Как да преминем от часовник към бордови компютър
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Борд = 50-100лв.
Датчик за външна температура евентуално = 20-30лв.
Монтаж = от 40лв.
Датчик за външна температура евентуално = 20-30лв.
Монтаж = от 40лв.
- danchoni.1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 23.02.2009
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: палава 16-ка
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
PeReZ написа:Борд = 50-100лв.
Датчик за външна температура евентуално = 20-30лв.
Монтаж = от 40лв.
колега аз малкия си го монтирах даже ти званях да те питам за кабела на дачика ама искам голям да сложа монтайа ме интересува колко е и дали ще работят всичките функци
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Аз ти написах кое горе-долу колко върви.
Ако сложиш големия борд ще ти работят всички функции без чек-контрола (не е кой знае колко важна функция така че кво ти пука)...
Ако сложиш големия борд ще ти работят всички функции без чек-контрола (не е кой знае колко важна функция така че кво ти пука)...
- vesosi
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.
Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).
- vesosi
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
колега какво по точно за вентилацията?????Marsianec написа:vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.
Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
vesosi написа:колега какво по точно за вентилацията?????Marsianec написа:vesosi написа:Колеги знае ли някой за какво е 14 пин от бялата букса на големия борд понеже не е описан каде се връзва.
Мисля, че е за вентилацията в купето, защото се свързва с пин 8 от х1527 (синята букса на управлението на климатроника).
Това е функция на ОВС - независим контрол на вентилацията. Подробно е описана в "Наръчник на потребителя".
- vesosi
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 28.07.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318is
- Мечтае да кара: Boing 747
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Мерси за отговорите,но имам още едно въпросче.
На гонга постоянен плюс ли трябва да му се подаде или след подаване на контакт?
На гонга постоянен плюс ли трябва да му се подаде или след подаване на контакт?
- petar4aikata
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 12.12.2011
- Пол: Мъж
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
колега не мога да разбера пиновете на малкия борд какви цветове са,пиши ако можеш
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
колега, ако не можеш да се оправиш с това подробно описание, по-добре дай 5 лева на някой да ти го свърже, ако си от София пиши на лично
- русиабн
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 20.01.2012
- Местоположение: Банско
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
- Мечтае да кара: BMW
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги,
И аз искам да сложа малокият борд, но при мен аналоговият часовник беше на таблото, а там където стой по принцип има барче. Сложих си табло с оборотомер и сега увиснах без часовник, мислех да сложа аналоговият часовник ама за 10-20лв. разлика с малкият борд и допълнителна екстра отчитане на температура не си заслужава. Та питането ми е във връзка с това което е описал колегата:
Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:
Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
Като я нямам тази букса за аналоговият часовник какви жици трябва да се поставят в пиновете 16, 17 и 18 на буксата на малкият борд! за другите разбрах написано е добре. Благодаря предварително!!!!
И аз искам да сложа малокият борд, но при мен аналоговият часовник беше на таблото, а там където стой по принцип има барче. Сложих си табло с оборотомер и сега увиснах без часовник, мислех да сложа аналоговият часовник ама за 10-20лв. разлика с малкият борд и допълнителна екстра отчитане на температура не си заслужава. Та питането ми е във връзка с това което е описал колегата:
Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:
Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
Като я нямам тази букса за аналоговият часовник какви жици трябва да се поставят в пиновете 16, 17 и 18 на буксата на малкият борд! за другите разбрах написано е добре. Благодаря предварително!!!!
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
- русиабн
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 20.01.2012
- Местоположение: Банско
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
- Мечтае да кара: BMW
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги правя продължение на горната история с която се справих ама ТРЯБВА ЧЕТЕНЕ,
Първо искам да изразя своята голяма благодарност към всички знаещи и можещи колеги от форума, благодарение на които хора като мен /с желание/ могат да направят различни ъпгрейди по своите коли!!!
И при мен дойде времето да сложа малкият борд на колата, като и аз реших да споделя как го направих:
Поръчах си малкият борд от колега от форума, заедно с буксата която в ръководствата за ремонт на нашите БМВ-та е известна като x1070. След като пристигна борда първо разглобих черната букса за да опиша пиновете, тъй като в затворено положение трудно може да се разбере, кой кабел, на кой пин е, и надписах кабелите. Тъй като си мислех, че нямам буксата с трите пина от аналоговият часовник, с която връзването на малкият борд е най-лесно, доста почетох всички темите във форума свързани с борд компютрите и бях решил да го свързвам към буксите на таблото, както е описано, но като започнах да свалям барчетата под касетофона бях приятно изненадан, като най-отдолу видях че има оставена свободна букса от нашите приятели в БМВ завода, която много ми заприлича на тази която ми трябва и вярно беше тя. Та започнах по метода който е описал колегата в началото относно пинове 16, 17, 18. За пин 14 взех кабелчето от сидито което си седеше зад него, а на пин 12 възрах кабел който изкарах до двигателният отсек /към датчика за темп. на въздуха/ заедно с другите кабели под таблото с бушоните.
Всичко това до тук както е описано от колегата стана и борда тръгна, но останаха два пина 13 и 15 от общо 7-те с които дойде и в мен се пробуди чувство за перфекционизъм въпреки, че не знаех за какво служат, и реших да ги вържа както бе описано в темата за преминаване към големият борд т.е.
пин 13 от борда към пин 2 от синята букса на таблото, обозначена като x17 /свалих го предварително/
пин15 към пин 24 от синята букса
Честно казано не усетих каква е промяната, но сега всички кабели от буксата на борда са свързани.
Относно датчика за измерване на температурата поръчах го и него от колега от форума. Монтирах в левият въздуховод за охлаждане на спирачките, а относно вързването едният кабел вързах за този който бях писнал от купето, а другият вързах за маса /от лявата страна зад фара има място за това и сега всичко е ок
Калкулация на всичко което е необходимо:
1. Малък борд 15лв.
2. Датчик за измерване на температурата на въздуха 10лв. /оригиналният втора употреба/
3. 5 метра кабел 2х0.5-2,80лв
4. Ролка изолирблан-3лв и около 2-3 часа свободно време
Дано да съм бил полезен!!!!
А ето и малко снимки
Първо искам да изразя своята голяма благодарност към всички знаещи и можещи колеги от форума, благодарение на които хора като мен /с желание/ могат да направят различни ъпгрейди по своите коли!!!
И при мен дойде времето да сложа малкият борд на колата, като и аз реших да споделя как го направих:
Поръчах си малкият борд от колега от форума, заедно с буксата която в ръководствата за ремонт на нашите БМВ-та е известна като x1070. След като пристигна борда първо разглобих черната букса за да опиша пиновете, тъй като в затворено положение трудно може да се разбере, кой кабел, на кой пин е, и надписах кабелите. Тъй като си мислех, че нямам буксата с трите пина от аналоговият часовник, с която връзването на малкият борд е най-лесно, доста почетох всички темите във форума свързани с борд компютрите и бях решил да го свързвам към буксите на таблото, както е описано, но като започнах да свалям барчетата под касетофона бях приятно изненадан, като най-отдолу видях че има оставена свободна букса от нашите приятели в БМВ завода, която много ми заприлича на тази която ми трябва и вярно беше тя. Та започнах по метода който е описал колегата в началото относно пинове 16, 17, 18. За пин 14 взех кабелчето от сидито което си седеше зад него, а на пин 12 възрах кабел който изкарах до двигателният отсек /към датчика за темп. на въздуха/ заедно с другите кабели под таблото с бушоните.
Всичко това до тук както е описано от колегата стана и борда тръгна, но останаха два пина 13 и 15 от общо 7-те с които дойде и в мен се пробуди чувство за перфекционизъм въпреки, че не знаех за какво служат, и реших да ги вържа както бе описано в темата за преминаване към големият борд т.е.
пин 13 от борда към пин 2 от синята букса на таблото, обозначена като x17 /свалих го предварително/
пин15 към пин 24 от синята букса
Честно казано не усетих каква е промяната, но сега всички кабели от буксата на борда са свързани.
Относно датчика за измерване на температурата поръчах го и него от колега от форума. Монтирах в левият въздуховод за охлаждане на спирачките, а относно вързването едният кабел вързах за този който бях писнал от купето, а другият вързах за маса /от лявата страна зад фара има място за това и сега всичко е ок
Калкулация на всичко което е необходимо:
1. Малък борд 15лв.
2. Датчик за измерване на температурата на въздуха 10лв. /оригиналният втора употреба/
3. 5 метра кабел 2х0.5-2,80лв
4. Ролка изолирблан-3лв и около 2-3 часа свободно време
Дано да съм бил полезен!!!!
А ето и малко снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
- русиабн
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 20.01.2012
- Местоположение: Банско
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
- Мечтае да кара: BMW
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Още малко снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Искам да си изкажа благодарностите към колегата PeReZ за изчерпателната тема, всичко си е както го описва и монтажа днес ми беше доста лесен . Като съвет за някой мога да кажа, че за плюс на 14 пин когато е на първо положение ключът, взех от сиво-лилавия кабел от лостчето за чистачките, понеже до другите места ми беше доста по-труден достъпа. Ползвах оригиналния датчик, щракна си идеално във въздуховода.
- batpac
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 19.02.2009
- Местоположение: varna
- Кара: bmw 320+323
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
ама някак си не те ли дразни ,че борда ти свети на макс и не можеш да му регулираш осветлението ......заедно с останалите прибори на тъблото
ти си това което караш
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани