Чукане в рейката - отстраняване

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от tekabg » 04 Мар 2010, 21:37

laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите! :bchug:

Колега причините могат да са от небалансирани гуми,разбити кормилни накрайници или шарнири.За друго не се сещам.И аз имах такъв проблем и се оказаха шарнирите.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е91 2.0d

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от mitaka333 » 05 Мар 2010, 19:57

~Мишо~ написа:Понеже видях няколко такива теми,реших да споделя моя опит.Миналата зима се появи леко пречуквате когато тръгвам сутрин по разбитата ни улица,мислех за шарнири,амортисьори(понякога се случва да чукат,а моята е със спортно окачване) но на канала всички те бяха наред.Оказа се от рейката.Нямаше никъкви течове и волана се въртеше нормално.
Изображение

Установих го когато хванах вътрешния накрайник и разклатих силно.Устройството и е такова,че този луфт се обира от едно буталце и пружинка,но има и известна възможност за донатягане ;) Сваля се гайката от предната снимка и се вади буталцето :arrow:
ИзображениеИзображениеполучава се ето това :arrow: ИзображениеИзображение
В отвора на рейката се натъпква грес колкото е възможно.Преглеждат се буталцето и останалите части :arrow:
ИзображениеНа челото на буталцето (изрязаната част) има тефлонова вложка,която се вади и може би подменя но аз лично не съм срещал да се продава.Ако е здрава и не е износена - отлично,ако ли пък не :arrow: тогава почва едно търсене... :mhihi:
Моята е здрава,остава да се погледнат и О - пръстените,ако са наред тогава всичко се сглобява по обратния ред.Натягането може да стане само от гайката,а може и да се подложи шайба под пружината (както направих аз).Повдигат се двете предни колела и гайката се натяга до обиране на луфта.С волана се следи за усилието при въртене - ако е голямо се охлабва до нужното.
:!: Пренатягането е особено вредно,защото ще доведе до преждевременно износване на рейка,вретено и вложката на буталцето :!:
p.s. Снимките ми са малко телефонени,за което се извинявам ;),но манипулацията е проста и вярвам че ще са от полза. ;)

Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло :dunno: моля за съвет какво мога да направя
Е91 320d 177к.с

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 295
Регистриран на: 11.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 91 325d
Мечтае да кара: Z8

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от laary » 05 Мар 2010, 22:37

tekabg написа:
laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите! :bchug:

Колега причините могат да са от небалансирани гуми,разбити кормилни накрайници или шарнири.За друго не се сещам.И аз имах такъв проблем и се оказаха шарнирите.

Само да се загрее и ще погледна , че утре - 7 го дават.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от ~Мишо~ » 06 Мар 2010, 1:41

mitaka333 написа:Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло :dunno: моля за съвет какво мога да направя

Не те разбрах кое е това място... Ако е гайката която натяга буталцето не е добре,там не трябва да има масло. Всъщност от където и да тече се налага сваляне,ако не е голям теча ще помогне смяна на уплатненията...

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: варна
Пол: Мъж
Кара: Е91 2.0d

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от mitaka333 » 06 Мар 2010, 20:30

~Мишо~ написа:
mitaka333 написа:Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло :dunno: моля за съвет какво мога да направя

Не те разбрах кое е това място... Ако е гайката която натяга буталцето не е добре,там не трябва да има масло. Всъщност от където и да тече се налага сваляне,ако не е голям теча ще помогне смяна на уплатненията...

Да където е гайката колега :( ,но като гледам снимките и факта че слагаш грес на това място ,това че при мен има масло май хич не е добре :(
Е91 320d 177к.с

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E92 Turbo

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от Bimmer_E36 » 07 Мар 2010, 11:05

А колега аз имам много сериозно чукане в рейката точно както ти си обяснил.имам чувството че ще се разглоби някъде :shock:
Предстои да махам буталцето да направя същата процедура като теб,но примерно тази тефлонова подложка ако си е отишла вече от къде да намеря да я подменя или някакъв друг материал които да я замести :?:
Иначе темата е супер :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2008
Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от JORO_86 » 07 Мар 2010, 12:09

Тефлоновата част едва ли се продава като отделен елемент, може да я купиш като комплект с всички други семеринги, уплътнения и тем подобни в ремонтния комплект за рейка който се продава за около 65 лева от най-добрия снабдител на части от форума.

P.S. Име не казвам сами ще се сетите кой е той :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от mihal » 18 Авг 2010, 18:55

как ги развивате тия бутлца? аз преди повече от година пробвах- заоблих гайката. сега с една заострена отверка като секач блъскам нищо... забива се отверката , не се върти
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 11.11.2009
Пол: Мъж

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от DMS-D » 27 Фев 2011, 23:03

laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите! :bchug:

Имах го същия проблем, главно се появяваше като изпреварвах, ест. защото трябваше да направя ляво или дясно завъртане на волана и мога да кажа, че доста си се лашкаше, смених кормилните накрайници и се оправи.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 2.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 М50Б28

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от dilqn » 17 Дек 2011, 20:26

Здравейте колеги при мен се появи следния проблем. Направи ми впечатление,че като въртя кормилото много финно ляво дясно и пръта на рейката ми се мърда нагоре надолу , а незнам това нормално ли е ,струва ми се, че не е :(
Според вас със натъпкване на рейката с грес и едно леко притягане на това цилиндърче което притиска пръта,ще има ли някакво подобрение ?
Благодаря !
Изображение


Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 3.12.2010
Местоположение: karlovo
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS На Въглища с турбо + hp
Мечтае да кара: e39 530d
Детайли за колата: на части за е36 и е34

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от stanio_89 » 17 Яну 2012, 21:38

аз я направиш тая операция къде колега е описал наистина има ефект евала :bchug:
кола без турбо, е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти прави кеф
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от sttekata » 28 Мар 2012, 13:37

Хора, вие сигурни ли сте, че на това място не циркулира хидравлично масло, говоря за Е46?
Да не стане така да бликне масло от буталото?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от sttekata » 08 Апр 2012, 14:00

Жестока тема!!! - Благодарение на тази теми си оправих моята кола да не трака все едно ми е разбита цялата предница.
Днес след толкова мъки, ходения по сервизи седнах и си отворих реглажа на рейката (BMW e46 318d - 02' - 116hp).
След като се отвие капачката (която притиска пружината към буталото) със звездообразен ключ 30мм има една дебела пружина (малка) маха се и с едни човки се вади едно малко бутало (само да поясня, че на това място няма хидравлична течност , а контакта е "сух") , което притиска гребена към червяка.
Отидох до магазина и купих хубава червена литиева грес. С помощта на буталото натъпках 1/3 от греста (тубата с грес е като силиконовите за пистолет), след което затегнах и направих опит дали се движи леко волана и връща ли се при завой сам!
Разбира се теста беше положителен - нямаше го хлопането, волана се движи с лекота и се връща.
Много трябва да се внимава с натягането, защото има голям риск на някой завой да блокира и да не се върне волана!!!! :dummy:
Гарантирано има ефект тази процедура !

Ако предницата на колата ви прихлопва, когато карате бавно по неравен път, а сменили сте всичко по нея и всеки ви казва "няма и нищо на колата" (та дори и в Камор Ауто ви казват - Наред е!) отворете рейката и я напълнете с грес ;) със сигурност ако шума е от там ще изчезне :) ако ли не е там проблема - нищо не губите просто ще смажете гребена :driving:

Успех!
Последна промяна sttekata на 08 Апр 2012, 19:07, променена общо 2 пъти


Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: 318ис м42 94г
Мечтае да кара: e46 m3
Детайли за колата: всичко по много

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от ///Micev_87 » 08 Апр 2012, 14:57

:clap: :clap: :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: Чукане в рейката - отстраняване

Мнение от kiky_7 » 11 Апр 2012, 1:11

Днес смених вътрешни и външни накрайници с маншоните, шарнир, тампони на носачите, хидравличното масло на 2 пъти го сменях за да се прочисти системата. След това мислех, че това чукане ще изчезне, но си остана, съвсем леко въртя волана наляво и надясно и пак чука. Преди да сменя тези неща, волана след завой не се изправяше сам, но след подмяната на частите се оправи поне това... Утре ще пробвам това с буталцето и греста и ще кажа дали се е оправило :).
Изображение Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook