Два стопа за мъгла - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Два стопа за мъгла - DIY
Колеги от много време се каня да направя стоповете за мъгла на моята кола да са два (понеже фабрично е само един- левия...).
Та реших да кажа няколко думи за това как се прави , за тези които биха искали да си го направят.
Ето я схемата на стоповете за мъгла (фрагмента оцветен в жълто):
От схемата се вижда , че предпазителя , който отговаря за стопа за мъгла е номер 17 (10А) , след него е вързан бутона за пускане , а след бутона са свързани две крушки - сответно едната е за смия стоп , а другата е за индикацията на таблото. Това , което трябва да се направи в случая е просто да добавиме към схемата още една крушка по следния начин :
В случая крушката , която е за стопа за мъгла е малко особена .... Понеже служи и за стоп за мъгла и за габарит , тя има две реотанчета ... Ако се загледате в тялото на крушката пише 12v 21/4w .
На практика имаме две крушки в една ...
Като мощността за габарита е 4W , а мощността за стопа за мъгла е 21W
Така , това означава , че рално два стопа за мъгла ще бъдат 42 W. Трябва да се види дали веригата ще "издържи" два стопа ... Пресмятаме колко ще бъде консумацията на ток от две такива крушки .
I = P/U или 42w / 12v = 3.5A за двете крушки (или по 1.75А за всяка). Толкова е по изчисления , толкова е и след като премерих тока опитно. Проводника , който се ползва стандартно в инсталацията на колата е със сечение 1 квадрат (по българския стандарт по него могат да се пуснат до 10А) , а предпазителя , който е сложен стандартно е 10 А , което е твърде много даже и за две крушки. До тук бяха теоритичните обяснения (за тези , които се съмняват и държат да знаят подробности....).
Ето я и чисто практическата част :
Това , което искам да кажа е , че не е необходимо да променяте нищо в инсталацията - нито проводника , нити предпазителя. Единственото , което трябва да се направи е да се изтегли един проводник от левия стоп към десния (от зад в багажника..). Сечението на проводника трябва да е около 1 квадрат. Проводника трябва да се върже към буксата на левия стоп , към жълтия кабел с тънка бяла ивица (поне при мен е така ... ) и към буксата на десния стоп ... За буксата на десния стоп трябва да разполагате със пинче , защото то обикновено липсва ....
Ето как трябва да се върже кабела :
Най добре е всеки , преди да върже стоповете , да провери с мултицет , дали наистина съответната пътечка за стопа за мъгла излиза точно на тези пинове , понеже има два вариянта на стопове за Е36 и на единия вариянт (говоря за десния стоп) или липсва мъжкото пинче на самия стоп , или е на друго пинче (различно от показаното на схемата ...) !!! . Кабела се прокарва зад пластмасовата кора на багажника (към снопа с кабели) , за целта тя трябва да се свали ...
Не знам до колко ще е полезно това обяснение , но го направих днес и реших да споделя . Лично мен ме дразнеше като свети само единия стоп. Надявам се да не се появят коментари от сорта - " ....то с цел е направено да е един стопа , за да не се бърка със светлините за спирачките ...." или пък " ...целта е икономия..." и т.н. ... знам защо е направено да е един стоп за мъгла , но както казах липсата на симетрия ме дразни и така ...
Та реших да кажа няколко думи за това как се прави , за тези които биха искали да си го направят.
Ето я схемата на стоповете за мъгла (фрагмента оцветен в жълто):
От схемата се вижда , че предпазителя , който отговаря за стопа за мъгла е номер 17 (10А) , след него е вързан бутона за пускане , а след бутона са свързани две крушки - сответно едната е за смия стоп , а другата е за индикацията на таблото. Това , което трябва да се направи в случая е просто да добавиме към схемата още една крушка по следния начин :
В случая крушката , която е за стопа за мъгла е малко особена .... Понеже служи и за стоп за мъгла и за габарит , тя има две реотанчета ... Ако се загледате в тялото на крушката пише 12v 21/4w .
На практика имаме две крушки в една ...
Като мощността за габарита е 4W , а мощността за стопа за мъгла е 21W
Така , това означава , че рално два стопа за мъгла ще бъдат 42 W. Трябва да се види дали веригата ще "издържи" два стопа ... Пресмятаме колко ще бъде консумацията на ток от две такива крушки .
I = P/U или 42w / 12v = 3.5A за двете крушки (или по 1.75А за всяка). Толкова е по изчисления , толкова е и след като премерих тока опитно. Проводника , който се ползва стандартно в инсталацията на колата е със сечение 1 квадрат (по българския стандарт по него могат да се пуснат до 10А) , а предпазителя , който е сложен стандартно е 10 А , което е твърде много даже и за две крушки. До тук бяха теоритичните обяснения (за тези , които се съмняват и държат да знаят подробности....).
Ето я и чисто практическата част :
Това , което искам да кажа е , че не е необходимо да променяте нищо в инсталацията - нито проводника , нити предпазителя. Единственото , което трябва да се направи е да се изтегли един проводник от левия стоп към десния (от зад в багажника..). Сечението на проводника трябва да е около 1 квадрат. Проводника трябва да се върже към буксата на левия стоп , към жълтия кабел с тънка бяла ивица (поне при мен е така ... ) и към буксата на десния стоп ... За буксата на десния стоп трябва да разполагате със пинче , защото то обикновено липсва ....
Ето как трябва да се върже кабела :
Най добре е всеки , преди да върже стоповете , да провери с мултицет , дали наистина съответната пътечка за стопа за мъгла излиза точно на тези пинове , понеже има два вариянта на стопове за Е36 и на единия вариянт (говоря за десния стоп) или липсва мъжкото пинче на самия стоп , или е на друго пинче (различно от показаното на схемата ...) !!! . Кабела се прокарва зад пластмасовата кора на багажника (към снопа с кабели) , за целта тя трябва да се свали ...
Не знам до колко ще е полезно това обяснение , но го направих днес и реших да споделя . Лично мен ме дразнеше като свети само единия стоп. Надявам се да не се появят коментари от сорта - " ....то с цел е направено да е един стопа , за да не се бърка със светлините за спирачките ...." или пък " ...целта е икономия..." и т.н. ... знам защо е направено да е един стоп за мъгла , но както казах липсата на симетрия ме дразни и така ...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Два стопа за мъгла - DIY
На ниво,както винаги
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Браво,Методи
Както винаги с добра темичка точно в десятката И при мен го има това със симетрията и все не намирам време да го направя.Също така искам да си поиграя малко със светлините отзад,т.е стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Поздравления още веднъж за хубава темичка
Както винаги с добра темичка точно в десятката И при мен го има това със симетрията и все не намирам време да го направя.Също така искам да си поиграя малко със светлините отзад,т.е стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Поздравления още веднъж за хубава темичка
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Два стопа за мъгла - DIY
jbankov написа:
..... стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Да , става , никакъв проблем , просто трябва да размениш кабелчетата в буксата на стоповете и си готов. (В смисъл , тези , които са за стоп светлина да подават напрежение на крушката , която е на средния габарит , а кабелчето за средния габарит да отиде на мястото на пинчето за стоп светлината ..). Въпреки , че ако знаеш колко трудно излизат тия проклети пинчета от буксата , по скоро ще се отажеш .... или ще прережеш кабелите и ще ги размениш ...... Когато решиш (ако решиш) да го правиш ще се чуеме и ще ти помогна ...
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Два стопа за мъгла - DIY
metodi80 написа:jbankov написа:
..... стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Да , става , никакъв проблем , просто трябва да размениш кабелчетата в буксата на стоповете и си готов. (В смисъл , тези , които са за стоп светлина да подават напрежение на крушката , която е на средния габарит , а кабелчето за средния габарит да отиде на мястото на пинчето за стоп светлината ..). Въпреки , че ако знаеш колко трудно излизат тия проклети пинчета от буксата , по скоро ще се отажеш .... или ще прережеш кабелите и ще ги размениш ...... Когато решиш (ако решиш) да го правиш ще се чуеме и ще ти помогна ...
...както винаги отзивчив
- DA HUSTLA
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 8.07.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci ZHP
- Мечтае да кара: без значение к'во е63
Re: Два стопа за мъгла - DIY
браво колега за темата, щеше да е хубаво повече колеги да споделяха кое как става ...
... 'cause pussy is pussy and baby you're pussy for life
- Механджията
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 199
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Варна
Re: Два стопа за мъгла - DIY
на моята кола и на двата стопа секциите, където е габарита, светват, щом пусна задни фарове за мъгла - не знам дали така е от завода
...с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога....има начин, ваш'та мамааа...
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Два стопа за мъгла - DIY
jbankov написа:Също така искам да си поиграя малко със светлините отзад,т.е стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Само ще е добре да размениш и крушките, щото е супер селяния да се кара на габарит за мъгла без да има такава... особено вечер това направо вади очи...
- dr-who
- ентусиаст
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: Два стопа за мъгла - DIY
аз пък си мислех да си вържа задните светлини за мъгла към стоп-а
че всички знаем колко силно светят стоповете на е36-ците и колко се добре се виждат
пък ми писна от селяни дето не гледат хубаво и ти се лепят щото не виждат че си натиснал стоповете
ма се чудя дали няма да му дойде много консумация ако вържа и светлините за мъгла към стоповете?
че всички знаем колко силно светят стоповете на е36-ците и колко се добре се виждат
пък ми писна от селяни дето не гледат хубаво и ти се лепят щото не виждат че си натиснал стоповете
ма се чудя дали няма да му дойде много консумация ако вържа и светлините за мъгла към стоповете?
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Аз на компакта направих за габарит да светят централната и крайната част, а светлините за мъгла да са като стоп заедно със най-крайната част ( двужична лампа ), но сега нямам заден халоген, което ме дразни и мисля скоро време пак да направя интервенция
п.с. на габаритите ползвам 2 лампи по 5W свързани успоредно, а на стопа 3 х 21W и една 10W, че левия халоген ако е със по - силна лампа не се трае зад него, по груби сметки кабелите трябва да издържат, като на стопа се получава ток с големина около 7A като предпазителя за стоповете е 10A . Довечера ще постна снимки, за да добиeте представа
п.с. на габаритите ползвам 2 лампи по 5W свързани успоредно, а на стопа 3 х 21W и една 10W, че левия халоген ако е със по - силна лампа не се трае зад него, по груби сметки кабелите трябва да издържат, като на стопа се получава ток с големина около 7A като предпазителя за стоповете е 10A . Довечера ще постна снимки, за да добиeте представа
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Mollov написа:jbankov написа:Също така искам да си поиграя малко със светлините отзад,т.е стоп-светлината и тази за мъгла да ми светят като габарит -постоянно,а средния габарит да ми стане стоп-светлина...дали е възможно
Само ще е добре да размениш и крушките, щото е супер селяния да се кара на габарит за мъгла без да има такава... особено вечер това направо вади очи...
мда,колега,така и ще стане,само да намеря малко време
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Браво на колегата metodi80
Изчисления, описания и всичко като си му е редът.
Значи не съм единственият, който е направил и двата стопа да светят силно при мъгла.
Така е много по-яко. Какви са тия асиметрии да свети само единия стоп?
Още едно време на 2105-цата ми светеха светлини за мъгла и на двата стопа.
5-цата имаше едно допълнение: фаровета за мъгла светеха само на при вкл. къси светлини, както си е по правилник
Да добавя:
1) Като взех моята кола само на лявият стоп светлината за мъгла светеше. До десният нямаше жица.
На самия десен стоп имаше фасунка за лампа с две светлини, но третото краче не бе свързано към конектора на стопа.
Наложи се да запоя една жица от самата фасунка до конектора на десния стоп. След това прекарах жица не от левия стоп, а от една клема,
която се намира зад лявата кора в багажника, но това само за ентусиасти.
Направо стана като оригинално
2) След това паркинг щета и десният стоп замина.
Купих си втора ръка десен стоп. И гледам, че там си има пътечка на самата платка от фасунката до конектора.
Сложих стопа, включих конектора и газ.
Изчисления, описания и всичко като си му е редът.
Значи не съм единственият, който е направил и двата стопа да светят силно при мъгла.
Така е много по-яко. Какви са тия асиметрии да свети само единия стоп?
Още едно време на 2105-цата ми светеха светлини за мъгла и на двата стопа.
5-цата имаше едно допълнение: фаровета за мъгла светеха само на при вкл. къси светлини, както си е по правилник
Да добавя:
1) Като взех моята кола само на лявият стоп светлината за мъгла светеше. До десният нямаше жица.
На самия десен стоп имаше фасунка за лампа с две светлини, но третото краче не бе свързано към конектора на стопа.
Наложи се да запоя една жица от самата фасунка до конектора на десния стоп. След това прекарах жица не от левия стоп, а от една клема,
която се намира зад лявата кора в багажника, но това само за ентусиасти.
Направо стана като оригинално
2) След това паркинг щета и десният стоп замина.
Купих си втора ръка десен стоп. И гледам, че там си има пътечка на самата платка от фасунката до конектора.
Сложих стопа, включих конектора и газ.
Последна промяна bmw325tds на 14 Дек 2009, 12:57, променена общо 6 пъти
- fedoracore
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Два стопа за мъгла - DIY
колегата metodi80 - трябваше да изберете за модератор
браво
Mollov : Модератор не значи непременно да разбира много от тази материя... нещата са комплексни.
браво
Mollov : Модератор не значи непременно да разбира много от тази материя... нещата са комплексни.
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Механджията написа:на моята кола и на двата стопа секциите, където е габарита, светват, щом пусна задни фарове за мъгла - не знам дали така е от завода
Аз до колкото знам ако колата има фабрично фарове за мъгла(или инсталация за такива), то от зад си ти светят и двата стопа за мъгла , ако нямаш значи си само с един.
Браво колега за темата. Щом се затопли и аз мисля да го направя това, защото много ме дразни. И при паркиране понякога помага като се пуснат допълнително стоповете .
Имаше един колега на горе, на който много ми хареса идеята да се вържат стоп светлините за стоповете за мъгла, обаче като се натисне спирачката си мисля че ще светка лампичката на таблото за пуснати стопове за мъгла .
Re: Два стопа за мъгла - DIY
Пилев написа:Механджията написа:на моята кола и на двата стопа секциите, където е габарита, светват, щом пусна задни фарове за мъгла - не знам дали така е от завода
Аз до колкото знам ако колата има фабрично фарове за мъгла(или инсталация за такива), то от зад си ти светят и двата стопа за мъгла , ако нямаш значи си само с един.
мне тва не е така.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани