Темпомат DIESEL (cruise control)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Темпомат DIESEL (cruise control)
Здравейте, колеги!
Поставих си темпомат на tds-а.
Ръководството:
В тази тема ще опиша как точно се прави.
Основните въпроси и отговори са от темата Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема.
Темпомата за двигателите М41 и М51 се поставя по един и същ начин. При тези двигатели регулирането на скоростта се извършва електронно. Педала на газта е свързан с реостат, който е свързан с DME-то. За разлика от бензиновите двигатели, при дизеловите самият модул, който представлява cruise control е вграден в DME.
Снимка на буксата х69 и схемата на темпомата според ръководство BMW EBA:
Единственото което ви трябва е лостче за управление, малко жица (около 1.5м) и ентусиазъм.
Схема: E36 325tds, Cruise control, обърнете внимание, че в зависимост от езика на надписите на бутончето има няколко бутончета. Ако поръчвате ново лостче, бутончето се поръчва отделно на желания език.
Последователнос от действия:
1) На изображението се вижда къде се намира букса х69 и как да прекарате кабелчето от пин 2.
Използвал съм жица с зелен цвят, защото жицата на пин 2 в горната половина на буксата е зелена. Дължина на жицата e един метър.
Пояснение: горната половина на буксата х69 е свързана с DME, а долната отива в "бушониерата".
Пояснение2: пин 8 е маса (ground), за усеснение използвайте най-удобната маса.
2) Махнете горната част на бушониерата. Необходима ви е отверка "еврейска звезда" номер 9. Въпросното зелено кабелче прекарвате през предния отвор на бушониерата и после през дупката на бушониерата към купето. Там минават по-голямата част от кабели.
3) Затваряте бушониерата и буксата х69..
4) Сваляте кората под волана и малката кора под лостчетата на волана.
5) Внимателно изрязвате малката кора за да има процеп за лостчето на управление. От вътрешната страна на кората има белег, по който ще се ръководите къде точно да се изрежете.
Вариант 1: (вариант 2 във втори пост.)
Купили сте си ново лостче за управление или втора употреба за/от дизелово BMW (е36, е39...):
От лостчето излиза сноп от жици завършващи с букса. В комплекта трябва да имате и втората букса, след която жиците са редуцирани до две.
*Има и втори вариант оригинално лостче от което си излизат директно две жици:
6) Поставяте лостчето под волана.
7) Едната жица свързвате на маса, а втората към зеленото кабелче. Без значение коя къде, но е желателно кафявата да е на маса, а другата със зеленото кабелче.
8.) Поставяте корите и
P.S. Гледам в бушониерата имам бушон на 46 позиция. Описание: Круиз контрол (темпомат), 15A. Но всъщност като се махне този бушон колата няма стартер. А при запалено положение ако се махне, спират показанията на нивомера за горивото и температурата на двигателя. Темпомата също спира да работи.
Миълта ми е, че този бушон е за много неща, не само за темпомата.
Поставих си темпомат на tds-а.
Ръководството:
В тази тема ще опиша как точно се прави.
Основните въпроси и отговори са от темата Tемпомат (Автопилот) не работи - решен проблема.
Темпомата за двигателите М41 и М51 се поставя по един и същ начин. При тези двигатели регулирането на скоростта се извършва електронно. Педала на газта е свързан с реостат, който е свързан с DME-то. За разлика от бензиновите двигатели, при дизеловите самият модул, който представлява cruise control е вграден в DME.
Снимка на буксата х69 и схемата на темпомата според ръководство BMW EBA:
Единственото което ви трябва е лостче за управление, малко жица (около 1.5м) и ентусиазъм.
Схема: E36 325tds, Cruise control, обърнете внимание, че в зависимост от езика на надписите на бутончето има няколко бутончета. Ако поръчвате ново лостче, бутончето се поръчва отделно на желания език.
Последователнос от действия:
1) На изображението се вижда къде се намира букса х69 и как да прекарате кабелчето от пин 2.
Използвал съм жица с зелен цвят, защото жицата на пин 2 в горната половина на буксата е зелена. Дължина на жицата e един метър.
Пояснение: горната половина на буксата х69 е свързана с DME, а долната отива в "бушониерата".
Пояснение2: пин 8 е маса (ground), за усеснение използвайте най-удобната маса.
2) Махнете горната част на бушониерата. Необходима ви е отверка "еврейска звезда" номер 9. Въпросното зелено кабелче прекарвате през предния отвор на бушониерата и после през дупката на бушониерата към купето. Там минават по-голямата част от кабели.
3) Затваряте бушониерата и буксата х69..
4) Сваляте кората под волана и малката кора под лостчетата на волана.
5) Внимателно изрязвате малката кора за да има процеп за лостчето на управление. От вътрешната страна на кората има белег, по който ще се ръководите къде точно да се изрежете.
Вариант 1: (вариант 2 във втори пост.)
Купили сте си ново лостче за управление или втора употреба за/от дизелово BMW (е36, е39...):
От лостчето излиза сноп от жици завършващи с букса. В комплекта трябва да имате и втората букса, след която жиците са редуцирани до две.
*Има и втори вариант оригинално лостче от което си излизат директно две жици:
6) Поставяте лостчето под волана.
7) Едната жица свързвате на маса, а втората към зеленото кабелче. Без значение коя къде, но е желателно кафявата да е на маса, а другата със зеленото кабелче.
8.) Поставяте корите и
P.S. Гледам в бушониерата имам бушон на 46 позиция. Описание: Круиз контрол (темпомат), 15A. Но всъщност като се махне този бушон колата няма стартер. А при запалено положение ако се махне, спират показанията на нивомера за горивото и температурата на двигателя. Темпомата също спира да работи.
Миълта ми е, че този бушон е за много неща, не само за темпомата.
Последна промяна bmw325tds на 14 Ное 2011, 8:51, променена общо 10 пъти
Re: Темпомат DIESEL
Вариант 2:
Купили сте си ново лостче за управление или втора употреба за/от бензиново BMW (е36, е39...):
6) Буксата на бензиновото лостче е с 6 пина, от които 5 са заети.
Отрязвате буксата и правите долупосочената схема:
Схемата е направих благодарение на:Brico: Crear Tempomat válido para E36 Diesel
Необходими са ви 5 резистора с точно съпротивление.
Аз неможах да намеря точно такива резистори затова си купи 5 тримера (променливи резистори) по 1к.
С помощта на Ометър нагласих тримерите на точните стойности.
Запоих тримерите на платка.
Поставих платката в кутийка, свързах двете жички.
7) Свързвате двете жички от кутийката съответно с маса и със зелената жица (х69, пин2).
8.) Поставяте лостчето под волана.
9) Поставяте корите и
Купили сте си ново лостче за управление или втора употреба за/от бензиново BMW (е36, е39...):
6) Буксата на бензиновото лостче е с 6 пина, от които 5 са заети.
Отрязвате буксата и правите долупосочената схема:
Схемата е направих благодарение на:Brico: Crear Tempomat válido para E36 Diesel
Необходими са ви 5 резистора с точно съпротивление.
Аз неможах да намеря точно такива резистори затова си купи 5 тримера (променливи резистори) по 1к.
С помощта на Ометър нагласих тримерите на точните стойности.
Запоих тримерите на платка.
Поставих платката в кутийка, свързах двете жички.
7) Свързвате двете жички от кутийката съответно с маса и със зелената жица (х69, пин2).
8.) Поставяте лостчето под волана.
9) Поставяте корите и
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Темата е за полезни!
С две думи лостчетата от бензиново и дизелово са различни .
PNR - ще черпиш едно кафе, ти знаеш защо
С две думи лостчетата от бензиново и дизелово са различни .
PNR - ще черпиш едно кафе, ти знаеш защо
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Качена е в полезни, браво за хубавото обяснение.
Имам само един въпрос, има ли нужда да се слагат бутони на съединителя и на спирачката за изключване на автопилота при натискането им?
Имам само един въпрос, има ли нужда да се слагат бутони на съединителя и на спирачката за изключване на автопилота при натискането им?
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
vld написа::yes: Качена е в полезни, браво за хубавото обяснение.
Имам само един въпрос, има ли нужда да се слагат бутони на съединителя и на спирачката за изключване на автопилота при натискането им?
На моята кола си има бутон на съединителя и "двоен" бутон на спирачката.
Кабелчетата отиват към бушониерата. Според мен тези бутони се използват и за друго освен за темпомата.
Пример: Ако се движа с висока скорост и натисна съединителя турбо компресора спира да помпи, независимо от високата скорост, високите обороти и това, че съм на скорост.
Показания на boostmeter
Последна промяна bmw325tds на 15 Мар 2010, 11:49, променена общо 2 пъти
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Това трябва да се провери, дали всички го имат.
А относно турбото, то винаги спира да помпа, щом пуснеш газта, това е механика, която няма никаква връзка с лекетроника поне в тези коли, но това е друга тема.
А относно турбото, то винаги спира да помпа, щом пуснеш газта, това е механика, която няма никаква връзка с лекетроника поне в тези коли, но това е друга тема.
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
браво
аз малко се изложих като пуснах тема с молба за обяснение на трансплантация на темпомата,,,,естествено бе засе4ена и заклю4ена веднага,,,,сори на модераторите,, вината е моя и просто сутринта нея видях.
накой продава ли лост4е за тенпомат от е36 дизел моля на ЛС да не цапаме темата
аз малко се изложих като пуснах тема с молба за обяснение на трансплантация на темпомата,,,,естествено бе засе4ена и заклю4ена веднага,,,,сори на модераторите,, вината е моя и просто сутринта нея видях.
накой продава ли лост4е за тенпомат от е36 дизел моля на ЛС да не цапаме темата
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Явно си не е дало ефект заключването на темата ти, защото отново нарушаваш правилата.
Купуването на части става в търговските секции на форума.
И се пише и изговаря теМпомат
Купуването на части става в търговските секции на форума.
И се пише и изговаря теМпомат
- PNR
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
liloff написа::clap: Темата е за полезни!
С две думи лостчетата от бензиново и дизелово са различни .
PNR - ще черпиш едно кафе, ти знаеш защо
А за кафето няма проблем щом има защо
vld написа:Това трябва да се провери, дали всички го имат.
А относно турбото, то винаги спира да помпа, щом пуснеш газта, това е механика, която няма никаква връзка с лекетроника поне в тези коли, но това е друга тема.
дизеларките го имат но бензновите не
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
горе долу разбрах как става само един въпрос имам ,лостчето на темпомата към лоста за чистачките ли се закрепя или трябва допълнително някакъв държач да се взима
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
BAVARIA написа:горе долу разбрах как става само един въпрос имам ,лостчето на темпомата към лоста за чистачките ли се закрепя или трябва допълнително някакъв държач да се взима
Всички лостчета под волана са захванти на обща конзола.
Лостчето се пъхва в правилния отвор и е готово.
Като свалиш малката кора под волана ще видиш как и дъде да го сложиш.
На моето кормило от лявата страна под лостчето за мигачите има място за още едно лостче.
Но в никое ръководство не съм видял да има указание за 4-то лостче.
Някой знае ли нещо по въпроса?
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Евала-започва и нашия подфорум да става с техническа насоченост а не-как да си сменя крушката
Интересно -за бензин интервенцията много ли се различава или не?
Интересно -за бензин интервенцията много ли се различава или не?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
Ма такива екстри много ми допадат, дето става само с един кабел ше оборудвам комбито с темпомат, само лостче да намеря
- PNR
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: Темпомат DIESEL (cruise control)
laviatan написа:Евала-започва и нашия подфорум да става с техническа насоченост а не-как да си сменя крушката
Интересно -за бензин интервенцията много ли се различава или не?
има има ама не е описана как се прави ами какво съм направил
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани