбичка и през едно клапанче стигат до инжекциона и също биват оползотворявани при горенето. съответното клапанче се регулира от компютъра а моето било блокирало отворено и... последствията ви описах по горе. ние извадихме тръбичката от клапанчето и до момента си карам бимата поживо-поздраво. ..а тия клапанчета никои по авточастите не ги е чувал?!
ТРИТЕ БУКВИ
всичко друго е компромис

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 18 Яну 2006, 18:29

Има един сноп кабели, в багажника на седаните Е36, отляво до пантата.Минава през шлаух и се прегъва при всяко отваряне и затваряне на багажника. При мен бяха скъсани почти всички кабели и го усетих малко преди да се подпали :shock: :mhihi:
Проверете, обзалагам се, че и при вас е така ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 29.12.2004
Местоположение: plovdiv

Мнение от kamoev » 17 Фев 2006, 15:57

друг 4есто срещан проблем е индикатора за горивото,и при двете ми е36 просто беше светнала резервата и не от4иташе нищо,първия път смених цялата горивна помпа с дат4ика(те са едно цяло).но има и друго решение което помага ,по принцип проблема е във вразките на дат4ика които са много фини жи4ки и се разпояват лесно,но всеки които е добър с поялник може да ги възтанови! а и още ако на някои му се наложи по горната манипулация знаите 4е дори след вазтановяването на връзките,трябва да мине известно време преди дат4ика да сработи,може дори около 4ас не помня ве4е но знам 4е не е веднага.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 16.02.2006
Местоположение: Бургас
Кара: Старо BMW
Детайли за колата: E36 320i

Мнение от gani76 » 18 Фев 2006, 21:48

Искам да добавя нещо за резистора за степените на парното.По принцип изложеното по-горе е вярно,но не винаги(70%) то е за смяна.В него има интегриран термоизкл. с биметална пластина.При често прегряване тя се деформира и прекъсва ел.верига.Достатъщно е неподвижният контакт да се повдигне на горе с отверка(но все пак умерено) и всичко е както трябва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

Шарнири

Мнение от BateValcho » 28 Фев 2006, 10:09

Cobra e написал за вибрирането на волана на голяма скорост в замой. Причината е в износването на шарнирите. Ако тресе на десен завой - ляв шарнир. Ако тресе на ляв завой - десен шарнир. Така е, защото при завиване се натоварва повече колелото от външната страна на завоя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 25.07.2006
Местоположение: София

Мнение от joystick » 26 Юли 2006, 11:20

да и при мен се беше появил проблема с кабелите които са до лявата панта на багажника.аз се разминах само с окъсяване на бушона за преден ляв и заден ляв габарит.добре че отидох навреме при жичкаджия.... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 10 Сеп 2006, 14:05

При 320i двигателят тресеше на празен ход и при подаване на газ се замисляше /а после и повреме на движение/- кабелите на датчиците на разпределителен и колянов вал-ширмовките на кабелите вътре буквално се ронеха и окъсяваха а от там - омагьосани кръгове...всичко се беше сгъбясало ама като смених кабели/датчици-сега е самолет отново:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 27 Сеп 2006, 22:32

много често срещани 2 проблема според мен:
водната помпа:
Оригиналната е пластмасова и е _консуматив_, с живот около 30к км ако не се лъжа? мен ме остави на пътя защото не го знаех да я сменя, сега съм с метална и няма проблеми 100к км поне (80 кинта вместо 20-30-тина)

бензинова помпа:
пак ме остави на пътя, но за нея незнам живот и т.н., иначе бош е 215 лева при добра цена - за ориентир :(
тя се сменя като блокира поради цената явно ;)
има тема за това как ме остави на пътя и как гледах че е тя виновна
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=39047


Аватар
Мнения: 627
Регистриран на: 4.03.2005
Местоположение: София-Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E90 330xd
Детайли за колата: Черен фолиран седан.

Мнение от body » 27 Сеп 2006, 23:09

Клапите за парното.
При Е36 Купе външната дръжка на вратата обикновено шофьорската

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook