Как да преминем от часовник към бордови компютър

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 11.07.2009
Пол: Мъж
Кара: 318is

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Doviciozo » 15 Мар 2015, 13:03

Напънах я с отвирка и излезе, счупих еднд зъбче, но съм доволен от себеси.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1338
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от jakson » 01 Май 2015, 21:19

Здравейте колеги!От колега купих малък борд, а аз бях с часовник.Днес го вързах, но нямаше кръшка зад екрана с температурата и аз извадих от часовника и я сложих на празното място.Щом закачих борда, веднага светна екрана за температурата и не загасва.Говорих с човека от който го купих, но той казва че не си спомня... май и при него го правил този проблем...Аз се чудя дали съм объркал нещо при свързването или проблема е в борда? Много кабели останаха и не свързани
20150501_212314.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 23.07.2013
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от lumkata » 01 Окт 2015, 17:56

Здравейте колеги изчетох всичко по темата само,че мойта кола часовника и беше на таблото и нямам 3те кабела за часовник от кой кабели мога да ги взема 3те на часовника 2 като махнем масата.
Тоест пин 16 и 18 от борда към кои кабел на таблото примермо дс ги вържа иначе 17 е масата а за температурата и за 12в постоянен също знам.Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1455
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F30 335i

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от PeReZ » 01 Окт 2015, 18:16

Пише го в първото мнение:
PeReZ написа:Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).


С други думи:

Пин1 от часовника (червено-жълт) постоянни 12V --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника (кафяв) маса --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника (сиво-червен) Illumination --> пин16 на буксата на малкия борд

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 13.11.2014
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: BMW 320D F31

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Hussyi » 28 Мар 2016, 14:27

jhjkh.JPG
Какви са размерите на аналоговия часовник заедно с барчето
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.11.2015
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от skal4o » 19 Авг 2016, 14:18

Здравейте колеги имам един въпрост за температурата на малкият борд. Сложих го тръгна всичко точно, не намерих датчик и сложих два термистора един 5 и един 2.2 кило ома. Проблемът, е че темепературата е много не точна. Има ли някой идея защо се получава така? Дали нещо термисторите не са читави или е нещо друго...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от jorko7120 » 21 Апр 2017, 17:06

PeReZ написа:

Аналогов часовник към малкия борд

Ако в момента сте с аналоговия часовник, на негово място най-лесно ще сложите малкия борд. Ето и информацията как точно се прави тази инсталация:

Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).

Ето къде да ги свържете на малкия борд:

Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд

На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел, който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че можете да си изкарате този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.

На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, и го прекарваш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и там върви цял сноп кабели). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.
ЕДИТ: След като свържете температурния датчик (или термистора) задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай на борда ще му трябва половин час за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С (а вие ще започнете да си биете главата и да се чудите кое не сте свързали правилно).

*Подчертани с БОЛД са пиновете на черната букса на малкия борд.

Това е всичко.
Изключително лесно е.
Един малък борд + букса в БМВ форума са продава в рамките на 30-50 лв. в момента.
Датчика за температурата струва 44 лв. в Дарукар. Ако не ви се дават толкова, датчика при опелите (както може би и при доста други автомобили) е същия. За опел, нов струва 25 лв.
Ако и толкова не ви се дават българския вариант - "терморезистор (термистор)" 7-8 kOhm. В магазините (за електроника) рядко се срещат 7 или 8 килоомови термистори така че варианта е: един 5 килоомов свързан последнователно с един 2 килоомов термистор. Един термистор струва 50 стотинки така, че има как да изпробвате няколко варианта за да постигнете максимално точно показване на температурата.
Самия датчик за темп. (или термистор) трябва да го сложите на място където ще го духа въздушната струя, когато сте в движение - стандартното му място е левия въздуховод за спирачките (има си дупчица даже).


Успех!

Имам един въпрос. Имам малък борд с букса. Всичко е написано супер и свързването няма да е никакъв проблем. Към момента съм с часовника и с изненада разбрах че в десния въздуховод си има вързан оригинален датчик а до колкото разбрах от написаното се очаква да няма такъв . Въпросът ми е щом е там дава ли информация на нещо друго по колата и при това положение от къде ще е най удачно и по какъв начин да се вземе сигнал от него за да сработи борда .
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.04.2017

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от Ivailo82 » 25 Апр 2017, 17:16

Колеги да попитам от всякаква марка ли става да сложа датчик за температурата или само от бмв или опел прочетох че става?

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.04.2016
Пол: Мъж

Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър

Мнение от tanciora » 10 Сеп 2019, 21:12

Здравейте колеги
Преминах от чаковник към малък борд.Вързах го по популярната тема и схема и тръгна перфектно от първия път.2 седмици по-късно като угасих колата забелязах,че борда остана да свети постоянно.Извадих му буксата и утре ще видя дали ще се оправи,ако не има ли някой идея защо остава да свети при положение че работеше перфектно половин месец?
Благодаря.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook