охладителна уредба. Повредена капачка на радиатора?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
охладителна уредба. Повредена капачка на радиатора?
Здравейте, от известно време протече радиатора от казанчето. Забелязах, че маркучите, които влизат в радиатора са по-твърди от обикновено. Смених радиатора с нов и пак протече от същото място. За сведение: Термостата е сменен. Температурата на охлаждащата течност е в нормалните граници, стрелката стои точно по средата, не се отмества наляво, или надясно, редовно проверявам нивото на антифриза в казанчено, замерих показанията на температурния датчик, при М42 който отговаря за горивната смес- 0.21 килоома на напълно загрял двигател, или 92-95 градуса целзий. Термостатът е на 92 градуса. Въпросът ми към тези, които са имали подобен проблем е в капачката на радиатора и по-точно клапаните всмукателен и изпускателен на самата капачка. Уплътнението на капачката го смених. Възможно ли е клапана, който се отваря когато изстива охлаждащата течност да не работи, да влиза въздух и се създава въздушна възглавница, оттам и повишено налягане в системата когато загрее напълно? Не съм наясно с тези капачки и клапани, възможно е да има само един двойнодействащ клапан. Старата ми тройка, двойния стоп имаше капачка с два отделни клапана- всмукателен и изпускателен. На М10 няма преливно казанче и точно всмукателния клапан не работеше. При изстиване на двигателя съответно през капачката влизаше въздух и двигателя прегряваше. След смяната с нова всичко се оправи. Моля за съвет какво мога да проверя в случая. Благодаря на отзовалите се.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Нова капачка за съответното налягане: 2 атмосфери е предполагам - около 30 лв. е. Може би да има пробив в гарнитурата между блока и главата и да прави допълнително налягане, но като сложиш нова капачка ще разбереш да ли продължава маркучите да са твърди.
- Изрода
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Колега,със нов радиатор ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НОВА КАПАЧКА,и си решеваш проблемите.Тея охладителни с-ми са капризни и капачката е много важна.И аз мислех че моита е добра като си купувах радиатора(нищо че в магазина ме убеждаваха да си взема нова) и на другия ден отидох и си купих.25 лв. в Ауто +
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Благодаря за съветите. Колата откак я карам никога не е прегрявала и стрелката не е мърдала от средата. Дано се оправи с нова капачка, защото тази с която съм в момента все едно няма клапан- надувам и засмуквам въздух и си излиза през отвора, без никакво съпротивление.
- Изрода
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
Значи колега със сигурност е заминала.БМВ тата работят на 1.4 или 1.6 (не помня точно) бара налягане,а предпазния клапан отваря на 2 бара,и въобще не трябва да съска през капачката като стискаш маркучите.Именно затова маркучите ТРЯБВА ДА СА ТВЪРДИ,да не слушаш квартални разбирачи,дето знаят че щом са твърди-краи гарнитура на глава.Смени я веднага капачката ,щото от нея много лесно прегрява колата.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
NikiNikolov написа:ДВГ М40 е на 1,6 атмосфери, ДВГ М50 е на 2 атмосфери. Зависи какъв е ДВГ-то на колегата.
и да кажа само че от неизправна капачка неможе да прегрее колата...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
в грешка си колега,моято точно от тъпата капачка прегря.На бензиновите са еднакви ,разлика има при дизела щото за М40 ,М42 и М50 от BMW сервиз ми дадоха 3 еднакви и казаха че няма разликаvladiverm написа:NikiNikolov написа:ДВГ М40 е на 1,6 атмосфери, ДВГ М50 е на 2 атмосфери. Зависи какъв е ДВГ-то на колегата.
и да кажа само че от неизправна капачка неможе да прегрее колата...
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
тогава защо на мойта капачка пише 1.6 - М40В18, а на М50В20 пише 2.0. Явно има някаква разлика някъде, но къде в мъглата не е ясно.
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
незнам колега,на моите пише само 200 ,други цифри няма .Важното е да бачка клапана и да не надува маркучите,па да пишат кво си искат
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Разбира се, че ще прегрее от неизправна капачка, особенно ако не държи налятане
Направете тест тези които невярвате, махате капачката и палите колата, после чакате, по някое време кипва чайника и стреката тръгва на дясно а отпред става гейзер
И това се получава защото работната температура на двигателите около 100гр.
Информативно стрелката на таблото от 92 до 102 градуса е на средата, тръгне ли надясно вече е 105 и тн.
На ТДС-ите по спомен капачката е на 1.7 бара, а на М43/42/40 - 1.4 бара, за шестцилиндровите бензини незнам.
Направете тест тези които невярвате, махате капачката и палите колата, после чакате, по някое време кипва чайника и стреката тръгва на дясно а отпред става гейзер
И това се получава защото работната температура на двигателите около 100гр.
Информативно стрелката на таблото от 92 до 102 градуса е на средата, тръгне ли надясно вече е 105 и тн.
На ТДС-ите по спомен капачката е на 1.7 бара, а на М43/42/40 - 1.4 бара, за шестцилиндровите бензини незнам.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Знам много колеги , на които не им се набутва за нова капачка , и карат с леко охлабена , а на никого не е прегряла колата , пък това за работата на място просто няма да го коментирам
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Изрода
- младши ентусиаст
- Мнения: 523
- Регистриран на: 26.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: На криво
- Мечтае да кара: Още по-на криво
vladiverm написа:;) Знам много колеги , на които не им се набутва за нова капачка , и карат с леко охлабена , а на никого не е прегряла колата , пък това за работата на място просто няма да го коментирам
Еи аман от стотинкяри и квартални разбирачи.
Като не знаете нещо си мълчете и оставете хората да ви мислят за глупави,отколкото да коментирате,и да разсеете всякакви съмнения.
Източник-Сборник с народни мъдрости
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: охладителна уредба. Повредена капачка на радиатора?
Проблемът е решен. В петък смених капачката с нова, маркучите поомекнаха значително, спря теча от казанчето на радиатора, или с няколко думи всичко си е както трябва да бъде. Направих си труда да демонтирам всички съставни части на капачката, направих и снимки, които ще убедят тези, които сменят радиатор и карат със старите капачки, какви проблеми могат да си навлекат.
Съжалявам, че не мога директно да копирам снимките, защото опцията "добави снимка", няма връзка със сървъра, но и с линк ще се получи.
На тази снимка се вижда голямата пружина за налягане 2 бара, свързана с клапана, който се отваря.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11109943
Тук се вижда пружината на клапана за всмукване на въздух при изстиване на охлаждащата течност.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11109948
Ето така изглежда двойнодействащия клапан в неразглобено състояние. Двете вдлъбнатини, между уплътнителните пръстени имат по един отвор, външния е постоянно отворен. Той представлява малък правоъгълник и през него антифриза преминава от горния маркуч в казанчето. Долния отвор е съвсем малък и кръгъл и пропуска въздух с налягане по-високо от допустимото, което посредством уплътнително гумено капаче натиска малко бутало, което преодолява съпротивлението на голямата пружина и изпуска част от налягането.
На тази снимка съвсем ясно се вижда челото на буталния пул под капачето. Забележете, че това уплътнение не пропуска течност, или газ, а само притиска пула нагоре.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110024
По радиалната цилиндрична част на цилиндъра има отвори, през които е възможно изливане на антифриз, или изпускане на въздух, когато налягането е в критични стойности.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110026
А това е гуменото уплътнение на пула. Вижда се, не много ясно на снимката, че е скъсан на 2 места
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110030
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110094
Когато е скъсано уплътнението, нагнетения въздъх преминава през пула и вместо да избие навън, увеличава налягането в цялата система до такава степен, че маркучите буквално са твърди като камък и антифриза може да избие отвсякъде, включително да направи негоден и новия, току що поставен радиатор!
А така изглежда всичко когато е разглобено:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110095
Съжалявам, че не мога директно да копирам снимките, защото опцията "добави снимка", няма връзка със сървъра, но и с линк ще се получи.
На тази снимка се вижда голямата пружина за налягане 2 бара, свързана с клапана, който се отваря.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11109943
Тук се вижда пружината на клапана за всмукване на въздух при изстиване на охлаждащата течност.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11109948
Ето така изглежда двойнодействащия клапан в неразглобено състояние. Двете вдлъбнатини, между уплътнителните пръстени имат по един отвор, външния е постоянно отворен. Той представлява малък правоъгълник и през него антифриза преминава от горния маркуч в казанчето. Долния отвор е съвсем малък и кръгъл и пропуска въздух с налягане по-високо от допустимото, което посредством уплътнително гумено капаче натиска малко бутало, което преодолява съпротивлението на голямата пружина и изпуска част от налягането.
На тази снимка съвсем ясно се вижда челото на буталния пул под капачето. Забележете, че това уплътнение не пропуска течност, или газ, а само притиска пула нагоре.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110024
По радиалната цилиндрична част на цилиндъра има отвори, през които е възможно изливане на антифриз, или изпускане на въздух, когато налягането е в критични стойности.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110026
А това е гуменото уплътнение на пула. Вижда се, не много ясно на снимката, че е скъсан на 2 места
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110030
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110094
Когато е скъсано уплътнението, нагнетения въздъх преминава през пула и вместо да избие навън, увеличава налягането в цялата система до такава степен, че маркучите буквално са твърди като камък и антифриза може да избие отвсякъде, включително да направи негоден и новия, току що поставен радиатор!
А така изглежда всичко когато е разглобено:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=11110095
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани