Koнтролния модул на ел. стъкла

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 16 Авг 2007, 1:11

BMWm5 написа:последен мн важен за мен въпрос на пин 17 пре4и ли "+" да е постоянен само при вклиу4ена аларма?


Разбира се че пре4и.Може да си изгориш машинките на стъклата,че не на всички врати има ограничение по ток.Може да провериш.Аз също нямам на всички,а само на шофъорската.Като застанеш до вратата и като се затвори до горе стъклото се заслушаи като продалжиш да натискаш копа не тряя се чува от вътре все едно мотора върти.Тря се чува нещо като реленце как щрака.М/у другото може да нямаш такъв комфорт модул.И аз съм ги пробвал всичките жици подред и с + и с - и нищо ;)


Аватар
Мнения: 876
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: Пловдивчанче
Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
Мечтае да кара: м6

Мнение от BMWm5 » 16 Авг 2007, 1:42

Don_Mandragon написа:
BMWm5 написа:последен мн важен за мен въпрос на пин 17 пре4и ли "+" да е постоянен само при вклиу4ена аларма?


Разбира се че пре4и.Може да си изгориш машинките на стъклата,че не на всички врати има ограничение по ток.Може да провериш.Аз също нямам на всички,а само на шофъорската.Като застанеш до вратата и като се затвори до горе стъклото се заслушаи като продалжиш да натискаш копа не тряя се чува от вътре все едно мотора върти.Тря се чува нещо като реленце как щрака.М/у другото може да нямаш такъв комфорт модул.И аз съм ги пробвал всичките жици подред и с + и с - и нищо ;)


хаха неска цел ден това сам правил ... зна4и имам го малумния конфорт модул (кат задърйи6 коп4ето и го пусне6 се дига дйама автомати4но до горе) това е мн елемнтарно като натисне6 по силно коп4ето цъка о6те един път.. така се подава инпълс в обратната посока и джама се дига сам без да задържа6 .....

а моя проблем го ре6их по следния на4ин то на пин 17 трябдало да се задържи "+"около 5 6сек докато се приберат стъклата (при първона4ално подаване се заклиу4ват втатите и след около 2 3 сек запо4ват да се дигат и стъклата (за това се обърках)) та.. алрмата ми има 2 изхода за 6ок дат4ик и единия ми е свободен при задеисване на алармата на краиното кра4е се подава + (които е постоянен при он аларм) и аз го свързах за пин 17 след като се дигнат стъклата има релета които исклиу4ват за да не оксъват моторите (при положение 4е няма товар не мисля 4е има проблем + да е постоянно но за напред мисля да го направя с реле време 0-10 сек) единствения бъг които се полу4и е 4е при вклиу4ена аларма стъклата не могат да се свалят но нз кои 6те седи вътре да гисваля пр положение 4е е заклиу4ено

Пожелавам оспех на следва6тите които 6те правят тази екстра да работи ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 16 Авг 2007, 10:46

BMWm5 написа:хаха неска цел ден това сам правил ... зна4и имам го малумния конфорт модул (кат задърйи6 коп4ето и го пусне6 се дига дйама автомати4но до горе) това е мн елемнтарно като натисне6 по силно коп4ето цъка о6те един път.. така се подава инпълс в обратната посока и джама се дига сам без да задържа6 .....


хубу ама аз тая екстра я имам само на шофъорската врата и само там има реле което ограничва по ток.Така че дори и да имам комфорт модул(а аз нямам) то той ще ми вдига изглежда саМО прозореца на шофиорската врата ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 22.09.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: ///M Sport Edition

Мнение от deemov » 28 Май 2008, 18:43

Wizard написа:Няма никакъв проблем да напрвиш така, че алармата да ти затваря стъклата при включване, но няма да стане само с програмирането на дългия импулс /стандартната дължина на импулса който алармата подава на централното на колата е 0.7 секунди, а дулгия който ти трябва на теб е 20 сек. Виж в описанието на алармата как се програмира да е толкова./ Трябва да стигнеш до модула за управление на централното и стъклата, /намира се зад жабката - черен с три букси на него/
Изображение
след това откачаш жълтата букса и иа разглобяваш - ще видиш че pin-овете са номерирани, а на теб ти трябва 17тия, най вероятно няма да има кабелче на него така че ще трябва да сложиш. Когато подадеш и задържиш "+" на този pin стъклата започват да се затварят /тук връзваш заключващия импулс от алармата/.
Много хора не знаят но BMW поддържа двойно заключване на вратите, така че да не могат да се отворят с нищо освен с централното, а ти така и така ще разглобяваш там можеш да си вържеш и него - просто трябва заключващия импулс да го подадеш и на бяло/червения кабел. Абе най-добре отрежи управлението на централното от алармата където са ти го вързали и връзваш заключването на бяло/червения и на 17 pin /като ги разделяш с диоди/, а отключването на червено/синия.
Успех!


:help: Къде се намират бяло/червения и червено/синия на тази букса някъде ли ? И за централното имам още по два кабела тях на маса и на + ли да ги закача ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 29 Май 2008, 0:18

Виж тва нещо е голяма игра4ка.По добре я закараи на някои който монтира ако не можеш да се справиш.Най-гадната работа с алармата е централното тъй като то се управляжа с + и трябва тия двете релета на общия да подадеш един + и тогава едното реле да е за заключване а другото за отключване.Като на едното се връзва NC когато алармата е изключена и тря и вратите са отклю4ени.И като заключиш с дистанционното тва реле става ве4е NO,a другото става NC и се заключва.За да седи колата или отклю4ена или заключена тряя постоянно да има един + на някои от тия двата кабела на модула !!!! Иии тук вече идва проблема.За да свържеш централното към релетата на алармата тряя си отрежеш кабелите за бутона за заклю4ване на шофиорската врата за да се заключва от алармата.Ако не се отрежат коп4ето дава постоянен + на блока и в тоя момент примерно искаш да заключваш и пробваш с дистанционното но не става нищо щото има един + от копа и втори даваш от едно от релетата и модула се чуди какво да прави с два + и не прави нищо.Ако не искаш да ти се заключват вси4ки врати с ключ едновременно режи и връзваи.Ако искаш да ти работи И централното без алармата и аларма с ценралното, т.е. и двете тряя се направи допълнителна схема с 2 релета (както съм направил на моита) и с тях единия + винаги отпада при поява на другия :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: Стара Загора/София
Кара: M40B18 '93

Мнение от Don_Mandragon » 29 Май 2008, 0:28

Иии от сега да те предупредя, за да не си запалиш модула!!! Не на всички Е36-ци им съвпадат цветовете на кабелите тъи 4е тряя да ги намериш кои са двата кабела за заключване и отключване!!!!

Моя единия беше бял с кафяв а др не се сештам ма маи не бе6е 4ервен със синя лента.Ааа друго.... общите кабели на релетата се връзват на + щото централното се командва с + ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 17 Авг 2008, 19:19

Тъкмо направих играта и поправих пораженията от т.нар. "Майстор алармаджия". Всичко работи перфектно. Всички пинове очакват плюсов сигнал.

Буксата е: X13253 (Жълтата, както колегата е писал)
17ти пин чака дълъг сигнал (това е за да вдигне стъклата)- при мен е синьо черен кабел, по схемата е бяло-червен със жълто
13ти пин - заключване - Бяло червен
4ти пин - отключване - синьо червен със жълто.

Много е важно да не се обърка 4ти пин със 7ми. Колегата Wizard е писал, че отключването е на червено/синия при него, но при мен червено синия е 7ми пин (а и на буксата 4 и 7 са написани почти еднакво). Според схемите на моята. 7ми пин очаква "Crash Signal". Това е при катастрофа, да не дава Господ, да отключи вратите, но не се знае какви други последствия има там, аз не посмях да пробвам какво става :)

Ако някой иска да си сложи бутон за заключване на вратите (в движение и т.н.), връзва се бутона на 19ти пин. В този случай капачката на резервоара е отключена, докато вратите са заключени. Очаква единичен сигнал. Т.е. + първи път, заключва, + повторно - отключва.

Успех на другите мераклии.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 29.07.2008

Мнение от ghetto vet » 17 Авг 2008, 21:02

извинявям се на колегата че му използвам темата.искам да попитам всичкили е36 имат тая функция дето при запален двигател като включиш на скорост се заключват вратите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 17 Авг 2008, 21:05

Това е по-скоро функция на алармата. Няма общо с включването на скорост. По-скоро 5 сек. след палене на двигателя например. Или поне аз не знам за такава функция на комфорт модула.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 28.07.2008
Пол: Мъж
Кара: E90 320d M Sport

Мнение от DaDurty » 13 Сеп 2008, 0:20

изчетох всичко, но не можах да се натъкна на вариант дали е възможно(понеже аз нямам аларма, а всички джамове са ми ел. модела ми е 97г.) към този въпросен 17-ти пин който очаква дълъг импулс, да му се подаде от централното или де да знам от какво, без да се слагам неква аларма и да ми виси досадно дистанционно на ключовете, а само когато заключа от ключа например централното да подава този импулс и да се вдигат ако има отворени прозорци :?: :roll: :!: :?:
We're Going In Hell For This And You're All Coming With Us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 13 Сеп 2008, 0:29

:) Tрудна задачка даваш.
Просто трябва да намериш отнякъде някакъв източник, който подава + сигнал за поне 8 секунди (за толкова при мен вдига стъклата) и после спира да подава + сигнал.

Ако не е аларма, не знам друг такъв източник. Ампеража е много слаб. Не ти трябва силов източник. Можеш да си вържеш някакъв таймер, който да пуска + при заключване и после да прекъсва веригата след 10 секунди, няма да е проблем, но идея си нямам откъде ще намериш такъв модул и как ще се инсталира.

Аз по този повод си купих от големия ключ с бутоните за Е36 и сега си планирам малка модификация да си инсталирам дистанционното в ключа и да приключа с простотиите по токовете. Гадна занимавка са и искат много внимание.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 28.07.2008
Пол: Мъж
Кара: E90 320d M Sport

Мнение от DaDurty » 13 Сеп 2008, 0:40

ммм да наистина, май няма от каде да е този импулс... явно ще си търся аларма с дистанционно тип ключ, който се отваря като на новите коли :mhihi: тъкмо ще ходя по улицата и ще си играя с него да ме виждат всички :lol: имах желание но... :roll: ще поживеем ще видим :!:
We're Going In Hell For This And You're All Coming With Us


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 21 Окт 2008, 16:45

Темата е малко старичка но искам да попитам при варянт в които нямам комфорт модул имам някяакъв модул за централното само и оригинална аларма

модула е:
ZV-Modul 12V
BMW 61.35-1387951
55892110
Version 2


Номера на алармата е: 82119400859


Има ли начин да си вържа аармата да ми заключва вратите ? За да си ползвам дистанционното, че ми е писнало с ключа да си отварям колата и отделно да си гася с дистанционното алармата :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 16.04.2010

Re:

Мнение от gabol » 20 Юни 2010, 15:39

Don_Mandragon написа:Виж тва нещо е голяма игра4ка.По добре я закараи на някои който монтира ако не можеш да се справиш.Най-гадната работа с алармата е централното тъй като то се управляжа с + и трябва тия двете релета на общия да подадеш един + и тогава едното реле да е за заключване а другото за отключване.Като на едното се връзва NC когато алармата е изключена и тря и вратите са отклю4ени.И като заключиш с дистанционното тва реле става ве4е NO,a другото става NC и се заключва.За да седи колата или отклю4ена или заключена тряя постоянно да има един + на някои от тия двата кабела на модула !!!! Иии тук вече идва проблема.За да свържеш централното към релетата на алармата тряя си отрежеш кабелите за бутона за заклю4ване на шофиорската врата за да се заключва от алармата.Ако не се отрежат коп4ето дава постоянен + на блока и в тоя момент примерно искаш да заключваш и пробваш с дистанционното но не става нищо щото има един + от копа и втори даваш от едно от релетата и модула се чуди какво да прави с два + и не прави нищо.Ако не искаш да ти се заключват вси4ки врати с ключ едновременно режи и връзваи.Ако искаш да ти работи И централното без алармата и аларма с ценралното, т.е. и двете тряя се направи допълнителна схема с 2 релета (както съм направил на моита) и с тях единия + винаги отпада при поява на другия :)



Колега аз си вързах алармата по следния начин, сигнала от заключването го подадох на 17ти пин от въпросната букса, а на отключването на 4ти пин, като релетата от алармата са вързани както колега спомена по горе,. Не се наложи да прекъсвам бутона за заключването за да ми работи централното. Колата е комби 1996 318. Между другото стана съвсем случаино това откритие. Само незнам къде да вържа сигнала от бутоните на вратите, защото сега колата ми не пищи като отворя някоя врата. Ако някои има идеи как става да казва.


Поздрави Владислав
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 320i Touring

Re: ???? koнтролния модул на ел. джамовете ???

Мнение от bruter » 21 Юли 2010, 20:26

Колеги имам едно въпросче. Ще пробвам утре да накарам алармата да ми затваря и прозорците и двойното заключване? Самата аларма има функция (изход за управление на ел стъкла). Има и функция дълго време за заключване (15 сек и 30 сек). Как е подобре да вържа?
Вариант 1:
връзвам изхода за заключване с опция (дълго време за заклюване примерно 15 сек). Пускам едно кабелче от алармата до комфорт модула пин 17 и пин 13 и ги разделям с диоди. Пускам още едно кабелче от алармата до комфорт модула за отключването на пин 4.
Вариант 2:
Пускам едно каблече от изхода за управление на ел. стъкла на алармата до пин 17 на комфорт модула. Отделно си пускам каблече от заключване и отключване на алармата до комфорт модула на пин 13 и пин 4.
Според вас кой вариант е най-удачен?
Човек се учи докато е прост.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook