Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Понеже все остава нещо неясно и спорим за глупости , ето как се сменя.Моторът е М43 , но смяната и на другите е аналогична.
1.Свалят се двата пистови ремъка , на климатика (ако има) и другия.
2.Законтря се маховика , може да стане на две места - най-добре е с този инструмент
на блока под стартера , или по този начинпрез гуменото капаче до картера.
3.Със спрей за развиване се напръсква главата на болта.
4.Докато действа спрея се развива шайбата на водната помпа (това на М43 , на другите мотори незнам дали пречи) , без да се сваля виското.
5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).Камъка беше 22 , трябва и сериозно рамо , тъй като болта е завит над 100Nm (справка BMW Tightening Torques).Понякога преди да ги завият ги мажат със специално лепило и тогава развивнето е почти невъзможно .
това е вече свалената шайба , преглежда се внимателно втулката на шайбата която контактува с семерината
№6 е на схемата , и ако е износена както тук (светлия пръстен който личи)
се подменя с нова.Ако не се направи това - скоро протича пак .
6.Старата семерина се изважда с отвертка
Така изглежда леглото
7.Новата семерина се смазва по периферията с масло и като се внимава да върви равномерно от всички краища се набива в леглото с леко усилие.
готов вид
8.Смазва се втулката на шайбата , поставя се внимателно и се стяга по предписание.
9.Завива се шайбата на водната помпа.
10.Поставят се ремъците.
11. Сваля се контрата от маховика
Това е цялата операция , ако съм пропуснал нещо - поправете ме да го добавя . За развиването искам да кажа , ако усилието е много голямо по-добре да се пробва с пневматичен винтоверт , защото ако успеете да скъсате болта...
1.Свалят се двата пистови ремъка , на климатика (ако има) и другия.
2.Законтря се маховика , може да стане на две места - най-добре е с този инструмент
на блока под стартера , или по този начинпрез гуменото капаче до картера.
3.Със спрей за развиване се напръсква главата на болта.
4.Докато действа спрея се развива шайбата на водната помпа (това на М43 , на другите мотори незнам дали пречи) , без да се сваля виското.
5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).Камъка беше 22 , трябва и сериозно рамо , тъй като болта е завит над 100Nm (справка BMW Tightening Torques).Понякога преди да ги завият ги мажат със специално лепило и тогава развивнето е почти невъзможно .
това е вече свалената шайба , преглежда се внимателно втулката на шайбата която контактува с семерината
№6 е на схемата , и ако е износена както тук (светлия пръстен който личи)
се подменя с нова.Ако не се направи това - скоро протича пак .
6.Старата семерина се изважда с отвертка
Така изглежда леглото
7.Новата семерина се смазва по периферията с масло и като се внимава да върви равномерно от всички краища се набива в леглото с леко усилие.
готов вид
8.Смазва се втулката на шайбата , поставя се внимателно и се стяга по предписание.
9.Завива се шайбата на водната помпа.
10.Поставят се ремъците.
11. Сваля се контрата от маховика
Това е цялата операция , ако съм пропуснал нещо - поправете ме да го добавя . За развиването искам да кажа , ако усилието е много голямо по-добре да се пробва с пневматичен винтоверт , защото ако успеете да скъсате болта...
Последна промяна ~Мишо~ на 04 Юли 2011, 17:13, променена общо 4 пъти
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
bmw325tds написа:Много добра тема.
И на мен ми предстои смяна на този семеринг.
Интересуват ме няколко неща:
1) 5.Развива се болта обратно на часовниковата стрелка (обратно на въртене на вала).
Това означава, че болта не се самозатяга. Така ли е?
2) Възможно ли е да ми "избяга" центровката при смяната на семеринга?
3) Някой знае ли точният номер на сермеринга при двигател М51?
4) Необходимо ли е да източвам маслото преди да махна семеринга?
1) Да с нормална резба е болта.
2) Не
3) 48x65x10 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ming_case/
4) Не се източва маслото.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- yuzie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
- lukaviq
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 22.02.2010
- Местоположение: София, Дружба
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Имам следните въпроси:
с колко стегна централния болт после, защото му дават 410nm +/-20nm (това е за 6 цилиндровите, за 4 е ~300nm май). Само с щифта ли блокира маховика при стягането.
смени ли централния болт с нов, защото производителя препоръчва смяната му с при всяко сваляне, защото се разтяга?
какъв семеринг използва, оригинален или друг със същите размери?
с колко стегна централния болт после, защото му дават 410nm +/-20nm (това е за 6 цилиндровите, за 4 е ~300nm май). Само с щифта ли блокира маховика при стягането.
смени ли централния болт с нов, защото производителя препоръчва смяната му с при всяко сваляне, защото се разтяга?
какъв семеринг използва, оригинален или друг със същите размери?
quattro ist fur sissies...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
lukaviq написа:......
За М43 дават да се стяга на 330Nm,не помня на колко го стегнах аз (предполагам по-малко). Болта е М16х1,5 и прецених че няма нужда да го сменям . Вала беше блокиран само с щифта. Семерината е от Дару,но новата е с L-профил за разлика от старата,мисля не е фатално от къде ще се вземе...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- joreto_88
- младши ентусиаст
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
А аз мога да добавя, че ако нямате заключващия инструмент за маховика може да хвенете някой приятел, съсед или първия срещнат на улицата, да вкара 5-та предавка и да напомпа яко на спирачките и да задържи докато разхлабите болта. Изпробвано при не една кола...
- 318_is
- Потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530i touring
- Мечтае да кара: E39 - М5
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Евала за Темата свърши ми чудесна работа за Щифта на маховика мога да ви подскажа че клапан става чудесно
- ___B___M___W___
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.04.2008
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
браво колега дано за напред да има повече такива теми!
- ///M BOSS
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 13.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
Re: Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Браво колега много полезна тема ще ние от полза
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани