Смяна на клапан на картерните газове/обяснение и снимки/
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
Смяна на клапан на картерните газове/обяснение и снимки/
реди няколко дена пуснах тема за неизвестен до тогава за мене проблем описан така :
"Какво се случва -преди около месец в едно голямо задръстване ,жега ,климата бумка с пълна пара ,перки -мерки ,само на 1-ва не ми зацепи силикона и колата позагря малко около 100-110 градуса, спрях пуснах парното на топло и стрелката си дойде на 12 часа за секунди ,дотук всичко ток ,смених виското още същия ден обаче се появи едно много гадно клатене на маторя ,стрелката на оборотите не мърда а колата клати осезаемо ,на другия ден след като запалих колата заработи нормално ......докато не достигна работна температура и пак заклати ,сега ми прави впечатление ,че като е много студена има и едно замисляне преди да тръгне прихълца-прихълца па тръгне ,иначе си върви,не харчи повече,не пуши ,абе както си е била винаги само ,че..... клати "
Става въпрос за М50 и М52 мотори
Тук е мястото да добавя някои други симптоми ,които ги нямаше при мен,но са се появявали при доста колеги ,значи обобщени симптомите за издухан клапан на картерните газове са следните :
1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км /може и повече може и по-малко / ,а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена ,тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква .
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
Цената в Вари ,Дару и Камор е една - 106 ,70 лв ,частта няма реплика ! /не си губете времето да търсите като мен/
Смяната е много лесна и не се налага демонтирането на всмукателния колектор ,както писаха някой колеги .
Значи въпросния клапан се намира под колектора и за да се стигне до него трябва да се демонтират няколко работи ,нужните инструменти са 1.Права отверка
2. Гаечно ключе 10
3. Луличка 10
1. Първо се демонтира кутията на възд. филтър ,която се държи на един болт с глава 10 и се разкачат щипките на дебитомера и скобата след него
кутията се дърпа напред и излиза цялата ,
след това с въртеливо движение се сваля буксата на дебитомера и последния се маха да не пречи
след това с помоща на отверка махнете тръбата на стъпковото моторче и демонтирайте целия гумен маншон /въздуховод/ направо с резонатора отдолу
вече е свободно и клапана се вижда ясно
след това с леко стискане отсранете маркуча /пластмасов/ от вануса
и по същия начин от клапана
след като сте го маханали този маркуч има още един който излиза без скоби в долната част на клапана и влиза в основата на щеката на маслото ,съветвам ви да си го подмените с нов ,че беше почнал да се скапва ,в всеки железарски магазин срещу 2-3 лв . искате 30 см. маслоустойчив 12мм маркуч
сега е ред на трите болтчета ,които отвивате с помощта на лула 10
след като сте ги отвили хващате клапана и го издърпвате в посока към главата за да излезне от колектора ,където просто влиза в една дупка с гумен О-пръстен /без скоби и тем подобни / и внимателно го изваждате зад алтернатора .
След като го извадих го разглобих и иии вътре беше мармалад -нагари ,гняс,масло,абе страшен калишак ,а мембраната ,която всъщност върши цялата работа беше на тарлък
след това взимате новия и по обратния ред
значи хубаво огледайте маркуча ,който влиза във ваноса и клапана ,оказа се почти запушен пробит и след като не знаех ,че е в такова състояние не го и купих /което е хубаво вие да направите / не е скъп 10-ина лева е ,но до понеделник ще е така Wink
след което последва киснене в кореселин ,чегъртане ,потропване muhihihihi ,от него излезе една шепа кал и след това така
и така
ми това е общо взето колеги ,цялата галимация е 30-40 мин.
Надявам се да съм ви бил полезен ,ако някой нещо не разбира да пита
_________________
"Какво се случва -преди около месец в едно голямо задръстване ,жега ,климата бумка с пълна пара ,перки -мерки ,само на 1-ва не ми зацепи силикона и колата позагря малко около 100-110 градуса, спрях пуснах парното на топло и стрелката си дойде на 12 часа за секунди ,дотук всичко ток ,смених виското още същия ден обаче се появи едно много гадно клатене на маторя ,стрелката на оборотите не мърда а колата клати осезаемо ,на другия ден след като запалих колата заработи нормално ......докато не достигна работна температура и пак заклати ,сега ми прави впечатление ,че като е много студена има и едно замисляне преди да тръгне прихълца-прихълца па тръгне ,иначе си върви,не харчи повече,не пуши ,абе както си е била винаги само ,че..... клати "
Става въпрос за М50 и М52 мотори
Тук е мястото да добавя някои други симптоми ,които ги нямаше при мен,но са се появявали при доста колеги ,значи обобщени симптомите за издухан клапан на картерните газове са следните :
1. Харчи масло до 2 литра на 1000 км /може и повече може и по-малко / ,а има и моменти когато не го пипа
2. Като при мен прекъсва студена ,тресе топла
3. Като отвориш капака мирише на изгорели газове
4. Като загасиш мотора изсъсква .
5. Като подаваш газ при падането на оборотите се чува вземане на въздух от под колекторите и др.
Цената в Вари ,Дару и Камор е една - 106 ,70 лв ,частта няма реплика ! /не си губете времето да търсите като мен/
Смяната е много лесна и не се налага демонтирането на всмукателния колектор ,както писаха някой колеги .
Значи въпросния клапан се намира под колектора и за да се стигне до него трябва да се демонтират няколко работи ,нужните инструменти са 1.Права отверка
2. Гаечно ключе 10
3. Луличка 10
1. Първо се демонтира кутията на възд. филтър ,която се държи на един болт с глава 10 и се разкачат щипките на дебитомера и скобата след него
кутията се дърпа напред и излиза цялата ,
след това с въртеливо движение се сваля буксата на дебитомера и последния се маха да не пречи
след това с помоща на отверка махнете тръбата на стъпковото моторче и демонтирайте целия гумен маншон /въздуховод/ направо с резонатора отдолу
вече е свободно и клапана се вижда ясно
след това с леко стискане отсранете маркуча /пластмасов/ от вануса
и по същия начин от клапана
след като сте го маханали този маркуч има още един който излиза без скоби в долната част на клапана и влиза в основата на щеката на маслото ,съветвам ви да си го подмените с нов ,че беше почнал да се скапва ,в всеки железарски магазин срещу 2-3 лв . искате 30 см. маслоустойчив 12мм маркуч
сега е ред на трите болтчета ,които отвивате с помощта на лула 10
след като сте ги отвили хващате клапана и го издърпвате в посока към главата за да излезне от колектора ,където просто влиза в една дупка с гумен О-пръстен /без скоби и тем подобни / и внимателно го изваждате зад алтернатора .
След като го извадих го разглобих и иии вътре беше мармалад -нагари ,гняс,масло,абе страшен калишак ,а мембраната ,която всъщност върши цялата работа беше на тарлък
след това взимате новия и по обратния ред
значи хубаво огледайте маркуча ,който влиза във ваноса и клапана ,оказа се почти запушен пробит и след като не знаех ,че е в такова състояние не го и купих /което е хубаво вие да направите / не е скъп 10-ина лева е ,но до понеделник ще е така Wink
след което последва киснене в кореселин ,чегъртане ,потропване muhihihihi ,от него излезе една шепа кал и след това така
и така
ми това е общо взето колеги ,цялата галимация е 30-40 мин.
Надявам се да съм ви бил полезен ,ако някой нещо не разбира да пита
_________________
при М43 обаче е по-различен бизнеса, като се преебе тоя клапан ,почва едно свирене да си ебе майката,понеже клапанчето запича в некво полуотворено положение,когато обаче запече в затворено идва готиното,двигателя качва налягане и почва да фърля масло през гарнитурите и става ебня и половина под капака.
решение на проблема
1.махане на маркуча от двигателя към клапана и запушване на тръбичката на самия клапан ,понеже има вакуум.
2.купуване на нов клапан около 70 кинта нов + гумената тръба около 50 кинта щото се е затлачила та знае ли се
решение на проблема
1.махане на маркуча от двигателя към клапана и запушване на тръбичката на самия клапан ,понеже има вакуум.
2.купуване на нов клапан около 70 кинта нов + гумената тръба около 50 кинта щото се е затлачила та знае ли се
- agent smit
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Аз моя го сменях преди година 90 лева от Камур беше.
На М43 нещата са доста по лесни.Намира се зад колекторите(от към купето) и е мисля пак със лула 10 или малка трисчотка за по мързеливите .При мене симптомите бяха такива:
Неможеше да сбере цилиндрите на ниски обороти
Адско свирене от там
клатене на мотора.
За разход на масло немога да кажа,защото смених старото масло(с което купих колата) и това клапанче по едно и също време.
И внимавайте като завивате болчетата,имат склонност да падат защото се навиват от отдолу,а паднат ли братче дупе да ви е якоо .При мене беше голямо търсене голямо нещо,и то само защото на главата на болчето беше изгравирана емблемата на БМВ .40 мин търсене и врене на магнити та кво ли беше
На М43 нещата са доста по лесни.Намира се зад колекторите(от към купето) и е мисля пак със лула 10 или малка трисчотка за по мързеливите .При мене симптомите бяха такива:
Неможеше да сбере цилиндрите на ниски обороти
Адско свирене от там
клатене на мотора.
За разход на масло немога да кажа,защото смених старото масло(с което купих колата) и това клапанче по едно и също време.
И внимавайте като завивате болчетата,имат склонност да падат защото се навиват от отдолу,а паднат ли братче дупе да ви е якоо .При мене беше голямо търсене голямо нещо,и то само защото на главата на болчето беше изгравирана емблемата на БМВ .40 мин търсене и врене на магнити та кво ли беше
- shnitzera
- ентусиаст
- Мнения: 1072
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525d
- Мечтае да кара: това ,което кара
- diav0l0
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 22.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: F11 525d
махане на маркуча от двигателя към клапана и запушване на тръбичката на самия клапан ,понеже има вакуум.
Наистина аз съм така вече 3-ти месец, и н.п. но при първа възможност ще се сменя. Преди месец имаше една тема за претрисане на мотора при м44 (ако не се лъжа) и си мисля, че и при колегите проблема е същия.
А в същност каква е ролята на картерните газове и този клапан . Защото доколкото знам цялата тая система е за доизгаряне на газовете на ново, като се връщат(с цел намаляване на разхода), но в интерес на истината си работи перфектно и така.
- shaby
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.07.2008
- Местоположение: Местоположение:
- Пол: Мъж
- Кара: e36 coupe M50TUB20
Абе хора, дръпнах и маркуча от клапана на запален двигател и изсъска много здраво, а колата изгасна веднага... Таман беше запалена, студена. Нормално ли е тва?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Абсолютно нормално!Така и трябва да бъде.Лошо е ако продължи да работи нормално или почти.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Смяна на клапан на картерните газове/обяснение и снимки/
моита кола xарчи масло можели да е от този клапан изкам да пиасня че двигателия не пу6и и каде отижа това масло става вапрос за м52 ванос
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани