Чукане в рейката - отстраняване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от sttekata » 11 Апр 2012, 7:21

Пробвай и кажи, но го напълни добре с грес...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от kiky_7 » 11 Апр 2012, 14:21

Колеги пробвах да отвия болта, точно започна да се отвива и се пре*ба, но сега го няма това чукане. Може да е било, защото е бил много стегнат. А когато ще трябва някой ден да се отвива незнам как ще стане :D
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от sttekata » 11 Апр 2012, 14:27

Какво му се пре*ба? да не го заглади от външна страна?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от kiky_7 » 12 Апр 2012, 3:25

Да.........
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от veseko » 06 Май 2012, 21:38

От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя :roll: аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста :)
http://www.angelovav.com

Ремонт Хидравлични рейки

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.12.2011
Пол: Мъж
Кара: E36 318i m43 b18
Мечтае да кара: E36 M3 GTR s50 b30

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от SuperBaAsS » 16 Май 2012, 23:22

veseko написа:От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя :roll: аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста :)



Колега кажи кое мислиш че е по добре от греста защото и аз искам да опитам това с рейката ..
нямам никакво хлопане по предницата или задницата но искам да пробвам това за да не се получи хлопането :bchug: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от mihal » 17 Май 2012, 17:37

SuperBaAsS написа:
veseko написа:От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя :roll: аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста :)



Колега кажи кое мислиш че е по добре от греста защото и аз искам да опитам това с рейката ..
нямам никакво хлопане по предницата или задницата но искам да пробвам това за да не се получи хлопането :bchug: :driving:

колегата се мъчи да си прави дискретна реклама тук :)), в подписа си е написал решението , но темата не е за това!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от don_gori » 25 Юли 2013, 18:10

Колеги здравейте. Днес ме споходи доста странен проблем. Сутринта паркирах колата пред нас , следобед реших да проверя под колата как е(защото вчера сменях гарнитурите на капака и тялото на масления филтър) и какво да видя локвичка :shock:
Мръднах колата да проверя какво е - оказа се че не е моторно масло , ами беше доста по-рядко и безцветно жълтеникаво , подобно на спирачната течност.
Отидох на канал да видя за какво иде реч , но двигателя беше много мръсен масло + кал и нищо не можах да открия. Та с един обезмаслител го напръсках хубаво и отидох да го пръсна и с водоструйка.
След това покарах колата към 5-10км и я закарах пак на канала да огледам от къде омаслява. Нямаше от никъде течове , палих въртях волана , въртях и до край(чува се едно скърцане като стигне края) да се дигне налягане да видя дали връща , но никъде не протече.
Има 2 маркуча който ходят до левия и десния край на рейката , има един м/у тях и още един , който връща май налягане , всичките са си наред , заедно с присъединенията :roll:
Обаче ми направи впечатление ,че след 10-15 минути работа на канала започна да омаслява от едно место, където преди да я измия имаше ясно се образували капки :idea:
Изображение

Изображение

Течността беше пак рядка , мазна и жълтеникава , огледах отвсякъде къде може да има евентуално теч , но нищо не открих. Съмнява ме в тая греда да има нещо по-скоро си мисля , че е куха , но пък от къде ще идва теча :roll:

Ще се радвам някой да даде акъл от къде може да идва този теч. Рейката мисля е добре няма шумове , маншоните са си сухи :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от Nickelback » 25 Юли 2013, 18:32

От тампона на маторя :roll: :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от don_gori » 25 Юли 2013, 18:41

Това с тампона нещо не ми се вързва други предложения :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от abracadabra » 23 Окт 2015, 21:22

Колеги, и моята трака. При неравности. На гладко спи. Нямам проблеми с волана. Все се надявам че ще може да се оправи без смяна с друга. Ще пробвам този начин с гайката. А ако не се отстрани и продължа така да карам какво може да се очаква? В смисъл какви усложнения по кормилната уредба и изобщо по предницата?
И да попитам, коя е гайката която се развива? За евентуален ремонт, нещо се замислям да пробвам. При мен има две там. Предполагам че е номер 1 , но ако е така каква е функцията на номер 2 ? Понеже на колегата който е дал снимките е по-различна рейката. Сигурно модела е различен...
Ето снимки:
1.jpg

2.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw e36 кабрио
Мечтае да кара: м3 е30
Детайли за колата: 328i

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от ilian82 » 05 Яну 2016, 15:32

Здравейте,
много добра тема. Искам и аз да попитам, при мен проблема освен чукането имам и лек луфт на волана. Тази маниполация дали ще ми оправи луфта на волана и тропането. Като се има предвит, че съм сменил шарнири, накрайници вътр. и външ., биалетки, амортисьори. Майстора ми каза, че луфта е от рейката, ама не знам дали да му вярвам, защото нещо не съм доволен от него. Рейката не тече от никаде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от ~Мишо~ » 06 Яну 2016, 1:44

Това обира до някъде луфта (от който се получава и чукането), но трябва да имаш в предвид че може да се дължи на износване в средната част на гребена. Получава се при предимно извънградско каране, при което червякът се движи върху ограничен участък. Там луфта се увеличава, но ако натегнеш много да го обереш, ще затяга в краищата където не е износено. За това трябва да повдигнеш предните колела и да натягаш докато в крайно ляво/дясно се появи едва забележимо усилие при въртене. Проверяваш в движение как стои въпроса с връщането на волана и ако е нужно може леко да коригираш с натягане/охлабване. Ако изчезне луфта след реглажа - добре, ако ли пък не, то явно рейката е износена частично и си иска ремонт.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от Hristo » 11 Сеп 2016, 14:23

И при мен се забелязва лек лувт по паваж само при изправен волан. Всичко по окачването е ОК. Рейката не тече за това и не ми се рециклира, ако изобщо рециклаж може да обере лувта
Интересуват ме отзиви на колеги извършили манипулацията с натягането от болта. Има ли дълготраен ефект. Да не се получи по-бързо износване на гребена или пък да текне.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от pimpo » 14 Дек 2016, 18:21

Натягането на болта е нож с две остриета! Мишо го е обяснил добре, така че направете го както трябва, че това не ви е радиото а управлението на колата!
Ще споделя моя опит. Моята също похлопваше, но само при по-големи резки неравности. Луфт нямам. Реших, че през буталцето няма да влезе много грес, затова свалих гофрираните маншони на кормилните накрайници(откъм рейката) и ги напълних вътре с литиева грес. Колкото може да влезе. Ефекта е леко по-мазен волан и значително утихване/изчезване на чукането от рейката. Все пак ако е яко разхлопана няма да изчезне, но моята е доста прилична все още.
Това го направих преди около 30 хил. км. Сега започна пак много леко да се чува, затова повторих процедурата. Все пак гребена се движи и разкарва греста по целото му протежение и е добре да се допълни маншона за да няма сухо триене на гребена.
Според мен има и още един важен ефект тази процедура: намалява триенето, оттам и износването на рейката. Наблягам на думата износване, защото масово казват че рейката се "разбива" което не е вярно. Точно износване е, в следствие на триенето на гребена в корпуса(по-точно втулките) на рейката.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook