шум в повдигачи след смяна на масло - решението

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 08 Юни 2009, 23:28

Днес открих къде е клапана, ама не е там където мислех, а стои хоризонтално вътре в корпуса на филтъра под самия елемент, но по скоро проблема не е в него. Относно чукането поне при мен си е точно повдигачи, защото навремето заради същото чукане ги смених и проблема се реши, ама защо се появи пак след около 5-6000 км., е това не ми е ясно, а иначе вал, кобилици, лагерни шийки на вала са като нови. Абе ще отворя пак повдигачите да ги огледам и ще ги промия все пак, но ще стане в края на седмицата и задължително ще пиша какво е станало.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 09 Юни 2009, 12:12

А все пак смени ли маслото?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 09 Юни 2009, 23:13

Маслото го смених, ама без полза, така че напразно оплюхме кастрола, все пак с него карам 3-та смяна вече и досега не съм имал проблеми. А иначе днес свалих повдигачите и ги промих и за момента проблема е решен, между другото в сайта на Проспийд видях че предлагат добавка специално за повдигачи и разговарях с тях и доста я похвалиха, но все пак им е за продаване та ако някой я е пробвал нека сподели. Производителя е Bradhl ако правилно съм го написал, не ми се търси сега.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 09 Юни 2009, 23:20

michev написа:Маслото го смених, ама без полза, така че напразно оплюхме кастрола, все пак с него карам 3-та смяна вече и досега не съм имал проблеми. А иначе днес свалих повдигачите и ги промих и за момента проблема е решен, между другото в сайта на Проспийд видях че предлагат добавка специално за повдигачи и разговарях с тях и доста я похвалиха, но все пак им е за продаване та ако някой я е пробвал нека сподели. Производителя е Bradhl ако правилно съм го написал, не ми се търси сега.


тоест сега какво стана в крайна сметка, след като проми повдигачите тропат ли още при старт на студено/топло ? Кво стана с почукването м/у 1000-1700 оборота ? Дай малко повече инфо както точно ги проми и всъщност тези новите каква марка сa дето си ги слагал ?
Изображение

Emotionally Unstable
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 22.02.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Convertible

Мнение от Бибо » 10 Юни 2009, 8:20

michev написа:доста я похвалиха, но все пак им е за продаване та ако някой я е пробвал нека сподели. Производителя е Bradhl ако правилно съм го написал


Всъщност марката е BARDAHL-Добавка за хидр. повдигачи(22,50лв/бр.), преди триста километра сложих такава, че ми се обади един от повдигачите. Има ефект, на студен двигател вече не чука въпросния повдигач.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 11.06.2008
Пол: Мъж
Кара: М-43Б-18,318i

Мнение от emes691 » 10 Юни 2009, 10:16

[quote="michev"]Днес открих къде е клапана, ама не е там където мислех, а стои хоризонтално вътре в корпуса на филтъра под самия елемент, но по скоро проблема не е в него. Относно чукането поне при мен си е точно повдигачи, защото навремето заради същото чукане ги смених и проблема се реши, ама защо се появи пак след около 5-6000 км., е това не ми е ясно, а иначе вал, кобилици, лагерни шийки на вала са като нови. Абе ще отворя пак повдигачите да ги огледам и ще ги промия все пак, но ще стане в края на седмицата и задължително ще пиша какво е станало.Според мен,имаш запушена някоя маслена магистрала,от там вече не пълни достатъчно,демек губиш хидравликата на повдигачите.Ами след около 5-6000хл се обадят пак ?????какво правим.Щом като пречукват е от маслото,ако са били замърсени преди промиването няма какво да говорим...масло менте или просто мини на по голям вискозитет,защото сега няма да чукат....маслото е ново,но след 5-6000 ще започнат,от там тово говори че качествата на маслото са заминали и ако го смениш пак ще спрат чукат.Относно добавките,направо не ги слагай,помагат на повдигачите,но изпилват клапаните,и мотора после започва да преклопва,тогава вече трябва да караш само с добавки.Гарантирам ти 50000км,после ще търсиш мотор.Но колата си е твоя все пак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 10 Юни 2009, 10:25

emes691 написа:Според мен,имаш запушена някоя маслена магистрала,от там вече не пълни достатъчно,демек губиш хидравликата на повдигачите.Ами след около 5-6000хл се обадят пак ?????какво правим.Щом като пречукват е от маслото,ако са били замърсени преди промиването няма какво да говорим...масло менте или просто мини на по голям вискозитет,защото сега няма да чукат....маслото е ново,но след 5-6000 ще започнат,от там тово говори че качествата на маслото са заминали и ако го смениш пак ще спрат чукат.Относно добавките,направо не ги слагай,помагат на повдигачите,но изпилват клапаните,и мотора после започва да преклопва,тогава вече трябва да караш само с добавки.Гарантирам ти 50000км,после ще търсиш мотор.Но колата си е твоя все пак.


и как пък сега маслена магистрала ? Нали каzа човека zе като е сменил повдигачите респективно после като ги е почистил и проблема се е решил........
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 11.06.2008
Пол: Мъж
Кара: М-43Б-18,318i

Мнение от emes691 » 10 Юни 2009, 11:01

BiTurbo написа:
emes691 написа:Според мен,имаш запушена някоя маслена магистрала,от там вече не пълни достатъчно,демек губиш хидравликата на повдигачите.Ами след около 5-6000хл се обадят пак ?????какво правим.Щом като пречукват е от маслото,ако са били замърсени преди промиването няма какво да говорим...масло менте или просто мини на по голям вискозитет,защото сега няма да чукат....маслото е ново,но след 5-6000 ще започнат,от там тово говори че качествата на маслото са заминали и ако го смениш пак ще спрат чукат.Относно добавките,направо не ги слагай,помагат на повдигачите,но изпилват клапаните,и мотора после започва да преклопва,тогава вече трябва да караш само с добавки.Гарантирам ти 50000км,после ще търсиш мотор.Но колата си е твоя все пак.


и как пък сега маслена магистрала ? Нали каzа човека zе като е сменил повдигачите респективно после като ги е почистил и проблема се е решил........
Еми,незнам дали е магистрала,просто предполагам.Исках да кажа че,след като се замърсяват значи е от маслото.След 5-6000хл,пак ли ще ги чисти ?Тези неща не са консуматив че за 5-6000хл да се чистят и сменят.Всеки мотор е различно износен,така че си мисля че 10w40 не е маслото за него.Аз мойто го пробвах с 5w40,но си прецъкваха,след като го смених всичко утихна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 10 Юни 2009, 23:20

Повдигачите се промиват като първо на менгеме се свиват внимателно и се изкарва маслото от тях, след това със спринцовка вкарвам ацетон във всеки и няколко пъти го свивам и отпускам, после пак ацетон и накрая ги накисвам в бензин, като ги припомпвам пак, но вече потопени в бензина. Сони говори за разглобяване изцяло, но до там не смея да ги пилея. При монтажа на колата не е нужно да се пълнят с масло предварително, а само им капвам 2-3 капки в отвора. При мен след промивката проблема се реши и нямам причукване нито на студен, нито на топъл мотор. Цялата операция отнема не повече от час и не са нужни приспособления, но за човек, който знае какво прави. Да не забравя да спомена че е задължително да се продуха тръбичката над кобилиците. За запушени магистрали не може да се говори въобще, не ми се пише сега, мога да обясня детайлно, но на лични ако някой има желание, по принцип от мой личен опит повдигачи могат да чукат от износена маслена помпа, запушен частично смукател /между другото често срещано явление/, задържал механично или от боклук редукционен клапан на помпата, или счупена пружина на същия клапан, износени лагери на колянов и разпределителен вал. А относно добавките за масло, ако са качествени не повреждат мотора, виж ако са сложени на мотор покойник, който само на тях се крепи да походи още малко, то е ясно че бързо ще умре. Между другото като информация, ако е полезна за някого - повдигачите на М43 са същите като на М40. Ако мога да бъда полезен тел. 0898547113 Николай :D
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Мнение от Chapai » 11 Юни 2009, 6:40

Благодаря. Смятам, че е полезно...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 11 Юни 2009, 14:55

michev написа:Повдигачите се промиват като първо на менгеме се свиват внимателно и се изкарва маслото от тях, след това със спринцовка вкарвам ацетон във всеки и няколко пъти го свивам и отпускам, после пак ацетон и накрая ги накисвам в бензин, като ги припомпвам пак, но вече потопени в бензина. Сони говори за разглобяване изцяло, но до там не смея да ги пилея. При монтажа на колата не е нужно да се пълнят с масло предварително, а само им капвам 2-3 капки в отвора. При мен след промивката проблема се реши и нямам причукване нито на студен, нито на топъл мотор. Цялата операция отнема не повече от час и не са нужни приспособления, но за човек, който знае какво прави. Да не забравя да спомена че е задължително да се продуха тръбичката над кобилиците. За запушени магистрали не може да се говори въобще, не ми се пише сега, мога да обясня детайлно, но на лични ако някой има желание, по принцип от мой личен опит повдигачи могат да чукат от износена маслена помпа, запушен частично смукател /между другото често срещано явление/, задържал механично или от боклук редукционен клапан на помпата, или счупена пружина на същия клапан, износени лагери на колянов и разпределителен вал. А относно добавките за масло, ако са качествени не повреждат мотора, виж ако са сложени на мотор покойник, който само на тях се крепи да походи още малко, то е ясно че бързо ще умре. Между другото като информация, ако е полезна за някого - повдигачите на М43 са същите като на М40. Ако мога да бъда полезен тел. 0898547113 Николай :D


С такова промиване нищо не праиш, вадиш само това дето е вътре, а не нагара. Не се ли разглоби повдигача не става, още повече като го разглобиш, виждаш дали е наранен и отвътре, да не говорим, че има повдигачи които блокират от зрънце по стените. Ето ти малко снимки, на процедурата, за цяла тема нямам ни желание, ни време, така, еч по-натам ще е ецялата тема. И още нещо, повдигач а и квото и да е се мие най-добре с аерозолен спрей, имат голямо съдържание на метанол, той чисти. Спрей за обезмасляване на спирачни дискове, откакто ми го показаха само с такова работя, уникално е.
От тук нататък има малко снимки
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11484202

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 11 Юни 2009, 20:35

Сони, на снимките са повдигачи за М50, по този начин ли се пилеят и на М43 :?:
only rear wheel drive


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 11 Юни 2009, 23:43

michev написа:Сони, на снимките са повдигачи за М50, по този начин ли се пилеят и на М43 :?:


да от М50 са тези, на М43 не съм отварял, ама немец го е правил, а немеца е тъп и прилага една и съща схема за всичко, така че предполагам, че схемата е същата. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 12 Юни 2009, 21:07

:D благодаря
only rear wheel drive

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 18.05.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: Astra j 1.4 t

Мнение от b.bonev » 14 Юни 2009, 0:20

Колегата "emes691", ти даде добра идея. Пробвай със масло полу-синтетика 15W40, но щом за сега си закрепил положението, карай смело.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook