има ли начин да се разбере кой повдигач чука M50?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1931
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 10:55

Binev_OuT написа:сещаш,се че неможе всички гърбици да на горе нали?
А за да е сигурен какво и за да си похарчи парите разумно според мен не трябва да се доверява на една дървена дъсчица.

Ами като не може всички гърбици да са нагоре, въртиш коляновия вал, до като измериш луфта на всички повдигачи. Елементарно Уотсън. :yes: Тази проверка на топлинната хлабина е описана подробно в един наръчник на английски език за ремонт на Е36.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1931
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 11:05

kompi написа:одеве,пак пробвах на място работи около 5мин и почна да пречуква! :evil: много ме дразни тва нещо!!!

Не се притеснявай за това. И моите повдигачи чукат след студен старт когато външната температура е под 10 градуса по Целзий. Тази проверка, за която писах по-горе не съм я изсмукал от пръстите си, а е дадена от едно авторитетно ръководство за ремонт на английски език. Там пише също, че е нормално за двигателите М42;М50 и М52, които имат един и същ тип повдигачи да тракат в продължение на няколко минути след студен старт. Това условие е задължително. След достигане на нормална работна температура, чукането трябва напълно да е изчезнало. В противен случай се налага ремонт. Този тип повдигачи имат ограничен живот и рано, или късно се разтракват. По-добрия вариант са повдигачите на М44 и М43, при които гърбицата на разпределетелния вал не натиска директно повдигача, а действа на къси кобилици, на които контактната повърхност не е плоска, като на М40 /най-несполучливия двигател на БМВ/, а натиска ролка, която служи за омекотяване на удара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1931
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 11:17

И още едно важно нещо: Ако имаш съмниние, че ти чука един, или два повдигача, това съвсем не означава, че и другите в скоро време няма да се разтракат. Най-голям луфт се получава от повдигачите от страната на изпускателния колектор, порада много по-високата температура, на която са подложени.


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Re: повдига4и

Мнение от Zaho » 11 Ное 2008, 11:40

bobibg написа:прав е колегата бум бум, аз имах съ6тия проблем при мойта 20-ка с ванус, поизръсих се ама сега си4ко е пове4е от прекрасно :mhihi:


Колега я обади на ЛС за какви пари става въпрос :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го шано
Мечтае да кара: още по-шано
Детайли за колата: Излъскан сток

Re: повдига4и

Мнение от emiche » 11 Ное 2008, 12:38

Zaho написа:
bobibg написа:прав е колегата бум бум, аз имах съ6тия проблем при мойта 20-ка с ванус, поизръсих се ама сега си4ко е пове4е от прекрасно :mhihi:


Колега я обади на ЛС за какви пари става въпрос :roll:


Е що на ЛС - по-добре и в темата да го има..... :D
Изображение
Дизелите са мъртви души.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 4.06.2008
Пол: Мъж
Кара: ...
Мечтае да кара: годзила

Re: има ли начин да се разбере кой повдигач чука M50?

Мнение от Plamenavramov » 11 Ное 2008, 16:29

kompi написа:Здравейте, става въпрос за м50б25 с ванус(не че има значение),но!От 2-3 дни започна да пречуква някой от хидр.повдигачи.Може ли да се разбере кой е или трябва да се сменят 24-те :shock:(ако някой знае цената,нека ме зарадва). Почти съм сигурен че е изпускателен,понеже се придава почукването по генерацията!
п.с. Маслото е на 3000км. Мотул 6100 10в40.
п.с.2 Много е интересно, че се чува на топъл двигател,не на студен :confused:
Ще съм благодарен,ако ме посъветвате как най-"леко" да се размина,щото тва чукане ми бърка в ..... мозъка!


Колега имам същия проблем при М50б20 :( Всичките се сменят,и поне за 20-ката знам,че са по 25лв.бр. за 25-ца не знам! Кофти е и ти влизам в полужение напълно!!! При мене се разцъка като от 3-та боднах 2-ра със 130км/ и разпънах вериги и,на повд. им е дошло малко в повече налягането и така :) ноо всичко е поправима с около 1000 лв. с майсторлъка :mhihi:
Според мен,не си прави експерименти,ами сменяй с нови всичките за да не стане"евтино и скъпо" :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 11 Ное 2008, 16:39

ивчо3 написа:
kompi написа:одеве,пак пробвах на място работи около 5мин и почна да пречуква! :evil: много ме дразни тва нещо!!!

Не се притеснявай за това. И моите повдигачи чукат след студен старт когато външната температура е под 10 градуса по Целзий. Тази проверка, за която писах по-горе не съм я изсмукал от пръстите си, а е дадена от едно авторитетно ръководство за ремонт на английски език. Там пише също, че е нормално за двигателите М42;М50 и М52, които имат един и същ тип повдигачи да тракат в продължение на няколко минути след студен старт. Това условие е задължително. След достигане на нормална работна температура, чукането трябва напълно да е изчезнало. В противен случай се налага ремонт. Този тип повдигачи имат ограничен живот и рано, или късно се разтракват. По-добрия вариант са повдигачите на М44 и М43, при които гърбицата на разпределетелния вал не натиска директно повдигача, а действа на къси кобилици, на които контактната повърхност не е плоска, като на М40 /най-несполучливия двигател на БМВ/, а натиска ролка, която служи за омекотяване на удара.

Колега,като е СТУДЕНА НЕ ЧУКА,след това се получава-като позагрее(и е само един изпускателен)100 %!
А имаш ли го този наръчник за ремонт на е36,дай да го скивам.Знам английски.
Сучииии!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 4.06.2008
Пол: Мъж
Кара: ...
Мечтае да кара: годзила

Мнение от Plamenavramov » 11 Ное 2008, 16:54

Колега,като е СТУДЕНА НЕ ЧУКА,след това се получава-като позагрее(и е само един изпускателен)100 %!
А имаш ли го този наръчник за ремонт на е36,дай да го скивам.Знам английски.[/quote]

Колегатааа,и при мене само на топъл мотор чукат,докъто е студен"в процес на загряване до излизане от синия сектор",работи като прахосмукачка,само Ваноса се чува как жужи :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1931
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2008, 16:59

Plamenavramov написа:Колега,като е СТУДЕНА НЕ ЧУКА,след това се получава-като позагрее(и е само един изпускателен)100 %!
А имаш ли го този наръчник за ремонт на е36,дай да го скивам.Знам английски.


Колегатааа,и при мене само на топъл мотор чукат,докъто е студен"в процес на загряване до излизане от синия сектор",работи като прахосмукачка,само Ваноса се чува как жужи :)[/quote]
В такъв случай има запушен маслен отвор, вероятно на повдигача.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 1.01.2003
Местоположение: Асеновград,Пловдив

Мнение от kompi » 11 Ное 2008, 17:54

ивчо3 написа:
Plamenavramov написа:Колега,като е СТУДЕНА НЕ ЧУКА,след това се получава-като позагрее(и е само един изпускателен)100 %!
А имаш ли го този наръчник за ремонт на е36,дай да го скивам.Знам английски.


Колегатааа,и при мене само на топъл мотор чукат,докъто е студен"в процес на загряване до излизане от синия сектор",работи като прахосмукачка,само Ваноса се чува как жужи :)

В такъв случай има запушен маслен отвор, вероятно на повдигача.[/quote]

точно това и аз си мисля,защото при предишното масло пак се получи -на събора,влязох за загряваща обиколка,и като спрях го слушам,как цъка,оставих я.Истина ,и от тогава не се е обаждал(допреди няколко дни).Затова ми се иска да усетя кой е и да го елиминирам :D
Сучииии!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: има ли начин да се разбере кой повдигач чука M50?

Мнение от inj.stoichev » 11 Яну 2019, 21:55

ивчо3 написа:Не е необходимо да имаш специални инструменти, за да се хване кой повдигач чука. Стига само една тънка дървена дъсчица. Двигателят са загрява до нормална работна температура и се изключва. Развиват се болтовете, прикрепящи капака на главата. Сваля се само капака. Положението на разпределителните валове спрямо повдигачите трябва да бъде с гърбиците нагоре. Линийката се притиска внимателно към всеки един от повдигачите. На който има луфт, от него е чукането. В английски и руски ръководства за ремонт пише, че е нормално при студен старт да чукат повдигачите за около 2 минути. Максималното време е 20 минути. След излизане на стрелката от синия сектор ако чукането продължава, се налага ремонт.


Тва направ0 ме утрепа :!: :shock: как ще чукат п0вдигачи 20 мин... Тва за Сибир ли ак0 се кара на -50С ? Направ0 невер0ятн0 ми звучи

Аз имам е39 с м54 кат0 залаля раб0ти кат0 час0вник, кат0 минат 30-40 секунди д0 1 минута т0лк0ва някъде й трябва да свали 0б0р0тите, зависи к0лк0 е студен0 и за т0ва време дига някъде 10-15градуса и зап0чва едн0 так0ва п0чукване дет0 се чува 0т към изпускателния вал. Кат0 мине 35-40градиса зап0чва да утихва и кат0 излезе 0т синия сект0р, някъде на 50градуса мисля беше вече не се чува нищ0. Аз т0ва не г0 намирам за н0рмалн0, д0 сега не съм имал к0ла т0лк0ва дълг0 да г0 прави. на предната ми м43 е46 п0вдигачи се чуваха сам0 при запалване за 1-2 секунди и д0 там ! Какт0 и на всички други к0ли, к0ит0 съм имал

М0же ли да ми пратите т0ва рък0в0дства0 да видия 0бяснениет0 за тия 20 мин тр0пане на п0вдигачи :roll:

А иначе хидравличните п0вдигачи м0же пружината да им е 0мекнала, да е счупена д0ри, м0же да са запушени, м0же да изтърват, м0же да са изн0сени, м0же клапанчет0 да е бл0кирал0...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: има ли начин да се разбере кой повдигач чука M50?

Мнение от bum_bum » 11 Яну 2019, 23:40

Тая тема е от миналия век ве :mhihi:
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook