Настройка на дебитомер
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- valens1968
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.04.2008
- Местоположение: В.Търново
Настройка на дебитомер
Колеги някой знае ли какво напрежение трябва да има между точка 1 която е палеца на дебитомера и точка 2 масата на колата при загрята кола на празен ход. Двигателя е 1.8 is 92 г.
Така си я купих бимата от Италия с отворен и разбутан дебитомер. Просто искам да го настроя правилно. Благодаря предварително.

Така си я купих бимата от Италия с отворен и разбутан дебитомер. Просто искам да го настроя правилно. Благодаря предварително.

Живея в перфектен синхрон с моята лудост.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
...да, а ако си купиш чисто нов - още повече
по темата
възможно най-близо до 1 

по темата


My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Настройка на дебитомер
Напрежението е никакво. Между тези 2 точки се мери съпротивлението, което в никакъв случай няма определена стойност, защото не е константа, а зависи от положението на палеца, спрямо резисторната плочка. Единственото, което може да се направи в случая е да свържеш двата кабела на мултицета към двете точки и с ръка плавно да изместваш положението на палеца по плочката. Показанията на съпротивлението трябва плавно да намаляват до определена стойност /някъде около средата/ и след това плавно да се увеличават до другия край. Аз имах проблем с моя дебитомер /колата ми е същата 318 is/ като признаците бяха нормално ускорение до около 3800 оборота, след това колата съвсем малко ускоряваше до 4200 оборота. След подминаването им се изстрелваше изведнъж, на 5300 пак забавяше и малко слад това изведнъж набираше. И моя дебитомер беше отварян. Свалих го и замерих показанията между двете точки както описах по-горе. Изобщо не се учудих когато при положението на палеца, отговарящо на критичните обороти, съпротивлението нарастваше на огромни стойности, в сравнение с плавното изменяне, което го има при този тип реостати. Причината беше в пистите, които бяха станали прекалено дълбоки и контактите буквално не контактуваха с повърхността на плочката, която е с графитено покритие. Дори видимо се забелязваше дълбочината на каналите, която беше осезаемо голяма около средната част на плочката. Този дебитомер е френски боклук на бош. Виждал съм германски дебитомер на бош за моята кола и при него имаше метално покритие с дебелине на човешки косъм на каналите, т.е. практически не се износва от употреба, докато на френския вариант такова нещо липсваше и нормално след определен пробег е за смяна.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Настройка на дебитомер
Колкото до настройката на дебитомера, единствено може да се натегне, или отслаби силата на спираловидната пружина в центъра на палеца. Но си нямам на представа какви стойности трябва да показва на празен ход, частично и пълно натоварване на двигателя. Доколкото знам Бат Колю от Люлин прави настройки на дебитомери и знае какви стойности да замери.
- valens1968
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.04.2008
- Местоположение: В.Търново
Re: Настройка на дебитомер
ивчо3 написа:Колкото до настройката на дебитомера, единствено може да се натегне, или отслаби силата на спираловидната пружина в центъра на палеца. Но си нямам на представа какви стойности трябва да показва на празен ход, частично и пълно натоварване на двигателя. Доколкото знам Бат Колю от Люлин прави настройки на дебитомери и знае какви стойности да замери.
Точно като натягаш и отпускаш спираловидната пружина променяш и напрежението. Колегата от втория пост е отговорил около 1 ще пробвам. Благодаря ви. Графитните писти са идеални съпротивлението плавно се променя и т.н. Само че когато пусна по инерция на скорост и като се опитам да ускоря след това колата забива, чуди се 2 секунди какво става и чак след това тръгва.
Живея в перфектен синхрон с моята лудост.
Zdraveite kolegi,barzam da se izvinia za latinicata,no ne6to
Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Един приятел ми беше обяснявал, че дебитомерите се отваряли (изрязвал се капака), нещо се правело по тях и колата вървяла повече. Това по никакъв начин не пречело на работата на дебитомера или на мотора като цяло. Така че ако дебитомера не ти прави проблеми не го сменяй само защото е отварян и не го пренастройвай.
- Garribaldi
- ентусиаст
-
- Мнения: 971
- Регистриран на: 17.03.2008
- Местоположение: Тюркистан
- Пол: Мъж
- Кара: 'Е36'
- Мечтае да кара: e92 m3
Колега виж някой от форума дето дава дебитомер втора ръка .. сложи го на колата пробвай го ако всичко е точно дай му парите и си бегай ... след като незнаеш как се настройва .. пък това си е занимавка... и щом е отварян не е хубаво .. значи някой се е опитвал да го прави, но не е успял и го е зарязал ! 

Колеги ето какво е нужно да се направи за да се разбере дали дебиломерчето е в час.За целта ви е нужен уред за измерване на напрежение и съпротивление.
1.Проверка на захранването:на буксата на дебитомера има 7 пина,номерирани от 1 до 7.Между пинове 1 и 5 трябва да има напрежение около 5V.
2.Проверка на напрежението: (тук буксата трябва да е включена към дебитомера)
а)завъртете ключа на контакт и отново с уреда измервате м/у 2 и 5,трябва да е около 0,25V
б)при запален двигател на празен ход,отново м/у 2 и 5, имаме около 0,9V
в)при 3000 об/мин между 2 и 5 ,около 2V
3.Позиция на клапата: (тук се измерва съпротивлението)
а)при затворена клапа между 2 и 5 ,около 8 ом
б)при отворена клапа м/у 2 и 5 ,около 2500 ом
1.Проверка на захранването:на буксата на дебитомера има 7 пина,номерирани от 1 до 7.Между пинове 1 и 5 трябва да има напрежение около 5V.
2.Проверка на напрежението: (тук буксата трябва да е включена към дебитомера)
а)завъртете ключа на контакт и отново с уреда измервате м/у 2 и 5,трябва да е около 0,25V
б)при запален двигател на празен ход,отново м/у 2 и 5, имаме около 0,9V
в)при 3000 об/мин между 2 и 5 ,около 2V
3.Позиция на клапата: (тук се измерва съпротивлението)
а)при затворена клапа между 2 и 5 ,около 8 ом
б)при отворена клапа м/у 2 и 5 ,около 2500 ом
- Mitaka85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани