Как да сложим М3 огледала ( DIY тема )
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- furiozo
- младши ентусиаст
- Мнения: 706
- Регистриран на: 26.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 535i, S500
Как да сложим М3 огледала ( DIY тема )
Здравейте колеги,
Преди няколко дни ми се наложи да си монтирам М3 огледала на Е36тицата, която е с нормални. В случая, аз съм пълен профан на тема разглабяне и поправяне на автомобили, затова и потърсих в интернет нагледно обяснение ( със снимки ) за процеса – стъпка по стъпка. Знам, че за повечето от Вас това може да е елементарно, но сигурно има хора, на които това ръководство би им помогнало. Стига с празните приказки, време за работа
За упражнението са Ви нужни следните неща:
'
- Инструменти
- М3 огледала, които биват 2 вида :
-- С рязан кабел ( малко повече време се изисква )
-- С нормален кабел ( става по – лесно и бързо )
- Свободно време ( от 30 мин до 3 часа в зависимост от подготовката )
- Запалка, нож за белене на кабел или картон
Като за начало бих искал да поясня относно М3 огледалата – какво имам впредвид под рязан и нормален кабел – с рязан имам впредвид ако сте си купили огледала, на които по някакъв начин им липсва кабела за адаптора ( който ги управлява ) или въпросният е бил отрязан при разглобяването им. Ако е такъв случая, този гид ще Ви послужи доста добре. Ако пък си имате целия адаптор кабел по – бързичко ще сложите огледалата.
Част 1 – Премахване на старите огледала.
Стъпка 1 – Първо трябва да отстраним триъгълната пластмаса –
Отворете вратата си и от вътрешната страна на огледалото ще видите триъгълна пластмаса –
Която се отстранява с помоща на отверка – леко я забийте в горния край и тя ще почне сама да пада –
NB: При отвързването на адаптови кабел е нужно по някакъв начин да го държите или залепите за кората, иначе той ще се изплъзне и падне вътре в нея – тогава ще Ви се наложи да разглобявате кората, за да го измъкнете! –
Стъпка 2 – Развийте винтовете, които държат огледалото.
Те са 3 на брой – става лесно имайки нужния интсрумент в ръка –
За развиването на най вътрешния винт, подгънете гуменото уплътнение. То няма опастност да се измъкне или скъса, но все пак е леко неудобно.
NB: Имайте впредвид, че като развиете 3те винта огледалото може да падне ако не го придържате!
След като сте развинтили всичките винтове, измъкнете огледалото с кабела внимателно –
Вече имате разглобено огледало. ., а вратата ви изглежда така-
NB: За всички, които имат М3 огледала с нормален кабел – направо идете на ЧАСТ 3. Всички останали можете да прочетете следващите процедури. В моя случай, огледалата бяха с малко къс кабел и се наложи трактовката им.
Част 2 – Обработване на огледалата.
Тази част е относително важна, поради факта, че трябва да се направят няколко последователни стъпки, от които зависи дали огледалата ще сработят. Накратко в моя случай огледалата нямаха достатъчно дълъг кабел и не можеха да се сложат директо, защото адаптора го нямаше. Затова разглобих огледалата, отрязах нужното количество кабел от старите и ги снадих с кабела на М3 огледалата. Но нека обясня нагледно:
Стъпка 1 – Разглобяване на оригиналното огледало.
На отверка ( права ) омотайте върха и с 2 – 3 оборота изолирбанд и я вкарайте в долния ъгъл на огледалото както е показано тук:
С леки движения без сила, го прибутвайте нагоре докато не почнете да чувате щраквания и така местете отверката по ъглите, докато не се откачи -
За справка, огледалото се държи на 4 щипки.
Отвийте контролиращия механизъм – той е захванат с 4 болта ( звезди ) –
За Ваше улеснение можете и да отвиете останалите 4 болта в края на пластмасата, за да можете да измъкнете контролиращия механизъм по – лесно –
След тази процедура огледалото трябва да изглежда така:
Това го правим с цел да измъкнем контролиращия механизъм заедно с кабелите, които по – късно ще присъдим към тези на М3 огледалото. В случая ще бъдат присадени само кабелите, а не целия механизъм от оригиналното огледало, защото М3 огледалата имат подгрев и е хубаво да се запази. Но в крайна сметка е въпрос на избор.
Измъкването на кабелите може да Ви отнеме известно време, защото може да са се оплели заради механизма на сгъване на огледалото. Ако Ви затруднява до голяма степен, можете да отстраните и предния капак на огледалото, както и металния, но най – вероятно няма да Ви се наложи.
Стъпка 2 – Разглобяване на М3 огледалото
М3 огледалата са далеч, по – лесно устроени и по – добре се работи с тях.
По – същия начин ( и със същата отверка отстраняваме стъклото на огледалото )
След като е отстранено стъклото вътре има само контролиращия панел, държащ се на 4те винта ( звезди )
След развиването им, вече огледалото е напълно „голо”.
Отскубваме всички кабели от М3 огледалото ( от контролиращи панел ) и тези от оригиналното огледало. Важно е да решите, колко дълги да станат. Лично аз ги направих въможно най – дълги. Режете здравите кабели от оригиналното огледало, оголвате ги и ги снаждате с тези от контролиращия панел на М3 огледалото. В моя случай то имаше 2 екстра кабела за подгрева.
Самото свързване на кабелите - използвате ножа за рязане на мокет, като оголвате всеки един от кабелите в снопа ( 4 на брой – бял, син, черен, кафяв ) и им смесвате „кОсмите” с тези от М3 огледалото.
NB! – Важно е първо да промушите кабелите от М3 огледалото – контролния механизъм през дупката на огледалото - PIC 16, защото адаптора от ориганалните огледала не може да се промуши през дупката.
След снаждането на кабелите е важно да ги инсталирате в правилните за тях глезда на контролиращия панел -
и или иначе казано
TOP
БЯЛО КАФЯВО ( С ЧЕРНО - за подгрев )
ЧЕРНО СИНЬО ( С КАФЯВО – за подгрев )
Свързвайки кабелите от оригиналното огледало с адаптера с тези на контролиращия механизъм на М3 огледалото, трябва да имате този резултат ( след монтажа на стъклото и панела в огледалото )
Имайте впредвид да държите под око всички винтове, болтове и т.н, защото са малки и лесно можете да ги затриете.
Това е „разширената процедура” за 2 огледала. За останалите 2 е по – същия начин.
Част 3 – Обратен монтаж
Обратния монтаж на М3 огледалата на мястото на старите е точно в реда, по който ги махнахме. Хубаво е да има още един човек с Вас, за да може да придържа огледалото докато бъде завинтено с 3те болта. След това прокарвате гуменото уплътнение върху него, и го свързвате с адаптиращия механизъм.
Надявам се темата да е полезна и да помогне в бъдеще на хората, които са решили да си сменят огледалата.
Съжалявам за лошото качество на някои от снимките, но нямах намерение да правя тази тема, а с подръчни средства, телефонните снимки мисля, че дават нужния ефект.
Успех и при въпроси питайте
ПС. Нямаше да успея без помоща на един приятел - то и той беше главното действащо лице
Преди няколко дни ми се наложи да си монтирам М3 огледала на Е36тицата, която е с нормални. В случая, аз съм пълен профан на тема разглабяне и поправяне на автомобили, затова и потърсих в интернет нагледно обяснение ( със снимки ) за процеса – стъпка по стъпка. Знам, че за повечето от Вас това може да е елементарно, но сигурно има хора, на които това ръководство би им помогнало. Стига с празните приказки, време за работа
За упражнението са Ви нужни следните неща:
'
- Инструменти
- М3 огледала, които биват 2 вида :
-- С рязан кабел ( малко повече време се изисква )
-- С нормален кабел ( става по – лесно и бързо )
- Свободно време ( от 30 мин до 3 часа в зависимост от подготовката )
- Запалка, нож за белене на кабел или картон
Като за начало бих искал да поясня относно М3 огледалата – какво имам впредвид под рязан и нормален кабел – с рязан имам впредвид ако сте си купили огледала, на които по някакъв начин им липсва кабела за адаптора ( който ги управлява ) или въпросният е бил отрязан при разглобяването им. Ако е такъв случая, този гид ще Ви послужи доста добре. Ако пък си имате целия адаптор кабел по – бързичко ще сложите огледалата.
Част 1 – Премахване на старите огледала.
Стъпка 1 – Първо трябва да отстраним триъгълната пластмаса –
Отворете вратата си и от вътрешната страна на огледалото ще видите триъгълна пластмаса –
Която се отстранява с помоща на отверка – леко я забийте в горния край и тя ще почне сама да пада –
NB: При отвързването на адаптови кабел е нужно по някакъв начин да го държите или залепите за кората, иначе той ще се изплъзне и падне вътре в нея – тогава ще Ви се наложи да разглобявате кората, за да го измъкнете! –
Стъпка 2 – Развийте винтовете, които държат огледалото.
Те са 3 на брой – става лесно имайки нужния интсрумент в ръка –
За развиването на най вътрешния винт, подгънете гуменото уплътнение. То няма опастност да се измъкне или скъса, но все пак е леко неудобно.
NB: Имайте впредвид, че като развиете 3те винта огледалото може да падне ако не го придържате!
След като сте развинтили всичките винтове, измъкнете огледалото с кабела внимателно –
Вече имате разглобено огледало. ., а вратата ви изглежда така-
NB: За всички, които имат М3 огледала с нормален кабел – направо идете на ЧАСТ 3. Всички останали можете да прочетете следващите процедури. В моя случай, огледалата бяха с малко къс кабел и се наложи трактовката им.
Част 2 – Обработване на огледалата.
Тази част е относително важна, поради факта, че трябва да се направят няколко последователни стъпки, от които зависи дали огледалата ще сработят. Накратко в моя случай огледалата нямаха достатъчно дълъг кабел и не можеха да се сложат директо, защото адаптора го нямаше. Затова разглобих огледалата, отрязах нужното количество кабел от старите и ги снадих с кабела на М3 огледалата. Но нека обясня нагледно:
Стъпка 1 – Разглобяване на оригиналното огледало.
На отверка ( права ) омотайте върха и с 2 – 3 оборота изолирбанд и я вкарайте в долния ъгъл на огледалото както е показано тук:
С леки движения без сила, го прибутвайте нагоре докато не почнете да чувате щраквания и така местете отверката по ъглите, докато не се откачи -
За справка, огледалото се държи на 4 щипки.
Отвийте контролиращия механизъм – той е захванат с 4 болта ( звезди ) –
За Ваше улеснение можете и да отвиете останалите 4 болта в края на пластмасата, за да можете да измъкнете контролиращия механизъм по – лесно –
След тази процедура огледалото трябва да изглежда така:
Това го правим с цел да измъкнем контролиращия механизъм заедно с кабелите, които по – късно ще присъдим към тези на М3 огледалото. В случая ще бъдат присадени само кабелите, а не целия механизъм от оригиналното огледало, защото М3 огледалата имат подгрев и е хубаво да се запази. Но в крайна сметка е въпрос на избор.
Измъкването на кабелите може да Ви отнеме известно време, защото може да са се оплели заради механизма на сгъване на огледалото. Ако Ви затруднява до голяма степен, можете да отстраните и предния капак на огледалото, както и металния, но най – вероятно няма да Ви се наложи.
Стъпка 2 – Разглобяване на М3 огледалото
М3 огледалата са далеч, по – лесно устроени и по – добре се работи с тях.
По – същия начин ( и със същата отверка отстраняваме стъклото на огледалото )
След като е отстранено стъклото вътре има само контролиращия панел, държащ се на 4те винта ( звезди )
След развиването им, вече огледалото е напълно „голо”.
Отскубваме всички кабели от М3 огледалото ( от контролиращи панел ) и тези от оригиналното огледало. Важно е да решите, колко дълги да станат. Лично аз ги направих въможно най – дълги. Режете здравите кабели от оригиналното огледало, оголвате ги и ги снаждате с тези от контролиращия панел на М3 огледалото. В моя случай то имаше 2 екстра кабела за подгрева.
Самото свързване на кабелите - използвате ножа за рязане на мокет, като оголвате всеки един от кабелите в снопа ( 4 на брой – бял, син, черен, кафяв ) и им смесвате „кОсмите” с тези от М3 огледалото.
NB! – Важно е първо да промушите кабелите от М3 огледалото – контролния механизъм през дупката на огледалото - PIC 16, защото адаптора от ориганалните огледала не може да се промуши през дупката.
След снаждането на кабелите е важно да ги инсталирате в правилните за тях глезда на контролиращия панел -
и или иначе казано
TOP
БЯЛО КАФЯВО ( С ЧЕРНО - за подгрев )
ЧЕРНО СИНЬО ( С КАФЯВО – за подгрев )
Свързвайки кабелите от оригиналното огледало с адаптера с тези на контролиращия механизъм на М3 огледалото, трябва да имате този резултат ( след монтажа на стъклото и панела в огледалото )
Имайте впредвид да държите под око всички винтове, болтове и т.н, защото са малки и лесно можете да ги затриете.
Това е „разширената процедура” за 2 огледала. За останалите 2 е по – същия начин.
Част 3 – Обратен монтаж
Обратния монтаж на М3 огледалата на мястото на старите е точно в реда, по който ги махнахме. Хубаво е да има още един човек с Вас, за да може да придържа огледалото докато бъде завинтено с 3те болта. След това прокарвате гуменото уплътнение върху него, и го свързвате с адаптиращия механизъм.
Надявам се темата да е полезна и да помогне в бъдеще на хората, които са решили да си сменят огледалата.
Съжалявам за лошото качество на някои от снимките, но нямах намерение да правя тази тема, а с подръчни средства, телефонните снимки мисля, че дават нужния ефект.
Успех и при въпроси питайте
ПС. Нямаше да успея без помоща на един приятел - то и той беше главното действащо лице
Последна промяна furiozo на 03 Фев 2010, 11:49, променена общо 2 пъти
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани