Чукане в рейката - отстраняване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Пробвай и кажи, но го напълни добре с грес...
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Колеги пробвах да отвия болта, точно започна да се отвива и се пре*ба, но сега го няма това чукане. Може да е било, защото е бил много стегнат. А когато ще трябва някой ден да се отвива незнам как ще стане
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Какво му се пре*ба? да не го заглади от външна страна?
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
- veseko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Чукане в рейката - отстраняване
От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста
- SuperBaAsS
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 5.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318i m43 b18
- Мечтае да кара: E36 M3 GTR s50 b30
Re: Чукане в рейката - отстраняване
veseko написа:От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста
Колега кажи кое мислиш че е по добре от греста защото и аз искам да опитам това с рейката ..
нямам никакво хлопане по предницата или задницата но искам да пробвам това за да не се получи хлопането
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Чукане в рейката - отстраняване
SuperBaAsS написа:veseko написа:От всичко изчетено до тук разбрах че с грес всичко се оправя аз лично не смятам така ,
Грес - представлява полутвърдо вещество, съставено от емулгирани нефтени или синтетични масла и сгъстители и специално подбрани присадки, което служи за смазване на триещи се машинни части.
но има решение и това не е греста
Колега кажи кое мислиш че е по добре от греста защото и аз искам да опитам това с рейката ..
нямам никакво хлопане по предницата или задницата но искам да пробвам това за да не се получи хлопането
колегата се мъчи да си прави дискретна реклама тук ), в подписа си е написал решението , но темата не е за това!
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Колеги здравейте. Днес ме споходи доста странен проблем. Сутринта паркирах колата пред нас , следобед реших да проверя под колата как е(защото вчера сменях гарнитурите на капака и тялото на масления филтър) и какво да видя локвичка
Мръднах колата да проверя какво е - оказа се че не е моторно масло , ами беше доста по-рядко и безцветно жълтеникаво , подобно на спирачната течност.
Отидох на канал да видя за какво иде реч , но двигателя беше много мръсен масло + кал и нищо не можах да открия. Та с един обезмаслител го напръсках хубаво и отидох да го пръсна и с водоструйка.
След това покарах колата към 5-10км и я закарах пак на канала да огледам от къде омаслява. Нямаше от никъде течове , палих въртях волана , въртях и до край(чува се едно скърцане като стигне края) да се дигне налягане да видя дали връща , но никъде не протече.
Има 2 маркуча който ходят до левия и десния край на рейката , има един м/у тях и още един , който връща май налягане , всичките са си наред , заедно с присъединенията
Обаче ми направи впечатление ,че след 10-15 минути работа на канала започна да омаслява от едно место, където преди да я измия имаше ясно се образували капки
Течността беше пак рядка , мазна и жълтеникава , огледах отвсякъде къде може да има евентуално теч , но нищо не открих. Съмнява ме в тая греда да има нещо по-скоро си мисля , че е куха , но пък от къде ще идва теча
Ще се радвам някой да даде акъл от къде може да идва този теч. Рейката мисля е добре няма шумове , маншоните са си сухи
Мръднах колата да проверя какво е - оказа се че не е моторно масло , ами беше доста по-рядко и безцветно жълтеникаво , подобно на спирачната течност.
Отидох на канал да видя за какво иде реч , но двигателя беше много мръсен масло + кал и нищо не можах да открия. Та с един обезмаслител го напръсках хубаво и отидох да го пръсна и с водоструйка.
След това покарах колата към 5-10км и я закарах пак на канала да огледам от къде омаслява. Нямаше от никъде течове , палих въртях волана , въртях и до край(чува се едно скърцане като стигне края) да се дигне налягане да видя дали връща , но никъде не протече.
Има 2 маркуча който ходят до левия и десния край на рейката , има един м/у тях и още един , който връща май налягане , всичките са си наред , заедно с присъединенията
Обаче ми направи впечатление ,че след 10-15 минути работа на канала започна да омаслява от едно место, където преди да я измия имаше ясно се образували капки
Течността беше пак рядка , мазна и жълтеникава , огледах отвсякъде къде може да има евентуално теч , но нищо не открих. Съмнява ме в тая греда да има нещо по-скоро си мисля , че е куха , но пък от къде ще идва теча
Ще се радвам някой да даде акъл от къде може да идва този теч. Рейката мисля е добре няма шумове , маншоните са си сухи
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Чукане в рейката - отстраняване
От тампона на маторя
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Колеги, и моята трака. При неравности. На гладко спи. Нямам проблеми с волана. Все се надявам че ще може да се оправи без смяна с друга. Ще пробвам този начин с гайката. А ако не се отстрани и продължа така да карам какво може да се очаква? В смисъл какви усложнения по кормилната уредба и изобщо по предницата?
И да попитам, коя е гайката която се развива? За евентуален ремонт, нещо се замислям да пробвам. При мен има две там. Предполагам че е номер 1 , но ако е така каква е функцията на номер 2 ? Понеже на колегата който е дал снимките е по-различна рейката. Сигурно модела е различен...
Ето снимки:
И да попитам, коя е гайката която се развива? За евентуален ремонт, нещо се замислям да пробвам. При мен има две там. Предполагам че е номер 1 , но ако е така каква е функцията на номер 2 ? Понеже на колегата който е дал снимките е по-различна рейката. Сигурно модела е различен...
Ето снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- ilian82
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36 кабрио
- Мечтае да кара: м3 е30
- Детайли за колата: 328i
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Здравейте,
много добра тема. Искам и аз да попитам, при мен проблема освен чукането имам и лек луфт на волана. Тази маниполация дали ще ми оправи луфта на волана и тропането. Като се има предвит, че съм сменил шарнири, накрайници вътр. и външ., биалетки, амортисьори. Майстора ми каза, че луфта е от рейката, ама не знам дали да му вярвам, защото нещо не съм доволен от него. Рейката не тече от никаде.
много добра тема. Искам и аз да попитам, при мен проблема освен чукането имам и лек луфт на волана. Тази маниполация дали ще ми оправи луфта на волана и тропането. Като се има предвит, че съм сменил шарнири, накрайници вътр. и външ., биалетки, амортисьори. Майстора ми каза, че луфта е от рейката, ама не знам дали да му вярвам, защото нещо не съм доволен от него. Рейката не тече от никаде.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Това обира до някъде луфта (от който се получава и чукането), но трябва да имаш в предвид че може да се дължи на износване в средната част на гребена. Получава се при предимно извънградско каране, при което червякът се движи върху ограничен участък. Там луфта се увеличава, но ако натегнеш много да го обереш, ще затяга в краищата където не е износено. За това трябва да повдигнеш предните колела и да натягаш докато в крайно ляво/дясно се появи едва забележимо усилие при въртене. Проверяваш в движение как стои въпроса с връщането на волана и ако е нужно може леко да коригираш с натягане/охлабване. Ако изчезне луфта след реглажа - добре, ако ли пък не, то явно рейката е износена частично и си иска ремонт.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Чукане в рейката - отстраняване
И при мен се забелязва лек лувт по паваж само при изправен волан. Всичко по окачването е ОК. Рейката не тече за това и не ми се рециклира, ако изобщо рециклаж може да обере лувта
Интересуват ме отзиви на колеги извършили манипулацията с натягането от болта. Има ли дълготраен ефект. Да не се получи по-бързо износване на гребена или пък да текне.
Интересуват ме отзиви на колеги извършили манипулацията с натягането от болта. Има ли дълготраен ефект. Да не се получи по-бързо износване на гребена или пък да текне.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Натягането на болта е нож с две остриета! Мишо го е обяснил добре, така че направете го както трябва, че това не ви е радиото а управлението на колата!
Ще споделя моя опит. Моята също похлопваше, но само при по-големи резки неравности. Луфт нямам. Реших, че през буталцето няма да влезе много грес, затова свалих гофрираните маншони на кормилните накрайници(откъм рейката) и ги напълних вътре с литиева грес. Колкото може да влезе. Ефекта е леко по-мазен волан и значително утихване/изчезване на чукането от рейката. Все пак ако е яко разхлопана няма да изчезне, но моята е доста прилична все още.
Това го направих преди около 30 хил. км. Сега започна пак много леко да се чува, затова повторих процедурата. Все пак гребена се движи и разкарва греста по целото му протежение и е добре да се допълни маншона за да няма сухо триене на гребена.
Според мен има и още един важен ефект тази процедура: намалява триенето, оттам и износването на рейката. Наблягам на думата износване, защото масово казват че рейката се "разбива" което не е вярно. Точно износване е, в следствие на триенето на гребена в корпуса(по-точно втулките) на рейката.
Ще споделя моя опит. Моята също похлопваше, но само при по-големи резки неравности. Луфт нямам. Реших, че през буталцето няма да влезе много грес, затова свалих гофрираните маншони на кормилните накрайници(откъм рейката) и ги напълних вътре с литиева грес. Колкото може да влезе. Ефекта е леко по-мазен волан и значително утихване/изчезване на чукането от рейката. Все пак ако е яко разхлопана няма да изчезне, но моята е доста прилична все още.
Това го направих преди около 30 хил. км. Сега започна пак много леко да се чува, затова повторих процедурата. Все пак гребена се движи и разкарва греста по целото му протежение и е добре да се допълни маншона за да няма сухо триене на гребена.
Според мен има и още един важен ефект тази процедура: намалява триенето, оттам и износването на рейката. Наблягам на думата износване, защото масово казват че рейката се "разбива" което не е вярно. Точно износване е, в следствие на триенето на гребена в корпуса(по-точно втулките) на рейката.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани