Чукане в рейката - отстраняване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- tekabg
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Чукане в рейката - отстраняване
laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите!
Колега причините могат да са от небалансирани гуми,разбити кормилни накрайници или шарнири.За друго не се сещам.И аз имах такъв проблем и се оказаха шарнирите.
- mitaka333
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 2.0d
Re: Чукане в рейката - отстраняване
~Мишо~ написа:Понеже видях няколко такива теми,реших да споделя моя опит.Миналата зима се появи леко пречуквате когато тръгвам сутрин по разбитата ни улица,мислех за шарнири,амортисьори(понякога се случва да чукат,а моята е със спортно окачване) но на канала всички те бяха наред.Оказа се от рейката.Нямаше никъкви течове и волана се въртеше нормално.
Установих го когато хванах вътрешния накрайник и разклатих силно.Устройството и е такова,че този луфт се обира от едно буталце и пружинка,но има и известна възможност за донатягане Сваля се гайката от предната снимка и се вади буталцето
получава се ето това
В отвора на рейката се натъпква грес колкото е възможно.Преглеждат се буталцето и останалите части
На челото на буталцето (изрязаната част) има тефлонова вложка,която се вади и може би подменя но аз лично не съм срещал да се продава.Ако е здрава и не е износена - отлично,ако ли пък не тогава почва едно търсене...
Моята е здрава,остава да се погледнат и О - пръстените,ако са наред тогава всичко се сглобява по обратния ред.Натягането може да стане само от гайката,а може и да се подложи шайба под пружината (както направих аз).Повдигат се двете предни колела и гайката се натяга до обиране на луфта.С волана се следи за усилието при въртене - ако е голямо се охлабва до нужното.
Пренатягането е особено вредно,защото ще доведе до преждевременно износване на рейка,вретено и вложката на буталцето
p.s. Снимките ми са малко телефонени,за което се извинявам ,но манипулацията е проста и вярвам че ще са от полза.
Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло моля за съвет какво мога да направя
Е91 320d 177к.с
- laary
- младши ентусиаст
- Мнения: 295
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Чукане в рейката - отстраняване
tekabg написа:laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите!
Колега причините могат да са от небалансирани гуми,разбити кормилни накрайници или шарнири.За друго не се сещам.И аз имах такъв проблем и се оказаха шарнирите.
Само да се загрее и ще погледна , че утре - 7 го дават.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Чукане в рейката - отстраняване
mitaka333 написа:Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло моля за съвет какво мога да направя
Не те разбрах кое е това място... Ако е гайката която натяга буталцето не е добре,там не трябва да има масло. Всъщност от където и да тече се налага сваляне,ако не е голям теча ще помогне смяна на уплатненията...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mitaka333
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 2.0d
Re: Чукане в рейката - отстраняване
~Мишо~ написа:mitaka333 написа:Колега при мен точно от това място ми тече (капе де ) хидравлично масло моля за съвет какво мога да направя
Не те разбрах кое е това място... Ако е гайката която натяга буталцето не е добре,там не трябва да има масло. Всъщност от където и да тече се налага сваляне,ако не е голям теча ще помогне смяна на уплатненията...
Да където е гайката колега ,но като гледам снимките и факта че слагаш грес на това място ,това че при мен има масло май хич не е добре
Е91 320d 177к.с
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Чукане в рейката - отстраняване
А колега аз имам много сериозно чукане в рейката точно както ти си обяснил.имам чувството че ще се разглоби някъде
Предстои да махам буталцето да направя същата процедура като теб,но примерно тази тефлонова подложка ако си е отишла вече от къде да намеря да я подменя или някакъв друг материал които да я замести
Иначе темата е супер
Предстои да махам буталцето да направя същата процедура като теб,но примерно тази тефлонова подложка ако си е отишла вече от къде да намеря да я подменя или някакъв друг материал които да я замести
Иначе темата е супер
- JORO_86
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Тефлоновата част едва ли се продава като отделен елемент, може да я купиш като комплект с всички други семеринги, уплътнения и тем подобни в ремонтния комплект за рейка който се продава за около 65 лева от най-добрия снабдител на части от форума.
P.S. Име не казвам сами ще се сетите кой е той
P.S. Име не казвам сами ще се сетите кой е той
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Чукане в рейката - отстраняване
как ги развивате тия бутлца? аз преди повече от година пробвах- заоблих гайката. сега с една заострена отверка като секач блъскам нищо... забива се отверката , не се върти
Re: Чукане в рейката - отстраняване
laary написа:Колеги да ползвам темата - при мен трепери волана при висока скорост и щом врътна наляво или надясна изчезва и вози като седмица.Причината може ли да се отстрани? Благодаря за отговорите!
Имах го същия проблем, главно се появяваше като изпреварвах, ест. защото трябваше да направя ляво или дясно завъртане на волана и мога да кажа, че доста си се лашкаше, смених кормилните накрайници и се оправи.
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Здравейте колеги при мен се появи следния проблем. Направи ми впечатление,че като въртя кормилото много финно ляво дясно и пръта на рейката ми се мърда нагоре надолу , а незнам това нормално ли е ,струва ми се, че не е
Според вас със натъпкване на рейката с грес и едно леко притягане на това цилиндърче което притиска пръта,ще има ли някакво подобрение ?
Благодаря !
Според вас със натъпкване на рейката с грес и едно леко притягане на това цилиндърче което притиска пръта,ще има ли някакво подобрение ?
Благодаря !
- stanio_89
- Мнения: 106
- Регистриран на: 3.12.2010
- Местоположение: karlovo
- Пол: Мъж
- Кара: 325 TDS На Въглища с турбо + hp
- Мечтае да кара: e39 530d
- Детайли за колата: на части за е36 и е34
Re: Чукане в рейката - отстраняване
аз я направиш тая операция къде колега е описал наистина има ефект евала
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Хора, вие сигурни ли сте, че на това място не циркулира хидравлично масло, говоря за Е46?
Да не стане така да бликне масло от буталото?
Да не стане така да бликне масло от буталото?
- sttekata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 19.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
- Мечтае да кара: Only BMW
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Жестока тема!!! - Благодарение на тази теми си оправих моята кола да не трака все едно ми е разбита цялата предница.
Днес след толкова мъки, ходения по сервизи седнах и си отворих реглажа на рейката (BMW e46 318d - 02' - 116hp).
След като се отвие капачката (която притиска пружината към буталото) със звездообразен ключ 30мм има една дебела пружина (малка) маха се и с едни човки се вади едно малко бутало (само да поясня, че на това място няма хидравлична течност , а контакта е "сух") , което притиска гребена към червяка.
Отидох до магазина и купих хубава червена литиева грес. С помощта на буталото натъпках 1/3 от греста (тубата с грес е като силиконовите за пистолет), след което затегнах и направих опит дали се движи леко волана и връща ли се при завой сам!
Разбира се теста беше положителен - нямаше го хлопането, волана се движи с лекота и се връща.
Много трябва да се внимава с натягането, защото има голям риск на някой завой да блокира и да не се върне волана!!!!
Гарантирано има ефект тази процедура !
Ако предницата на колата ви прихлопва, когато карате бавно по неравен път, а сменили сте всичко по нея и всеки ви казва "няма и нищо на колата" (та дори и в Камор Ауто ви казват - Наред е!) отворете рейката и я напълнете с грес със сигурност ако шума е от там ще изчезне ако ли не е там проблема - нищо не губите просто ще смажете гребена
Успех!
Днес след толкова мъки, ходения по сервизи седнах и си отворих реглажа на рейката (BMW e46 318d - 02' - 116hp).
След като се отвие капачката (която притиска пружината към буталото) със звездообразен ключ 30мм има една дебела пружина (малка) маха се и с едни човки се вади едно малко бутало (само да поясня, че на това място няма хидравлична течност , а контакта е "сух") , което притиска гребена към червяка.
Отидох до магазина и купих хубава червена литиева грес. С помощта на буталото натъпках 1/3 от греста (тубата с грес е като силиконовите за пистолет), след което затегнах и направих опит дали се движи леко волана и връща ли се при завой сам!
Разбира се теста беше положителен - нямаше го хлопането, волана се движи с лекота и се връща.
Много трябва да се внимава с натягането, защото има голям риск на някой завой да блокира и да не се върне волана!!!!
Гарантирано има ефект тази процедура !
Ако предницата на колата ви прихлопва, когато карате бавно по неравен път, а сменили сте всичко по нея и всеки ви казва "няма и нищо на колата" (та дори и в Камор Ауто ви казват - Наред е!) отворете рейката и я напълнете с грес със сигурност ако шума е от там ще изчезне ако ли не е там проблема - нищо не губите просто ще смажете гребена
Успех!
Последна промяна sttekata на 08 Апр 2012, 19:07, променена общо 2 пъти
- ///Micev_87
- Мнения: 386
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: 318ис м42 94г
- Мечтае да кара: e46 m3
- Детайли за колата: всичко по много
- kiky_7
- младши ентусиаст
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Чукане в рейката - отстраняване
Днес смених вътрешни и външни накрайници с маншоните, шарнир, тампони на носачите, хидравличното масло на 2 пъти го сменях за да се прочисти системата. След това мислех, че това чукане ще изчезне, но си остана, съвсем леко въртя волана наляво и надясно и пак чука. Преди да сменя тези неща, волана след завой не се изправяше сам, но след подмяната на частите се оправи поне това... Утре ще пробвам това с буталцето и греста и ще кажа дали се е оправило .
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани