Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
baitun написа:Никой ли не е запознат
Нека започна от цвета на проводника. Не е виолетов/бял, а е бял/воилетов. Този проводник е за диагностика на модула. На практика има два проводника - бял/жълт и бял/виолетов. Те са за диагностиката на модулите и ги има във всички Е36. Дали ще го свържеш или не не оказва влияние върху работата на темпомата. Кодиране на модулите в Е36 не се изисква.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
stony1 написа:baitun написа:Никой ли не е запознат
Нека започна от цвета на проводника. Не е виолетов/бял, а е бял/воилетов. Този проводник е за диагностика на модула. На практика има два проводника - бял/жълт и бял/виолетов. Те са за диагностиката на модулите и ги има във всички Е36. Дали ще го свържеш или не не оказва влияние върху работата на темпомата. Кодиране на модулите в Е36 не се изисква.
Хубаво, за цвета няма да спорим, бяло-виолетов е , но не знам какво му липсва на темпомата, че не тръгва, всички други проводници са свързани както е по-схемата, .......ха сега се хванах как не съм свързал баш захранващия проводник от пин 26 на модула към лоста съм го свързал, но от там отива и към предпазителя, ама кой да гледа точките на свързване в схемата . Сега да ми кажеш ще можеш ли да монтираш М мулти волан от е39 и ще черпя яко и бяло-виолетовия проводник ако знаеш къде се свързва грешка няма да имаш
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
На въпрос номер 1 - мога.
На въпрос номер 2 - бяло/лилавият проводник се свързва на платата със същите проводници, която е над мястото на почиващия крак. Навряна е доста навътре и смело трябва да поровиш. Там е и буксата с проводници бял/жълт. Мисля, че и такъв проводник има за свързване. Не трябва да се бърка с жълт/бял.
На въпрос номер 2 - бяло/лилавият проводник се свързва на платата със същите проводници, която е над мястото на почиващия крак. Навряна е доста навътре и смело трябва да поровиш. Там е и буксата с проводници бял/жълт. Мисля, че и такъв проводник има за свързване. Не трябва да се бърка с жълт/бял.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
На отговор №1 тръгне ли темпомата, ще се взема м мулти от е39 и си ти на ход
На №2 бяло-жълт проводник има, но е свързан към актюатора
И трето-мерси са бързите отговори, жив и здврав
На №2 бяло-жълт проводник има, но е свързан към актюатора
И трето-мерси са бързите отговори, жив и здврав
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
От 2 дена и аз съм в групата с темпоматите, сега малко надъхване, дано да стане
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
baitun написа:От 2 дена и аз съм в групата с темпоматите, сега малко надъхване, дано да стане
Ако знаеш в какъв филм се вкарваш с това надъхване. Воланът изглежда добре с толкова много копчета, но за да ги направиш всички да работят си е голямо предизвикателство и разхищение на пари.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ник
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
stony1 написа:baitun написа:От 2 дена и аз съм в групата с темпоматите, сега малко надъхване, дано да стане
Ако знаеш в какъв филм се вкарваш с това надъхване. Воланът изглежда добре с толкова много копчета, но за да ги направиш всички да работят си е голямо предизвикателство и разхищение на пари.
Ти от къде ли знаеш
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
stony1 написа:baitun написа:От 2 дена и аз съм в групата с темпоматите, сега малко надъхване, дано да стане
Ако знаеш в какъв филм се вкарваш с това надъхване. Воланът изглежда добре с толкова много копчета, но за да ги направиш всички да работят си е голямо предизвикателство и разхищение на пари.
Може да премахнем два от бутоните , телефон в колата нямам а и нямам намерение да слагам, трябва ми само темпомата да се управлява от волана, че тоя лост ми е мнооого "крив" -не мога да го гледам, но тепърва предстои да се търси волан на разумна цена, по-нататък ти ще кажеш за каква сума иде реч за инсталирането му. Аз като си навия нещо на главата не спирам докато не го постигна, я се виж ти-създал си нова кола, така че и аз по твоя утъпкан път . Ето една схема на свързване при е39, няма някаква голяма разлика, но явно контролния модул при е36 и е39 е различен както ти казваш
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
Някой може ли да помогне от къде да взема speed сигнал за темпомата ,че взех един афтърмаркет и се наиграх доволно , вързъл съм го сега на черно/бял кабел на една от буксите на големия борд (които съм слагал сам) ,но не съм сигурен ,че е правилния кабел , темпомата не работи
I'm slowly drifting
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
DirtySouth написа:Някой може ли да помогне от къде да взема speed сигнал за темпомата ,че взех един афтърмаркет и се наиграх доволно , вързъл съм го сега на черно/бял кабел на една от буксите на големия борд (които съм слагал сам) ,но не съм сигурен ,че е правилния кабел , темпомата не работи
Цветът си го уцелил.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- shepott
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 91 320i
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
Доста се поразчетох за тези темпомати и имам следният въпрос. Става въпрос за 320i 91г. с прекарана заводски инсталация за темпомат, а имам възможност да взема този който е за по-късните модели след края на 94г от 328 доста изгодно. Дали ще се наложи доста преправяне на инсталацията. Всякаква информация ще ми е полезна най-вече от хора които са слагали за да преценя дали си заслужава да го взимам. Благодаря предварително
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
Ако го вземеш, съм склонен да заменя целият комплект с теб, с такъв от 91ва година, свален от Е34 М50.
На мен ми трябва темпомат от по-новите, за да не преправям някои неща.
На мен ми трябва темпомат от по-новите, за да не преправям някои неща.
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
Да повдигна малко темата.
На няколко пъти ми се случва като карам повече време по магистралата на автопилот да забравя, че съм го включил и малко се стряскам като се даде по рязко газта На скоро видях, че на моделите след Е36 има индикатор на таблото, който свети при включен автопилот. Спрял съм се на варианта да сложа индикатора на мястото на ASC-то:
Но проблема е как да подам сигнал от модула до таблото? На схемите от Е39 има връзка между модула и лампичката на таблото, но на нито една от схемите за Е36 не видях такава. Странното е, че на Z3 си имам вградено заводско такъв индикатор и значи може би има вариант от модула на Е36 да се вземе сигнал и да се подаде към лампичката на таблото:
В краен случай, ако не стане от модула може ли да се вземе сигнал от моторчето, което задвижва жилото, защото то почти работи през цялото време когато е включен автопилота?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... DIY/page11 В тази тема са го направили без проблем, защото гледам че използват мулти волан от Е39 и съответно и модула на автопилота е от Е39. Но за модулите от Е36 как може да стане най-добре?
На няколко пъти ми се случва като карам повече време по магистралата на автопилот да забравя, че съм го включил и малко се стряскам като се даде по рязко газта На скоро видях, че на моделите след Е36 има индикатор на таблото, който свети при включен автопилот. Спрял съм се на варианта да сложа индикатора на мястото на ASC-то:
Но проблема е как да подам сигнал от модула до таблото? На схемите от Е39 има връзка между модула и лампичката на таблото, но на нито една от схемите за Е36 не видях такава. Странното е, че на Z3 си имам вградено заводско такъв индикатор и значи може би има вариант от модула на Е36 да се вземе сигнал и да се подаде към лампичката на таблото:
В краен случай, ако не стане от модула може ли да се вземе сигнал от моторчето, което задвижва жилото, защото то почти работи през цялото време когато е включен автопилота?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... DIY/page11 В тази тема са го направили без проблем, защото гледам че използват мулти волан от Е39 и съответно и модула на автопилота е от Е39. Но за модулите от Е36 как може да стане най-добре?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
belial написа:Да повдигна малко темата.
На няколко пъти ми се случва като карам повече време по магистралата на автопилот да забравя, че съм го включил и малко се стряскам като се даде по рязко газта На скоро видях, че на моделите след Е36 има индикатор на таблото, който свети при включен автопилот. Спрял съм се на варианта да сложа индикатора на мястото на ASC-то:
Но проблема е как да подам сигнал от модула до таблото? На схемите от Е39 има връзка между модула и лампичката на таблото, но на нито една от схемите за Е36 не видях такава. Странното е, че на Z3 си имам вградено заводско такъв индикатор и значи може би има вариант от модула на Е36 да се вземе сигнал и да се подаде към лампичката на таблото:
В краен случай, ако не стане от модула може ли да се вземе сигнал от моторчето, което задвижва жилото, защото то почти работи през цялото време когато е включен автопилота?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... DIY/page11 В тази тема са го направили без проблем, защото гледам че използват мулти волан от Е39 и съответно и модула на автопилота е от Е39. Но за модулите от Е36 как може да стане най-добре?
Сам си дал отговор на въпроса си. Щом имаш Z3 внимателно откачаш буксата на темпомата и я сравняваш в тази в Е36. Би трябвало да има разлика само в един проводник - в Z3 ще има един проводник повече. проследяваш къде е свързан и го добавяш в инсталацията на Е36.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: Cruise Control Retrofit (монтаж на автопилот)
stony1 написа:belial написа:Да повдигна малко темата.
На няколко пъти ми се случва като карам повече време по магистралата на автопилот да забравя, че съм го включил и малко се стряскам като се даде по рязко газта На скоро видях, че на моделите след Е36 има индикатор на таблото, който свети при включен автопилот. Спрял съм се на варианта да сложа индикатора на мястото на ASC-то:
Но проблема е как да подам сигнал от модула до таблото? На схемите от Е39 има връзка между модула и лампичката на таблото, но на нито една от схемите за Е36 не видях такава. Странното е, че на Z3 си имам вградено заводско такъв индикатор и значи може би има вариант от модула на Е36 да се вземе сигнал и да се подаде към лампичката на таблото:
В краен случай, ако не стане от модула може ли да се вземе сигнал от моторчето, което задвижва жилото, защото то почти работи през цялото време когато е включен автопилота?
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... DIY/page11 В тази тема са го направили без проблем, защото гледам че използват мулти волан от Е39 и съответно и модула на автопилота е от Е39. Но за модулите от Е36 как може да стане най-добре?
Сам си дал отговор на въпроса си. Щом имаш Z3 внимателно откачаш буксата на темпомата и я сравняваш в тази в Е36. Би трябвало да има разлика само в един проводник - в Z3 ще има един проводник повече. проследяваш къде е свързан и го добавяш в инсталацията на Е36.
Нямам Z3, просто го прочетох в чуждите форуми, че те имат заводски вграден индикатор. Лошото е, че никъде не успях да намеря схема на автопилота за Z3 или service manual. Имам един познат със Z3 от града и тези дни ще го погледна при него как е. Иначе модулите на Z3 са същите като на останалите Е36 след '94г.
64 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани