Настройка на дебитомер

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.04.2008
Местоположение: В.Търново

Настройка на дебитомер

Мнение от valens1968 » 10 Ное 2008, 21:29

Колеги някой знае ли какво напрежение трябва да има между точка 1 която е палеца на дебитомера и точка 2 масата на колата при загрята кола на празен ход. Двигателя е 1.8 is 92 г.



Изображение


Така си я купих бимата от Италия с отворен и разбутан дебитомер. Просто искам да го настроя правилно. Благодаря предварително. :help:
Живея в перфектен синхрон с моята лудост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 10 Ное 2008, 23:43

Един съвет -купи си неотварян втора употреба.Ще си спестиш доста главоболия.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 10 Ное 2008, 23:53

...да, а ако си купиш чисто нов - още повече :confused:
по темата :arrow: възможно най-близо до 1 :!:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 10 Ное 2008, 23:59

И колко струва тоя чисто нов дебитомер кажи само ей така за спорта
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 20.04.2008

Мнение от Bai_Ceko » 11 Ное 2008, 0:02

некви 800 лв в дару (дАрукожите) :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1156
Регистриран на: 7.06.2007
Пол: Мъж
Кара: 320i

Мнение от k1k0 » 11 Ное 2008, 1:02

Колега това е много шибана част дебитомера по-добре си намери 2-ра употреба но го пробваи или нов но да знаеш че не е ефтин и забравяш скоро за тази част докато втората употреба ако имаш лош късмет и тои може да си замине след 1 месец :mhihi:
Beautiful Mechanical Wonder

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Настройка на дебитомер

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 9:10

Напрежението е никакво. Между тези 2 точки се мери съпротивлението, което в никакъв случай няма определена стойност, защото не е константа, а зависи от положението на палеца, спрямо резисторната плочка. Единственото, което може да се направи в случая е да свържеш двата кабела на мултицета към двете точки и с ръка плавно да изместваш положението на палеца по плочката. Показанията на съпротивлението трябва плавно да намаляват до определена стойност /някъде около средата/ и след това плавно да се увеличават до другия край. Аз имах проблем с моя дебитомер /колата ми е същата 318 is/ като признаците бяха нормално ускорение до около 3800 оборота, след това колата съвсем малко ускоряваше до 4200 оборота. След подминаването им се изстрелваше изведнъж, на 5300 пак забавяше и малко слад това изведнъж набираше. И моя дебитомер беше отварян. Свалих го и замерих показанията между двете точки както описах по-горе. Изобщо не се учудих когато при положението на палеца, отговарящо на критичните обороти, съпротивлението нарастваше на огромни стойности, в сравнение с плавното изменяне, което го има при този тип реостати. Причината беше в пистите, които бяха станали прекалено дълбоки и контактите буквално не контактуваха с повърхността на плочката, която е с графитено покритие. Дори видимо се забелязваше дълбочината на каналите, която беше осезаемо голяма около средната част на плочката. Този дебитомер е френски боклук на бош. Виждал съм германски дебитомер на бош за моята кола и при него имаше метално покритие с дебелине на човешки косъм на каналите, т.е. практически не се износва от употреба, докато на френския вариант такова нещо липсваше и нормално след определен пробег е за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Настройка на дебитомер

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 9:19

Колкото до настройката на дебитомера, единствено може да се натегне, или отслаби силата на спираловидната пружина в центъра на палеца. Но си нямам на представа какви стойности трябва да показва на празен ход, частично и пълно натоварване на двигателя. Доколкото знам Бат Колю от Люлин прави настройки на дебитомери и знае какви стойности да замери.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.04.2008
Местоположение: В.Търново

Re: Настройка на дебитомер

Мнение от valens1968 » 11 Ное 2008, 21:26

ивчо3 написа:Колкото до настройката на дебитомера, единствено може да се натегне, или отслаби силата на спираловидната пружина в центъра на палеца. Но си нямам на представа какви стойности трябва да показва на празен ход, частично и пълно натоварване на двигателя. Доколкото знам Бат Колю от Люлин прави настройки на дебитомери и знае какви стойности да замери.


Точно като натягаш и отпускаш спираловидната пружина променяш и напрежението. Колегата от втория пост е отговорил около 1 ще пробвам. Благодаря ви. Графитните писти са идеални съпротивлението плавно се променя и т.н. Само че когато пусна по инерция на скорост и като се опитам да ускоря след това колата забива, чуди се 2 секунди какво става и чак след това тръгва.
Живея в перфектен синхрон с моята лудост.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.10.2008

Zdraveite kolegi,barzam da se izvinia za latinicata,no ne6to

Мнение от KEF » 11 Ное 2008, 22:53

Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 28.10.2008
Местоположение: Radnevo/ St.zagora

Мнение от himera » 11 Ное 2008, 23:40

0888607355---- Продавали всякакви дебитомери нови 120-140лв.
това го изровех от мобилето несам се обаждал и незнам дали е вярно но пише че има всякакви
Г.Генчев 0895043541

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 12 Ное 2008, 0:46

Един приятел ми беше обяснявал, че дебитомерите се отваряли (изрязвал се капака), нещо се правело по тях и колата вървяла повече. Това по никакъв начин не пречело на работата на дебитомера или на мотора като цяло. Така че ако дебитомера не ти прави проблеми не го сменяй само защото е отварян и не го пренастройвай.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 971
Регистриран на: 17.03.2008
Местоположение: Тюркистан
Пол: Мъж
Кара: 'Е36'
Мечтае да кара: e92 m3

Мнение от Garribaldi » 12 Ное 2008, 12:07

Колега виж някой от форума дето дава дебитомер втора ръка .. сложи го на колата пробвай го ако всичко е точно дай му парите и си бегай ... след като незнаеш как се настройва .. пък това си е занимавка... и щом е отварян не е хубаво .. значи някой се е опитвал да го прави, но не е успял и го е зарязал ! ;)
rrrrryyyyyymmmmm...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.10.2008

Мнение от KEF » 12 Ное 2008, 21:02

Колеги ето какво е нужно да се направи за да се разбере дали дебиломерчето е в час.За целта ви е нужен уред за измерване на напрежение и съпротивление.
1.Проверка на захранването:на буксата на дебитомера има 7 пина,номерирани от 1 до 7.Между пинове 1 и 5 трябва да има напрежение около 5V.
2.Проверка на напрежението: (тук буксата трябва да е включена към дебитомера)
а)завъртете ключа на контакт и отново с уреда измервате м/у 2 и 5,трябва да е около 0,25V
б)при запален двигател на празен ход,отново м/у 2 и 5, имаме около 0,9V
в)при 3000 об/мин между 2 и 5 ,около 2V
3.Позиция на клапата: (тук се измерва съпротивлението)
а)при затворена клапа между 2 и 5 ,около 8 ом
б)при отворена клапа м/у 2 и 5 ,около 2500 ом

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от Mitaka85 » 14 Ное 2008, 11:23

купи си втора употреба

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook