Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
От доста време във форума се задават въпроси относно проблеми с централно заключване , ел.стъкла и плафони ... В тази тема ще обясня как да се отстранят тези проблеми , когато са причиени от повреда в комфорт модула....
Най -напред ще започна с плафоните , понеже при мен те бяха проблемни ...
Ето схема на плафоните , бутончетата и модула:
От известно време плафоните на колата ми не се гасяха при затваряне на вратите ....
Първото , което си помислих , е че някое (едно или повече ) от бутончетата на вратите са се повредили ...
Как да ги проверим ...?
Има два вариянта
1. Отвивате бутончетата и мерите от зад на клемите дали правят и прекъсват веригата ...
Бутончетата на задните врати не са сложни за сваляне , държат се на едно болтче ...отвива се болтчето и бутончето излиза....
Бутоните на предните врати обаче са малко неудобни ...понеже от положението на самата "качка" зависи как ще се затваря вратата и често пъти напасването й след отвиване е свързано с известна "загуба на време" ... Все пак е вариянт и аз го споменавам ...
2. Другия начин да се провери дали бутоните работят е свързан с малко повече разглабяне , но лично аз го предпочитам , тъй като чрез него не само се "хваща" дали бутоните работят , но и дали има прекъснат кабел , от тези , които отиват до бутоните .... , а също се хваща , дали наистина вратата натиска бутона....
При този вариянт се разглабя жабката и се отстранява (няма да навлизам в подробности как става това , има теми в които това е описано ...). След това се откачва зелената букса от комфорт модула ...
На снимката се вижда как съм изкарал от самата букса клемореда (белия) с кабелите ...
Кабелите , които са вързани към бутончетата са съответно
Кафяв с бяла ивица - за бутона на задна дясна врата
Кафяв с черна ивица - за бутона на задна лява врата
Кафяв с жълта спирала и тънка синя ивица - за бутона на предна дясна врата
Кафяв с жълта спирала и тънка сива ивица - за бутона на предна лява врата
Взима се един мултицет, включва се на зумер (или на съпротивление) и едното пипало се поставя на маса (където и да по корпуса на колата ) , а другото на клемичката на съответния кабел и започвате на ред да проверявате бутончетата ... При отворена врата зумера трябва да "писка" , при затворена трябва да "мълчи". На практика бутончетата правят верига към маса . Проверете всяко от бутончетата както на ръка , така и със отваряне и затваряне на вратата ... Защото е възможно самото бутонче да работи , но вратата да не го натиска добре и за това да не се затваря и отваря веригата ....
При мен всички бутончета бяха наред , вратите ги натискат добре ,но въпреки това плафоните не гаснеха при затваряне на вратите... Това означава, че проблема е в самия модул.
Модулите , които се вграждат в Е36 са няколко ... Според информацията , която срещнах в нета , те са - GM3 , GM4, GM5 , ZKE4, ZKE5 .. май има и още ...(разликата е в това дали комфорт модула управлява две или четири ел .стъкла , наличие на заводска аларма , централно и т.н.). Най -разпространения модул мисля , че е този , който ще покажа в темата .....(който е и на моята кола).
Чипчето , което "контролира" плафоните е оградено с червено ... с червени стрелки съм показал пиновете от зелената букса , които "влизат" в чипа (пътечките могат да бъдат проследни на око...). Този чим поже да се смени със SMD- поялник или с духалка за топъл въздух. Аз се опитах да го поръчам в Конрад електроникс , но след доста "врътки" си намерих един модул втора ръка (който според човека "не ставал за нищо" ) , свалих си чипа от него и го монтирах на моя модул. С това си реших проблема ....
Толкова за плафоните ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ако имате проблем с ел.стъклата и всичко друго е наред - бутони ,машинка , инсталация .... тоест предполага се , че проблема е в модула ....
Оградените с жълто релета са за двете предни ел .стъкла ( в случая коментирам модул , който е само за две ел.стъкла , защото има модули за 4 ел.стъкла и там подредбата и броя на релетата е друг...).
Ето и схемата на релетата ...
От схемата се вижда , че това е реле с две бубини ... съответно едната получава напрежение при вдигане на прозореца , а другата при сваляне ...тоест едно реле управлява както вдигането , така и свалянето на прозореца ....
Как да установите дали релетата работят ?
Сваляте модула , изкарвате платката и подавате напрежение на бубината на едното реле на изводи 1 и 2 (от схемата), взимате един мултицет и го пускате на зумер (или съпротивление) , поставяте пипалата на изводи 6 и 8 , ако при подаване на напрежение зумера писне , значи тази бубина и прилежащия й контакт работят , след това подавате напрежение на другата бубина на същото реле - на изводи 3 и 4 , поставяте пипалата на мултицета на изводи 7 и 8 и при подаване на напрежение зумера трябва да писне .... ако всичко от горе описаното се случи , значи релето е здраво .... Повтаряте същата процедура и за следващото реле .... Препоръчвам да подавате напрежение от някакво малко токоизправителче , а не от някакъв мощен източник (акомулатор ) , това го казвам от съображения за сигурност на самия модул. Ако която и да е от бубините на релето не бачка или прилежащите контакти , то релето трябва да се подмени ... От къде да намерите такова реле ?! ... ваш проблем...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
По подобен начин стои въпроса и с централното .... релетата , които отговаят за централното са трите релета оградени в лилаво.
Проверявате релетата по начина по , който вече беше описано ... с тази разлика , че тези релета имат само по една бубина и по един контакт (просто гледате схемата ..). Подавате напрежение на изводи 1 и 2 и следите дали м/у изводи 4 и 5 ще стане верига .... (при липса на напрежение в/у бубината , верига трябва да има м/у 3 и 4).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
По някога комфорт модула може да не работи добре , ако двата кондензатора , които са оградено в светло синьо са се повредили .... Това лесно може да се установи визуално ... просто гледате кондензатора от горе ... ако най -отгоре металната част на самия кондензатор се вижда като "бумбирала" , надута , надигната на горе , то кондензатора е за смяна ....(това се случва , когато електролита изсъхне )...., ако металната повърхността е равна се предполага , че е здрав .... Най -добре е ако разполагате с капацитет-мер да се замери капацитете им.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Преди доста време бях попаднал на информация в нета за типовете модули . Именно от там са схемите и част отснимките , които тогава съм съхранил (тези , които са ми трябвали...). За съжаление сега не намирам тoзи линк.....
Това е ... дано е полезно ....
Най -напред ще започна с плафоните , понеже при мен те бяха проблемни ...
Ето схема на плафоните , бутончетата и модула:
От известно време плафоните на колата ми не се гасяха при затваряне на вратите ....
Първото , което си помислих , е че някое (едно или повече ) от бутончетата на вратите са се повредили ...
Как да ги проверим ...?
Има два вариянта
1. Отвивате бутончетата и мерите от зад на клемите дали правят и прекъсват веригата ...
Бутончетата на задните врати не са сложни за сваляне , държат се на едно болтче ...отвива се болтчето и бутончето излиза....
Бутоните на предните врати обаче са малко неудобни ...понеже от положението на самата "качка" зависи как ще се затваря вратата и често пъти напасването й след отвиване е свързано с известна "загуба на време" ... Все пак е вариянт и аз го споменавам ...
2. Другия начин да се провери дали бутоните работят е свързан с малко повече разглабяне , но лично аз го предпочитам , тъй като чрез него не само се "хваща" дали бутоните работят , но и дали има прекъснат кабел , от тези , които отиват до бутоните .... , а също се хваща , дали наистина вратата натиска бутона....
При този вариянт се разглабя жабката и се отстранява (няма да навлизам в подробности как става това , има теми в които това е описано ...). След това се откачва зелената букса от комфорт модула ...
На снимката се вижда как съм изкарал от самата букса клемореда (белия) с кабелите ...
Кабелите , които са вързани към бутончетата са съответно
Кафяв с бяла ивица - за бутона на задна дясна врата
Кафяв с черна ивица - за бутона на задна лява врата
Кафяв с жълта спирала и тънка синя ивица - за бутона на предна дясна врата
Кафяв с жълта спирала и тънка сива ивица - за бутона на предна лява врата
Взима се един мултицет, включва се на зумер (или на съпротивление) и едното пипало се поставя на маса (където и да по корпуса на колата ) , а другото на клемичката на съответния кабел и започвате на ред да проверявате бутончетата ... При отворена врата зумера трябва да "писка" , при затворена трябва да "мълчи". На практика бутончетата правят верига към маса . Проверете всяко от бутончетата както на ръка , така и със отваряне и затваряне на вратата ... Защото е възможно самото бутонче да работи , но вратата да не го натиска добре и за това да не се затваря и отваря веригата ....
При мен всички бутончета бяха наред , вратите ги натискат добре ,но въпреки това плафоните не гаснеха при затваряне на вратите... Това означава, че проблема е в самия модул.
Модулите , които се вграждат в Е36 са няколко ... Според информацията , която срещнах в нета , те са - GM3 , GM4, GM5 , ZKE4, ZKE5 .. май има и още ...(разликата е в това дали комфорт модула управлява две или четири ел .стъкла , наличие на заводска аларма , централно и т.н.). Най -разпространения модул мисля , че е този , който ще покажа в темата .....(който е и на моята кола).
Чипчето , което "контролира" плафоните е оградено с червено ... с червени стрелки съм показал пиновете от зелената букса , които "влизат" в чипа (пътечките могат да бъдат проследни на око...). Този чим поже да се смени със SMD- поялник или с духалка за топъл въздух. Аз се опитах да го поръчам в Конрад електроникс , но след доста "врътки" си намерих един модул втора ръка (който според човека "не ставал за нищо" ) , свалих си чипа от него и го монтирах на моя модул. С това си реших проблема ....
Толкова за плафоните ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ако имате проблем с ел.стъклата и всичко друго е наред - бутони ,машинка , инсталация .... тоест предполага се , че проблема е в модула ....
Оградените с жълто релета са за двете предни ел .стъкла ( в случая коментирам модул , който е само за две ел.стъкла , защото има модули за 4 ел.стъкла и там подредбата и броя на релетата е друг...).
Ето и схемата на релетата ...
От схемата се вижда , че това е реле с две бубини ... съответно едната получава напрежение при вдигане на прозореца , а другата при сваляне ...тоест едно реле управлява както вдигането , така и свалянето на прозореца ....
Как да установите дали релетата работят ?
Сваляте модула , изкарвате платката и подавате напрежение на бубината на едното реле на изводи 1 и 2 (от схемата), взимате един мултицет и го пускате на зумер (или съпротивление) , поставяте пипалата на изводи 6 и 8 , ако при подаване на напрежение зумера писне , значи тази бубина и прилежащия й контакт работят , след това подавате напрежение на другата бубина на същото реле - на изводи 3 и 4 , поставяте пипалата на мултицета на изводи 7 и 8 и при подаване на напрежение зумера трябва да писне .... ако всичко от горе описаното се случи , значи релето е здраво .... Повтаряте същата процедура и за следващото реле .... Препоръчвам да подавате напрежение от някакво малко токоизправителче , а не от някакъв мощен източник (акомулатор ) , това го казвам от съображения за сигурност на самия модул. Ако която и да е от бубините на релето не бачка или прилежащите контакти , то релето трябва да се подмени ... От къде да намерите такова реле ?! ... ваш проблем...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
По подобен начин стои въпроса и с централното .... релетата , които отговаят за централното са трите релета оградени в лилаво.
Проверявате релетата по начина по , който вече беше описано ... с тази разлика , че тези релета имат само по една бубина и по един контакт (просто гледате схемата ..). Подавате напрежение на изводи 1 и 2 и следите дали м/у изводи 4 и 5 ще стане верига .... (при липса на напрежение в/у бубината , верига трябва да има м/у 3 и 4).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
По някога комфорт модула може да не работи добре , ако двата кондензатора , които са оградено в светло синьо са се повредили .... Това лесно може да се установи визуално ... просто гледате кондензатора от горе ... ако най -отгоре металната част на самия кондензатор се вижда като "бумбирала" , надута , надигната на горе , то кондензатора е за смяна ....(това се случва , когато електролита изсъхне )...., ако металната повърхността е равна се предполага , че е здрав .... Най -добре е ако разполагате с капацитет-мер да се замери капацитете им.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Преди доста време бях попаднал на информация в нета за типовете модули . Именно от там са схемите и част отснимките , които тогава съм съхранил (тези , които са ми трябвали...). За съжаление сега не намирам тoзи линк.....
Това е ... дано е полезно ....
Последна промяна metodi80 на 24 Дек 2009, 0:16, променена общо 3 пъти
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
За полезни
п.п. Знаеш че една шепа хора могат да го направят,и въпреки това си си направил труда да напишеш тема... Браво!
п.п. Знаеш че една шепа хора могат да го направят,и въпреки това си си направил труда да напишеш тема... Браво!
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
~Мишо~ написа::clap: За полезни
п.п. Знаеш че една шепа хора могат да го направят,и въпреки това си си направил труда да напишеш тема... Браво!
Прав си за това , че вероятно малко хора биха се справили (изискват се знания)..... , но съм се постарал да опиша нещата максимално опростено ...
Не всички проблеми се отстраняват лесно и по някога човек трябва да се понапъне за някои неща. Ако се чете внимателно и се следва стъпка по стъпка всичко написано , мисля , че дори човек , който няма опит , би могъл да се справи .... А пък има и хора ,за които описаното е меко казано елементарно (може и да са малко ) , но като информация ще е много полезно ... примерно за теб ...
- fedoracore
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- yuzie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
колегата metodi80 пак избухна с прекрасна тема браво
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3197
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Колега-твоите теми са едни от най-полезните във този форум-ЕВАЛА
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Какво ще кажете да направите Методи поне модератор на този раздел ?
А за поредната тема, няма да коментирам, тя сама говори за себе си и за АВТОРА и,
А за поредната тема, няма да коментирам, тя сама говори за себе си и за АВТОРА и,
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Браво,Мето
За пореден път,блестяща тема
За пореден път,блестяща тема
- sando_83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Pernik
- Пол: Мъж
- Кара: К'вот му падне
- Мечтае да кара: Е36 M3
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Евала колега личи си че си доста навътре с електрониката подкрепям колегата който те предложи за МОДЕРАТОР
п.п Надявам се модераторите да видят тази блестяща тема за да не се загуби из постовете
п.п 2 Колега сега остава да пуснеш тема и за ремонт на тая платка на колите които са без комфорт и платката си е директно на моторчето
п.п Надявам се модераторите да видят тази блестяща тема за да не се загуби из постовете
п.п 2 Колега сега остава да пуснеш тема и за ремонт на тая платка на колите които са без комфорт и платката си е директно на моторчето
Мнението е като гъза всеки го има но никой не го показва
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Евала колега, може да има хора, за които описанито е елементарно, но като има такива теми се спестява много време, защото ако при мен се повреди нешо, ще знам къде да проверя и да си реша проблема.
Така и така се оказва, че повечето електричари не им се занимава и гледат да ти подменят даден модул без да се задълбават в проблема та поне ние да си помогнем.
Така и така се оказва, че повечето електричари не им се занимава и гледат да ти подменят даден модул без да се задълбават в проблема та поне ние да си помогнем.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Meто, за пореден път поздравления. И аз подкрепям за модераторската идея!
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1673
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
- ///MapTo
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Браво браво..само така
би било полезно на някой ентусиаст,макар че малко биха се захванали да прехвърлят сноп кабели и да разглобят 1/2 табло...
би било полезно на някой ентусиаст,макар че малко биха се захванали да прехвърлят сноп кабели и да разглобят 1/2 табло...
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани