Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от metodi80 » 25 Сеп 2009, 0:19

Днес смених маслото на хидравликата и реших , че ще е хубаво да наснимам и да обясня стъпка по стъпка точно как става , понеже сравнително често има въпроси , как се сменя хидравлично масло и какво точно масло да се сложи ....

В случая смяната е на М43.
Най напред махнах цялата кутия на въздушния филтър и дебитомера , за да не ми пречи да си работя и да имам място да бъркам :

Изображение

След това отворих казанчето за хидравлично масло и с една спринцовка изтеглих колкото е възможно:

Изображение

След това трябва да се освободят скобите на двата маркуча , които влизат от долу на казанчето и тези маркучи да се изкарат от казнчето :

Изображение

За целта най -добре е казанчето да се откачи от стойката и да се наклони , за да може спокойно да се изкарат маркучите (другия вариянт е под колата да се легне и от долу да се изкарат маркучите ) , за мен по-добрия вариянт е от горе :

Изображение

Изкарват се маркучите и се наклоняват на долу (хубаво е да минат под стабилизиращата щанга), като от долу се поставя някакъв съд , за да събира маслото :

Изображение

Изображение

Изображение

Сваляте казанчето и го отделяте на страна , като изцеждате от него ако има останала течност :

Изображение

След като сте наклонили маркучите на долу и по -голямата част от течността е изтекла , вдигате колата от двете страни ( с крик или с трупчета, за да е по малко товара върху кормилната система. По принцип даже е най-добре колата от самото начало да бъде вдигната ... ), отивате в купето завъртате ключа , така че да можете да въртите волана но в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ПАЛИТЕ ДВИГАТЕЛЯ !!!! Започвате "на сухо" да въртите волана до крайно ляво и крайно дясно положение.

Изображение

Това го правите няколко пъти ... не бързайте , въртете , изчаквайте , пак въртете , пак изчаквайте ... до тогава докато от маркучите продължава да се изцежда течност продължавайте да въртите. Щом забележите , че от маркучите вече не излиза течност можете да спрете да въртите волана.

Следващата стъпка не е задължителна , но аз я правя , за да мога да изцедя колкото се може повече от старото масло- махам ремъка , за да мога да въртя хидравличната помпа на ръка и по този начин да изкара ако има още от старото масло в нея:

Най -напред махам капачката на обтяжната ролка :

Изображение

След това пъхам ключ с вложка 16 в ролката и бутам на ляво (когато сте застанали пред колата), по този начин освобождавате ремъка :

Изображение

Изображение


След това връткам шайбата на помпата с ръка :

Изображение

Ето какво излезе като количество и "качество" :

Изображение

След като сте източили старото масло трябва казанчето да бъде прегледано хубаво и да бъде почистено. Като казвам да бъде прегледано имам предвид да се огледа пластмасата за пукнатини и най -вече от долу двата щуцера в които влизат маркучите (там най -често се пукат и тече от там ). За да се види хубаво дали има пукнатини по пластмасата , казанчето трябва да бъде идеално почистено , да светне като ново :

Изображение

Изображение

След като се уверите , че пластмасата е здрава на всякаъде , може да се сипе малко бензин в самото казанче , за да се почисти (уж) цедката му. Моя съвет е да не се занимавате с тази процедура - не води до кой знае какви резултати (казвам го от личен опит). След като изчистите казанчето го монтирате по обратния ред , слагате маркучите и стягате скобите . Прегледайте всички скоби и тези на помпата и на рейката , ако е необходимо стегнете ги ...
След като монтирате казанчето и сте се уверили , че всичко е стегнато и системата е "изрядна" можете да наливате маслото. Спред "АУТОДАТА" маслата са ATF Dexron II или АТF CHF11S , като за коли до 93 година е само ATF Dexron II , а за колите след 93г. може и от двата типа. Аз сложих ето това масло АТF Dexron II (D) - Titan 3000. :

Изображение

Наливате маслото , акто следите стриктно за нивото :

Изображение

Изображение

На моето казанче нивото се следи чрез удължението на капачката :

Изображение

Изображение

На други казанчета има май резка от страни ...
Следите нивото да е малко преди максимума , след което отивате в купето и без да палите колата въртите волана крайно ляво , крайно дясно . Това е с цел системата да поеме колкото се може повече масло преди да бъде запален двигателя . Ако е необходимо пак доливате и пак въртите волана , като си следите нивото . Правите това докато видите , че системата не поема повече.
След това палите двигателя (капачката на казанчето е отворена) и доливате течност (трябва да сте бързи , защото системата дръпва маслото много бързо и почва да се чува едно неприятно тракане от помпата ако маслото не е достатъчно. Моя съвет е да палнете двигателя за момент - секунда две , колкото да дръпне част от маслото и след това гасите двигателя и доливате масло , след това пак да палнете за момент и ако дръпне пак да долеете , но винаги следете нивото на течността.... След като видите че не дърпа повече , палите двигателя и го оставяте да си работи и започвате да въртите пълен ляв и пълен десен- няколко пъти , ако е необходимо доливате още малко масло , пак въртите волана и така докато нивото остане постоянно .... Затваряте капачката и сте готови !
При мен системата пое 700 мл :

Изображение
От шишето 1 л останаха 300 мл.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от ~Мишо~ » 25 Сеп 2009, 1:05

:clap: Пак е за полезни :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E36 318i 1991г.

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от nedbmw » 25 Сеп 2009, 1:54

Към колегата с темата .И аз като тебе сменях маслото като откачих маркучите доло от помата без да свалям казанчето.Но е голяма цапотия по този начин мисля че,има и по лесен и чист като се развие една пропка на самата помпа най отдолу и маслото би трябвало да изстече напълно.Не е лошо и да се завърта волана през това време.Ако е много мръсно казанчето може да се свали и да се почисти с коресилин и т. н.Трябва да се внимава да не се развали резбата на самата помпа зашото корпуса и е алуминиев .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от fedoracore » 25 Сеп 2009, 8:40

смених направо ,казанчето -щото тая процедура която си направил ти metodi80.
я направих и аз ,защото колкото и да миеш казанчето нестава- маслото пак ще стане гняс до седмица ,няма да е червено както е на снимката .
иначе евала за труда
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3116
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от laviatan » 25 Сеп 2009, 9:06

Ами аз смених казанчето, отвих пробката на помпата и няколко пъти пълен ляв и пълен десен ,сипах масло и обратната процедура.
Но съвет-колкото и да сменяте маслото със старото казанче пак ще стане на нищо :confused:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ВНОС НА АВТОЧАСТИ , МАСЛА , КОНСУМАТИВИ И ОЕМ АКСЕСОАРИ ОТ ГЕРМАНИЯ
ПОРЪЧКА НА ОРИГИНАЛНИ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП . ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА ОЕМ ЧАСТИ

За БМВ форума до -50% от клиентска цена в зависимост от марката и групата
НЕПРЕСТАННИ АКЦИИ И ПРОМОЦИИ , ПОПЪЛВАНЕ НА НАЛИЧНОСТИ !
МОТО : КАЧЕСТВО , КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти : Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
- 0878637776 / 024707432
ОБЯВА 1
ОБЯВА 2
http://www.automotorparts.bg/
https://www.facebook.com/AUTO-MOTOR-PARTS-LTD-254327071279990/
E-mail : auto.motor.parts.group.ltd@abv.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-15,00 часа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 1.02.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: мел

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от dioniji » 25 Сеп 2009, 15:45

добре де,а не трябва ли да се обезвъздуши след това? Защото нали има някакъв винтил отгоре на релсата за дюзите?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от sobiss » 25 Сеп 2009, 17:26

:clap:
чудесна тема...от как съм открил форума крака ми не е стъпил в сервиз. Дано и за напред да е така :bchug:
Методи с поредна полезна тема, бравос :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3114
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМАта Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i
ML 400 CDI

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от ~Мишо~ » 25 Сеп 2009, 19:11

dioniji написа:добре де,а не трябва ли да се обезвъздуши след това? Защото нали има някакъв винтил отгоре на релсата за дюзите?

Нещо се бъркаш , прегледай снимките...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2069
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от (bubsa) » 25 Сеп 2009, 19:55

Само искам да добавя,че казанчето се сменя задължително след смяна на маслото,защото новото масло разгражда гняста събирана с години в него и тя попада в помпата...оттам на татъка само главоболия.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от metodi80 » 25 Сеп 2009, 20:11

неделчо янев написа:Към колегата с темата .И аз като тебе сменях маслото като откачих маркучите доло от помата без да свалям казанчето.Но е голяма цапотия по този начин мисля че,има и по лесен и чист като се развие една пропка на самата помпа най отдолу и маслото би трябвало да изстече напълно.Не е лошо и да се завърта волана през това време.Ако е много мръсно казанчето може да се свали и да се почисти с коресилин и т. н.Трябва да се внимава да не се развали резбата на самата помпа зашото корпуса и е алуминиев .


Значи ето една тема в която е показана смяната на хидравлично масло , но на М-ка:
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=140947
На една от снимките ясно се вижда , че хидравличната помпа има пробка. Само че на моята хидравлична помпа (двигател М43) точно там няма таква пробка , даже измих помпата хубаво от мръсотията , за да намеря пробка ,но така и не отрких . Ако някой зне каде е пробката на помпата нека сподели , само дето аз доста лежах под колата , взирайки се в помпата ...ама така и не открих пробка !!! Принципно не е възможно система в която се налива някаква течност да няма отточен канал - пробка , но знае ли човек ....
По въпроса за въртенето на волана.... не знам защо го споменаваш това , вероятно не си изчел цялата тема , но аз съм казал , че волана се върти и то на няколко етапа от процедурата , а не само ведънж ....
Чистенето на казначето от вътре е загубена кауза , както и други колеги споделиха след време (ако не и веднага ,маслото пак става черно , с каквото и да се мие и чисти ). Аз говорех за чистене от вън , за да се види дали има пукнатини , а иначе най -добре е наистина да се смени... моето е сравнително ново (на 1 година) за това маслото стои бистро иначе гаранция ще почернее почти веднага (ако казанчето беше старо).На един приятел сменяхме масло на хидравликата и почистихме казначето с бензин , след което наляхме новата течност и преди да запалиме двигателя , маслото стоеше бистро , когато запалихме обаче , се разпени и след това почерня - буквално веднага .... Така че , правете си изводи ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от fedoracore » 25 Сеп 2009, 20:35

колега ,бих те помолил да снимаш маслото пак след 2-3 дена
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от metodi80 » 25 Сеп 2009, 23:26

fedoracore написа:колега ,бих те помолил да снимаш маслото пак след 2-3 дена


Принципно не е проблем , ще споделя ако видя че маслото потъмнява . Но предполагам, че ще е бистро (както казах казанчето е на 1 година... ) Те казанчетата на тия коли в повечето случай са оригиналните и карат по толкова години , че моето ли да е за смяна , дето е на една година (няма и толко ...).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 11.06.2008
Пол: Мъж
Кара: М-43Б-18,318i

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от emes691 » 26 Сеп 2009, 6:57

Браво,Мето.Обаче капацитета на системата 1л,100мл,останалото масло около 400мл е в рейката,от там няма източване,и от там след това маслото се смесва при работа,не е от казанчето както казват повечето.Аз мойто масло съм го сменял поне пет пъти,и чак тогава стана бистро маслото,но трябва да се изхвърля ново масло демек.Но за 10лв бутилка си заслужава човек да хвърли 3,4 бутилки,плюс това на самата капачка отстрани има отдушник,снимай го и си допълни темата за всички които не знаят,и пак поздравления. :clap:


Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 IS
Мечтае да кара: M-power 3.2

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от CASIO » 26 Сеп 2009, 8:17

Колеги ами случайно ако маслото в казанчето е на чертата на максимума
има ли някакъв проблем ?
Господи пази ме от модератора "Mamouk" той е исатински звяр,пребива и наказва хора който не познава !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Смяна на хидравлично масло на кормилна система.

Мнение от metodi80 » 26 Сеп 2009, 9:12

emes691 написа:Браво,Мето.Обаче капацитета на системата 1л,100мл,останалото масло около 400мл е в рейката,от там няма източване,и от там след това маслото се смесва при работа,не е от казанчето както казват повечето.Аз мойто масло съм го сменял поне пет пъти,и чак тогава стана бистро маслото,но трябва да се изхвърля ново масло демек.Но за 10лв бутилка си заслужава човек да хвърли 3,4 бутилки,плюс това на самата капачка отстрани има отдушник,снимай го и си допълни темата за всички които не знаят,и пак поздравления. :clap:


:yes: Да ти кажа честно това не го знаех ... За капацитета на системата говоря. Търсих информация и в аутодата и в нета , но никъде не намерих ясно да се казва колко е вместимостта на системата. Иначе наистина има логика в това, което казваш , защото ако наистина почерняването на маслото се дължеше на самото казанче и по точно на боклуците в цедката , то още при наливането на течността тя щеше да почернее , а маслото обикновено почернява след като заработи двигателя , демек след като се завърти в системата и се смеси със старото масло (което както ти казваш е около 400мл). Щото 700 мл ново масло едва ли може да почернее само от боклуците в цедката , то си трябва стабилно количество от старото масло (черно) , че да потъмнее новото масло ... Това е отговора на проблема , прав си колега :yes: А за отдушника на капачката мисля , че всички са на ясно ( или ако не са ще кажа , че на капачката от страни има една малка дупчица, тя служи за да се изравнява налягането в системата (от нея излиза въздух ако има , демек системата се обезвъздушава от там. Тоест дори да не направите обезвъздушаване на системата с отворена капачка , то от там системата ще се обезвъздуши ...). До тук мисля , че "разнищихме" хидравликата , остава само да разбереме дали има пробка хидравликата на М43 ... :mhihi:

CASIO написа:Колеги ами случайно ако маслото в казанчето е на чертата на максимума
има ли някакъв проблем ?
Ако е точно на чертата няма проблем , ама аз не виждам какво се тормозиш , вземи една спринцовка и дръпни малко от количеството в казанчето и готово :winky: .

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook