Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Днес смених маслото на хидравликата и реших , че ще е хубаво да наснимам и да обясня стъпка по стъпка точно как става , понеже сравнително често има въпроси , как се сменя хидравлично масло и какво точно масло да се сложи ....
В случая смяната е на М43.
Най напред махнах цялата кутия на въздушния филтър и дебитомера , за да не ми пречи да си работя и да имам място да бъркам :
След това отворих казанчето за хидравлично масло и с една спринцовка изтеглих колкото е възможно:
След това трябва да се освободят скобите на двата маркуча , които влизат от долу на казанчето и тези маркучи да се изкарат от казнчето :
За целта най -добре е казанчето да се откачи от стойката и да се наклони , за да може спокойно да се изкарат маркучите (другия вариянт е под колата да се легне и от долу да се изкарат маркучите ) , за мен по-добрия вариянт е от горе :
Изкарват се маркучите и се наклоняват на долу (хубаво е да минат под стабилизиращата щанга), като от долу се поставя някакъв съд , за да събира маслото :
Сваляте казанчето и го отделяте на страна , като изцеждате от него ако има останала течност :
След като сте наклонили маркучите на долу и по -голямата част от течността е изтекла , вдигате колата от двете страни ( с крик или с трупчета, за да е по малко товара върху кормилната система. По принцип даже е най-добре колата от самото начало да бъде вдигната ... ), отивате в купето завъртате ключа , така че да можете да въртите волана но в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ПАЛИТЕ ДВИГАТЕЛЯ !!!! Започвате "на сухо" да въртите волана до крайно ляво и крайно дясно положение.
Това го правите няколко пъти ... не бързайте , въртете , изчаквайте , пак въртете , пак изчаквайте ... до тогава докато от маркучите продължава да се изцежда течност продължавайте да въртите. Щом забележите , че от маркучите вече не излиза течност можете да спрете да въртите волана.
Следващата стъпка не е задължителна , но аз я правя , за да мога да изцедя колкото се може повече от старото масло- махам ремъка , за да мога да въртя хидравличната помпа на ръка и по този начин да изкара ако има още от старото масло в нея:
Най -напред махам капачката на обтяжната ролка :
След това пъхам ключ с вложка 16 в ролката и бутам на ляво (когато сте застанали пред колата), по този начин освобождавате ремъка :
След това връткам шайбата на помпата с ръка :
Ето какво излезе като количество и "качество" :
След като сте източили старото масло трябва казанчето да бъде прегледано хубаво и да бъде почистено. Като казвам да бъде прегледано имам предвид да се огледа пластмасата за пукнатини и най -вече от долу двата щуцера в които влизат маркучите (там най -често се пукат и тече от там ). За да се види хубаво дали има пукнатини по пластмасата , казанчето трябва да бъде идеално почистено , да светне като ново :
След като се уверите , че пластмасата е здрава на всякаъде , може да се сипе малко бензин в самото казанче , за да се почисти (уж) цедката му. Моя съвет е да не се занимавате с тази процедура - не води до кой знае какви резултати (казвам го от личен опит). След като изчистите казанчето го монтирате по обратния ред , слагате маркучите и стягате скобите . Прегледайте всички скоби и тези на помпата и на рейката , ако е необходимо стегнете ги ...
След като монтирате казанчето и сте се уверили , че всичко е стегнато и системата е "изрядна" можете да наливате маслото. Спред "АУТОДАТА" маслата са ATF Dexron II или АТF CHF11S , като за коли до 93 година е само ATF Dexron II , а за колите след 93г. може и от двата типа. Аз сложих ето това масло АТF Dexron II (D) - Titan 3000. :
Наливате маслото , акто следите стриктно за нивото :
На моето казанче нивото се следи чрез удължението на капачката :
На други казанчета има май резка от страни ...
Следите нивото да е малко преди максимума , след което отивате в купето и без да палите колата въртите волана крайно ляво , крайно дясно . Това е с цел системата да поеме колкото се може повече масло преди да бъде запален двигателя . Ако е необходимо пак доливате и пак въртите волана , като си следите нивото . Правите това докато видите , че системата не поема повече.
След това палите двигателя (капачката на казанчето е отворена) и доливате течност (трябва да сте бързи , защото системата дръпва маслото много бързо и почва да се чува едно неприятно тракане от помпата ако маслото не е достатъчно. Моя съвет е да палнете двигателя за момент - секунда две , колкото да дръпне част от маслото и след това гасите двигателя и доливате масло , след това пак да палнете за момент и ако дръпне пак да долеете , но винаги следете нивото на течността.... След като видите че не дърпа повече , палите двигателя и го оставяте да си работи и започвате да въртите пълен ляв и пълен десен- няколко пъти , ако е необходимо доливате още малко масло , пак въртите волана и така докато нивото остане постоянно .... Затваряте капачката и сте готови !
При мен системата пое 700 мл :
От шишето 1 л останаха 300 мл.
В случая смяната е на М43.
Най напред махнах цялата кутия на въздушния филтър и дебитомера , за да не ми пречи да си работя и да имам място да бъркам :
След това отворих казанчето за хидравлично масло и с една спринцовка изтеглих колкото е възможно:
След това трябва да се освободят скобите на двата маркуча , които влизат от долу на казанчето и тези маркучи да се изкарат от казнчето :
За целта най -добре е казанчето да се откачи от стойката и да се наклони , за да може спокойно да се изкарат маркучите (другия вариянт е под колата да се легне и от долу да се изкарат маркучите ) , за мен по-добрия вариянт е от горе :
Изкарват се маркучите и се наклоняват на долу (хубаво е да минат под стабилизиращата щанга), като от долу се поставя някакъв съд , за да събира маслото :
Сваляте казанчето и го отделяте на страна , като изцеждате от него ако има останала течност :
След като сте наклонили маркучите на долу и по -голямата част от течността е изтекла , вдигате колата от двете страни ( с крик или с трупчета, за да е по малко товара върху кормилната система. По принцип даже е най-добре колата от самото начало да бъде вдигната ... ), отивате в купето завъртате ключа , така че да можете да въртите волана но в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ПАЛИТЕ ДВИГАТЕЛЯ !!!! Започвате "на сухо" да въртите волана до крайно ляво и крайно дясно положение.
Това го правите няколко пъти ... не бързайте , въртете , изчаквайте , пак въртете , пак изчаквайте ... до тогава докато от маркучите продължава да се изцежда течност продължавайте да въртите. Щом забележите , че от маркучите вече не излиза течност можете да спрете да въртите волана.
Следващата стъпка не е задължителна , но аз я правя , за да мога да изцедя колкото се може повече от старото масло- махам ремъка , за да мога да въртя хидравличната помпа на ръка и по този начин да изкара ако има още от старото масло в нея:
Най -напред махам капачката на обтяжната ролка :
След това пъхам ключ с вложка 16 в ролката и бутам на ляво (когато сте застанали пред колата), по този начин освобождавате ремъка :
След това връткам шайбата на помпата с ръка :
Ето какво излезе като количество и "качество" :
След като сте източили старото масло трябва казанчето да бъде прегледано хубаво и да бъде почистено. Като казвам да бъде прегледано имам предвид да се огледа пластмасата за пукнатини и най -вече от долу двата щуцера в които влизат маркучите (там най -често се пукат и тече от там ). За да се види хубаво дали има пукнатини по пластмасата , казанчето трябва да бъде идеално почистено , да светне като ново :
След като се уверите , че пластмасата е здрава на всякаъде , може да се сипе малко бензин в самото казанче , за да се почисти (уж) цедката му. Моя съвет е да не се занимавате с тази процедура - не води до кой знае какви резултати (казвам го от личен опит). След като изчистите казанчето го монтирате по обратния ред , слагате маркучите и стягате скобите . Прегледайте всички скоби и тези на помпата и на рейката , ако е необходимо стегнете ги ...
След като монтирате казанчето и сте се уверили , че всичко е стегнато и системата е "изрядна" можете да наливате маслото. Спред "АУТОДАТА" маслата са ATF Dexron II или АТF CHF11S , като за коли до 93 година е само ATF Dexron II , а за колите след 93г. може и от двата типа. Аз сложих ето това масло АТF Dexron II (D) - Titan 3000. :
Наливате маслото , акто следите стриктно за нивото :
На моето казанче нивото се следи чрез удължението на капачката :
На други казанчета има май резка от страни ...
Следите нивото да е малко преди максимума , след което отивате в купето и без да палите колата въртите волана крайно ляво , крайно дясно . Това е с цел системата да поеме колкото се може повече масло преди да бъде запален двигателя . Ако е необходимо пак доливате и пак въртите волана , като си следите нивото . Правите това докато видите , че системата не поема повече.
След това палите двигателя (капачката на казанчето е отворена) и доливате течност (трябва да сте бързи , защото системата дръпва маслото много бързо и почва да се чува едно неприятно тракане от помпата ако маслото не е достатъчно. Моя съвет е да палнете двигателя за момент - секунда две , колкото да дръпне част от маслото и след това гасите двигателя и доливате масло , след това пак да палнете за момент и ако дръпне пак да долеете , но винаги следете нивото на течността.... След като видите че не дърпа повече , палите двигателя и го оставяте да си работи и започвате да въртите пълен ляв и пълен десен- няколко пъти , ако е необходимо доливате още малко масло , пак въртите волана и така докато нивото остане постоянно .... Затваряте капачката и сте готови !
При мен системата пое 700 мл :
От шишето 1 л останаха 300 мл.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Пак е за полезни
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- nedbmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Към колегата с темата .И аз като тебе сменях маслото като откачих маркучите доло от помата без да свалям казанчето.Но е голяма цапотия по този начин мисля че,има и по лесен и чист като се развие една пропка на самата помпа най отдолу и маслото би трябвало да изстече напълно.Не е лошо и да се завърта волана през това време.Ако е много мръсно казанчето може да се свали и да се почисти с коресилин и т. н.Трябва да се внимава да не се развали резбата на самата помпа зашото корпуса и е алуминиев .
- fedoracore
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
смених направо ,казанчето -щото тая процедура която си направил ти metodi80.
я направих и аз ,защото колкото и да миеш казанчето нестава- маслото пак ще стане гняс до седмица ,няма да е червено както е на снимката .
иначе евала за труда
я направих и аз ,защото колкото и да миеш казанчето нестава- маслото пак ще стане гняс до седмица ,няма да е червено както е на снимката .
иначе евала за труда
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Ами аз смених казанчето, отвих пробката на помпата и няколко пъти пълен ляв и пълен десен ,сипах масло и обратната процедура.
Но съвет-колкото и да сменяте маслото със старото казанче пак ще стане на нищо
Но съвет-колкото и да сменяте маслото със старото казанче пак ще стане на нищо
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- dioniji
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 122
- Регистриран на: 1.02.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: мел
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
добре де,а не трябва ли да се обезвъздуши след това? Защото нали има някакъв винтил отгоре на релсата за дюзите?
- sobiss
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
чудесна тема...от как съм открил форума крака ми не е стъпил в сервиз. Дано и за напред да е така
Методи с поредна полезна тема, бравос
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
dioniji написа:добре де,а не трябва ли да се обезвъздуши след това? Защото нали има някакъв винтил отгоре на релсата за дюзите?
Нещо се бъркаш , прегледай снимките...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Само искам да добавя,че казанчето се сменя задължително след смяна на маслото,защото новото масло разгражда гняста събирана с години в него и тя попада в помпата...оттам на татъка само главоболия.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
неделчо янев написа:Към колегата с темата .И аз като тебе сменях маслото като откачих маркучите доло от помата без да свалям казанчето.Но е голяма цапотия по този начин мисля че,има и по лесен и чист като се развие една пропка на самата помпа най отдолу и маслото би трябвало да изстече напълно.Не е лошо и да се завърта волана през това време.Ако е много мръсно казанчето може да се свали и да се почисти с коресилин и т. н.Трябва да се внимава да не се развали резбата на самата помпа зашото корпуса и е алуминиев .
Значи ето една тема в която е показана смяната на хидравлично масло , но на М-ка:
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=140947
На една от снимките ясно се вижда , че хидравличната помпа има пробка. Само че на моята хидравлична помпа (двигател М43) точно там няма таква пробка , даже измих помпата хубаво от мръсотията , за да намеря пробка ,но така и не отрких . Ако някой зне каде е пробката на помпата нека сподели , само дето аз доста лежах под колата , взирайки се в помпата ...ама така и не открих пробка !!! Принципно не е възможно система в която се налива някаква течност да няма отточен канал - пробка , но знае ли човек ....
По въпроса за въртенето на волана.... не знам защо го споменаваш това , вероятно не си изчел цялата тема , но аз съм казал , че волана се върти и то на няколко етапа от процедурата , а не само ведънж ....
Чистенето на казначето от вътре е загубена кауза , както и други колеги споделиха след време (ако не и веднага ,маслото пак става черно , с каквото и да се мие и чисти ). Аз говорех за чистене от вън , за да се види дали има пукнатини , а иначе най -добре е наистина да се смени... моето е сравнително ново (на 1 година) за това маслото стои бистро иначе гаранция ще почернее почти веднага (ако казанчето беше старо).На един приятел сменяхме масло на хидравликата и почистихме казначето с бензин , след което наляхме новата течност и преди да запалиме двигателя , маслото стоеше бистро , когато запалихме обаче , се разпени и след това почерня - буквално веднага .... Така че , правете си изводи ....
- fedoracore
- старши ентусиаст
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
колега ,бих те помолил да снимаш маслото пак след 2-3 дена
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
fedoracore написа:колега ,бих те помолил да снимаш маслото пак след 2-3 дена
Принципно не е проблем , ще споделя ако видя че маслото потъмнява . Но предполагам, че ще е бистро (както казах казанчето е на 1 година... ) Те казанчетата на тия коли в повечето случай са оригиналните и карат по толкова години , че моето ли да е за смяна , дето е на една година (няма и толко ...).
- emes691
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 11.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: М-43Б-18,318i
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Браво,Мето.Обаче капацитета на системата 1л,100мл,останалото масло около 400мл е в рейката,от там няма източване,и от там след това маслото се смесва при работа,не е от казанчето както казват повечето.Аз мойто масло съм го сменял поне пет пъти,и чак тогава стана бистро маслото,но трябва да се изхвърля ново масло демек.Но за 10лв бутилка си заслужава човек да хвърли 3,4 бутилки,плюс това на самата капачка отстрани има отдушник,снимай го и си допълни темата за всички които не знаят,и пак поздравления.
- CASIO
- Мнения: 268
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 IS
- Мечтае да кара: M-power 3.2
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
Колеги ами случайно ако маслото в казанчето е на чертата на максимума
има ли някакъв проблем ?
има ли някакъв проблем ?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.
emes691 написа:Браво,Мето.Обаче капацитета на системата 1л,100мл,останалото масло около 400мл е в рейката,от там няма източване,и от там след това маслото се смесва при работа,не е от казанчето както казват повечето.Аз мойто масло съм го сменял поне пет пъти,и чак тогава стана бистро маслото,но трябва да се изхвърля ново масло демек.Но за 10лв бутилка си заслужава човек да хвърли 3,4 бутилки,плюс това на самата капачка отстрани има отдушник,снимай го и си допълни темата за всички които не знаят,и пак поздравления.
Да ти кажа честно това не го знаех ... За капацитета на системата говоря. Търсих информация и в аутодата и в нета , но никъде не намерих ясно да се казва колко е вместимостта на системата. Иначе наистина има логика в това, което казваш , защото ако наистина почерняването на маслото се дължеше на самото казанче и по точно на боклуците в цедката , то още при наливането на течността тя щеше да почернее , а маслото обикновено почернява след като заработи двигателя , демек след като се завърти в системата и се смеси със старото масло (което както ти казваш е около 400мл). Щото 700 мл ново масло едва ли може да почернее само от боклуците в цедката , то си трябва стабилно количество от старото масло (черно) , че да потъмнее новото масло ... Това е отговора на проблема , прав си колега А за отдушника на капачката мисля , че всички са на ясно ( или ако не са ще кажа , че на капачката от страни има една малка дупчица, тя служи за да се изравнява налягането в системата (от нея излиза въздух ако има , демек системата се обезвъздушава от там. Тоест дори да не направите обезвъздушаване на системата с отворена капачка , то от там системата ще се обезвъздуши ...). До тук мисля , че "разнищихме" хидравликата , остава само да разбереме дали има пробка хидравликата на М43 ...
Ако е точно на чертата няма проблем , ама аз не виждам какво се тормозиш , вземи една спринцовка и дръпни малко от количеството в казанчето и готово .CASIO написа:Колеги ами случайно ако маслото в казанчето е на чертата на максимума
има ли някакъв проблем ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани