Update : причини за проблем с оборотите на място

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Update : причини за проблем с оборотите на място

Мнение от phantomas » 08 Яну 2009, 16:58

Заключение : Причините за нестабилни обороти на място могат да бъдат следните :


1. Стъпково моторче - номер 7 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : задръстено от боклуци или блокирал ротер , ако е блокирал в някакво полуотворено положение може да поддържа стабилно обороти в определени моменти , проверява се направо се директно с ток от акомулатора
снимков материал: http://www.bmwe36blog.com/2007/06/23/cl ... valve-diy/


2. Клапан на картерните газове - номер 11 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

причини : задръстен от маслени наслоявания или блокирала мембрана , възможно е маслото да избие от най слабите уплатнения , омасляване на аспуха



3. Датчик на температурата на двигателя - номер 8 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=10

причини : заминал датчик , оттам грешно подаване за студен мотор и грешно газоразпределение оттам - богата смес



4. Ламбда сонда - номер 16 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

причини : грешно газоразпределение , богата / бедна смес



5. Клапан - вакумен , номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

причини : възможно задръстване


6. Клапан - регулатор на налягането - номер 6 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : мембраната за изпускане на обратното нялягане не работи



7. Датчик ключ /потенциометър/ - номер 5 на схема http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

причини : тук още нямам инфо
Последна промяна phantomas на 24 Яну 2009, 19:13, променена общо 2 пъти
BMW 318is

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1384
Регистриран на: 17.01.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: му се с шпер

Мнение от Nikito_nn » 08 Яну 2009, 17:27

Колега и аз имам подобни проблеми и ме интересува кой точно от всичките температурни датчици.
BMW - the POWER
Изображение - малолитражка
Изображение - М3
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 09 Яну 2009, 1:52

на двигателя темп датчик е само един
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Още две причини за проблем с оборотите на място

Мнение от stony1 » 09 Яну 2009, 10:16

phantomas написа:имам проблем с оборотите на място , двигателя не работи спокойно , от доста време се мъча да намеря проблема , мисля че е пикаеща дюза но може и да е друго ...
става въпрос за клапанчето номер 6 на схемата
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 , та имам проблем с оборотите на място и след като смених няколко неща и нищо не се оправи , един приятел ме посъветва да обърна внимание на датчика за температурата на двигателя, както и на този клапан , имам мирис на бензинец отвреме на време отзад към аспуха което води към богата смес , та ми обясниха, че този датчик е важен и ако се скапе може да вкарва повече гориво от необходимото , а на диагностика не отчитал повредата , а относно клапана , днес си направих експеримент и махнах маркучето към него , работата на двигателя се пооправи , от маркуча дърпа въздух , а от клапана ни ума ни дума , дори и като натоварих двигателя , въпроса ми е според тези признаци за смяна ли е клапанчето и как да установя дали е читаво , същия въпрос и за датчика за темп на мотора


Колега, маркучето, което на схемата е обозначено с №11, ли откачи? Какви са точно проблемите с оборотите? Как се пооправи като си откачил маркуча?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 15.07.2006
Местоположение: София
Кара: E36 318i '95

Re: Още две причини за проблем с оборотите на място

Мнение от MRS » 09 Яну 2009, 11:10

phantomas написа:имам проблем с оборотите на място , двигателя не работи спокойно , от доста време се мъча да намеря проблема , мисля че е пикаеща дюза но може и да е друго ....

От 2 дена ми играят и на мен оборотите на място.На всеки 5сек. се качват малко над 1000.Не знам дали е свързано с това, че "потънах" до вратите в киша и на следващия ден кората под двигателя и целия под бяха в лед.Познат ме насочи към ламбда сондата(буксата беше също в лед).Сутрин когато я паля няма проблем няколко минути докато загрее и след това се почва драмата.Предположението му е,че като се топи леда по буксата на сондата ми окъсяват проводниците и тя подава грешни данни на компа :evil: От това да ми се бъркат оборотите?Възможно ли е?
До тук с предположенията...следва диагностика :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 09 Яну 2009, 16:17

да този мъркуч откачих , от който дърпа вакум, някой има ли представа как да проверя дали това клапанче работи ?
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 09 Яну 2009, 20:33

Колега, това е регулатор на налягането на горивото. Ако се прецакал е възможно на тихи обороти да понамирисва на бензин от ауспуха и като подадеш рязко газ, колата да се дави, заглъхва и след това вдига оборотите. На високите обороти ще се държи добре, много ще върви и много ще харчи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 10 Яну 2009, 8:35

stony1 написа:Колега, това е регулатор на налягането на горивото. Ако се прецакал е възможно на тихи обороти да понамирисва на бензин от ауспуха и като подадеш рязко газ, колата да се дави, заглъхва и след това вдига оборотите. На високите обороти ще се държи добре, много ще върви и много ще харчи.


да колега , но как да разбера дали е заминал клапана му с клапан :)
BMW 318is

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 10 Яну 2009, 19:46

Колега, свали го този клапан, ако е здрав без значение дали ще го го нагуеш или ще опиташ да дръпнеш въздух от страната на маркуча за вакума, не би трябвало да има пропуски на въздух, ако не въздуха ще си минава. Друг начин не се сещам. Погледни и тук може да ти е от полза.

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... b194a77ba1
Последна промяна stony1 на 12 Яну 2009, 9:40, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 11 Яну 2009, 23:31

Kолега относно клапана,мотора ми работи перфектно и реших да пробвам -махнах маркуча докато работи колата и двигатела промени работата си,почна да потреперва и да съска нешто и го пъхнах обратно и заспа....съответно при тебе щом е станало обратното начи може и да не работи :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 11 Яну 2009, 23:58

имано от клапана тръгнах , чисто нов е , съмнява ме нещо след него да не се е задръстило
BMW 318is

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: гр.Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316и
Мечтае да кара: М5/М3

Мнение от niki7o0o » 12 Яну 2009, 12:28

Знчи колеги и аз има същия проблем.....на празен ход си държи постоянно оборотите на 1700-1800 днес открих решението :)
Когато си изключа климатроника и оставя да работи само парното оборотите спадат на около 800-1000 кагато отново включа климатроника веднага се дигат оборотите на 1700-1800..... ;)
Последна промяна niki7o0o на 12 Яну 2009, 12:30, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Яну 2009, 12:30

Абе виждал съм такава простотия на друга кола. Като се включи ел.товар и смахва оборотите.
Да не окъсява нещо някъде бре.
Иначе Форда като го правеше, беше заради вакумни приводи. Абсолютно същите симптоми. (това вдигане и държане на обороти)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 22 Яну 2009, 19:56

горе :arrow:
BMW 318is

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 22 Яну 2009, 20:32

Чудесна тема колега, дано вече колегите да се ориентират по лесно и да не се отварят едни и същи теми, ама едва ли!
Има много коли и ....BMW
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook